Oogproblemen

Razar

Belezen gebruiker
Ik heb al 3 maand last van oogproblemen en ik weet er geen raad meer bij.
Het is begonnen nadat ik voor een angstaanval midden december tal van antidepressiva kreeg voorgeschreven ( Deanxit, Seroquel, Sipralexa,..)
Symptomen :

- een ruisachtig pixelpatoon ( net alsof je sneeuw ziet op een tv, maar niet zo sterk )
- het is alsof de randen van alle voorwerpen 'elektrisch' zijn, en beven.
- af en toe lichtflitsen vanuit mijn ooghoeken
- draaierig gevoel in men hoofd ( net alsof ik licht dronken ben)
- zeer veel moeite met concentreren hierdoor.

Ik ben al naar de oogarts geweest en een CT-scan laten doen op mijn hersenen, maar alles leek in orde ( geen tumor en ogen zijn normaal)
Aangezien het aan mijn 2 ogen tegelijk is, zal het wel iets neurologisch zijn denk ik.
Ik heb al gelezen dat sommige mensen dit ook hebben gekregen door gebruik van drugs.

Zijn er mensen die dit ook al hebben gehad?

Ik weet er echt geen raad meer mee en het werkt op mijn zenuwen :angry: .

elgeoffio

Experimenterende gebruiker
Hey,

5 jaar terug heeft iemand mij (met opzet) drugs verkocht
waar iets niets pluis aan was.
Ik ben in het ziekenhuis belandt en was een week ziek.
De dag nadien ik opgenomen was werd ik wakker en zag ik
vlekjes voor mijn ogen, vooral op een witte muur is het erg.
De vlekjes zijn defuus dus overal, en het lijkt alsof ze beetje bewegen.
Bijv een krant lezen is voor mij erg moeilijk, de lettertjes lopen door mekaar.
Mijn studies heb ik moeten opgeven ook hierdoor.

Nu, die vlekjes zijn nooit meer weggegaan en k heb er tot de dag van
vandaag grote last van (doodswens etc).
Het ergste van al is dat ik nooit bij de politie ben gegaan en die kerel
geen enkele straf heeft gekregen.
Maar 1 ding is zeker , als ik vertrek naar betere oorden neem ik hem met mij mee.

Ontopic:

Zijn het bij jou ook van die "vlekjes" ?

Jadi

Bewuste gebruiker
Razar zei:
Ik heb al 3 maand last van oogproblemen en ik weet er geen raad meer bij.
Het is begonnen nadat ik voor een angstaanval midden december tal van antidepressiva kreeg voorgeschreven ( Deanxit, Seroquel, Sipralexa,..)
Symptomen :

- een ruisachtig pixelpatoon ( net alsof je sneeuw ziet op een tv, maar niet zo sterk )
- het is alsof de randen van alle voorwerpen 'elektrisch' zijn, en beven.
- af en toe lichtflitsen vanuit mijn ooghoeken
- draaierig gevoel in men hoofd ( net alsof ik licht dronken ben)
- zeer veel moeite met concentreren hierdoor.

Ik ben al naar de oogarts geweest en een CT-scan laten doen op mijn hersenen, maar alles leek in orde ( geen tumor en ogen zijn normaal)
Aangezien het aan mijn 2 ogen tegelijk is, zal het wel iets neurologisch zijn denk ik.
Ik heb al gelezen dat sommige mensen dit ook hebben gekregen door gebruik van drugs.

Zijn er mensen die dit ook al hebben gehad?

Ik weet er echt geen raad meer mee en het werkt op mijn zenuwen :angry: .
Ja, ik heb deze symptomen ook door anti-depressiva, triptyzol.
Als je naar buiten kijkt naar de blauwe lucht zie je allerlei vlekjes en het lijkt inderdaad alsof het sneeuwt of zoiets. En wazig zicht heb ik ook ontzettend last van.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
wat jij beschrijft heb ik ongeveer als ik 2 dagen wakker ben, kleuren lijken ook faler ? Die vlekjes die je ziet, bewegen die mee of niet ? Probeer ze eens te sturen.

