Opgelicht

Santino

Newbie
Hallo iedereen,

Zijn er hier mensen dat in haarlem wonen en deze site kennen http://www.internettuintechniek.com .Ik kon bij die man wiet kopen aan 4 euro per gram.En hij zou het naar mij thuis bregen in belgie dus.Ik moest wel,omdat het de eerste keer was dat ik bij hem zou kopen een voorshot van 175 euro betalen, en de rest bij mij als hij het bracht.Ik vond het al wel vreemd,maar omdat hij zei dat ie al meerdere keren naar belgie was gekomen om de wiet te leveren,zei hij dat sommige mensen het dan niet meer wilde en had ie voor niets gereden.En omdat mijn vrouw het om de twee weken gaat halen (ik kan het niet meer),dacht ik dat zij dan niet meer moest rijden .De dag dat ie ging komen,was hij er niet,en sindsdien antwoord hij niet meer of neemt hj geen telefoon op.Ik ben dus 175 euro kwijt.Nu had ik graag geweten of er hier mensen zijn die hem kennen of zelf iets soort gelijks mee hebben gemaakt.Indien van wel,laat het dan even weten aub.Ik snap niet dat er zulke mensen zijn die de mensen zo oplicht.Alvast bedankt ik hoop dat er iemand hem kent.

Mvg

Santino :( :(

-spaceman-

Badass junkie
Als het echt waar is, stuur dan gewoon de politie er op af... Als jij kan bewijzen met bankafschriften dat je het geld hebt overgemaakt is het toch zo klaar als een klontje...

ps. waarom zet je dit in cocaine? :P

davie

Wijs gebruiker
Hoezo zie je dat toch aankomen, je weet nog geen eens of hij wel is opgelicht. Misschien is die toko wel failliet. De site is nog wel in de lucht, maar de onderneming is uitgeschreven uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Misschien krijg je dadelijk wel de curator aan de lijn. Maar het ziet er wel naar uit dat je je geld kwijt bent.

Special_K

Experimenterende gebruiker
davie zei:
Hoezo zie je dat toch aankomen, je weet nog geen eens of hij wel is opgelicht. Misschien is die toko wel failliet. De site is nog wel in de lucht, maar de onderneming is uitgeschreven uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Misschien krijg je dadelijk wel de curator aan de lijn. Maar het ziet er wel naar uit dat je je geld kwijt bent.

Misschien staat z'er gewoon niet in, omdat ze niet echt bestaat? Lijkt me logischer...

Wacky

Badass junkie
Heeft er dan iemand enig idee hoe het zit met de legaliteit van die online coffeeshops ?

Zijn die ooit wel aangemeld geweest bij de KvK ?

-spaceman-

Badass junkie
Naar mijn weten is het gewoon legaal, in mijn oude omgeving hadden we wiettax, randje legaal... Het is natuurlijk veel makkelijker op internet om te faken.

Wacky

Badass junkie
-spaceman- zei:
Naar mijn weten is het gewoon legaal, in mijn oude omgeving hadden we wiettax, randje legaal... Het is natuurlijk veel makkelijker op internet om te faken.

Als het legaal is begin ik morgen ook een coffeeshop

-spaceman-

Badass junkie
Wacky zei:
-spaceman- zei:

Als het legaal is begin ik morgen ook een coffeeshop

tja, als jij een grote hoeveelheden kan komen en je hebt een beetje ict kennis voor je site... :P :wave:

Santino

Newbie
Dom

Hallo,

Ja dat weet ik zelf ook dat ik dom gedaan heb.Ik hoop dat jullie nooit zoiets mee maken,want ik voel me hierdoor meer dader dan slachtoffer.
Bedankt voor de reactie.

Mvg
santino :(

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik kan alleen maar zeggen;

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
I mean come on.. ieder weldenkend mens kijkt daar toch dwars doorheen? Misschien maar beter dat je dat blowen even op een laag pitje zet (;

davie

Wijs gebruiker
Een online coffieshop is legaal, maar je moet er natuurlijk wel een vergunning voor hebben. Tenminste dat lijkt me logisch. Er zullen wel wat regeltjes zijn.

