OPGELOST --- L-Dopa

Chefkea

Experimenterende gebruiker
Ik heb een tekort aan dopamine in mijn hoofd.
En ik heb een jaar lang van alles geprobeerd.

Lijst:
- Vitamines alle soorten en maten +1000% ADH werkt ook niet.
- Tyrosine gebruikt op dubbele dosis wat nog wel veilig was etc.. werkt ook niet.
- Omega vetten werkt ook niet.

Moet zeggen merkte op het begin dat ik omega en tyrosine inname wel een positief gevoel op me lichaam maar dat was in het begin voorderest maakte het niets uit.
Tyrosine doet wel iets in me psychy maar dat is minimaal.
En nu wil ik dus L-dopa gaan proberen dat zet zich direct om in voldoende dopamine.
Maar nu is dit alleen op dokterrecept verkrijgbaar.
Betekent dit dat het iligaal is of gewoon legaal maar met bewijsje ?

Ik heb 1 site gevonden waar je ze zo kan kopen in capsules of in poeder.
1 cap bevat 250 mg l-dopa, maar hoeveel mag ik daar maximum van innemen (veilige dosis) dit kan ik nergens vinden.

En hoeveel per dag ? (ritalin etc... moet je altijd innemen om de 4 uur omdat het anders is uitgewerkt hoe zit dat met l-dopa ?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb je parkinson-achtige verschijnselen? Dan zou ik toch maar is een arts raadplegen.

Stug doorzetten met l-tyrosine kan sowieso geen kwaad. Want het is ook niet echt duur.

Als je add/adhd of depressie verschijnselen hebt, dan kunnen er ook andere oorzaken zijn. Naast eventuel supplementen, is lichaamsbeweging en een interessant leven(zoek bijvoorbeeld een hobby waar je je passie in kwijt kunt) ook van belang.
Denk bijvoorbeeld ook aan een mogelijke serotonine disbalans.

Chefkea

Goed ik heb ADD dokter kan me niet helpen zegt hij hij heeft alles al gedaan.
Moet maanden lang wachten op een proffesioneel psycoloog. En het wordt te erg allemaal ik wordt er gewoon depresief van.
Moet een tijdelijke oplossing hebben voor nu.
Ik ga het zo ie zo al kopen die l dopa maar heb alleen nog antwoord op deze vragen nodig voor een veilig gebruik want dood wil ik niet.

En serotine wat doe dat voor me en wat is daar de directe voor-vorm van die ik kan supplementeren. :beer:

Tostini

Belezen gebruiker
Chefkea zei:
Goed ik heb ADD dokter kan me niet helpen zegt hij hij heeft alles al gedaan.
Moet maanden lang wachten op een proffesioneel psycoloog. En het wordt te erg allemaal ik wordt er gewoon depresief van.
Moet een tijdelijke oplossing hebben voor nu.
Ik ga het zo ie zo al kopen die l dopa maar heb alleen nog antwoord op deze vragen nodig voor een veilig gebruik want dood wil ik niet.

En serotine wat doe dat voor me en wat is daar de directe voor-vorm van die ik kan supplementeren. :beer:

dat is een stofje waar je blij van word. je kan L-trypofaan daarvoor slikken. het is gewoon legaal.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Internet is best handig om wat informatie te zoeken, maar dat jij nu voor jezelf hebt besloten dat je een 'tekort' aan dopamine hebt.... :rolleyes:
Het feit dat je geen ambitie, levenslust meer hebt en geen voldoening meer kan halen uit alledaagse dingen wil nog niet zeggen dat je dan maar een tekort hebt. L-dopa wordt alleen voorgeschreven aan patienten die niet meer kunnen functioneren door een dopamine-tekort, en als het zo ver is zou ik zeker eerst maar een dokter raadplegen.
Ik zou eerst maar iets anders proberen, zoals 5-htp. Dit werkt tegen depressie en dat soort zaken.

Chefkea

Ik ben ook bij de huisarts geweest en die kan niets meer voor me doen zij die die stuurde me door naar het zieknhuis special psycische afdeling ook voor ADD mensen.
Maar er is een wachtlijst van maaaaaaaaanden.
Wacht nu al vanaf februari.
En het zal dan als ik er ben geweest voor dat intake gesprek nog wel maanden duren ik heb er 1 maand nu over na gedacht en ik weet ckr en niemand kan dit veranderen bij me dat ik L-Dopa ga bestellen.

Dus als jullie zo vriendelijk willenzijn om mijn antwoorden in mijn 1e post willen beantwoorden dan weet ik waarop ik moet letten etc..

Want het zal best gevaarlijk zijn voor je omdat het alleen op dokters recept verkrijgbaar is.

jaja

Bewuste gebruiker
Mogelijk wordt een wachtlijst in dit geval kunstmatig in stand gehouden uit therapeutische overwegingen...

