Zeehond
Badass junkie
Precies dit.Zo hebben je grote ouders over de generatie van je ouders gedacht , en je overgroot ouders over je opa en omas generatie.
Precies dit.Zo hebben je grote ouders over de generatie van je ouders gedacht , en je overgroot ouders over je opa en omas generatie.
Eén klein dorpje blijft weerstand bieden?Mooi dat die reptielen denken dat ze ons in de greep hebben. Ze hebben totaal niet door dat een klein clubje van havenwerkers ze eigenlijk al jaren aansturen. Havenwerkers.... let op m'n woorden!
Dat hele oordelende toontje staat mij altijd tegen bij mensen die ‘spiritueel ontwaakt’ zijn. Zelfs de term ‘ontwaken’ vind ik al misplaatst. Het is niets meer of minder dan het geven van een eigen duiding cq antwoord op existentiële vraagstukken. Ik zeg bewust “een” en niet hét antwoord. Determinist is een passendere term. Dat laat ook mensen met een andere ideologie in hun waarde zonder hen te bestempelen als ‘niet ontwaakt’.Lol. Tuurlijk wordt hij afgekraakt. Maar word wakker en doe gewoon je stukje eigen onderzoek. Kerel deze plek. Alles is zo op elkaar afgestemd. De golven. Spiraal. Handtekening van de maker. Schelpen golven bloemen. Doe je eigen onderzoek! Ben al vanaf 2012 wakker
Mee eens hoor absoluut.Dat hele oordelende toontje staat mij altijd tegen bij mensen die ‘spiritueel ontwaakt’ zijn. Zelfs de term ‘ontwaken’ vind ik al misplaatst. Het is niets meer of minder dan het geven van een eigen duiding cq antwoord op existentiële vraagstukken. Ik zeg bewust “een” en niet hét antwoord. Determinist is een passendere term. Dat laat ook mensen met een andere ideologie in hun waarde zonder hen te bestempelen als ‘niet ontwaakt’.
Als jouw deterministische overtuiging voor jou werkt als leidraad in het leven sinds 2012, dan ben ik hartstikke blij voor je. Laat anderen zelf bepalen wat voor (filosofisch) onderzoek zij wel of niet doen.
Lijkt mij niet erg ofzo. Meetings doen mensen goed toch? Ik zelf zou het eng vinden, omdat ik het nog nooit heb gedaan.Ik vind meetings ook wel een beetje verslavend. Weet niet of dat erg is…
Dat is wel interessant. Ik heb een paar weken terug juist alle meldingen uitgezet, op berichten waarin ik getagd of geciteerd ben na, omdat ik het veel te overweldigend vond en ik daardoor ook niet meer op het icoontje durfde te klikken om te checken of iemand me geciteerd of getagd had. Ik vond het ook irritant van mezelf om er een soort van kick uit te halen dat mensen m'n shit geliked hadden, want wat heb ik daar nou eigenlijk aan? Ik heb ook bijv. op Instagram het aantal likes bij mezelf en anderen onzichtbaar gemaakt, want het enige dat dat doet is me onzeker maken en me demotiveren om dingen te posten die ik eigenlijk wel wil delen. Ik heb dat al zo lang uit staan dat ik me ook niet kan voorstellen dat mensen die functies wel nog aan hebben staan. Vind het best wel een giftig iets.
Snap ik wel. Het is toch een Dopamine hit steeds. Ik bedacht met net dat ik het voornamelijk handig vind om te kijken of iemand een bericht van me citeert, zodat ik evt nog kan reageren. Dat is dus in te stellen, en ga ik eens een tijdje proberen. Dank voor de infoDat is wel interessant. Ik heb een paar weken terug juist alle meldingen uitgezet, op berichten waarin ik getagd of geciteerd ben na, omdat ik het veel te overweldigend vond en ik daardoor ook niet meer op het icoontje durfde te klikken om te checken of iemand me geciteerd of getagd had. Ik vond het ook irritant van mezelf om er een soort van kick uit te halen dat mensen m'n shit geliked hadden, want wat heb ik daar nou eigenlijk aan? Ik heb ook bijv. op Instagram het aantal likes bij mezelf en anderen onzichtbaar gemaakt, want het enige dat dat doet is me onzeker maken en me demotiveren om dingen te posten die ik eigenlijk wel wil delen. Ik heb dat al zo lang uit staan dat ik me ook niet kan voorstellen dat mensen die functies wel nog aan hebben staan. Vind het best wel een giftig iets.
