Minder stoned door eten?

InYourHead

Belezen gebruiker
Jongens ik ben kanker stoned en ik heb kanker honger. Maar heeft eten een nadelige invloed op je stonedheidsgraat? Antwoord alsjeblieft snel want ik word helemaal para. :c :stoned:

Extisi

Wijs gebruiker
Als je kankerstoned bent, en kanker honger hebt, zorg je dan dat je geen kanker krijgt?

Doe is niet zo grof man.

Drientje

DF-koning
Extisi zei:
Als je kankerstoned bent, en kanker honger hebt, zorg je dan dat je geen kanker krijgt?

Doe is niet zo grof man.
Kanker moet kunnen. Tyfus kan toch ook?

Allebei geen ziektes die ik wil hebben maar jij scheld toch ook met de pest? Ziektes zijn leuk om mee te schelden.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Als je blowt dan daalt je bloedsuikerspiegel, vandaar dat je ook zo'n honger krijgt. Maar het kan dus zijn dat je je wat flauw voelt ivm lage bloedsuikerspiegel en dat je de stonedheid dan heftiger ervaart. En dat wanneer je die weer op peil brengt je het dan minder heftig ervaart. Maar er zit dan nog steeds evenveel werkzame stof in je systeem dus theoretisch gezien ben je na het eten nog steeds net zo stoned.

Frenzel

Experimenterende gebruiker
Na het eten voel ik me meestal minder stoned.
Ook na het pissen.
Vooral bij het gebruik van shrooms voel ik na 1 keer pissen al een stuk minder werking.
Maar ik ben een heeel gevoelig iemand :flushed:

Direct na het eten blowen maakt mij extra stoned :stoned:

Dreuge

Badass junkie
Al word je er minder stoned van, dan is het toch nog steeds niet waard om honger te lijden? Je voelt je toch chiller als je "wat minder stoned" ben maar je buik is gevult dan dat je master stoned bent maar je hebt honger.

Oom Klaas

Badass junkie
Frenzel zei:
Ook na het pissen.
Vooral bij het gebruik van shrooms voel ik na 1 keer pissen al een stuk minder werking.

Hahaha, pissen maakt je echt niet nuchter hoor :tearsofjoy:

Drientje

DF-koning
Oom Klaas zei:
Frenzel zei:
Ook na het pissen.

Roep niet te hard:

Factbites over Amanita Muscaria
The active ingredient is excreted in the urine of those consuming the mushrooms, and it has sometimes been the practice for a shaman to consume the mushrooms, and the rest of the tribe to drink his urine: the shaman, in effect, partially detoxifying the drug (the sweat- and twitch-causing muscarine is absent in the urine).

Jaaah, oke, dat is geen psilocine of psylocibine maar je pist inderdaad een heleboel werkzame stof uit. Met XTC en speed net zo. Maar nuchter wordt je niet. Op zijn hoogst een opgelucht gevoel dat je het kwijt bent.

Frenzel

Oom Klaas zei:
Frenzel zei:
Ook na het pissen.

Haha welnee niet nuchter! :tearsofjoy:
Maar laat ik zeggen dat ik iemand ben die heel snel hoge nood tot zeiken voelt...
en dat ik eten en drinken tijdens freaken meestal zo veel mogelijk probeer te vermijden, omdat het anders te snel uitwerkt.

Bij het stoned zijn, vind ik dat mentale verwarde gevoel het belangrijkste effect. Na een blow houdt dat meestal maar een half uurtje aan, en daarna voel ik me nog zo'n 2 uur in outher space, maar dat is slechts een fysiek gevoel waarbij je je relaxed voelt.
Dat fysieke interesseert me niet zo veel, ik wil dat mentale verstrooide...
en ik heb daar zo mijn methoden voor om dat het best te krijgen.
Bv na het joggen onmiddelijk een blow nemen (terwijl je nog buiten adem bent).
Of als je 's morgens wakker wordt na je ochtendplasje meteen een blow nog vóór het eten en je dan nog een keer omdraaien... pfff dan droom je zo lekker hè :stoned:

Momenteel ben ik bv een tijdje clean aant blijven en dat doe ik ook allemaal dáárvoor.
Als ik helemaal schoon ben en dan een piep klein pijpje rook, blijf ik wel 6 uur stoned of zo :P

Wat ik ook wel es doe... is als ik tijdens het blowen honger voel opkomen dat ik dan besluit om eerst nog een volgende pijp te roken, dan is de honger weer even weg. Als ie dan terugkomt pas eten en daarna meteen weer een pijp :grin:

Oom Klaas

Badass junkie
Wanneer je buiten adem bent lekker een joint opsteken is 1 van de meest verneukeratieve dingen om te doen voor je longen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oom Klaas zei:
Wanneer je buiten adem bent lekker een joint opsteken is 1 van de meest verneukeratieve dingen om te doen voor je longen.

