Mijn probleem met pep

dyson

Newbie
mijn probleem is dat ik bijna elke keer na of tijdens pep in psychose raak.
Ik weet dat dit niet goed voor me is maar toch blijf ik trek houden en neem ik weer onnodig risico. Ik vroeg me af of er mensen zijn met een soort gelijk probleem of mensen met tips en trucs om alles wat makkleijker te maken.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Makkelijker maken? Gewoon meteen mee kappen is mijn advies. Als jij echt elke keer in een psychose raakt, is de kans groot dat er ooit een keer komt dat je erin blijft hangen, dus ook wanneer je geen pep op hebt.

Hoe leuk het ook is, het is het niet waard als je er psychotisch van word.

caatje

Badass junkie
Net wat Vode zegt..... Als je het niet kunt hebben en de ellende is groter dan het plezier dan zou ik het weg laten en iets anders gaan proberen.

martin van nu

Belezen gebruiker
Hoe uit die psychose zich dan?
De een gaat stil voor zich uit zitten staren.
De ander maakt een lijstje met kinderdagverblijven bij hem in de buurt.
Ik vermoed dat je in de eerste categorie valt, maar ik kan niet inschatten of dat zo blijft.
EN JIJ OOK NIET

Dat is nu juist de definitie van een psychose.
Dat je het normale contact met de werkelijkheid kwijt raakt.
Wat het ook is, ik heb liever dat je geen pep gebruikt.
Stel het gaat mis, dan moet op ze minst een ander de rommel opruimen.
(in je hoofd en/of de samenleving)

Sarori

Bewuste gebruiker
En ik maar denken dat mensen alleen drugs gebruiken omdat het lekker is en omdat ze er een lekkere roes van krijgen. Ik snap werkelijk niet wat voor jou de toegevoegde waarde is als je er iedere keer van in een psychose schiet.

Vode waarschuwt je voor een bekend fenomeen: op een dag zul je erin kunnen blijven hangen en dat is geen pretje.

Dus kappen met die hap, want het leidt nergens toe.

Er zijn andere manieren te bedenken om je leven leuker te maken. Wees creatief en vergeet de speed! :kots: :kots:

Djo

Badass junkie
Ik heb helaas echt met iemand te maken gehad, die hele ernstige psychoses had.
En maar door blijven gaan.
Echt probeer te stoppen, of zoek hulp of wat dan ook, want ik weet niet hoe bij jou de psychoses zich uiten, bij die persoon was (is) het heel ernstig. Hij hoorde in de supermarkt op de radio, liedjes, die over hem gingen, soort van carnavalskrakers!!!! Ging zelf geregeld naar de politie, want hij dacht dat ze hem hadden aangegeven! En echt vele hele ernstige dingen.
Volgens mij is het nog steeds zo. Ik hoop natuurlijk van niet.

Maar echt STOP!!!! Makkelijker gezegd, dan gedaan uiteraard, maar waar een wil is....en het is geen schande om die weg misschien met wat hulp te moeten bewandelen. SUCCES! :)

peppie

Belezen gebruiker
Net wat Sarori zegt : drugs is om in een lekkere roes van te raken, om je lekker te voelen.
Als je dat niet hebt moet je stoppen !

Wat is het je waard als je op de paasafdeling terecht komt :confused:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Toch door blijven gaan met pep snuiven, ondanks de psychoses die je er steeds aan over houdt, klinkt voor mij als een hardnekkige verslaving. Uit je verhaal maak ik een beetje op, dat het je vooralsnog niet echt lukt om zelfstandig te stoppen met je gebruik. Ik raad je aan om professionele hulp in te schakelen, want zulke terugkerende psychoses kunnen voor jou (en evt je omgeving) op den duur echt zeer schadelijk gaan worden!

Ik wens je heel veel succes!

xtc zoeker

Experimenterende gebruiker
je kunt die peppsychose natuurlijk ook bekijken als een hallucunerende lsd trip. Mocht je van trippen houden is je probleem ook geen probleem meer.

paulXTC

Bewuste gebruiker
stop er echt mee.
Ik heb zelf een tijdje speed gedaan en werd heel erg gek in me kop na een tijdje, niet leuk!!!
gewoon cold-turkey en met een weekje zie je al veel meer positieve effecten

Antigone

Belezen gebruiker
dyson zei:
Ik weet dat dit niet goed voor me is maar toch blijf ik trek houden en neem ik weer onnodig risico. Ik vroeg me af of er mensen zijn met een soort gelijk probleem of mensen met tips en trucs om alles wat makkleijker te maken.
Raak je bijna elke keer in een psychose of raak je elke keer bijna in een psychose??

