Naeffect van wiet

Don Draper

Badass junkie
Sinds een paar maanden zit ik ongeveer maandelijks een halve joint te roken voor een dag. Dan geef ik het weer weg.

Met oud & nieuw heb ik geblowd, daar viel ik snel in slaap van erna. Paar weken geleden geblowd, zelfde. Toen wou ik dat ook.

Maar nu heb ik het gedaan waar ik me zonder een goeie reden wel wat kut voelde. Het blowen was wel leuk. Maar nu ik weer nuchter ben moet ik weer daar doorheen gaan. Ik vind het nuchter zijn echt niks.

Nu las ik net een topic dat het wiet langdurig moet uitwerken en dan als het is uit is gewerkt dat iemand dan wel kan zien dat het nuchter (of gedoseerd) leven wel gewoon kan. Kan dit wat ik nu meemaak gewoon een bijkomstig effect zijn van wiet? Soort mini dip die je ook van xtc kan hebben?

Edit: Heb trouwens ook het hele weekend tot nu toe benzo's gebruikt ook.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Sinds een paar maanden zit ik ongeveer maandelijks een halve joint te roken voor een dag. Dan geef ik het weer weg.

Met oud & nieuw heb ik geblowd, daar viel ik snel in slaap van erna. Paar weken geleden geblowd, zelfde. Toen wou ik dat ook.

Maar nu heb ik het gedaan waar ik me zonder een goeie reden wel wat kut voelde. Het blowen was wel leuk. Maar nu ik weer nuchter ben moet ik weer daar doorheen gaan. Ik vind het nuchter zijn echt niks.
Als je blowt omdat je je kut voelt en je voelt je door het blowen beter, is het logisch dat je je weer kut voelt als je weer nuchter bent. Wiet remt de verwerking en het voelen van emoties, maar het lost niets op.
Nu las ik net een topic dat het wiet langdurig moet uitwerken en dan als het is uit is gewerkt dat iemand dan wel kan zien dat het nuchter (of gedoseerd) leven wel gewoon kan. Kan dit wat ik nu meemaak gewoon een bijkomstig effect zijn van wiet? Soort mini dip die je ook van xtc kan hebben?

Dikke kans dat je je een beetje extra kut voelt omdat je je beseft dat je niks hebt opgelost met het blowen. Zolang je niet-voorgeschreven middelen blijft gebruiken om je anders te voelen dan je je op dat moment voelt vanuit een negatieve intentie (ik voel me kut, ik neem dit, dan voel ik me beter) dan zal het leven nuchter altijd tegenvallen.

Druktemaker

DF-koningin
Je kan beter niet blowen als je, je niet goed in je vel zit. Het onderdrukt voor dat moment het vervelende gevoel, maar daarna klapt het je nog even extra in je gezicht. Waardoor de kans aanwezig is dat je het weer gaat proberen te onderdrukken en zo door: afhankelijkheid.
Je zal dus echt moeten dealen met het rotgevoel.

Zou trouwens ook maar even een klein beetje oppassen met de benzo’s, want als ik het een beetje inschat n.a.v berichten die ik lees ben je wel gevoelig voor middelen(misbruik).

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als wiet is uitgewerkt dan heb ik wel eens zo'n futloos / moedeloos gevoel: nergens echt zin in, maar het mezelf ook kwalijk nemen dat ik niks heb lopen doen. Dan kan je wel een in weemoedige sfeer terechtkomen ja, zeker als je al niet lekker in je vel zit.
Maar de benzo's hebben een groter effect op je emoties. Impulsiviteit, een onrustig gevoel en steeds wisselende heftige emoties (boos, verdrietig, bang) kunnen onderdeel zijn van de ontwenningsverschijnselen van benzo's. Na een paar dagen aaneengesloten gebruik kun je daar al last van krijgen. Zeker als je hogere doseringen hebt gepakt.

MaddMonkey

Badass junkie
Als wiet is uitgewerkt dan heb ik wel eens zo'n futloos / moedeloos gevoel: nergens echt zin in, maar het mezelf ook kwalijk nemen dat ik niks heb lopen doen. Dan kan je wel een in weemoedige sfeer terechtkomen ja, zeker als je al niet lekker in je vel zit.

Maar de benzo's hebben een groter effect op je emoties. Impulsiviteit, een onrustig gevoel en steeds wisselende heftige emoties (boos, verdrietig, bang) kunnen onderdeel zijn van de ontwenningsverschijnselen van benzo's. Na een paar dagen aaneengesloten gebruik kun je daar al last van krijgen. Zeker als je hogere doseringen hebt gepakt.
Ik zie dat ik mijn bericht nog niet verstuurd had vanochtend vanaf de plee, maar na dit bericht ook niet meer nodig. Sluit mij aan bij bovenstaande.

Benzoboy

Newbie
Ik was een halfjaar gestopt en nu weer 3 dagen gestopt ik ging slapen en opeens kwam ik in een rare space terwijl ik nuchter was het leek alsof ik dood ging en ik begon ineens random met tanden knarsen en m'n tanden kapot bijten uit mezelf ik kon er niet mee op houden net of m'n kaak op slot stond en dat was echt doodeng wie weet misschien hoe dit kan komen?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik was een halfjaar gestopt en nu weer 3 dagen gestopt ik ging slapen en opeens kwam ik in een rare space terwijl ik nuchter was het leek alsof ik dood ging en ik begon ineens random met tanden knarsen en m'n tanden kapot bijten uit mezelf ik kon er niet mee op houden net of m'n kaak op slot stond en dat was echt doodeng wie weet misschien hoe dit kan komen?
Droom of wakker?

In het geval van droom: de droom die jij beschrijft is gerelateerd aan angst in het dagelijks leven of een periode van angst. Als je stopt met blowen komen dromen sowieso ineens heftig terug. Heb je angstige gevoelens door het stoppen of sws in het leven?

Benzoboy

Newbie
Droom of wakker?

In het geval van droom: de droom die jij beschrijft is gerelateerd aan angst in het dagelijks leven of een periode van angst. Als je stopt met blowen komen dromen sowieso ineens heftig terug. Heb je angstige gevoelens door het stoppen of sws in het leven?
Ja dat weet ik dat dromen heftig terug komen maar dat tanden knarsen wist ik niet van blowen dat dat kon ik heb dat welleens vaker gehad echt heel raar is dat want inprincipe is het geen cocaïne of andere harddrugs, en droom of wakker ik was half inslaap en dan weer wakker maar ik was er niet helemaal bij heb welleens vaker rare dingen ervaren door het blowen die niet echt te verklaren waren zoals dat m'n arm ineens een eigen wil kreeg toen ik in bed lag en me dood schrok

Bovenaan