En je hersencellen -> zuurstof tekort.
Daar is de ''extra mentale verwardheid'' in dat geval aan te wijten denk ik.

En bij het sóchtends net uit bed zijn blowen, is een erg lage bloedsuikerspiegel de oorzaak.
Maar als hij het er voor over heeft, :rolleyes:

Een andere mogelijke verklaring voor het nuchterder voelen na wat eten, is psychisch.
Als je wat eet en/of drinkt, voer je een enorm dagelijke handeling uit die je misschien onbewust wat meer terug trekt naar de realiteit.

Wel merk ikzelf nog een verschil of je bijv, een broodje hamburger of een zak snoep eet.

Frenzel

Nee joints rook ik niet, alleen pure wiet/hasj door de steel- of waterpijp.
Ben nu een niet-roker, maar ik heb ook een tijdlang tabak gerookt en daarbij viel me ook al op dat je minder stoned wordt als je tijdens het blowen er een sjekkie tussendoor rookt (kan ook hierbij weer een verklaring zijn die psychisch is).
Soms rook ik wel es een joint mee van iemand, maar dan word ik niet zo heel erg stoned; ben dan eerder opgepept van de nicotine, maar ook stoned natuurlijk.
Dat verschil tussen hamburger en zoet zit wel wat in; bij benzodiazepine-gebruik krijg je zin in zoet, maar als je eraan toegeeft lijkt het wel of het daarna een stuk minder werkt.

cropp

Badass junkie
Het gaat toch om je gelukservaring in het algemeen?

Als je ``kankerstoned`` bent en je hebt ``kankerhonger``, dan bak je toch 5 eieren, of niet?

als je daarna minder high bent boeit dat toch niet, denk aan de feeling in je maag :hearteyes:

Frenzel

Jazeker, echwel :hearteyes:
Zoals Dreuge ook al zei, je gaat jezelf niet door een lijdensweg halen, maar ik vind het wel leuk om er vooraf rekening mee te houden.
Daarom stamp ik me maag meestal als eerst vol en daarna pas blowen.
Of na het sporten zit je al deels op je lichaamseigen endorfinen die je gevoel van honger enigszins verdoofd hebben...
maar uiteindelijk is er geen ontkomen meer aan, dan moet je eten en dan is het eten helemaal het einde, ook al weet je dat je minder stoned wordt.
Ik doe dat allemaal zo, omdat ik het hoogste rendement uit me stuff wil halen :)

Flyyh

Newbie
Gewoon eten en daarna een nieuwe poffen :P
Eten is wel een van de beste dingen tijdens het smoken hahaha :stoned:

langeman

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Extisi zei:

Doe is niet zo grof man.

Allebei geen ziektes die ik wil hebben maar jij scheld toch ook met de pest? Ziektes zijn leuk om mee te schelden.

Ziektes zijn lekker om mee te schelden, maar in deze situatie wel degelijk ongepast. Tyfus stoned en tyfus honger slaat ook nergens op. Hij is (was) aan het genieten van een heerlijke roes en, als ie slim is, gaat ie heerlijk genieten van wat voor heerlijks hij ook gaat eten. Wat is de reden om te schelden?

Drientje

DF-koning
langeman zei:
Drientje zei:
Extisi zei:

Doe is niet zo grof man.

Ziektes zijn lekker om mee te schelden, maar in deze situatie wel degelijk ongepast. Tyfus stoned en tyfus honger slaat ook nergens op. Hij is (was) aan het genieten van een heerlijke roes en, als ie slim is, gaat ie heerlijk genieten van wat voor heerlijks hij ook gaat eten. Wat is de reden om te schelden?
Zie begin bericht.

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Chocolade en stoned zijn, is een fucking gift van God. En met kanker schelden is cool, want zo gaan we er nog leuk mee om, in plaats van dat serieuze, zielige kut gedoe omtrent kanker. Elke dag sterven mensen een kanker pijnlijke dood door die kut kanker, en dat is kanker vreselijk, maar zolang je weet dat dit het geval is en dat je zelf waarschijnlijk ook kanker krijgt, mag je er van mij mee spotten, omdat je er dan nog mee omgaat. Nu willen mensen vaak niet steeds geconfronteerd worden met kanker, dus daarom mag je er niet mee vloeken. Toch vind ik dat we 1x in 60 seconden even moeten nadenken aan alle ellende in de wereld, wat onder andere veroorzaakt is door kanker. KANKER!

