Moe amfetamine

Whatever246

Newbie
Normaal word druk en energiek door speed. Nou heb ik zo net wat genomen (een lijn) en blijf ik down en moe. Hoe kan dit? Het is trouwens dezelfde speed waar ik normaal opgewekt van word.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Setting en humeur zijn ook van belang. Ook kan een drug altijd een x anders “vallen”.
Ik ben bv een keer enkele uren na inname van xtc in slaap gevallen. Terwijl ik er normaal actief van word.

Whatever246

Newbie
Ik gebruik het een keer in de paar weken, tevens heb ik goed geslapen vannacht dus vermoeidheid kan het niet zijn

heyol

Bewuste gebruiker

Benzo's maken je wel 'chill' soms beetje slaperig. Sommige benzo's worden ook als slaap- of rustmiddel ingezet... Zal er wel mee te maken hebben denk ik.
Heb nog geen ervaring met speed - binnenkort wel eens proberen - maar bv met coke heb ik ook wel het volgende:
Je voelt je moe, neemt een lijn, voelt je daardoor 3min wakker en daarna weer vermoeitjes.

Volgens mij, als je hoofd vermoeit is, kan geen enkele drug je een echt wakker gevoel geven zoals je dat ervaart na eens 8u goed uitslapen. Je zal altijd een dwaas/vermoeid/koppijn-achtig gevoel in je hoofd houden ookal begint je hart etc sneller te kloppen v/d drugs... Of is dit bij speed anders?

Moet binnenkort echt is speed proberen hahaha.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Tja, als je dagelijks een benzo gebruikt is het denk logisch dat je niet actief wordt van speed toch? Zonde van je speed ervaring dan ook..
Welke benzo en welke hoeveelheid gebruik je dagelijks? En is het op doktersvoorschrift of zelfmedicatie?
Upper en downer tegelijk is ook niet heel goed voor je lijf.

geflipt

Wijs gebruiker
Mijn ervaring leert mij ook dat je speed wat kan 'sturen'. Als ik na een lijn in de zetel blijf zitten ben ik super rustig. Maar begin ik op te ruimen, dan ben ik net een machine. Heb je iets 'gedaan' erna?

Note: Die benzo's kunnen zeker een invloed hebben. Kan je je benzo('s) niet laten voor een dag, om te proberen?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mijn ervaring leert mij ook dat je speed wat kan 'sturen'. Als ik na een lijn in de zetel blijf zitten ben ik super rustig. Maar begin ik op te ruimen, dan ben ik net een machine. Heb je iets 'gedaan' erna?
Dit! Alleen heb ik dat ik vaak op 1 ding gefocussed ben. Bv als ik op de tablet ga dan kan ik moeilijk stoppen om iets anders te gaan doen.

EarlyBird

Experimenterende gebruiker

Note: Die benzo's kunnen zeker een invloed hebben. Kan je je benzo('s) niet laten voor een dag, om te proberen?

Heel herkenbaar. Gefocust vind ik een betere beschrijving van mijn toestand dan actief/druk. Op een feestje houdt het mij wel aan de praat, maar in huiselijke kring sta ik echt niet te stuiteren na een lijntje speed.

Dat gezegd hebbende denk ik niet dat als hij dagelijks benzo’s neemt en 1x in de zoveel weken speed, die benzo opwegen tegen die speed. TO heeft er niet bij vermeld om welke benzo het gaat, maar mijn ervaring is toch wel dat speed overheersender is dan de meeste benzo’s en daarnaast zal hij (of zij) wel tolerantie hebben opgebouwd voor die benzo.

Whatever246

Newbie
Voorgeschreven van de huisarts, dus vaak suf door medicatie in combinatie met psychische klachten, vandaar pak ik af en toe een lijn. Vaak heb ik het idee dat het daarom niet werkt wat idd erg jammer is.

L

Lid 147679

Gast
Normaal word druk en energiek door speed. Nou heb ik zo net wat genomen (een lijn) en blijf ik down en moe. Hoe kan dit? Het is trouwens dezelfde speed waar ik normaal opgewekt van word.
je moeder heeft slaappillen door je pep gedraaid omdat je ze de oren van de kop ratelt lijkt me

Extraminimal

Ik kan je met zekerheid zeggen dat het door vermoeidheid komt en gewenning. Ik krijg Dex voorgeschreven voor ADD, maar ook voor mijn Fibromyalgie en cvs. Het doel us dus om de hersenmist te doen laten afnemen, wat meer energie en motivatie te vinden, rust in mijn hoofd te crieëren en de werking van het opiaat te versterken en te verlengen.
Ik neem 3x/d 5mg Dex. De eerste week nachten nauwelijks geslapen. 2 nachten niet, 1 nacht 3 uurtjes, weer 2 nachten niet, weer 3-4 uurtjes.