Ik heb het laatste, maar dan niet met speed, maar met XTC. Er is mij dan ook door velen
afgeraden om XTC te nemen of max. 2 pilletjes, maar blijft lastig, want ik ben er gek op.
Ik heb erover gepraat met iemand van een verslavingskliniek en die vertelde met dat het
het begin van een psychose is en dat het voor mij eigenlijk levensgevaarlijk is, maar ja.

Echt tips heb ik niet, want ik merk zelf dat de trek ondanks het risico onverminderd is.
Dat komt op sommige misschien raar over, maar vergelijk het met gewoon roken. Iedereen
weet dat het slecht voor je is en je er o.a. longkanker van kunt krijgen, maar toch roken ze.

Mijn halve psychoses zijn trouwens een bron van vermaak voor mijn vrienden en vaak iets
met mijn werk te maken. Sta ik ineens klanten te woord ofzo of ga ik de etalage inrichten
(ik werk in een winkel) maar natuurlijk niet midden in de nacht thuis. Ik denk het alleen :wink: :grin:

Aalpoepert

Badass junkie
Antigone zei:
dyson zei:
Raak je bijna elke keer in een psychose of raak je elke keer bijna in een psychose??

Ik heb het laatste, maar dan niet met speed, maar met XTC. Er is mij dan ook door velen
afgeraden om XTC te nemen of max. 2 pilletjes, maar blijft lastig, want ik ben er gek op.
Ik heb erover gepraat met iemand van een verslavingskliniek en die vertelde met dat het
het begin van een psychose is en dat het voor mij eigenlijk levensgevaarlijk is, maar ja.

Echt tips heb ik niet, want ik merk zelf dat de trek ondanks het risico onverminderd is.
Dat komt op sommige misschien raar over, maar vergelijk het met gewoon roken. Iedereen
weet dat het slecht voor je is en je er o.a. longkanker van kunt krijgen, maar toch roken ze.

Mijn halve psychoses zijn trouwens een bron van vermaak voor mijn vrienden en vaak iets
met mijn werk te maken. Sta ik ineens klanten te woord ofzo of ga ik de etalage inrichten
(ik werk in een winkel) maar natuurlijk niet midden in de nacht thuis. Ik denk het alleen :wink: :grin:

Geldt dat al als een psychose? Ik heb met xtc hele nachten gehad dat ik dacht dat ik een lamp of tas was, of dat ik werkelijk met iemand aan het praten ben (ook in mijn hoofd, niet hardop)
En ook alleen als ik mijn ogen dicht heb (alsof ik gelijk in een droom val die onmiddelijk ophoudt wanneer ik mijn ogen open).
Ik heb een vriend die wel eens tegen zijn vriend begon te praten terwijl hij dacht dat hij op zijn werk tegen een collega sprak, en zo hoor ik meer verhalen. En inderdaad na gebruik van meer dan 2 pillen :wink:

Volgens mij is dat iets wat heel veel voorkomt, en hoef je je daar niet zo'n zorgen om te maken, of ik moet je verkeerd begrepen hebben.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat men met xtc ervaart - gesprekken met mensen die er niet zijn ed. - kun je absoluut niet vergelijken met de zgn speedpsychoses, waarbij men vaak last krijgt van extreme achterdocht/achtervolgingswaanzin, stemmen, beestjes die op/onder je huid zitten (en jezelf vervolgens tot bloedens aan toe stuk krabben) en paranoia. Speedpsychoses blijven ook nog een tijd aanhouden, wanneer de drug al uitgewerkt is. Het is dus echt een psychische aandoening waar men zelfs medicatie voor kan krijgen!

Wanneer men door blijft gaan met gebruiken, zullen de psychoses ook aan blijven houden (met alle gevolgen van dien). Alleen wanneer men het gebruik weer helemaal staakt, kan de speedpsychose helemaal weggaan. Kortom: een gek xtc tripje en een serieuze speedspychose kun je niet met elkaar vergelijken!!

Aalpoepert

Badass junkie
Marla Singer zei:
Wat men met xtc ervaart - gesprekken met mensen die er niet zijn ed. - kun je absoluut niet vergelijken met de zgn speedpsychoses, waarbij men vaak last krijgt van extreme achterdocht/achtervolgingswaanzin, stemmen en paranoia. Speedpsychoses blijven ook nog een tijd aanhouden, wanneer de drug al uitgewerkt is. Het is dus echt een psychische aandoening waar men zelfs medicatie voor kan krijgen!