KoxBox

Badass junkie
Ik vraag me toch af waarom dat jullie Nederlanders altijd met ziektes moeten schelden...
Kanker, tyfus, pest, weetikveelwatnogallemaal...

Niet dat ik er tegen ben ofzo, want ik vind het maar belachelijk als je begint te wenen wanneer iemand kanker zegt. Ik vraag me gewoon af vanwaar het komt.

Intoxication

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Ik vraag me toch af waarom dat jullie Nederlanders altijd met ziektes moeten schelden...

Niet dat ik er tegen ben ofzo, want ik vind het maar belachelijk als je begint te wenen wanneer iemand kanker zegt. Ik vraag me gewoon af vanwaar het komt.
het komt gwn van mensen die er zelf nooit mee hebben te maken gekrege:) heb paar familieleden die kanker hebben, kan dat woord echt niet over m'n lippen krijgen om te schelden ..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KoxBox zei:

Ik verwacht dat de oorsprong van het schelden met ziektes niet een Nederlands iets is, maar is geïmporteerd door onze gekleurde medemens.

Waarom we het doen? Mensen houden er instinctief van om dingen af te schuiven, op bijv. een ziekte. Ook geef je door even lekker de meest onacceptabele woorden uit te spuwen wat extra emotie aan je boodschap.

Wanneer je echter elke minuut een keer kanker moet/wil zeggen, betekent dat niet dat je telkens stil wilt staan bij alle ellende in de wereld, maar dat het er is ingesleten. Of dat je gewoon stoer wilt doen tegen over je matties, je weet tog?

Mmm, beetje offtopic maar vind het zonde om mijn mening nu te gaan backspace.
Jullie krijgen hem dus toch!

Even ontopic,

Eendagsvlieg zei:
Chocolade en stoned zijn, is een fucking gift van God.

Helemaal waar! Vooral coté d'ore! Mijn space chocolade! Als ik die koop, weten mn vrienden dat het een erg gezellig avondje zal worden!

Jammer van al het lekkere stoners voedsel ( ja ook gezonde dingen zoals sapjes en fruit) is dat het je tanden zo erg verpest. ( dit is niet schelden met een ziekte, maar gewoon een werkwoord). Als ik stoned ben, ben ik altijd te lui om m'n tanden te gaan poetsen terwijl ik wel een 10 kilo chocolade en 10 liter vruchtensap heb lopen wegwerken.

Oom Klaas

Badass junkie
KoxBox zei:

Wij wouden niet nog zo'n land zijn dat met familieleden spot.

Mike

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:

Haha... dat komt inderdaad vreemd over als je in Belgie woont. Wij Nederlanders zijn sowieso veel groffer in de mond dan jullie Belgen.

Toen ik je vraag las bedacht ik me dat ik kortgeleden hier een artikel over gelezen heb in een vakblad over de Nederlandse taal, hieruit heb ik een stukje geciteerd:

Wat voor scheldwoorden doen het in Nederland goed? De categorie ziektescheldwoorden heeft alleen in Nederland enige betekenis. Vooral teringlijer en kankerlijer zijn met enige frequentie genoemd. Maar verrassend genoeg komen het meest verwijzingen naar het mannelijk geslachtsdeel voor (klootzak, lul en eikel), terwijl zulke scheldwoorden in Duitsland en Spanje nagenoeg ontbreken. Het is moeilijk hier een goede verklaring voor te geven. Zou Nederland aan een inhaalslag bezig zijn na lange tijden van preutsheid? Is het de erfenis van een calvinistische onderdrukking van seksualiteit?

Men weet het dus eigenlijk niet. Maar wat ik me afvraag; Wat is voor een Belg dan een zwaar scheldwoord? Wat zeggen jullie als jullie met een hamer op je duim slaat?

KoxBox

Badass junkie
Ik moet zeggen dat (ik, en zowat iedereen die ik ken) we meer in het Engels schelden.
Echt Vlaamse scheldwoorden, tjah: kluutzak, mongool, schaambal, achterlijke domme kloot, janet.
Meer in die richting maar toch overwegend Engels, misschien omdat we nogal veel overnemen uit andere talen.

langeman

Bewuste gebruiker
Hahaha, lachen dit. Het ging over stoned zijn en eten, nu gaat het over schelden.
Ik vroeg me in een eerder post af waarom er gevloekt moest worden. Het hebben van een vreetkick vind ik iig geen goede reden. Het grappige is dat de gestelde vraag onbeantwoord blijft, maar dat het onderwerp veranderd in schelden.

