Onrustig effect door MDMA?

rr00

Experimenterende gebruiker
Heb afgelopen weekend XTC gebruikt. Eerste dosis was circa 70mg. Het effect kwam vrij langzaam op gang, en leek met golven te komen. De pieken waren relaxed, maar geen extreme love zoals de vorige keer. De dalen aan de andere kant begonnen het uur daarna in toenemende mate vervelend te worden. Kreeg er een onrustig gevoel van, alsof ik me ineens besefte hoe nep de horde mensen onder invloed om me heen was. Maakte me ook zorgen over mensen met wie ik was, die meer danwel minder onder invloed waren, en of ze niet in de problemen/gevaar zouden komen of zo. Heb nog 50mg bijgepakt, en een uur later nog een paar likjes kristalpoeder. De high klapte er toen wel goed in en alsnog goed genoten, maar toch heb ik er achteraf gemengde gevoelens over.

Vorige keer MDMA(vrij veel gebruikt toen) was 2 maanden geleden. Het effect was toen echt perfect en was minimaal 3-4 uur puur en intens. De negatieve momenten hebben me nogal verbaasd dus deze keer.

Andere mensen die dit herkennen? Kan het door spanningen komen, te lage dosis aan het begin, toch nog wat tolerantie van de vorige keer, combinatie van die dingen?

Je weet natuurlijk nooit wat voor werking het precies zal hebben, maar ben benieuwd wat anderen er voor ervaringen mee hebben.

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
He ! , jou verhaal klinkt me redelijk bekend. Echter ik heb er een aantal verklaringen (voor mijzelf) aangegeven. Om te beginnen is het inderdaad een vrij lage dosis. Tenminste... Wat is je gewicht als ik vragen mag. Daarnaast ken je het gevoel al, dus is het niet afwachten hoe je je gaat voelen, maar het is afwachten of het jou verwachtingen weer waarmaakt.

Als dit, door een te lage dosis "niet" lukt, voel je je minder fijn en ga je je afvragen waarom de verwachting niet behaald is. Uit mijn ervaring merk je dan ook direct hoe "nep" het xtc gevoel eigenlijk is, als iedereen om je heen knetter is.

rr00

Nasica zei:
He ! , jou verhaal klinkt me redelijk bekend. Echter ik heb er een aantal verklaringen (voor mijzelf) aangegeven. Om te beginnen is het inderdaad een vrij lage dosis. Tenminste... Wat is je gewicht als ik vragen mag. Daarnaast ken je het gevoel al, dus is het niet afwachten hoe je je gaat voelen, maar het is afwachten of het jou verwachtingen weer waarmaakt.

Als dit, door een te lage dosis "niet" lukt, voel je je minder fijn en ga je je afvragen waarom de verwachting niet behaald is. Uit mijn ervaring merk je dan ook direct hoe "nep" het xtc gevoel eigenlijk is, als iedereen om je heen knetter is.

Hmm, zit wel wat in ja. Denk dat het een combi van die dingen is. Had los van het effect sowieso erg veel verwachtingen van die dag. Weeg trouwens iets meer dan 70kg.

Waar geef je zelf de voorkeur aan? Hogere dosis om mee te beginnen?

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mijn voorkeur zit toch vrij hoog wat dat betreft. Ik weeg ook rond de 70 kilo en neem meestal een begin dosis van ~120 - 130 mg. Daarna doseer ik bij met 100 of lager.

WappieWappie

Belezen gebruiker
Bij 70 kg is een dosis van 70 mg zowieso aan de lage kant. In combinatie met jouw ervaring lijkt de dosis me voor jou té laag. Probeer het de volgende keer eens met een hogere dosis ( naar eigen idee, maar ik zou gaan voor 120-130 mg ) en het zal een stuk beter bevallen.

rr00

Zaterdagnacht voor het laatst gebruikt (forse dosis), nu is het vrijdag, maar wanneer ben ik in godsnaam weer de oude?!

De moodswings zijn echt niet te tellen, ene moment zit ik er doorheen en ben ik ontevreden, gefrustreerd, depressief, andere moment weer gezellig, tevreden. Ben normaal gesproken aardig gebalanceerd... wanneer houdt dit op?

Vanwaar de schommelingen? Lijkt af en toe wel alsof er iets permanent in m'n kop aan het veranderen is... Het effect lijkt ook veel heftiger dan de vorige keer.

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
^
Omdat je het vaak achter elkaar hebt gebruikt, en je serotine op begint te raken.
Gaat vanzelf weer over als je even niet gebruikt. :xtc:

rr00

Twee keer met een tussenpauze van 2 maanden. Daarvoor niet.

Normaal als je gewoon erg veel gedoseerd hebt in 1 sessie?

Zou de serotonine niet juist toe moeten nemen, vanwaar die schommelingen?

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Bij elk gebruik gaat het er op achteruit, maar ik dacht aan de hand van je vorige post dat je 2x snel achter elkaar had gebruikt.

"Zaterdagnacht voor het laatst gebruikt (forse dosis), nu vrijdag, maar wanneer ben ik in godsnaam weer de oude?!"

Gaat vanzelf weer over, ik heb het de eerste keren ook heel erg gehad. Ik kon een week lang niks hebben, was chagerijnig en kon amper lezen omdat me ogen 'm helemaal spacede.

Maar ik ben ook weer de oude geworden, :grin:

rr00

Het is nu vrijdag en voel me nog steeds labiel, dat bedoelde ik :)

Heb post ge-edit om het duidelijker te maken.

rr00

Herken eigenlijk precies dit verhaal: viewtopic.php?f=3&t=28308

Hoe je je kater beleeft heeft ook helemaal te maken met hoe je überhaupt in het leven staat. Als je je in het dagelijks leven bewust bent van hoe je met je lichaam en geest omgaat zal dat tijdens een XTC dipje misschien iets obsessiever worden. Oorzaak daarvan lijkt me dan weer heel gezond eigenlijk!

Bovenaan