Morgen begin ik eraan..

Dline

Experimenterende gebruiker
Ik volg al een tijdje hier de gesprekken en heb nu eindelijk effe tijd en zin om mijn ding neer te zetten,weliswaar met een lijn achter de kiezen,want ik vrees dat het er na vandaag niet meer van gaat komen,want morgen stop ik ermee(althans das de bedoeling)
10 jaar werk ik in het weekend in een club,naast mijn full-time job in de week,al 10 jaar pak ik speed,xtc om te werken in het weekend,want ik was het zo gewoon als ik uitging om dat op speed en pillen te doen,dus nam ik de gewoonte mee om in de club te werken,naarmate ik ouder word en de jaren toog beginnen te tellen heb ik meer en meer last om te recuperen,vroeger had ik één kutdag,nl de dinsdag in de week ,tegenwoordig zijn dit er al 4 geworden met gevolg alles blijft hier liggen,ik woon alleen en moet naast mijn werk dus ook mijn huishouden alleen rond zien te krijgen.Daar begon het dus een 4 tal jaar geleden voelde ik me zo moe,en toen kwam ik op het lumineuse idee om een lijntje te nemen,daar ik toen altijd de kuisziekte kreeg na een lijn dacht ik dan doen we dat hier in huis toch ook effe...en ja hoor in no time was de inhoud van kleerkast gestreken,de afwas van 2 weken ver gedaan en alles blonk en glom...en zo ging het iedere week,na het werk nam ilk één dag en hup alles was klaar...maar dat begon van 1 dag naar 2 en van 2 naar 3,tot nu waar ik alle dagen neem,maar die schonnmaakaanvallen heb ik allang niet meer,ik vreet me de klere en na een uur mijn lijn genomen te hebben kruip ik zo in bed en slaap tot de volgende dag,met andere woorden,ik doe geen bal meer,zie niemand meer,neem heel vaak mijn gsm ni op,want heb geen zin om iemand te spreken,ik kan ook gewoon buiten komen,boodschappen doen,mijn moeder bezoeken,ben zelfs is wezen werken op speed(ben medisch afgevaardigde in de week)ik zie er doodnormaal uit nu,zelfs geen trillende vingers meer,of kaakklemgedoe,nee niks,mijn vrienden merken noppes van mijn verslaving,niemand wist ervan tot ik vorige week aan de bel trok bij mijn beste vriendin,heeft zelf nog in het milieu gezeten dus begrijpt het...zij houd nu mijn voorraad bij haar in de diepvriezer,want ik koop 5 gram in de maand(ja weinig hoor ik jullie al denken,maar ik heb bijna onversneden spul,koop het aan 12,5 € per gr)ik had al alles geprobeerd om er niet aan te komen in de week,zelfs zo'n geldkistje gekocht en de sleutel bij moeder thuis gelegt,maar steeds ging ik achter de sleutel en heb zelfs een x het hele kistje gedemonteerd omdat het al avond was en ik niet meer bij mijn ma om die sleutel kon gaan...de shit is dat ik nog steeds werk in het weekend dus ook mijn speed nodig heb om de nacht door te komen,vandaar dat nu die vriendin het bijhoud en me iedere zaterdag een gram geeft,normaal gezien is die op zondag op,niet alleen door mij,maar ik heb een paar collega's daar rondlopen die geregeld hun neus in mijn pakkie steken...
Omdat ik vannacht een extreem korte nacht had heb ik nog heel veel over,loop ik alles al heel de dag op te smikkelen omdat ik echt morgen en de rest van de week er niet aan wil zitten ,maar weggooien dat krijg ik niet over mijn hart,.Ik wil gewoon terug zonder kunnen in de week,en hoop echt dat het me lukt ,zal wel moeten zeker,want die vriendin plooit niet als ik ga zeuren en nieuwe speed halen doe ik niet,omdat het goede vrienden van me zijn en ik wil niet door de mand vallen,door nu opeens weer een paar gr te halen,trouwens ook veel te duur om zomaar effe te gaan shoppen.
Ik lees hier eigenlijk nooit dat jullie geen effect meer hebben,of toch minder,vroeger deed ik zoveel erop en nu als ik niet oplet zit ik weer heel de avond voor het scherm...,oh het maakt uiteindelijk niks meer uit ,volgende week lig ik hier toch helemaal murm door die stopzetting,ik hoop zo dat het me lukt en dat ik niet terugval.
in ieder geval zijn jullie bedankt om mijn verhaal te lezen,doet is deugt om het neer te tikken :wave:

Lana

Wijs gebruiker
Heel herkenbaar je verhaal.
Ook het feit dat het op een gegeven moment niet meer werkt en da´s frustrerend. Bij mij ook.. het enige dat ik nog van pep krijg is koppijn en een schuldgevoel, meer niet.

