N20 - Slagroombus

Amaranth

Bewuste gebruiker
Jazeker, het is heel licht en heel kort, maar het werkt wel even, heb het daarstraks voor de eerste keer gedaan :P

Amaranth

Bewuste gebruiker
cropp zei:
net geprobeert, niets noppes nada
Dan doe je of iets verkeerd tijdens het leegmaken (wel hele fles constant naar beneden houden, heb je namelijk minste N2O nodig om de slagroom eruit te krijgen) of tijdens het innemen.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
bij een volle bus, niet schudden, en een uurtje in de koelkast. Dopje losbreken, terugzetten, en met de spuitmond naar boven. Eerst uitademen, dan gas inademen... dan moet je ff gaan zitten. :wink:

het werkt wel.

Amaranth

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
bij een volle bus, niet schudden, en een uurtje in de koelkast. Dopje losbreken, terugzetten, en met de spuitmond naar boven. Eerst uitademen, dan gas inademen... dan moet je ff gaan zitten. :wink:

het werkt wel.
Maar dan betaal je voor de slagroom die je er dan niet meer uitkrijgt omdat je al het gas eruit hebt gelurkt :P

azgaza

Badass junkie
Schijnt te werken maar dus lichter dan gewoon met patronen of dergelijken. Ik vind het veel handiger om gewoon een patroontje te kraken in een ballon, dan kan je het zo sterk maken als je wil en het is volgens mij minder gedoe.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik heb geen 'cracker' daarvoor en ik heb geen lachgaspatronen, heb ik allemaal geen geld voor. We hebben wel slagroom in huis, dus dit is gewoon de goedkope manier om lachgas te nemen? :P

Amaranth

Bewuste gebruiker
Niet als je bij je ouders woont :beer: En eigenlijk wel de goedkope versie, want je betaalt voor de slagroom (ervanuitgaand dat je het koopt voor de slagroom, niet voor de N2O) en daar zit het lachgas als leuk extraatje bij.

azgaza

Badass junkie
Ach, een doos van 50 patronen kost ook maar ongeveer 11 euro, dus ik zou het niet als een goedkopere oplossing zien :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Amaranth zei:
loadrunner zei:

het werkt wel.
Maar dan betaal je voor de slagroom die je er dan niet meer uitkrijgt omdat je al het gas eruit hebt gelurkt :P

Dat is dan om te testen of je het bevalt, om dan een slagroomkidde met nos patronen aan te schaffen. je hebt ook erg goedkope rommel hier bij de h-markt. 45 cent per pus.

azgaza

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
azgaza zei:
Ach, een doos van 50 patronen kost ook maar ongeveer 11 euro, dus ik zou het niet als een goedkopere oplossing zien :)
En als je iemand kent die bij de groothandel werkt krijg je ook nog korting! <3

Ach, ik vind 11 euro al een prachtige prijs voor zo veel lol in kleine metalen omhulseltjes.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Mijn ouders gaan binnenkort een slagroomkidde aanschaffen, voor de slagroom zelf. Ik heb ze aanbevolen om het model te nemen met die patronen. :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
azgaza zei:
Ach, ik vind 11 euro al een prachtige prijs voor zo veel lol in kleine metalen omhulseltjes.
Eigenlijk schepte ik gewoon stiekem op over het feit dat ik iemand ken die bij de Makro werkt en ik een euro korting per doos krijg :þ Whatever haha.

azgaza

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
azgaza zei:
Eigenlijk schepte ik gewoon stiekem op over het feit dat ik iemand ken die bij de Makro werkt en ik een euro korting per doos krijg :þ Whatever haha.

Ik weet het, en dat is natuurlijk ook heel handig, maarja ik krijg het af en toe gewoon van mijn moeder, betaal ik er persoonlijk helemaal niks voor. Kreeg laatst twee dozen voor men verjaardag, en ze weet wat ik er mee doe :)
Maar nu zijn die dozen op, hebben de afgelopen twee trips hier niet overleefd, moet maar eens nieuwe gaan halen eigenlijk.