Robdebob

Bewuste gebruiker
Hmm
Ik heb even rondgekeken, en misschien is het toch niet zo gevaarlijk als dat ik eerst dacht. Het wordt in Amerika gewoon als supplement verkocht, dus dan lijkt me dat je er niet direct van dood gaat...
Volgens mij is er niemand die je kan overtuigen om het niet te doen, dus doe het iig voorzichtig en hou ons op de hoogte! Zorg ervoor dat je genoeg Vitamines binnenkrijgt (B6 !)

subjects (Ten healthy male volunteers) received
either a single oral dose of L-dopa (250 mg) or an
identical placebo capsule in a randomised doubleblind
crossover design. (...) None of the subjects experienced side effects.
There were no significant differences in VAS scores
between the L-dopa and placebo condition.
Bron: B. Sabbe et al. / Psychiatry Research 128 (2004) 103–106

Chefkea

Das geen probleem want ik heb volgends mijn bloed een teveel aan B6 :wave:

Maar wat is dan de goeie dosis.
Mag je autorijden hierbij...

Tostini

Belezen gebruiker
Chefkea zei:
Das geen probleem want ik heb volgends mijn bloed een teveel aan B6 :wave:

Maar wat is dan de goeie dosis.
Mag je autorijden hierbij...

google is je vriend, je kan overal een bijzluiter van medicijnen voor vinden..

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Chefkea zei:

Tryptofaan noemde iemand al. Maar 5htp is een nog directere vorm. Dit wordt over het algemeen 's avonds genomen.
Veel mensen nemen overdag een capsule l-tyrosine, en 's avonds een capsule 5htp.
Veel mensen hebben hier baat bij, zonder dat ze die vervelende bijeffecten hebben zoals veel medicijnen.

Maar goed, met add moet je je leven ook structureren etc....Maar dat weet je, neem ik aan, allemaal al. Want je zal vast wel is op 'add' gegoogled hebben.

Bal0n

Badass junkie
Hoe weet je dan zo zeker dat je een dopamine tekort hebt? Op het moment dat een arts denkt dat je dopamine problemen heb, dan wordt je echt niet op een wachtlijst geplaatst voor psychologie.

Systemisch dopamine tekort is namelijk niet op te lossen met therapie.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb er btw nog nooit van gehoord dat add/adhd'ers l-dopa nemen. Wat ik er op internet over lees is het vooral bedoeld voor mensen met Parkinson.
Maar als het werkt dat hoor ik het graag, want er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden.

jcutter

Badass junkie
B-vitamines voor het slapen gaan; laten mij erg lekker voelen in een cold turkey periode.

Gisteravond had ik een pilletje genomen en voel me nu emotineel weer wat sterker. Want poeh: erg stabiel was ik afgelopen maand niet echt. Begin me nu weer wat sterker te voelen. Als je niet weet wat je mist; is het je niks waard. Het is je pas wat waard als je het mist.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Re: L-Dopa

Chefkea zei:
Ik heb 1 site gevonden waar je ze zo kan kopen in capsules of in poeder.
1 cap bevat 250 mg l-dopa, maar hoeveel mag ik daar maximum van innemen (veilige dosis) dit kan ik nergens vinden.

oppassen met sites waar je zomaar medicatie kan bestellen. Zeker als er normaal gezien doktersvoorschrift voor nodig is. Meestal is dat gewoon oplichterij

Bal0n

Badass junkie
Re:

Bal0n zei:
Hoe weet je dan zo zeker dat je een dopamine tekort hebt? Op het moment dat een arts denkt dat je dopamine problemen heb, dan wordt je echt niet op een wachtlijst geplaatst voor psychologie.

Systemisch dopamine tekort is namelijk niet op te lossen met therapie.

Chefkea

Omdat ikzelf dit allemaal uitgebreid heb getest 1 jaar lang.

Ik neem Fenylalanine en ik voel me beter dit wordt dan omgezet in tyrosine daarvan heb ik ook een paar maanden lang pillen van ingenomen en dat wordt uit eindelijk omgezet in dopamine.
Hierbij voel ik helder van geest kan ik meer denken en concetreren, begin ik meer te praten dan nu.. nu zeg ik niets, nooit, omdat ik niet denk in mijn hersenen en dus ook nooit wat te vertellen heb ik heb altijd lege gedachtens. Daarom merk ik dingen niet van te voren ooh dit kan gebeuren maar altijd van dit is gebeurd oooh komt denk ik daar door.

Heb me bloed laten onderzoeken om mogelijke terkort en ziektens, alles was goed.
Hersenen zijn niet onderzocht dus het probleem ligt daarbij dit verklaard ook die sup's allemaal die ik heb getest. ik begin me niet hyper te voelen als ik ze neem maar meer naar normaal toe.

Dus graag zou ik wat pillen willen hebben die verder gaan als tyrosine, zou u mij kunnen helpen hierbij.

Miss J

Bewuste gebruiker

Chefkea zei:

Speed is hard drugs dus bedenk eerst maar eens wat je wilt?
En als je dokter het nodig vond om je L-dopa te geven op recept had hij dat wel gedaan, dus misschien is dat wel helemaal niet goed voor je?

Drientje

DF-koning

Chefkea zei:

Vragen/dealen in drugs is verboden, lees de forumregels! Medicijnen zijn ook drugs!

Verder denk ik dat je gewoon je levenspatroon moet veranderen, l tryptofaan gebruiken, veel sporten(verhoogt ook je dopamine gehalte)gezond eten, niet te veel slapen en een mooie hobby zoeken. Denk dat je daar al ver mee komt en vergeet niet, je geest is een sterk wapen voor je lichaam. Denken dat je ziek bent of tekort aan stofjes, hebt verergert je symptomen. Focus op je probleem maar focus positief, sta sterk in het leven en vecht niet maar accepteer.

Bovenaan