nu is het bij mij ook zo sinds eergisteren dat ik bij dezelfde dosis dus niet meer fijn word. Ik begin te gapen, krijg soort van slaap aanvallen waar ik me nauwelijks van kan wakker houden. Mijn geest voelt wat somber, maar niet overdreven. Overging merk ik wel als ik op forums bezig ben of gewoon actief iets doe, mijn geest nog steeds “speedy” aanvoelt, maar mijn lijf is moe en ook de geest. De vermoeidheid komt er nu gewoon nog door. Ook bij het nemen van een extra tablet.

heb vandaag enkele keren een korte opkikker gemerkt, maar ging snel over. Even geleden, wou ik iets volgens (video cursus, maar de Dex was uitgewerkt). Ik denk ik pak wat bij, anders heeft het toch geen zin, want dan krijg ik de informatie niet verwerkt. Het was kort tegen slaaptijd dus ik besloot de capsules te openen en de helft van het poeder in de mond te nemen (ik weet het, met de vulmiddelen weet ik niet zeker of ik dan wel 2,5mg) heb binnengekregen. Bij het innemen en daarna inwerken kreeg ik dus die slaapaanval. Kol mijn ogen amper open houden, continu geeuwen en voel me nog steeds moe. Heb dan ook besloten om het zo te laten want wil wel slapen.

het vreemde is dat dus eerder op de dag ik wel nog dat energieke heb kunnen voelen, en nu plots het tegenovergestelde.

neem je multivitamine en magnesium? Ik zou die 2 toch echt elke dag gebruiken. Die zijn belangrijk om energie uit je amf te blijven halen. Ook goed eten.

in het verleden had ik wel eens na lang, dagelijks gebruik, dat het niet werkte: ik ben er dan achtergekomen dat eerst eten voor de dosis hielp en weer beter effect gaf.

als je lichaam iets te weinig heeft in zijn reserve, kan de amf het er ook niet uit halen. Ik lees hier soms wel eens “reserve voorraad dopamine op” maar dat klopt niet, amf gaat je productie verhogen door meer af te geven. Het gebruik geen reserve stofjes want die heb je niet, normaal zijn je stofjes altijd precies goed afgesteld (indien gezond persoon). Het kan wel zijn dat amf je productie gaan ontregelen, en ook dat je lichaam went aan de hogere hoeveelheid dopamine en noradrenaline waar het mee te maken krijgt: dat is wanneer je tolerantie hebt en dat zorgt er voor dat dezelfde dosis niet meer datzelfde effect geeft. Hoger doseren kan helpen.

wat je ook eens kan proberen (klinkt mss hek) is amf pieder onder je tong doen en het daar 1-2 minuten laten liggen en dan doorslikken. Door de poortaders daar ga je de eerste afbraak van de lever bypassen. Het kan het verschil maken, maar blijft ook niet duren.

verhoog je micronutrienten, aanbevelen dagelijkse hoeveelheid op de potjes magnesium en vitmamine is niet belangrijk ik jou geval. Je mag meer hebben, omdat je er ook veel meer van gebruikt. Zou het wel verdelen over de dag en niet in 1 gift.
Groeten!

Extraminimal

Om nog even toe te voegen. Ik gebruik ook nog eens clonazepam, elke dag 0,5mg voor het slapengaan. Om chronische hoge spierspanning te doorbreken wanneer ik slaap. Normaal gezien heeft de benzo’s de dag erna nog weinig invloed, amf overheerst.

het hangt van je venal af natuurlijk: lang- midden- of kortwerkend. Om Hoe laat je die inneemt en op welk uur je de dag erna weer gaat gebruiken.

vb

- amf om 23 uur
- benzo om 3-4uur
- slapen tot 12 uur
- 8(uur slaap dus)

bij een kortwerkende benzo’s is dan de werking over, bij middellang ook en bij de meeste lang werkende ook. Clonazepam werkt een 8-12 uur. Reken er ook bij dat de amf je metabolisme op een hoger vuur zet. Dus als het bij mij zo’n 10 uur zou werken kan het zijn dat door de dex, de benzo al na 8 uur of eerder uitwerkt.

valium werkt wel een stuk langer 12-24 uur
Flurazepam nog langer, of zelfs langst. Weet niet of er eentje is die nog langer werkt?

groetjes!

Zoraa

Wijs gebruiker
Om nog even toe te voegen. Ik gebruik ook nog eens clonazepam, elke dag 0,5mg voor het slapengaan. Om chronische hoge spierspanning te doorbreken wanneer ik slaap. Normaal gezien heeft de benzo’s de dag erna nog weinig invloed, amf overheerst.

het hangt van je venal af natuurlijk: lang- midden- of kortwerkend. Om Hoe laat je die inneemt en op welk uur je de dag erna weer gaat gebruiken.

vb

- amf om 23 uur
- benzo om 3-4uur
- slapen tot 12 uur
- 8(uur slaap dus)

bij een kortwerkende benzo’s is dan de werking over, bij middellang ook en bij de meeste lang werkende ook. Clonazepam werkt een 8-12 uur. Reken er ook bij dat de amf je metabolisme op een hoger vuur zet. Dus als het bij mij zo’n 10 uur zou werken kan het zijn dat door de dex, de benzo al na 8 uur of eerder uitwerkt.