Nou, in ieder geval, heel veel succes gewenst vanuit hier. Het zal zwaar worden, maar zo doorgaan kan ook niet.. Het is kiezen of delen. Zet ´m op.

Dline

Lana zei:
Heel herkenbaar je verhaal.
Ook het feit dat het op een gegeven moment niet meer werkt en da´s frustrerend. Bij mij ook.. het enige dat ik nog van pep krijg is koppijn en een schuldgevoel, meer niet.

Ja verschrikkelijke koppijn :angry: en die schuldgevoelens komen meestal als ik in bed lig,dan kan ik soms zo pissed worden op mezelf omdat ik me iedere dag voorneem clean de dag door te brengen en het me zelden lukt.

Heeft er trouwens iemand raad/tips om het makkelijker te maken ,om die drang weg te krijgen?

Bedankt voor de steun ,ik dacht vroeger steeds dat ik de enigste gek was die dit deed :flushed:

Lana

Wijs gebruiker
Heeft er trouwens iemand raad/tips om het makkelijker te maken ,om die drang weg te krijgen?

Bedankt voor de steun ,ik dacht vroeger steeds dat ik de enigste gek was die dit deed :flushed:

Raad of tips.... Pff.... Da´s moeilijk. Het blijft moeilijk, vechten met jezelf, met je geest. Je botst continue tegen jezelf op en je kunt jezelf niet ontwijken.
Wat het mij draaglijker maakt, is de gedachte dat ik zonder die pep/andere middelen ook alles kan doen. Je mist dan wel wat, maar feit is, dat je ook alles zónder kunt. Eigenlijk heb heb je ook echt niks nodig om te kunnen functioneren.
Maar dat moet je eerst een aantal keer ervaren, voor je die gedachte krijgt.
Het is al lekker opzich, om die pep-koppijn niet meer te voelen. Want da´s vervelend, daar neem je het niet voor. Je neemt eigenlijk die pep om iets te gaan voelen, wat toch niet meer gebeurt. Dat vind ik echt zo klote. Ook het gevoel van je eigen een extratje geven, is wel lekker opzich. Een lekker snuifje, voor je de deur uitgaat.
Oh, geen zin om te stofzuigen, hop, snuifje erin.
Shit, ik kan niet uit bed komen, hop, snuifje erin. Alles is een reden om wat in je neus te douwen, de stompzinnigste redenen.

En het maakt het nog eens makkelijk ook, als toch niemand het meer aan je ziet. En je onder de drugs in elke situaties normaal kunt handhaven. En dat stiekeme gevoel is ook wel lekker. Niemand ziet het lekker, ze moesten eens weten gnagna. Geeft een leuk gevoel. Net of je de wereld iets beter aankan allemaal. Het toefje slagroom op de taart.

En ik denk he... Dat er best veel dames/heren zijn, die dit zo doen. Veel stiekeme gebruikers op de wereld.
-De kantoorpikkies, die hun dossiers razendsnel doornemen. En meer tijd op de plee doorbrengen dan achter hun bureau.
-De huisvrouwen die het huis extreem goed bijhouden en ´s nachts nog de ramen staan te lappen.
-De mannen in de busjes van de bouw/bezorgers/verhuizers/stoffeerders, die lusten er ook wel pap van. Moeten er om 4 uur snachts staan en dan een paar uur de weg op met collega´s, wedden dat daar ook genoeg snatsers tussenzitten.

Soms sta ik aan het schoolplein, ik ben moeder en ik studeer ook nog, dus tegenwoordig lijkt het ook of ik netjes met de maatschappij meeloop. Nou, ze moesten eens weten dus.
Maar goed, aan dat schoolplein verdenk ik ook wel een aantal vaders en moeders.
En daarnaast zijn er nog zóveel ´nette´ mensen, die de plaatselijke apotheek helemaal leegvreten, op doktersrecept. En dat zou dan wel ´normaal´ zijn?
Vaders die persé hun halve kratje bier per avond moeten hebben, anders zijn ze ook sjagerijnig.

Denk niet dat je de enige bent hoor, de wereld loopt er van over. Maar dat zijn waarschijnlijk vaak mensen zoals jij en ik. Niks aan te zien, goed verzorgd en in de kleren. Netjes doen wat ze moeten doen. En die vallen niet op.

Wacky

Badass junkie
Volgens mij was je na de eerste alinea vergeten dat het erom ging iemand aan te moedigen tot stoppen :)

Dline

Wacky zei:
Volgens mij was je na de eerste alinea vergeten dat het erom ging iemand aan te moedigen tot stoppen :)
:grin: ..geeft niet ik weet wat bedoeld wordt en das het voornaamste.

