onderste toppen laten doorgroeien?

slunse

Bewuste gebruiker
hoi, ik heb momenteel nog een arjans haze 3 buiten staan bij een vriend en die zou nu moeten geoogst worden omdat hij z'n tuin weer wietvrij wil, maar de onderste toppen hebben nog allemaal witte haartjes en zijn helemaal nog niet mooi dik. de bovenste toppen zijn ondertussen wel ongeveer oogstwaardig.
nu was mijn vraag, of het mogelijk is om de plant gewoon voor de helft te knippen, en alleen de onderste toppen te laten doorgroeien, of wordt dat een no-go? ik weet wel dat de plant eventjes zal moeten herstellen van de beschadigingen, maar zouden deze onderste toppen nog mooi volgroeid geraken? ze zien er nu nog veel te zielig uit om nu al te knippen :tongueout:
alvast bedankt

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Yeah, dat kan. Soms oogst ik m'n planten ook in delen omdat de ene tak al rijp is en de andere niet. Wat je overigens de volgende keer kan doen is die kleine topjes gewoon verwijderen in een vroeger stadium, dat heet dieven. De energie die de plant normaal gesproken in die kleine topjes steekt kan 'ie dan in de grote toppen gebruiken, waardoor die iets dikker worden.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het kan volgens mij wel, maar denk dat met dit weer je plant niet meer zal herstellen en zeker niet veel verder meer zal rijpen en of groeien.

Ik zou zeggen, oogsten wat je oogsten kan en evt. de plant nog binnen zetten.

psych-out

Bewuste gebruiker
ja, dat gaat volledig in orde komen.
als die bovenste toppen weg zijn gaat er meer energie,voedingsstoffen naar de onderste.
dit zal het wat compenseren met de beschadegingen die je plant oploopt tijdens het snoeien van de bovenste toppen.

Bovenaan