One day at a time

LunaRavi

Experimenterende gebruiker
Vanmorgen begonnen...gelijk alles in moeten leveren. Dat is op zich al raar en veroorzaakt al onrust. De nachten nu zonder :(

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Voor wat word je opgenomen? Had je specifiek een verslaving van 1 of meerdere middelen. Veel succes verder met jouw traject en herstel.

Paranoize.

Badass junkie
Ik vind dat een hele mooie en betekenisvolle tatoeage!
Wens je veel sterkte toe bij je herstel, luister naar je geest maar laat je vooral niet gek maken door je eigen gedachten.
Ga je er cold turkey mee stoppen of een afbouw schema? Neem aan het tweede.
Onthoudt tijdens je detox en de eerste tijd sober zijn zwaar gaat worden je zult ups en downs gaan ervaren.
Maar zoals ze zeggen sterk zijn houdt niet in dat je geen angst en verdriet hebt maar doorzet en volhoudt tot je het gevecht wint.
Wees deze periode extra lief voor jezelf en probeer zoveel mogelijk negativiteit te vermijden en volledig op jezelf te focussen.

God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, The courage to change the things I can, And the wisdom to know the difference.

Just for today:kissingheart::heartsuit:

LunaRavi

Dag 1 is voorbij. Dit weekend krijg ik de tabletten verdeeld over 5 momenten. Totaal 5 maal 4.
Met nu als groot verschil niets in de nacht maar een diazepam bij de laatste ronde. Ben benieuwd hoe dit gaat vallen . Wekker staat om iets voor 8...

LunaRavi

Vannacht goed geslapen had dit totaal niet verwacht. Tot 00:30 wakker gelegen en daarna in slaap gevallen en wakker door de wekker om 07:50. Om 08:00 nl eerste medicijngift. Vandaag beetje rare dag instabiele motoriek veel misselijk ( maar dat heb ik vaak na mijn maagverkleining)
Ook wat draaierig en bovendruk was ook 99.
Ook in t koppie vandaag wat ongedurig en met tijden boos op mezelf en de situatie. Maandag gesprek met arts om te kijken of we maandag beginnen met methadon of buprenorphine, waarschijnlijk dat laatste. Ben erg benieuwd.

LunaRavi

Vandaag dinsdag heel de dag migraine. Vandaag nu twee keer buprenorphine gehad en vanaf zu af aan gaat dit opgebouwd worden. Krijg nos steeds vijf maal per dag 4 oxycodon. Maar nu ik niet zelf kan doseren merk ik dat ik daar super geïrriteerd door raak. Wie heeft er ook ervaring met buprenorphine?

Paranoize.

Badass junkie
Vandaag dinsdag heel de dag migraine. Vandaag nu twee keer buprenorphine gehad en vanaf zu af aan gaat dit opgebouwd worden. Krijg nos steeds vijf maal per dag 4 oxycodon. Maar nu ik niet zelf kan doseren merk ik dat ik daar super geïrriteerd door raak. Wie heeft er ook ervaring met buprenorphine?
Niet om mee te detoxen ik weet alleen wel dat buprenorfine en oxycodon niet samengaan😶
Heel raar dat ze je dat geven terwijl je nog oxycodon krijgt je hoort pas buprenorfine te krijgen zodra alle oxycodon van je receptoren af is.
En dan hoeven ze je ook helemaal geen oxycodon meer te geven omdat buprenorfine veel langer werkt en de oxycodon ontwenning opvangt.
Mij wouden ze in de kliniek toen destijds op methadon zetten om dat uiteindelijk af te bouwen, of als onderhouds medicatie maar dan mog ik daar geen andere opiaten bij blijven gebruiken (in de kliniek dan) wat je buiten doet boeit ze geen fuck

Je zit toch in een detox kliniek?

LunaRavi

Niet om mee te detoxen ik weet alleen wel dat buprenorfine en oxycodon niet samengaan😶
Heel raar dat ze je dat geven terwijl je nog oxycodon krijgt je hoort pas buprenorfine te krijgen zodra alle oxycodon van je receptoren af is.
En dan hoeven ze je ook helemaal geen oxycodon meer te geven omdat buprenorfine veel langer werkt en de oxycodon ontwenning opvangt.
Mij wouden ze in de kliniek toen destijds op methadon zetten om dat uiteindelijk af te bouwen, of als onderhouds medicatie maar dan mog ik daar geen andere opiaten bij blijven gebruiken (in de kliniek dan) wat je buiten doet boeit ze geen fuck

Je zit toch in een detox kliniek?
Ja....het is juist de bedoeling dat de buprenorphine op de receptoren gaan zitten waar normaal en oxycodon zit. Daardoor zou na een tijdje de oxycodon er af kunnen

LunaRavi

Ik heb nu de dosering bereikt waarbij de 200 mg oxycodon gestopt zou kunnen worden. Nu eerst een aantL stabilisatie en dan as maandag alle oxycodon er af. Meer mensen hier met deze ervaring ?.
Dan kijken hoe het gaat en dan in hele kleine beetjes eerste stapjes buprenorphine af gaan bouwen om te kijken hoe dat dit gaat. En dan naar huis. Verwachting is dat afbouwen ong 3 maanden kan gaan duren.
Mensen nog tips ?

