ontwenning van cannabis

mollie

Newbie
Een hele goeie vriend van mij rookt dagelijks meerdere joints. Ik heb daar geen probleem mee, en hij ook niet. Na zijn vakantie heeft hij dag op dag besloten om ermee te stoppen....na jarenlang en veel gebruik. Hij belde mij vanavond dat hij doodziek was. Braken, zweten, onrustig,... ik ben zolang ik kon bij hem gebleven.
Veel en jarenlang gebruik, geeft dus echt wel ontwenningsverschijnselen.
Ik zal morgen checken hoe het met 'm gaat. Nu is hij doodziek!!

BacingsPen

Badass junkie
Braken? Doodziek? Was het echt alleen maar blowen? Ik heb(tot 4 maanden geleden) een paar maanden lang zo'n 5 gram per dag gerookt en het enige was dat ik me de tering verveelde en nergens zin in had.... En ik lag nachten wakker(nog steeds eigenlijk!)

Opzich kan je best aardige afkickverschijnselen krijgen van weed maar dit klinkt wel heel ernstig.... Heeft hij toevallig behalve een verslavingsprobleem veel (ersntige)psychische problemen?

weyoun22

Bewuste gebruiker
BacingsPen zei:
Braken? Doodziek? Was het echt alleen maar blowen? Ik heb(tot 4 maanden geleden) een paar maanden lang zo'n 5 gram per dag gerookt en het enige was dat ik me de tering verveelde en nergens zin in had.... En ik lag nachten wakker(nog steeds eigenlijk!)

Ik sluit me hier bij aan.

Ik doe het zelf ook nog met fasen. Jarenlang dagelijks blowen en dan even een paar maanden niet. De eerste week heb ik het dan alleen moeilijk met in slaap vallen en mijn slaapritme verlegd zich telkens een paar uur zodat het iedere dag alleen maar erger wordt. Aan het einde van de avond heb ik een beetje een opgejaagd stressy gevoel, maar dit is zelfs nog niet eens sterk genoeg om echt trek in wiet op te wekken.

De eerste week heb ik weinig last van trek in wiet. Pas de 2e week krijgt ik echt zin in wiet zelf, heel apart. Aan het einde van de 2e week is de trek volledig weg. Eind vorig jaar was ik nog 4 maand gestopt. Ik ben bewust weer wiet gaan kopen, hoewel ik totaal niet meer met blowen bezig was en ik ook geen trek meer had.

Al met al vind ik wiet een zeer zwakke verslaving. Je kan letterlijk 4 jaar dagelijks blowen en van de een op de andere dag stoppen met hooguit wat slaapproblemen/extra stress en een zwakke trek in het middel na de eerste week.

BacingsPen

Badass junkie
Het hangt er juist ook vanaf hoe goed/slecht het met je gaat op het moment dat je stopt.... Als je elke dag hard moet werken maar je er niet ''je ei'' kwijt kan is het moeilijk om te stoppen...

In tijden van veel stress is het mij nog nooit gelukt om te stoppen met blowen...

Vaak is de wiet zelf niet het probleem maar de manier waarop je je leven leeft. Met een jointje in de morgen lijkt de dag zonder zorgen.... Zolang je te eten drinken en een dak boven je hoofd hebt en nog geld om uit te geven ook, waar zou je je dan druk om maken?

Pas als je stopt met blowen komen er vaak gevoelens naar boven als: Ik zou zus en zo moeten veranderen.

Als je dagelijks blowt laat je het er meestal bij zitten. (maar dat is opzich wel persoonlijk)

Bwoah.... Ik ben wel blij dat ik gestopt ben met blowen maar mmmmm....

Daar zit ik dan weer, wakker tot in de ochtend. Die Temazepan heeft me tussen 12 en 1 even een ontspannen gevoel gegeven met als enige gevolg dat ik lekker van de muziek genoot en juist minder zin kreeg om te slapen....