Mijn eerste voorgenomen stopdag is al naar de haaien,tja dat kon ik gisterenavond eigenlijk al voorspellen,het feit alleen al dat er hier nog steeds een paar lijnen liggen,kreeg het gisteren niet leeg :mrgreen: maakt het er niet gemakkelijk op!
en dat pakje lijkt maar niet leeg te gaan...anders is het steeds van heu? heb ik nog maar zo weinig...en nu ist van nou nog niet op...vrees als ik het vandaag niet weggooi ,er van deze stoppoging deze week niet veel in huis komt,tenzij iemand van jullie het wil hebben...maar misschien wel een beetje tever voor iedereen :sunglasses:

Anathema

Belezen gebruiker
Ik heb er dik drie mnd non stop aan gezeten..
Werken ging lekker makkelijk etc etc..

Toen ik besloot om er mee te stoppen was ik de eerste halve week bij mijn vriend, dus dan was de behoefte er ook niet zo..
eenmaal op het werk was het een ander verhaal, was ontzettend moe en chagrijnig.. moest echt wel een paar weken afkicken voor mijn gevoel..

nu, dikke 2mnd later kan ik het als goud missen!
Ik slaap weer heerlijk, voel me veel stabieler, vrolijker, relaxder (minder opgefokt)
Werken gaat veel beter!
Tja, ik zou zeggen ga er voor!
Want het die speed is het je echt niet waard..

Delirium

Badass junkie
Denk er maar aan dat je zonder de pep weer lekker fris en fruitig op kan staan 's ochtends zonder brak te zijn met de gedachte dat je die troep nodig hebt.

Ook bespaart het geld, waarmee je veel leukere dingen kan doen.

En misschien moet je stoppen met die baan in het weekend? :)

nutsss

Wijs gebruiker
Veel herkenning ook hier! Het moeilijkste is het als je na je slaapdagen de depressieve dagen krijgt. Dan moet je zo hard doorzetten. Want één lijntje en je voelt je weer beresterk en kiplekker!

En je moet je leefritme bewust gaan omgooien. Ik zit dit om 4:32 te tikken terwijl ik om half acht op moet. Dat werkt dus niet. Vaste ritmes. Hard zijn voor jezelf en zorg er voor, en zolang je dat niet kunt kan je ook niet stoppen, zorg er voor dat je GEEN speed meer in huis of ergens anders achter de hand houdt. Niks. Als je begint en je weet dat je daar of daar nog een lijntje vanaf kan schrapen dan begin je al verkeerd.

Sterkte. Ik heb nog veel dingen op te lossen om me heen voor ik de stap echt 100% kan nemen.

Dline

2 de dag volledig clean!!
ben zo trots op mezelf,heb er wel aan lopen denken,maar ja zoals gezegt als je er geen hebt liggen kan je er ook niet aan zitten...het gaat ook wel tamelijk goed met me,niet moeier dan anders en ook ni deprie...afkloppen :)

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Dline zei:
2 de dag volledig clean!!
ben zo trots op mezelf,heb er wel aan lopen denken,maar ja zoals gezegt als je er geen hebt liggen kan je er ook niet aan zitten...het gaat ook wel tamelijk goed met me,niet moeier dan anders en ook ni deprie...afkloppen :)

goed zo, sterkte verder :grin:

Dline

4 dagen geen speed aangeraakt,geroken nog gesnoven...en zaterdagmiddag was ik zo blij als een klein kind dat ik mijn grammetje kon gaan halen bij vriendin,want wat heb ik me kut gevoeld de voorbije dagen,echt kut,uitvallen tegen iedereen ,helemaal opgefokt worden in bepaalde situaties en zo leeg ,geen bal zin om ook maar iets te doen ,hier maar gelegen,slapen...eten...beetje werken...eten...terug slapen.....pff,maar dus zaterdag vol verlangen thuis gekomen met mijn buit,zelfs nog tot16 u gewacht met eerste lijn,alles lekker zitten kappen en een perfecte lijn gelegt,maar ......bah is dat het ?? dacht echt na die paar dagen stop dat ik weer een beetje meer energie ging krijgen dan ervoor met speed,maar nada,niks,noppe....pfff zelfs zo dat ik maar 3 a 4 lijntjes gesnoven heb tot nu(hele nacht moeten werken en net thuis)wat mij nog nooit overkomen is,maar waarom blijf ik er dan niet vanaf,de zin,het verlangen naar een lijntje snuiven is zooooooooooooo groot ookal heb ik er weinig aan ,die stomme zin in...daar wil ik van verlost zijn,er niet meer aan denken........... :angry: :angry:

nutsss

Wijs gebruiker
Ja jongen ik denk dat je dan even langer door zult moeten zetten dan 4 dagen... 4 weken bijvoorbeeld.

en dat is laaaaaaaaaaaaaaang

ruud128

klinkt me allemaal bekend in de oren. na dat je gestopt ben met je gebruik heb je wat last van extreme moeheid de eerste weken. Maar eens dat dat achter de rug is zal het je goed doen dat je gestopt bent!

Veel succes toegewenst!

Bovenaan