Ik heb ongeveer 4/5 jaar geleden een ongeluk gehad en ben daardoor blind aan 1 oog geraakt, na 2 operaties had ik ook vlekken op mijn zichtveld, vlekjes die bewogen, schimvorming en diepteverschillen...Gelukkig is dit wel allemaal langzaam weggetrokken maar in de schemer wil het nog wel eens moeilijk voor me worden.

Jeller

Badass junkie
Ik heb soms ook dat ik vlekjes enzo zie.. ik zie wel nog alles goed, maar soms lijkt er idd een lichte ruis op te zijn :(..

zou best wel kunnen dat het door drugs komt.. als het erger wordt dan stop ik er in ieder geval mee.. maar nu kan het ook zijn dat het altijd al zo was en ik er gewoon pas p ben beginne letten

Razar

Belezen gebruiker
elgeoffio zei:
Zijn het bij jou ook van die "vlekjes" ?

Ja die zijn er zeker.

Vroeger had ik wel eens af en toe zo'n paar 'doorzichtige bolletjes' die ik af en toe zag op mijn netvlies,

maar nu is het echt een gelijk een MIERENNEST van doorzichtige bolletjes en 'dingen' die door elkaarheen bewegen, en dat is het best duidelijk als ik naar de hemel kijk.
Dan is het net alsof ik door een microscoop naar snelbewegende doorzichtige bacterieen kijk en of zo. ECHT KUT :angry:

Razar

Belezen gebruiker
Trouwens, ik ben met die hele anti depressiva shit al zeker anderhalve maand gestopt omdat het bij mij totaal niet werkte.
Ik kreeg er meer stress van dan wat anders.
En nu dus nog altijd die oogproblemen.
En dat terwijl ik gewoon wat kalmeermiddelen vroeg voor een paniekaanval.
"AH neen, ik geef u wat anti-depressiva" zei de stomme dokter
Al die troep werkte gelijk omgekeerd bij mij, ik kreeg er een depressie van ja !
Om dan vorige week te horen ; " ah u heeft een vorm van autisme, die antidepressiva werkt dan meestal totaal anders in uw geval ...."
Je vraagt een kalmeermiddel en drie maand later zit ik hier nu met oogproblemen, een totale burnout van al die medicijnenkak, ik heb het wel gehad met die ''dokters' en 'psychologen' :angry:
Toen ik begon te klagen over mijn ogen namen ze het zelfs niet serieus.
" Oh jongen je moet je anti-depressiva doornemen, dan zul je daar geen last meer van hebben,........"
:smilingimp:

Jadi

Bewuste gebruiker
:) Ach ja, als je er eenmaal achter bent dan begin je erop te letten, en ja, dan word je gek, ja :P Je moet er gewoon niet op letten :wink:

azgaza

Badass junkie
Dat zijn oogbaltroebeldingen, die kunnen geen kwaad. Die bewegen mee als je je oog beweegd.
Enkele dingen die omschrijft zijn weer een beetje hppd-achtig; zoals de lichtflitsen.

Misschien heb je last van meerdere dingen?

Carlitos

Badass junkie
Hej,

Na een best lange periode van xtc gebruik heb ik ook last van aantal dingen.
Oa; Pixels,vlekjes,soort flitsen een lamp brand niet constant.

Ik zie soms alles makkelijk dubbel of ver weg.
Vroeger had ik dit nooit..

Denk door de xtc dus..

Usha

Belezen gebruiker
Xtc en de meeste antidepressiva werken in op je serotoninehuishouding. Het lijkt me dus niet zo toevallig dat je ongeveer dezelfde bijwerkingen kan krijgen.
Ik had trouwens ook last van oogproblemen toen ik antidepressiva nam, ik kon mijn zicht niet goed focussen, en zag schaduwen in mijn ooghoeken. Ik neem nu al 6 maanden geen Ad meer, en die oogproblemen zijn weg.