LunaRavi

Wie o wie heeft er ervaring met oxycodon en buprenorphine. En dan bedoel ik
Het in een keer stoppen met de oxycodon omdat de buprenorphine daarnaast al is opgebouwd

LunaRavi

Morgen tweede stap om de buprenorphine af te bouwen ben van twee maal daags 4 mg naar twee maal daags 3.6 gegaan. En nu morgen naar twee maal daags 3.2 mg.

Paranoize.

Badass junkie
Wie o wie heeft er ervaring met oxycodon en buprenorphine. En dan bedoel ik
Het in een keer stoppen met de oxycodon omdat de buprenorphine daarnaast al is opgebouwd
Over het algemeen hoor je geen ontwenning te ervaren als ze je buprenorfine ipv oxycodon geven, moet je as vrijdag die buprenorfine afgebouwt hebben of bouw je dat thuis verder af?

LunaRavi

Over het algemeen hoor je geen ontwenning te ervaren als ze je buprenorfine ipv oxycodon geven, moet je as vrijdag die buprenorfine afgebouwt hebben of bouw je dat thuis verder af?
Ik ga vrijdag naar huis. Ik ben vanmorgen weer een stapje omlaag gegaan. Kwam van 200 mg oxycodon daarnaast buprenorfine opgebouwd tot twee maal daags 4mg dus 8 totaal. Nu alleen de buprenorfine en vanmorgen dus tweede stap gemaakt naar twee maal daags 3.2. En dan donderdag naar 2.8 twee maal daags. Dan even stabiliseren. En dan bouw ik thuis verder af. Ik heb wel een hulpvraag voor natraject.

LunaRavi

Ben thuis...nu begint het metale spel ook erg op de voorgrond te treden. Zit nu sinds donderdag op 2.8 twee maal daags. Dit nu voor twee weken

LunaRavi

Inmiddels nu aanbeland bij 2.6 twee maal daags. Steedsnet stapjes afbouwen toch wel onrustig

ImagineX

Goed bezig zou ik zeggen :wink:
Verder wil ik je nog veel succes wensen.
Mijn moeder nam ook voorgeschreven oxycodon/contin voor de chronische pijn die ze had. Maar ze heeft er teveel van afgezien dus heeft afgebouwd van een heel hoog aantal tot 0. Dit heeft wel bijna haar leven gekost.

Hoe gaat het nog met jou?

L

Lid 153446

Gast
Vandaag laatste buprenorphine dus morgen clean. Afgebouwd van 200 mg oxycodon. 20 tabletten van 10 mg. Trots...
Alleen maar 'Trots', met daarachter een paar twijfelende puntjes...?

KEI KNAP !!!

Je mag als een dolle King Kong op the Empire State Building hard op je eigen borst kloppen en heel hard en arrogant OELEBOELEBOELE roepen. :smileycat:

Ga zo door!
Je kunt zonder dit spul.

Trust yourself babe.

LunaRavi

Goed bezig zou ik zeggen :wink:
Verder wil ik je nog veel succes wensen.
Mijn moeder nam ook voorgeschreven oxycodon/contin voor de chronische pijn die ze had. Maar ze heeft er teveel van afgezien dus heeft afgebouwd van een heel hoog aantal tot 0. Dit heeft wel bijna haar leven gekost.

Hoe gaat het nog met jou?
Wat was haar gebruik als ik vragen mag ?

ImagineX

Wat was haar gebruik als ik vragen mag ?
Goeiedag!

Mijn mama had een groot aantal van 860mg oxycodon door de dag heen dagelijks voor alle chronische- & zenuwpijnen.
Ze is hier op een periode van 3 maand mee gestopt omdat het teveel haar organen toetakelden. Terwijl ze dit afbouwde kreeg ze wel een morfinepomp die opgebouwd werd.

hoe gaat het nog met jouw, knap wat je al verwezenlijkt hebt.

Groetjes

Bovenaan