Wanneer men door blijft gaan met gebruiken, zullen de psychoses ook aan blijven houden (met alle gevolgen van dien). Alleen wanneer men het gebruik weer helemaal staakt, kan de speedpsychose helemaal weggaan. Kortom: een gek xtc tripje en een serieuze speedspychose kun je niet met elkaar vergelijken!!

Maar denk je dat wat Antigone beschrijft als een psychose geldt, of valt dat ook gewoon onder "gekke xtc tripjes"?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb zelf ook wel zulke debiele dingen meegemaakt met mdma op. Hoe meer ik geslikt had, des te gekker ging ik doen. Sommige mensen kunnen daar ook nog extra gevoelig voor zijn en hebben het al met kleinere hoeveelheden. Het wordt veroorzaakt door je serotonine, als daar een te grote hoeveelheid in 1x van vrij komt, kun je behoorlijk raar in je eigen wereldje terecht komen. Wanneer de xtc uitwerkt, wordt het vanzelf weer minder.

De psychoses die door speed worden veroorzaakt, komen hoofdzakelijk door de uitputting van je lichaam. Al dat (langdurige) slaaptekort maakt een mens gewoon gek op den duur, zeker als je van nature al aanleg hebt voor psychoses.

devachiah

Experimenterende gebruiker
Klinkt als een rand-psychose, ik adviseer je dan ook sterk om er direct mee te stoppen voordat het echt fout gaat... sterkte

dollegekske

Bewuste gebruiker
Dat is zo'n nadeel van speed, ik zie een van mijn beste vriendinnen er ook helemaal gek door worden :( Ze denkt dat ze overal achtervolgd word door politie (ze gebruikt zowat elke dag un 2gram pep) en hoort allemaal stemmen en muziek.
k vind het echt klote om dat te zien, ik zou echt stoppen , ik denk dat zij al in een verder stadium is als jou maar het is ec ht NIET leuk om iemand zo ten onder te zien gaan..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
dollegekske zei:
Dat is zo'n nadeel van speed, ik zie een van mijn beste vriendinnen er ook helemaal gek door worden :( Ze denkt dat ze overal achtervolgd word door politie (ze gebruikt zowat elke dag un 2gram pep) en hoort allemaal stemmen en muziek.
k vind het echt klote om dat te zien, ik zou echt stoppen , ik denk dat zij al in een verder stadium is als jou maar het is ec ht NIET leuk om iemand zo ten onder te zien gaan..

Typisch de gevolgen van langdurig en veelvuldig pepgebruik idd. Ik heb er zelf tijdens mijn speedverslaving ook dikwijls last van gehad. Het gebruik staken is het enige wat er tegen helpt. Bij de meesten gaat het dan weer helemaal over, alleen in enkele gevallen - wanneer men dus al aanleg voor psychoses/schizofrenie heeft - kan het blijvend zijn.

Angramar Temenos

Badass junkie
underworld zei:
Angramar Temenos zei:
Psychotisch zijn lijkt eerder op een hele enge daturatrip..

en jij hebt zeker allebei gehad :rolleyes:

ontopic: gewoon er afblijven zoals eerder in dit topic is geadviseerd.

Datura niet, wel psychotisch geweest :/. Ik herken de dingen die marla singer omschrijft heel erg (maar dan zonder die beestjes), maar ook dingen als vergeten dat het uit is met m'n ex, haar in m'n hoofd horen praten. Bijv. 4 uur lang op het station zitten op der wachten terwijl het al een half jaar uit was, of een avond op de bank TV kijken terwijl ik dacht dat ze naast me zat, en de hele avond vrolijk met haar praten. Is geen fijne herinnering iig, maar ik ben blij dat ik nu weinig last heb van m'n koppie.

Dat van dat paranoia herken ik ook heel erg, heb ik af en toe nog steeds, maar in veel mindere mate. Al moet ik zeggen dat ik het niet door speed had.

On topic: Hoe bedoel je precies, psychotisch door speed? Waar krijg je precies last van als je speed gebruikt, en hoeveel gebruik je? Krijg je er al last van na een lijntje, of na een tijdje doorhalen? Slaaptekort kan ook prima voor psychoses zorgen, al gebruik je helemaal geen speed.

Bovenaan