J0rrit

Badass junkie
ik heb laatste tijd ook wel beetje last van wazig zicht af en toe, vooral als ik wil lezen op het bord, had ik voordien nooit. heb ook wel redelijk lange periode elke week xtc gebruikt, kan het daaraan liggen? gaat dit nog weg of blijft dit?

deadlock

Badass junkie
Ik zou dit migraine noemen denk ik, want ik heb het ook, alleen dan met enorme aanhoudende pijn, en voor zover ik weet heb ik ook geen hersentumor. Dat is op mijn 11e begonnen en sinds mijn 13e is het chronisch.

Probeer eens of 2 ibuprofen 400 het afzwakt? Eventueel te combineren met 1 paracetamol en 1 dyclofenac 220mg.
Na een uur moet het werken.
Ow en: *niet combineren met alcohol* die cocktail, weet ik uit ervaring :wink:.

Razar

Belezen gebruiker
Mja, moest ik er hoofdpijn bij hebben dan zou het inderdaad migraine zijn,
maar dat is dus niet het geval
dat is net wat me verontrust...

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Ik heb ongeveer 4/5 jaar geleden een ongeluk gehad en ben daardoor blind aan 1 oog geraakt, na 2 operaties had ik ook vlekken op mijn zichtveld, vlekjes die bewogen, schimvorming en diepteverschillen...Gelukkig is dit wel allemaal langzaam weggetrokken maar in de schemer wil het nog wel eens moeilijk voor me worden.

Owjah! je zou dit nog in geuren en kleuren vertellen zaterdag maar tis er niet van gekomen... Ik hoor het ooit wel!

Verder kan ik nies toevoegen aan dit topic... Ik kan goed zien met sterkte van -1.5 met een beetje cilinder :wave:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
psychonaut'86 zei:
Psycho_Chrono zei:

Owjah! je zou dit nog in geuren en kleuren vertellen zaterdag maar tis er niet van gekomen... Ik hoor het ooit wel!

Verder kan ik nies toevoegen aan dit topic... Ik kan goed zien met sterkte van -1.5 met een beetje cilinder :wave:

Haha ja sorry :tongueout: toen jij even was wandelen had ik het wel nog met Bas erover, die vroeg erna, had je bij moeten zijn :tongueout:

Carlitos

Badass junkie
Ik had ff gevraagd bij breider.
Ik had ook last van wat jij heb.

Hij zei dat het door de vele xtc kwam in korte tijd.
En dat er nu stofjes verstoord worden, (hersenschade).

Ik moest minstens 1 jaar stoppen,en medicijnen als ik het weer goed wou.
Verder zei die dat als ik door ga het allemaal veel erger kan worden en ergere schade.

Zelfs op gegeven moment niet meer auto kunnen rijden enzo (Zo kan het worden als je echt met zo veel doorgaat)

Razar

Belezen gebruiker
Japi-10 zei:
Ik had ff gevraagd bij breider.
Ik had ook last van wat jij heb.

Hij zei dat het door de vele xtc kwam in korte tijd.
En dat er nu stofjes verstoord worden, (hersenschade).

Ik moest minstens 1 jaar stoppen,en medicijnen als ik het weer goed wou.
Verder zei die dat als ik door ga het allemaal veel erger kan worden en ergere schade.

Zelfs op gegeven moment niet meer auto kunnen rijden enzo (Zo kan het worden als je echt met zo veel doorgaat)

En welke medicijnen zouden dan wel helpen?

azgaza

Badass junkie
Volgensmij hebben redelijk wat mensen hier toch wel duidelijk HPPD; dat krijg je door te veel te trippen of xtc te nemen en veel medicatie maakt het erger.

Qocaïne

Badass junkie
azgaza zei:
Volgensmij hebben redelijk wat mensen hier toch wel duidelijk HPPD; dat krijg je door te veel te trippen of xtc te nemen en veel medicatie maakt het erger.

Gelukkig nog geen last van.