Elohtibbar

Badass junkie
Schrok me trouwens rot van wat zo'n slagroomspuit waarin je patronen doet kost.. Wilde er 1 aanschaffen omdat ik met een mesje open wrikken altijd n beetje link en onhandig vind, maar de goedkoopste nieuwe die ik vond was 40 euri :openmouth:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Rabbithole zei:
de goedkoopste nieuwe die ik vond was 40 euri :openmouth:
Valt best mee toch? Het is een eenmalige uitgave, ik heb die van mij nu bijna een jaar, werkt nog prima (: Anders doe je even op marktplaats kijken, of een kringloopwinkeltje ergens..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb de mijne er al uit :).. heb zo een grote genomen ( bij de sligro hier hadden ze alleen die) en was 57 euro (exl. BTw :openmouth: ) Maar op feestjes vroegen mensen mij vaak om een ballonnetje, ben dus maar 50 cent gaan vrage.. En het is zown succes dat ik hem dr al wel uit heb.

( doe het alleen op gewone thuis feestjes dus nergens openbaar ofzo, niet denken dat ik een dealer ben ofzo :openmouth: )

Elohtibbar

Badass junkie
PepTalk zei:
Ik heb de mijne er al uit :).. heb zo een grote genomen ( bij de sligro hier hadden ze alleen die) en was 57 euro (exl. BTw :openmouth: ) Maar op feestjes vroegen mensen mij vaak om een ballonnetje, ben dus maar 50 cent gaan vrage.. En het is zown succes dat ik hem dr al wel uit heb.

( doe het alleen op gewone thuis feestjes dus nergens openbaar ofzo, niet denken dat ik een dealer ben ofzo :openmouth: )

Haha je hoort mij niet oordelen hoor, zo'n heftige drug is lachgas nou ook weer niet, je kan het ook bij de tandarts krijgen :wink:

ExceptionalInsight zei:
Rabbithole zei:
de goedkoopste nieuwe die ik vond was 40 euri :openmouth:
Valt best mee toch? Het is een eenmalige uitgave, ik heb die van mij nu bijna een jaar, werkt nog prima (: Anders doe je even op marktplaats kijken, of een kringloopwinkeltje ergens..
Ja het valt ook best mee als eenmalige uitgave hoor :) ik was alleen fout geïnformeerd, iemand had me verteld dat ze maar 15 euro per stuk waren ofzo, vandaar dat ik nogal schrok. Maar marktplaats is idd wel een goed idee, maar even kijken.
Heb trouwens nog een alternatief gevonden:

http://cgi.ebay.nl/N2O-Cracker-8-gram-D ... 7C294%3A50

een N2O-cracker.. lijkt mij wel een redelijke oplossing, heeft iemand hier ervaring mee?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Rabbithole zei:
Ja het valt ook best mee als eenmalige uitgave hoor :) ik was alleen fout geïnformeerd, iemand had me verteld dat ze maar 15 euro per stuk waren ofzo, vandaar dat ik nogal schrok.
Kan wel hoor, ik ken ook iemand die er voor 2 euro eentje in een kringloopwinkel gescored heeft :þ je moet dat geluk net hebben.

Elohtibbar

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Rabbithole zei:
Ja het valt ook best mee als eenmalige uitgave hoor :) ik was alleen fout geïnformeerd, iemand had me verteld dat ze maar 15 euro per stuk waren ofzo, vandaar dat ik nogal schrok.
Kan wel hoor, ik ken ook iemand die er voor 2 euro eentje in een kringloopwinkel gescored heeft :þ je moet dat geluk net hebben.
Dat klinkt niet verkeerd, goed voor elkaar! :grin:
Heb er net wel 1 op marktplaats gevonden, met verzendkosten erbij 30 euri. Lijkt me ook wel een mooie koop.. Wellicht toch handiger dan zo'n cracker, lees dat ze redelijk snel kapot gaan.. En het is ook wel zo fijn om meerdere patronen in 1 ballon kwijt te kunnen :)