Zou haast weer een joint opsteken maar voorlopig zoek ik nog naar een ander oplossing...

mollie

Newbie
Ik heb totaal GEEN ervaring met drugs, soft of hard-gebruik, Oh ja, toch wel, koffie, sigaretten, en nu en dan overmatig alcoholgebruik...
De reden dat ik mij zo zorgen maak is dat ik dat van mijn vriend echt totaal niet gewoon ben.
Hij blowt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en liet mij weten dat hij er gisteren (maandag), zijn eerste werkdag compleet wou mee stoppen, en dan gisteren een bericht dat hij zo ziek was...
Ik heb zelf de link gelegd met het kordaat stoppen ... misschien verkeerd ik weet het niet.
Normaal bericht hij mij nooit 's avonds laat, maar gisteren wel, dus wel teken dat hij ook in paniek was...
Ik ben naar hem toe gereden. Hij was echt doodziek,... braken, zweten, onrustig,... Hij kon amper verdragen dat ik er was of iets zei of vroeg.
Ik ben bij hem gebleven tot hij sliep.
Als ik zeg dat hij overmatig gebruikt, dan bedoel ik echt wel OVERMATIG... heel de dag door, van 's morgens tot 's avonds...
Vorige week vertelde hij mij dat hij verlangde om weer te gaan werken om een reden te hebben om er compleet mee te kappen....
Wie ben ik om doktertje te spelen, of wat dan ook, ik ben gewoon een heel bezorgde vriendin die vannacht hem een beetje zag doodgaan. Ik had medicatie mee tegen krampen en braken, na protest wou hij dat wel innemen, maar toch, ik maak mij zorgen....
Hij is jaren ouder dan mij, een lieve toffe man en vriend, wie ben ik om hem de les te lezen? Dat zal ik nooit doen, kan het door de afkick komen????

sebatian

Bewuste gebruiker
Normalitair niet giga fysieke verschijselen ligt aan hoeveelheid en lengte van tijd, lichaam krijgt geen THC meer binnen dus krijg je een potentieel lichamelijke reacties, kan voorkomen, Onrust,Zweten,Hoofdpijn,Problemen met inslapen,Trillen,Angst,Gewichtsverlies,Hitteaanvallen en Gebrek aan eetlust, meestal na paar dagen weer over.

sebatian

Bewuste gebruiker
Zover ik weet geen protocol qua medicatie zoals met andere middelen voor detox van cannabis, vitamines, water en dat soort dingen sinds THC lange tijd in weefsel blijft zelfs na paar dagen detox achter de rug is (waar je zeer ziek en onwel van kan zijn).

weyoun22

Bewuste gebruiker
Irezz zei:
Hangt van persoon tot persoon af :) Jij was nu eenmaal niet mentaal verslaafd

Ik zou niet willen beweren dat ik niet geestelijk verslaafd ben aan wiet. In de praktijk rook ik iedere avond wel een joint, meestal laat in de avond zoals nu na werktijd. Ik vind alleen dat het opmerkelijk is hoe makkelijk je blowen naast je neer kan leggen als de situatie er om vraagt.

Als je jarenlang dagelijks nicotine rookt, alcohol drinkt, opiaten gebruikt of benzodiazepines slikt dan is het vrijwel onmogelijk om het zo naast je neer te leggen.

L

Lid 6909

Gast
Ik heb 6 jaar lang elke dag meerdere grammen gerookt, en ben nu op mijn 11e dag met mijn stop-sessie. Ik merk er eigenlijk niks van, alleen dat ik iets minder uurtjes slaap pak per nacht. Maar ik kom niet minder snel in slaap ofzo, ik word alleen eerder weer wakker.

Maar ik heb ook wel van mensen gehoord die last hebben van nachtzweet, nachtmerries en dat soort dingen.

Ik hoop dat het snel beter gaat met je mattico!

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Wat mij het hardst opvalt als ik een paar dagen stop zijn een terugkeer van dromen, die dan nog veel realistischer zijn. Daarnaast ook een verminderde verstrooidheid.

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Braken heb ik nooit gehad :confused: Vind ik wel raar van alleen softdrugsgebruik.
De ergste momenten zijn vooral de eerste week, daarna is het vooral de "zin zin" die er is, en het slechte slapen. Zeker doorzetten! Maak zeker duidelijk dat je er altijd voor hem bent, is een van de beste dingen je kunt doen :wink:.

Birdo

Experimenterende gebruiker
Deep Blue zei:
Wat mij het hardst opvalt als ik een paar dagen stop zijn een terugkeer van dromen, die dan nog veel realistischer zijn. Daarnaast ook een verminderde verstrooidheid.

Bij mij totaal andersom, na een zomer niet geblowd te hebben weer stoned gaan slapen;
gelijk de gekste dromen die ik tot in de belachelijke details kan onthouden =).

Maar OT; zelfde wat iedereen hier zegt, als het niet uitkomt om te blowen voor wat voor situatie dat ook mag zijn dan is dat voor mij en vrienden echt geen enkel probleem.
Toch blijft het lekker en na periodes van stoppen is er bij altijd een periode die zich leent om af en toe een jointje te roken en doe dat dan ook weer met plezier, zonder spijt..

Bovenaan