Nóg een reden om met mate te gebruiken.
Sterkte @ topicstarter,.

Carlitos

Badass junkie
Weet niet welke medicijnen.
Maar ik denk,dat het gerust wel werkt zo medicijn die je dan voorgeschreven krijgt.

Die mensen weten waar ze over praten neem ik aan..

rich28

Experimenterende gebruiker
tzal wel door de drugs komen, na x of amfe heb ik ook vlekken en sneeuwvorming gehad en schaduwen op de muur, duurde een tijdje voor het helemaal weg was.Opzicht is het wel een goede arts als die geen kalmeringspillen geeft, aangezien dat op lange termijn alleen maar meer angst en paniek geeft.Vraagf me alleen af waarom die je seroquel geeft...is een anti-psychoticum

Carlitos

Badass junkie
Als ik moe ben lijkt het erger ?
Hebben anderen dat ook ?

En ik kan vaag kijken uit me ogen,zoals lampjes dichtbij laten komen enzo of laten trillen!

Best kut hoop dat het snel weggaat..
Gebruik al geen xtc meer

xcrement

Belezen gebruiker
de symptomen lijken op hppd.
Heb zelf ook hppd gekregen door wiet.
heb echt letterlijk ALLE symptomen van hppd.
heb er 3j mee geleefd met het volledig voor mezelf te houden.
Telkens ik een joint rookte kwam het allemaal superhard terug.
Ben toen ook elke dag, de hele dag door beginnen roken,
waardoor ik echt 3-4 jaar constant "visueel aan het trippen" was.
vele van de symptomen krijg je tijdens een trip te zien.
Heb zelf nadien zowat alle gangbare drugs gebruikt, ook lsd en paddo's.
de lsd en paddo's hebben het niet versterkt, hebben me alleen beter geleerd om er mee om te gaan. Daarna ben ik gestopt met wiet roken, en zo ging het geleidelijk aan (maanden) stilletjes aan minder.
als ik een joint rook komt alles gewoon weer terug, maar doordat ik nog maar heel af entoe rook gaat het geleidelijk ook weer weg.
op de duur kon ik ook niet meer lezen want de letters dansten gewoon in het rond en de 'ruis' zoals je het noemt werd erger en erger totdat de letters echt onmogenlijk te lezen waren.
daarna aan verschillende dokters en psychiaters uitgelegd, en niemand die er ooit van had gehoord :rolleyes:
heb ook verschillende hersenscans ed laten maken, maar niets daarvan toonde de hppd.
elke drugs zorgde ervoor dat de visuele verstoringen verergerden, en zoals je zei, moe heid versterkte het ook.
Heb het aanvaard dat het iets is waar ik mee moet leren leven.
maar ben toch blij dat het stoppen met drugs dit na een lange periode weer stilletjes aan heeft doen herstellen. De symptomen zijn nog lang niet allemaal weg, maar het is toch sterk geminderd.
probeer geen drugs te gebruiken, en laat je er geen medicijnen als benzo's voor voorschrijven, want dit versterkte het bij mij ook allemaal.
Probeer er mee te leven... :rolleyes:

sjaartrol

Bewuste gebruiker
hee xcrement, je zegt dat de hppd geleidelijkaan weggaat, maar ik dacht dat hppd nooit weggaat, of ben ik nou verkeerd?

Carlitos

Badass junkie
Ik hoop van wel..
Het gaat wel beter zonder pillen nu. (beeld word iets beter)

Cocaine doe ik nu nog alleen maar voor afleiding van pillen..
Cocaine doet geen schade aan dat hppd/ruisen/vlekjes/etc.