0penmindeD

Belezen gebruiker
Ik heb vandaag een fietspomp gekocht op CO2 patronen, deze heb ik ietwat aangepast door het pompje aan de binnenkant op te vullen waar gebruikelijk een CO2 patroon in gaat. CO2 patronen zijn namelijk iets groter dan N2O patronen, door deze op een kinderlijk simpele manier aan te passen kan je hem gebruiken als alternatief voor een dure slagroombus, daarnaast heb je ook nog eens iets wat op broekzakformaat is :wink:
B Smart don't B a retard :grin:

Deze heb ik dus :rock:
http://www.mtbgigant.nl/pages/page.aspx ... ail&aid=45

Ook te verkrijgen bij halfords voor 23,50

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Vergeet niet, de rubberen ring in de dop van de slagroom kidde. anders ben je in één seconde al je gas kwijt.

Elohtibbar

Badass junkie
0penmindeD zei:
Ik heb vandaag een fietspomp gekocht op CO2 patronen, deze heb ik ietwat aangepast door het pompje aan de binnenkant op te vullen waar gebruikelijk een CO2 patroon in gaat. CO2 patronen zijn namelijk iets groter dan N2O patronen, door deze op een kinderlijk simpele manier aan te passen kan je hem gebruiken als alternatief voor een dure slagroombus, daarnaast heb je ook nog eens iets wat op broekzakformaat is :wink:
B Smart don't B a retard :grin:

Deze heb ik dus :rock:
http://www.mtbgigant.nl/pages/page.aspx ... ail&aid=45

Ook te verkrijgen bij halfords voor 23,50

en wat is die kinderlijk simpele manier, als ik vragen mag? :wink:

0penmindeD

Belezen gebruiker
Een CO2 is exact 4 mm breder en 23 mm langer dan een N2O, dit heb ik nagemeten met een schuifmaat. Dat houd in dat je de binnenkant van je pompje moet opvullen met iets. Improviseren dus, maar dat is de moeite waard :wink:

Spees174

Belezen gebruiker
0penmindeD zei:
Een CO2 is exact 4 mm breder en 23 mm langer dan een N2O, dit heb ik nagemeten met een schuifmaat. Dat houd in dat je de binnenkant van je pompje moet opvullen met iets. Improviseren dus, maar dat is de moeite waard :wink:

Dat lijkt me wel heel handig zon pompje :grin: kan je mss precies beschrijven hoe je het opgevuld hebt, en bijvoorbeeld met wat? Hoe werkt dat pompje eigenlijk, kan je er makkelijk een ballon mee vullen? Zou wel een chill alternatief zijn voor zon slagroomkidde, zeker als deze ook lekker klein is :)

0penmindeD

Belezen gebruiker
^^ Ik had 2 kleine harde plastic doppen op elkaar gedrukt met een klein moertje wat er precies tussen past, zo blijven ze tegen elkaar aan zitten( diameter 10 mm, lengtemaat 20 mm)
Daarbovenop heb ik een grotere plastic dop gedaan om zo de binnenkant verder op te vullen, en het houd tevens het N20 patroon in het midden.

Dit is een manier, maar er zijn meerdere manieren om het te doen. Ik heb dit zo gedaan omdat ik simpelweg deze doppen had bewaard van iets wat ik nog steeds niet weet. Had ik dit niet dan had ik een andere oplossing gezocht. Er zijn immers meerdere wegen die naar Rome leiden, gewoon kijken, passen & meten en je komt een heel eind :wink:

Ja ballonnen vullen gaat makkelijk, gewoon ballon erop, patroon erin en dichtschroeven, unlock safety eraf, en knallen maar :tearsofjoy:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dan klink me slagroombusje toch nog een stuk makkelijker.

Eerst dat opvullen zodat je patronen passen, en dan kun je nog eens maar 1 patroon per ballon vullen ( toch?).
En in een slagroombus kun je natuurlijk ook gewoon slagroom maken :grin: Dan zou ik hiervoor wel de goedkopere patronen gebruiken ( is gewoon co2 geloof ik, iig geen lachgas..)

Maar is aan de andere kant misschien ook wel leuker dat je eerst even moet beunen en dan van je eigen verbouwde fietspomp kan genieten..

duur en makkelijk of goedkoop en wat meer werk...

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter

in combinatie met het CO2 pompje

Bovenaan