Als je ooit iets via internet wil bestellen, dan doe je er verstandig aan om eerst te kijken of het bedrijf is ingeschreven. Dat kan je doen op de site van de kamer van koophandel. http://www.kvk.nl/handelsregister/zoeke ... l/zoek.htm

Als je kijkt bij vervallen handelsnamen en dan de naam van internet tuintechniek, dan zie je:

Naam: Internet Tuintechniek
Vestigingsadres: Atjehstraat 94
Vestigingsplaats: 2022BS Haarlem
KvK-nummer: 34196702 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister

Of hij is failliet of er vandoor met je geld. Dus het ziet er niet echt gunstig voor je uit.

Funky Monkey

Badass junkie
Owner Contact:
Paul Eigenhuijsen
Nijcom Adviesbureau BV
Hertogstraat 57
Nijmegen, 6511RW, NL

Punycode Name: internettuintechniek.com
Unicode Name: internettuintechniek.com

Admin Contact
Paul Eigenhuijsen
Nijcom Adviesbureau BV
[email protected]
Hertogstraat 57
Nijmegen, 6511RW, NL
phone: +31.243970466

Record expires on: 2008-10-21 09:25:48

Je zou kunnen bellen naar het bedrijf wat zijn domeinnaam geregisteerd heeft... Vraag of ze daar al meerdere klachten hebben gehad over deze site. Als dat zo is kan je gelijk vragen of er eventueel verdere acties worden ondernomen. Verder zou je alle mailtjes kunnen uitprinten en naar de rechts-winkel (weet niet of je die in belgie hebt) kunnen stappen het probleem voorleggen en vragen of het mogelijk is een zaak aan te spannen om de persoons gegevens van dat domein te krijgen en eventueel geld terug te krijgen... Waarschijnlijk zijn de kosten hoger om het aan te spannen dan je terug krijgt, maar daarom is het handig om te weten of er meerdere gedupeerde zijn :P

Best stom om een voorschot te betalen trouwens... en zeker zo'n grote :beer:

Funky Monkey

Badass junkie
Verder kan je ook nog proberen de mensen te contacten die op de links pagina staan, misschien weet een van hun zijn persoons gegevens :mrgreen:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
zelfde geval hier, maar de oplichter heeft me weer terugbetaald...(4 jaar geleden ofzo) toen ik drie weken lang elke avond om 02:00 of 03:00 bij zijn huis aanbelde. om vriendelijk te vragen om de dope of het geld.. :wink: hij was er volgens mij best wel flauw van. :grin: :grin:

Santino

Newbie
Oplichting

Hallo iederee,

bedankt voor jullie reactie'maar ik heb het net met mijn vrouw besproken,en gaan geen verder kosten maken,ik beschouw het als een goede(dure)les.

Nog een fijne avond iedereen.

Santino :rolleyes:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Je hebt zn naam en adres, mocht teruggave van het geld er niet meer inzitten zou ik in jouw geval toch op zn minst wel een middagje tandarts willen spelen.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
dure les inderdaad, bij mij ging het om hogere bedragen (12 kilo) heb er voor vast gezeten, en alleen maar omdat er een oude kakteef was die me de hele tijd al raar aan zat te kijken (ik had toen nog een baardje) , en natuurlijk net na die 9-11 gedoe, dacht ze dat het om hele andere dingen ging.en belde meteen de politie.... sjesus waarom nu 12 agenten nodig om mij in te sluiten? met sirene in de wijk waar ik toen woonde...

Dissonant

Bewuste gebruiker
Re: Oplichting

Santino zei:
Hallo iederee,

bedankt voor jullie reactie'maar ik heb het net met mijn vrouw besproken,en gaan geen verder kosten maken,ik beschouw het als een goede(dure)les.

Nog een fijne avond iedereen.

Santino :rolleyes:

Funky Monkey

Badass junkie
Hier in Nederland is de rechts-winkel gratis voor privé zaken (zoals dit), maar je moet er natuurlijk ook maar net zin in hebben om het te doen.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
loadrunner zei:
dure les inderdaad, bij mij ging het om hogere bedragen (12 kilo) heb er voor vast gezeten, en alleen maar omdat er een oude kakteef was die me de hele tijd al raar aan zat te kijken (ik had toen nog een baardje) , en natuurlijk net na die 9-11 gedoe, dacht ze dat het om hele andere dingen ging.en belde meteen de politie.... sjesus waarom nu 12 agenten nodig om mij in te sluiten? met sirene in de wijk waar ik toen woonde...