Likes zijn ook een vorm van feedback, een manier om je te spiegelen aan anderen. In die zin vind ik ze wel waardevol.Ik heb dat al zo lang uit staan dat ik me ook niet kan voorstellen dat mensen die functies wel nog aan hebben staan. Vind het best wel een giftig iets.
Ik heb ban aangevraagd, as dinsdag wordt ik geband voor 1 week, want die addiction to dit forum is te ongezond geworden
En dan ook de echt ongezonde verslavingen ook aanpakken, anders ben je straks nog verder van huis.Ik heb ban aangevraagd, as dinsdag wordt ik geband voor 1 week, want die addiction to dit forum is te ongezond geworden
Ik ook voor de taal die jij spreekt.Ja on respectvol naar ouderen. Hun moeten straks als wij in een verzorgingshuis ons wassen en behandelen? Ik heb er een zeer hard hoofd in. Die taal wat hun spreken?! Ik kreeg daar vroeger echt een mep voor.
Oh gaan we deze kant op? Dan haak ik af.De beste slaaf is de slaaf die denkt dat ie vrij is. Ziel is oneindige energie. Denk je niet dat we worden gefarmd? Reptilians? Saturn mopn matrix zoek maar op. Dit is niet wat wij denken of war wordt geleerd. Doe je eigen onderzoek! Ben al wakker vanaf 2012. The rabbit hole goes deeeeep
Kan?Zo lang wakker kan tot psychose leiden.
Die term snappen we prima. We denken er alleen anders over dan jij. En dan vind jij ons weer schaapjes, blabla.Je snapt de term *wakker* helaas niet
Hou van je hoor
Nou ehh graag gedaanIk had trouwens een leuke droom met jullie daarnet. Een meeting in één of ander hotel en wat waren de meeste van jullie toch jong zeg!
Was erg gezellig in ieder geval!
Deze verslaving kost geen geld, ik vind het niet zo erg.
Ik vind het toch niet zo ´onschuldig´, het kost misschien geen geld maar als ik kijk naar de gevolgen dat duimpjes/views en andere shit kunnen hebben vind ik dit toch wel serieus te nemen, toch wel een zorgwekkende evolutie.
Ik heb het hier niet specifiek over drugsforum maar over de evolutie van sociale media en de ´mentale´ gevolgen ervan bij sommige gebruikers ervan.
Ik vind het niet per se erg, maar ben me wel bewust van verslavingsgedrag en dit haakt wel in op Dopamine en daar heb ik een zwak voor. Dus toch waakzaam blijven anders neemt mijn verslaving het roer weer in handen. En dat wil ik niet![]()
Same.
Je drukt er 1 de kop in en een andere komt naar boven...
Bekijk bijlage 56742
Maar serieus, het is eigenlijk nogal een belangrijk iets om dit te beseffen: De geest die altijd zoekend is, is onderliggend aan de uiting(en) van die verslaving (aan zoekende zijn). Het echte einde van verslaving ligt er dus in wanneer de geest stopt met zoeken. In deze zin is verslaving denk ik echt meer een spiritueel probleem zou je kunnen stellen. Spiritueel in de zin van: de echte oplossing ligt in de "staat" van niet meer zoeken "bereiken". Al het andere is slechts kattekopjes in een doos proberen te houden.![]()
Ongeveer een week later merk ik wel dat mijn bezoekjes aan DF rustiger zijn geworden nu ik niet steeds iedere "like" als notificatie krijg. Alleen als iemand mijn naam noemt of een bericht van mij citeert krijg ik nog een melding, maar dan gaat 't (hopelijkSnap ik wel. Het is toch een Dopamine hit steeds. Ik bedacht met net dat ik het voornamelijk handig vind om te kijken of iemand een bericht van me citeert, zodat ik evt nog kan reageren. Dat is dus in te stellen, en ga ik eens een tijdje proberen. Dank voor de info
Nou hopen dat ik niet vergeet dat ik 't uitgezet heb en teleurgesteld raak als ik geen "likes" zie.
Ik dacht het en jij doet het 😂