Ga alweer slapen dag :wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Razar zei:
Vroeger had ik wel eens af en toe zo'n paar 'doorzichtige bolletjes' die ik af en toe zag op mijn netvlies,

maar nu is het echt een gelijk een MIERENNEST van doorzichtige bolletjes en 'dingen' die door elkaarheen bewegen, en dat is het best duidelijk als ik naar de hemel kijk.
Dan is het net alsof ik door een microscoop naar snelbewegende doorzichtige bacterieen kijk en of zo. ECHT KUT :angry:
Wat ben ik blij dat ik jouw post nog even had gelezen! Ik kon niet zo goed beschrijven waar ik last van had, maar dit is het precies, van begin tot eind! Ik vraag het niet zo vaak aan mensen, omdat ik dacht dat ik gek was :þ Mensen waar ik het wel aan vraag hebben geeeen idee waar ik het over heb :rolleyes:

Japi-10 zei:
Na een best lange periode van xtc gebruik heb ik ook last van aantal dingen.
Oa; Pixels,vlekjes,soort flitsen een lamp brand niet constant.
Nog zo 1, dat was gisteren echt verschrikkelijk, enge schaduwen erbij ook. :confused: [/i]

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik heb me altijd afgevraagd hoe iemand die blind is tript. Lijkt me dikke closed eye visuals (woordgrapje niet bedoeld), fantasie is alles wat ze hebben, right?

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
Ik heb me altijd afgevraagd hoe iemand die blind is tript. Lijkt me dikke closed eye visuals (woordgrapje niet bedoeld), fantasie is alles wat ze hebben, right?

licht eraan hoe blind je bent, ben je echt blind (totaal 0% zicht), zie je dan bijvoorbeeld kleurvlekken of niets, ik zie met mijn 1 oog nog een hoop kleurvlekken die ertoe leiden dat diepte bijna niet in te schatten is.

Je bent dus 'zwart-blind' of 'vlek-blind' :)

xcrement

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
blinden zijn ook volledig afhankelijk van hun gehoor, lsd kan je gehoor heel hard versterken, maar het kan ook , hoe moet ik dit noemen, storingen in je gehoor geven, daarom kan het voor blinden wel gevaarlijk zijn.
Geloof trouwens dat er op erowid wel 1 of enkele reports stonden over blinden die lsd namen.
en @sjaartrol:
hallucinogen PERCISTING perception disorder, hallucinogene blijvende perceptie aandoening om het letterlijk te vertalen.
Heb eerst 2-3jaar zo verder geleefd zonder iets te weten over hppd en zonder te weten wat er dan ook met me gebeurde.
Eerst had ik een hele tijd last van derealisatie omdat ik echt niet meer wist hoe het in godsnaam kon dat m'n beeld constant echt werkelijk verkloot was. Hoewel ik er toch altijd wel van genoot van de visuals.
dit was dan ook mijn enige redding, er gewoon van proberen te genieten, en moeilijk was dat niet, als je altijd stoned bent en je hebt constant echt harde visuals, wat dikwijls veel harder ging dan lsd visuals (in hoeverre ik lsd-visuals dan natuurlijk kan onderscheiden van de hppd visuals).
de derealisatie heb ik kunnen oplossen nadat ik iets over derealisatie had gelezen en ook alle symptomen hiervan had, heb ik me erbij neergelegd dat het gewoon een 'ziekte' was, en getracht zoveel mogelijk men grip op de realtiteit terug te krijgen.
Moet wel zeggen dat dat nog altijd niet hélemaal duidelijk is, maar in het begin dacht ik echt opeens dat alles gewoon een droom was en dat het gewoon niet meer echt was.
en om terug te komen op wat sjaartrol vroeg,
er zijn nog altijd wel storingen in m'n beeld maar de visuals die ik kreeg wanneer ik wiet rookte, of eender wat gebruikte, zijn geminderd.
En hierbij bedoel ik dus verschillende verstoringen die aanwezig waren.
Als ik de site terug vind waarop de symptomen stonden zal ik dit hier posten.
Toen had ik dus echt letterlijk Alle symptomen.
nu is dit geminderd tot enkele honderdduizenden neongekleurde bolletjes, foute perceptie en schokkend beeld en nog lichte aura's.
ga nu verder opzoek naar die site, heb daarjuist al gezocht maar vind hem niet meer.
Als ik hem heb gevonden post ik het.

Bovenaan