Geweldig wat een probleem jij ervan maakt om anoniem te blijven, maar het dan wel steeds presteert om zelf de meest persoonlijke informatie op internet te pleuren. :mrgreen:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
TechNora zei:
loadrunner zei:

Geweldig wat een probleem jij ervan maakt om anoniem te blijven, maar het dan wel steeds presteert om zelf de meest persoonlijke informatie op internet te pleuren. :mrgreen:

sommige bedragen en hoeveelheden en tijden zijn ongeveer met een marge van 10% afwijkend :wink:. :P

Willemijn

Bewuste gebruiker
idd wel dom naar mijn mening
heb et ook es 1keer meegemaakt bij een dealer.
gaf hem 25€ voor een zakje weed.
" binnen een halfuurtje sta ik hier terug "
wel ik heb er urenlang op mogen wachten
toen ik hem dan belde was zijn gsm "toevallig" uit.
sindsdien wil ik altijd eerst een product zien voor ik betaal :)
anders geen deal

Northawke

Wijs gebruiker
Tja, je kan het inderdaad een beetje verwachten met dit soort dingen. Neem het inderdaad als een wijze les. :wave:

davie

Wijs gebruiker
Die toko is niet failliet, maar pas 4 jr geleden uitgeschreven. Het is gewoon een oplichter. Misschien zou je de bank eens kunnen bellen en vragen naar de naam van de rekeninghouder. Misschien kan je het bedrag laten storneren (terugboeken) en anders heb je toch nog een adres Atjehstraat 94 2022 BS Haarlem. Daar zat het bedrijfje, toendertijd. Succes!

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Die man maakt gewoon misbruik van je wettelijke status in België, redenerend dat jij sowieso iets illegaals doet (dergelijke hoeveelheden weed bestellen, laten invoeren, enz) en dat jij daarom nooit aangifte zal doen.

Om misantroop van te worden...

neti

Badass junkie
hoe dom kun je zijn ,dit zijn dezelde mensen die een half uur a 50 ct p.m. naar een 0900nummer gaan bellen voor werk, of 10 euro sturen voor een bruchure met thuiswerk

dfssdfde

Badass junkie
Enesteene zei:
hoe dom kun je zijn ,dit zijn dezelde mensen die een half uur a 50 ct p.m. naar een 0900nummer gaan bellen voor werk, of 10 euro sturen voor een bruchure met thuiswerk

of meedoen aan belspelletjes :rolleyes:
of geld geven aan die arme Nigeriaantjes :mrgreen:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Die zijn falliet, elke cent die je op hun rekening stort valt in een gat, die wordt leeg-geschept voor de hoogste schuldeisers. (bank krijgt eerst geld, dan de huurbaas, dan pas de mensen die dingen hebben besteld)

zou gewoon een aangifte doen. bij de politie. en niet zeggen wat je hebt besteld enzo.

Jaimie

Belezen gebruiker
Willemijn zei:
idd wel dom naar mijn mening
heb et ook es 1keer meegemaakt bij een dealer.
gaf hem 25€ voor een zakje weed.
" binnen een halfuurtje sta ik hier terug "
wel ik heb er urenlang op mogen wachten
toen ik hem dan belde was zijn gsm "toevallig" uit.
sindsdien wil ik altijd eerst een product zien voor ik betaal :)
anders geen deal

Heb ik al gehad met een paar vrienden voor 25gr, uiteindelijk iets van 33euro's kwijt :angry:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
zolang je niet voor 3980,75 bent opgelicht. is er nog niet veel aan de hand.

Nee, zijn tweede aanmaning heeft ie ontvangen...

72 uur van vanaf vanmorgen 08:00 nog de tijd..... tik tak tik tak tik tak

Anders onderneem ik andere stappen ( Dan zou de deurwaarder een lieverdje zijn :wink: )

Wat zal ik in beslag nemen... zij auto? of zijn tv en radio ?? ? ?? ? ? ??

ik geloof niet dat zo iemand met giga veel kutsmoesjes terug betaald. ( te vaak gehoord dat ie het "morgen" voor elkaar heeft.

Ik zie wel of ie me betaald. anders zorg ik er wel voor.

buzzrider

Wijs gebruiker
mkay, sorry hoor, het is al gezegd en ik vind het heel kut voor jou... echt waar, maar hoe kan je nou zo dom zijn? no offence maar dat ziet iedereen toch van mijlenver dat er met die situatie iets niet klopte???

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik had t over een andere oplichter, maar inderdaad. ik zou geen geld storten op een rekening van iemand die ik niet persoonlijk ken... :confused:

Bovenaan