valium werkt wel een stuk langer 12-24 uur
Flurazepam nog langer, of zelfs langst. Weet niet of er eentje is die nog langer werkt?

groetjes!
Ik denk dat het ook wel eens met je cvs te maken kan hebben. Ik heb ook fibromyalgie met cvs en krijg modafinil voorgeschreven. Heb soms dagen erbij vooral als.de moeheid zeer extreem is, dat de modafinil echt helemaal niks meer doet. Heb het ook ervaren met de rc 4f-ritalin ( 4f-mph) dat het gewoon niks doet op bepaalde dagen. Terwijl andere dagen als ik weliswaar moe ben, maar niet zo heel extreem het zeer potente middelen zijn.

Extraminimal

Ik denk dat het ook wel eens met je cvs te maken kan hebben. Ik heb ook fibromyalgie met cvs en krijg modafinil voorgeschreven. Heb soms dagen erbij vooral als.de moeheid zeer extreem is, dat de modafinil echt helemaal niks meer doet. Heb het ook ervaren met de rc 4f-ritalin ( 4f-mph) dat het gewoon niks doet op bepaalde dagen. Terwijl andere dagen als ik weliswaar moe ben, maar niet zo heel extreem het zeer potente middelen zijn.
Dat kan heel goed zijn! Vandaag werkt die wel gewoon weer, terwijl ik niet meer slaap heb gehad. Het kan dus wat je zegt. Mss had ik gisteren een cvs gerelateerde slaapaanval?

De Apotheker

Badass junkie
Wow, inslaap vallen na meth roken? Is dat mogelijk? Dan moet je toch serieus op je reserve staan?
Nou dat viel toen wel echt mee.... En ik heb dat ook met meerdere stims hoor. Ik denk dat 15 jaar aan dagelijks stim medicatie en 7 jaar aan recreatief stim gebruik uiteraard meespelen maar het blijft bijzonder want ik gebruikte toen en nu ook niet meer dagelijks en at en sliep gewoon goed door de weeks dus zo erg was het ook weer niet.

Denk dat mijn brein na al die stims en verschillende soorten (35/40+) ofzo is gedereguleerd..

inner_search

Badass junkie
Nou dat viel toen wel echt mee.... En ik heb dat ook met meerdere stims hoor. Ik denk dat 15 jaar aan dagelijks stim medicatie en 7 jaar aan recreatief stim gebruik uiteraard meespelen maar het blijft bijzonder want ik gebruikte toen en nu ook niet meer dagelijks en at en sliep gewoon goed door de weeks dus zo erg was het ook weer niet.

Denk dat mijn brein na al die stims en verschillende soorten (35/40+) ofzo is gedereguleerd..
Als de De apotheek met ervaring spreekt luister je gewoon zonder tegenspraak !

hoe gaat het nu met je ?
je post minder gebruik , maar gebruik je ook minder (pm maar hoor).

L

Lid 147679

Gast
Ik word tegenwoordig altijd moe van speed,
150 mg bommen van 67% laat mij liggen en meth roken heeft mij al een keer laten slapen een aantal uur 😅 tolerantie is een bitch
Als ik me in die sferen begeef.
Heb ik meestal flink wat weken behoorlijk mijn best gedaan 😋

Extraminimal

H
Als de De apotheek met ervaring spreekt luister je gewoon zonder tegenspraak !

hoe gaat het nu met je ?
je post minder gebruik , maar gebruik je ook minder (pm maar hoor).
et zou wel kunnen. Wellicht hebben je receptoren hun potentieel verloren om zelf nog stofjes aan te maken of te reguleren?
Weet niet of zo iets mogelijk is :/

ik heb de laatste week heel erg veel slaapaanvallen net na het innemen van mijn Dex. Ik snap er niks van. De eerste week kon ik er nauwelijks van slapen en nu 1 maand verder, wekt het net slaap op. Is toch niet logisch? Zit wel nog let cvs, weet niet of dat de oorzaak kan zijn?

zeg apotheek met ervaring. Mijn arts wou laatst bovenop mijn opiaat(verlengde en directe afgiften), lage dosis clonazepam, Dex 2x/d 5mg nog iets toevoegen. Een poging tegen de aangezichtspijn die kan komen door overactieve spieren van het gelaat: (ja duh, heb ook Fibromyalgie, alle spieren in heel mijn lijf zijn overactief).

Magistrale bereiding met:
- passiflora 200mg
- Fluanxol 0,5mg

Ik durf het niet nemen! Het is een anti-psychoticum dat dopamine gaat verlagen en de Dex gaat dat net verhogen?

Dan nog mijn andere medicijnen die op het centraal zenuwstelsel werken, wat bij Fluanxol niet mag. Wat denk jij hier van?
Groetjes!

Bovenaan