Eendagsvlieg zei:
Chocolade en stoned zijn, is een fucking gift van God. En met kanker schelden is cool, want zo gaan we er nog leuk mee om, in plaats van dat serieuze, zielige kut gedoe omtrent kanker. Elke dag sterven mensen een kanker pijnlijke dood door die kut kanker, en dat is kanker vreselijk, maar zolang je weet dat dit het geval is en dat je zelf waarschijnlijk ook kanker krijgt, mag je er van mij mee spotten, omdat je er dan nog mee omgaat. Nu willen mensen vaak niet steeds geconfronteerd worden met kanker, dus daarom mag je er niet mee vloeken. Toch vind ik dat we 1x in 60 seconden even moeten nadenken aan alle ellende in de wereld, wat onder andere veroorzaakt is door kanker. KANKER!

Nogmaals ziektes zijn wel lekker om te schelden, maar is het altijd nodig om te schelden? Voegt bovenstaande manier van je punt maken echt iets toe? Ik vind het in ieder geval onnodig. Wat mij betreft ben je een domme pannekoek als je je onnodig grof uitlaat.

Zalmpy

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
KoxBox zei:

Wij wouden niet nog zo'n land zijn dat met familieleden spot.

Hahah! Briljant! :)
Mee eens hoor Klaas :)

je kan ook spacecake eten:) dan eet je en word je zelfs nog erger stoned! :P

Frenzel

Whaha ja man, heb ik ook es gedaan...
...had ik uit honger maar een 2e plak erbij genomen, omdat er op dat moment niets anders te eten was :tearsofjoy:
Toen was ik pas stoned.
Knetter en knetter ab.
Toen ik dat voelde begreep ik waar het woord "stoned" op gebaseerd was.
Voelde me helemaal versteend; ik zat in de bank en het leek wel of ik de bank zelf was of dat ik erin weg zakte.
Kon geen krimp meer geven, wilde drinken maar had de fut niet eens om me arm naar me glas te bewegen :tearsofjoy: (moest eerst een paar uur wachten of zo)
En ook visioenen zien, jong!

Frenzel

KoxBox zei:

Mij geeft kanker kracht.
Het idee zelfmoord te kunnen plegen werkt bevrijdend.
Als je borderline hebt, snapt niemand dat je dood wil, maar bij kanker wordt euthanasie algemeen geaccepteerd.
Dat onbegrip van mensen drijft me tot schelden en het is dan fijn om te zien hoe machteloos mensen staan.
Kanker is naar de klote zijn, afgetakeld zijn, afgeleid van "verkankerd", maar ik heb het niet over iemand die kanker heeft; ik heb het over mezelf kapot maken of anderen (psychisch) kapot maken.
Als ik zeg "vuile flikker" bedoel ik geen smerige homofiel, maar heb ik het over een irritant ventje dat ik kan missen als kiespijn; en "flikker op!" als iemand me met rust moet laten.
Of als ik zeg "ouwe hoer" bedoel ik geen oude prostituee, maar iemand die slappe onzin uitkraamt en waarvan ik me afvraag of ie me niet voor dom zit te houden. En "ouwhoer niet!" kun je op een lollige manier zeggen, wanneer iemand je verbaast, dat kun je ook positief opvatten, maar het is een cynische methode om iemand nog meer over een onderwerp te laten vertellen.
Kanker krijg je bij mijn weten met name door stress en achter het stuur ben ik uber gestresst, dan zie ik in het verkeer alleen maar klootzakken om me heen.
Als ik dan eerst wat kanker oprook, rijd ik vriendelijker en ben ik in staat om me aan regels te houden.
Of als ik word aangehouden zou ik een agent het liefst kapot stampen (let op! dit = doodkijken), maar als ik stoned ben ervaar ik meer vrede bij de omstandigheid.
Roken kan ook kankerverwekkend zijn, omdat het sommige mensen behoorlijk opfokt.
Maar ik zie de meeste mensen als hoofdfactor bij het krijgen van kanker!
Sorry.
En als ik je zeg: "krijg toch de kanker!", dan hebde me slecht gepraat en hoop ik dat je net als mij wordt!
Heb ook familieleden die al heen zijn van de ziekte.

Arizona

Bewuste gebruiker
Frenzel zei:
Als je borderline hebt, snapt niemand dat je dood wil, maar bij kanker wordt euthanasie algemeen geaccepteerd.

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar klinkt mij als een uit de lucht gegrepen opmerking.

Zullen we het er maar op houden dat je bij schrijven stoned was en nog niet gegeten had :tearsofjoy:

Bovenaan