Moslims gaan echt te ver..

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Even ter verduidelijking: toen ik zei dat ik niet in zo'n land wil leven, bedoelde ik dit niet in de zin van: "in zo'n land met mensen die dit soort kunstwerken willen verbieden."

Ik bedoelde het wél op deze manier: "In zo'n land waar dit soort kunstwerken door bepaalde mensen van de muur worden gehaald."

Daar zit een groot verschil tussen... Iedereen mag lekker vinden wat hij vindt, zolang ze daarmee mijn vrijheid maar niet inperken.

Allolalie

Bewuste gebruiker
Een gemeentehuis is een openbaar gebouw waar iedere burger wel eens heen kan moeten. Dan vind ik ook dat je met alle Nederlanders rekening moet houden....

gamezz

Bewuste gebruiker
dit maakt mij echt heel erg boos en triest
ik ben geen racist maar dit gaat echt wel te ver
zij mogen hun hoofddoek houden goed voor hen.
maar moeten wij ons aanpassen aan hen?
alsze het zo erg vinden datze dan de andere kant op kijken of worden ze er geil van ofzo?

edit:zag iets op tv overlaatst van een marokaanse jongen die opgepakt werd voor drugbezit gaat ie nog efe doodleuk zege dat de agenten racist zijn

shokora

Wijs gebruiker
Deadlock begrijpt het...

Dit topic is echt 1 brok generalisatie. Er wordt gedaan alsof er een verenigde aanklacht was van alle moslims over de hele wereld om dit stukje kunst weg te halen :') Het was waarschijnlijk 1 leip die geklaagd heeft en omdat hij het vanuit zijn geloof deed is dat opeens weer genoeg reden om het kopje 'moslims' er bij te halen.

Exact het zelfde met andere groepen als joden, krakers, gabbers, homo's en god weet wat. Nuance is wel gewenst in dit soort zaken.

deadlock

Badass junkie
gamezz zei:
alsze het zo erg vinden datze dan de andere kant op kijken of worden ze er geil van ofzo?

edit:zag iets op tv overlaatst van een marokaanse jongen die opgepakt werd voor drugbezit gaat ie nog efe doodleuk zege dat de agenten racist zijn
Waar zie jij godverdomme in GODSNAAM de overeenkomst tussen Moslims en Marokkaan. WTF.

Als er straks een bericht over christenen komt ga jij doodleuk christenen vervangen door Duitsers of Ieren? Bahbahbah.

billy:
"Als de SGP of de Christenunie wat zegt over posters met bloot of wat dan ook wordt er niet gezegd wat voor land dit is, dat men wil emigreren enz. Maar als het moslims zijn is het gelijk van ons land gaat naar de klote. Stelletje racisten!"

Ben ik het helemaal (als een van de weinige) mee eens, als autochtone nederlander. De actie op zich, dat ze klagen over een paar schilderijen is natuurlijk onzinning. De REactie van het nederlandse volk op 3 jokers die hun mening uiten is echter 10x zo onzinnig.
Maarja moslimbashen is helemaal in tegenwoordig, doe je weinig aan.

gamezz

Bewuste gebruiker
deadlock zei:
gamezz zei:

Waar zie jij godverdomme in GODSNAAM de overeenkomst tussen Moslims en Marokkaan. WTF.

Als er straks een bericht over christenen komt ga jij doodleuk christenen vervangen door Duitsers of Ieren? Bahbahbah.
zijn de meeste marokanen dan geen moslim? :confused:
en alsje het begrijp hebje door dat het over racisme gaat :wink:

PsychedelicTeacher

Experimenterende gebruiker
ben geen moslim ofzo hoor.... maar het is als aanstootgevend bevonden door christelijke lieden. wel jammer, want waar moet Jcutter nu zijn gerief gaan halen? wacht, dit is het internet waar we nu op zitten he :beer:

Immo

Badass junkie
Allolalie zei:
Een gemeentehuis is een openbaar gebouw waar iedere burger wel eens heen kan moeten. Dan vind ik ook dat je met alle Nederlanders rekening moet houden....

Als je met Nederlanders iedereen bedoeld ben ik het helemaal met je eens. Aanstootgevende kunst hoort niet thuis in openbare gebouwen.

Mindgamer

Badass junkie
Leef dit topic nog steeds :confused:

PsychedelicTeacher zei:
ben geen moslim ofzo hoor.... maar het is als aanstootgevend bevonden door christelijke lieden. wel jammer, want waar moet Jcutter nu zijn gerief gaan halen? wacht, dit is het internet waar we nu op zitten he :beer:
Verbod op schilderijen? Verbod op alle religies!! Laten we allemaal de wetenschap volgen en het accepteren, dat we voor ons dood; niet achter de 'waarheid' zullen komen. Maar iedereen is weer anders :(

PsychedelicTeacher

Experimenterende gebruiker
vind ik een goed standpunt mindgamer! echt antwoorden haal je vooralsnog uit wetenschap.

Maar verbieden is ook niets. Dat is het verbieden van andersdenken wat je dan doet, en we zijn volgens mij niet van de gedachtenpolizei. Anyways, gelovigen moeten opener staan naar andermans mening en wat common sense gaan ontwikkelen, dan kunnen we allemaal fijn naast elkaar leven zonder bashing.

Besides mindgamer, als heel het geloof word afgeschaft, maar moet ik dan mn abdijbier halen!? :beer:

deadlock

Badass junkie
Immo zei:
Allolalie zei:

Als je met Nederlanders iedereen bedoeld ben ik het helemaal met je eens. Aanstootgevende kunst hoort niet thuis in openbare gebouwen.
Aanstootgevende kunst bestaat niet.

Mindgamer

Badass junkie
PsychedelicTeacher zei:
vind ik een goed standpunt mindgamer! echt antwoorden haal je vooralsnog uit wetenschap.

Maar verbieden is ook niets. Dat is het verbieden van andersdenken wat je dan doet, en we zijn volgens mij niet van de gedachtenpolizei. Anyways, gelovigen moeten opener staan naar andermans mening en wat common sense gaan ontwikkelen, dan kunnen we allemaal fijn naast elkaar leven zonder bashing.

Besides mindgamer, als heel het geloof word afgeschaft, maar moet ik dan mn abdijbier halen!? :beer:
Verbod op dissidenten, moet inderdaad ook niet, want anders word ik ook opgeknoopt op de Amsterdamse plein. Maar gelovigen hebben macht en dit word toch erg misbruikt. Er gaat enorm veel geld in om, met religies houden ze mensen dom, er zijn al enorm veel mensen vermoord/gemarteld dankzij religies, religie is in het verleden al misbruikt, om mensen te manipuleren (Adolf Hitler :smilingimp: ) Het houd de mensen klein, het beperkt levens en blijf zo maar doorgaan.

Gelovigen moeten zich inderdaad niet zo vast pinnen op één zo'n oud, wijs boek. Maar ook hier komt frustratie aan de pas, want gezien hun leven zo enorm beperkt is (geen drugs, alcohol, geen feest, weinig tot geen sex, mogen hun vrouw niet zelf uitkiezen, enz. Dit is natuurlijk wel per religie verschillend) Maar doordat ze zo gefrustreerd zijn, gaan ze hun heil toch maar weer steeds in hun religie zoeken en zo ontstaan er extremisten en waar extremisme heerst, heerst er een soort van neiging naar status/macht en wie dat uiteindelijk bereikt, heeft dat niet alleen gedaan. Hij is geholpen door andere gelovigen. Maar goed, dit neigt naar een valse dilemma. Ik geef gewoon weer, hoe het kan gaan.

Immo

Badass junkie
deadlock zei:
Immo zei:
Allolalie zei:

Aanstootgevende kunst bestaat niet.

Natuurlijk bestaat er wel aanstootgevende kunst, ik zal je een stom voorbeeld geven.
Stel ik maak een gedicht met daarin racistische teksten. Een gedicht is een vorm van kunst en deze kunst uit het voorbeeld is aanstootgevend omdat er dingen is staan die niet door de beugel kunnen. Een ander voorbeeld, de strip die die gast uit denemarken heeft gemaakt dat moet toch zeker onder het kopje aanstootgevende kunst vallen.

shokora

Wijs gebruiker
Aanstootgevend of niet, er mag niet gecensureerd worden op kunst. Ik ben sowieso in het algemeen fel tegen censuur, maar bij kunst is het nog veel belangrijker. Kunst is out of the box denken, grenzen overschrijden, dingen duidelijk maken of gewoon puur esthetisch. Whatever het uitgangspunt is van de kunstenaar, hij moet zijn creativiteit volledig kwijt kunnen (natuurlijk wel onderworpen aan een kleine hoeveelheid ethische waarden, zoals het fysiek schaden van mensen etc).

En religie of fatsoen is al helemaal het aller slechtste argument voor censuur. Het is toch absurd dat dingen die niemand anders schaden niet kunnen puur uit 'fatsoensnormen', wie de fuck heeft die normen verzonnen en geef me een rationeel argument om ze te handhaven.

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Ja ik heb ergens wel extreem-mondialistisch rechts ingesteld. Dit betekend dat ik de wereld graag rechts ingesteld zie. Ik ben erg tegen mondiale islamisering

Bovenaan