• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Mijn eerste keer 2C-E: Een teleurstelling.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Inleiding

Wie ? Scopolamine en ik.
Drugs ? 2C-E

Woensdagavond was het eindelijk zo ver, ik was ontzettend benieuwd naar de effecten van 2C-E. Hetgeen wat ik er op internet over gelezen had beloofde dat het een mooie avond ging worden.

Na lang getwijfeld te hebben over de toedieningsvorm besloten we het te snuiven. Volgens Erowid was 10+ mg de dosis voor een "strong" experience als je het nasaal gebruikte.
We besloten dus samen een capsule van 20 mg te delen.
De capsule opengemaakt, het poeder eruit gehaald, in twee hoopjes verdeeld en van die twee hoopjes, twee mooie lijntjes gelegd.

Het was zo ver.

De trip

Nu was ik toch wat zenuwachtig, 2C-E was niet zomaar een 2C en was daarbij ook nog eens een van de meer gevaarlijke 2C's.
Snuifbuisje in positie gebracht, hop daar ging het lijntje mijn neus in. En verdomme, wat brandde dat erg ! Niet zo erg als 2C-I of 4-FMP (Ja, dat heb ik ook per ongeluk eens gesnoven.), maar toch zo hard dat het geen lachertje was. Dat brandende gevoel houdt wel eventjes aan, dat is absoluut niet aangenaam.
En dan begint het wachten totdat de trip begint. Maar ik had al gelezen op internet dat de coming-up 1 tot 10 min. was bij een nasale inname. Met dat in mijn achterhoofd, was het wachten al veel makkelijker.
Net nadat het brandende gevoel in mijn neus zo goed als verdwenen was, begon ik de eerste lichamelijke effecten te merken die erop wezen dat ik een vreemde stof in mijn lichaam had. Een psychedelicum. Dit was een dikke 10 min. nadat ik het lijntje gesnoven had. De body load was aangenaam, in tegenstelling tot de body load die ik al van andere 2C's heb gehad. Een gevoel dat me het idee gaf dat dit wel eens een geweldige trip kon worden. Als de beginnende body load al zo aangenaam was, hoe moest de trip dan wel niet zijn ?

Ik had er zin in.

Helaas werd het niet wat ik ervan verwacht had toen de trip begon, de effecten werden niet intenser en ik kreeg ook geen visuals. Toen ik uiteindelijk doorhad dat dit het maximale effect was wat ik van die 10 mg ging krijgen, hebben we een nieuwe capsule opengemaakt en heb ik 5 mg bijgesnoven.
Weer dat vervelende brandende gevoel, maar ik had wel al snel het idee dat dit ging zorgen voor het gewenste effect. Ik kreeg een lichte piek, mijn body load werd intenser en veranderde van aangenaam naar onaangenaam. Ook had ik voor een kort moment even het idee dat ik dicht tegen een visuele doorbraak zat. Ik kreeg zo een speciaal gevoel in mijn ogen, het gevoel valt moeilijk te beschrijven maar iedereen die regelmatig tript zal weten waar ik het over heb.

Maar helaas, het aparte gevoel in mijn ogen verdwijnt en de lichamelijke effecten zakken ook weer terug naar het niveau waar ze vandaan kwamen.

Tenslotte besluit ik om ook nog de laatste 5 mg bij te snuiven, dat brengt echter totaal niks bij.

De lichamelijke gevoelens zijn uiteindelijk zo miniem dat ze "verdwijnen".

Mijn eerste ervaring met 2C-E is voorbij en is bijzonder teleurstellend verlopen.

Nawoord

Scopolamine heeft nog minder gemerkt van de 2C-E dan mij.

De dosis was theoretisch gezien hoog voor nasaal gebruik, dus daar kan het eigenlijk al niet aan hebben gelegen.

Nu heb ik wel al vaker gehad dat mijn eerste ervaringen met nieuwe stoffen een teleurstelling zijn, en de tweede ervaring alles weer goed maakt. Daarbij hoor ik van veel mensen dat ze hetzelfde probleem hebben ervaren met 2C's. Zelfs in gevallen waarbij hetzelfde poeder wordt gebruikt bij twee opeenvolgende ervaringen en de ene ervaring is zoals de mijne en de andere ervaring bijvoorbeeld wel weer geweldig is.

Ik ben benieuwd of mijn tweede ervaring met 2C-E, als die er komt, wel beter gaat zijn. Ik ben dus sowieso van plan om dit een tweede keer te proberen.

En zelfs al was de ervaring een grote teleurstelling, niet alles was negatief. Die beginnende body load was bijzonder aangenam en positief, mijn beste ervaring op het gebied van body loads bij de 2C's tot nu toe. :)

- Sublimo -

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Leuk om te lezen jammer dat het teleurstellend was! Je had er wel een hoge verwachting van of niet in de eerste plaats?
Maar fijn dat de bodyload niet zo intens is als bijvoorbeeld 2c-p kan veroorzaken. De dosis zou inderdaad meer dan voldoende moeten zijn zo... Denk dat dat gewoon het effect is erg mild zo te horen. :( (had ik ook elders gelezen van mensen)Al doende leert men :wave:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Misschien kan het als je het ineens neemt wel een leuker effect geven. Zelf geen ervaring mee maar kijk bijvoorbeeld dit stukje uit Pihkal:(klinkt half positief en negatief voor mijn gevoel maar ja)

QUALITATIVE COMMENTS: (with 16 mg) There was a strange devil-angel pairing. As I was being told of the ecstatic white-light ascent of my partner into the God-space of an out-of-body experience, I was fighting my way out of a brown ooze. She saw the young Jesus at the bottom of a ladder drifting upwards step by step to some taking-off place, and I saw all the funny gargoyles around the base of the ladder surrounded by picnic bunting. For me it was the 4th of July, rather than Easter!S

(with 20 mg) The view out of the window was unreal. The garden was painted on the window, and every petal of flower and tuft of grass and leaf of tree was carefully sculptured in fine strokes of oil paint on the surface of the glass. It was not out there; it was right here in front of me. The woman who was watering the plants was completely frozen, immobilized by Vermeer. And when I looked again, she was in a different place, but again frozen. I was destined to become the eternal museum viewer.

(with 25 mg) I have a picture in my living room that is a stylized German scene with a man on horseback riding through the woods, and a young girl coming out to meet him from the nearby trees. But she was not just 'coming out.' He was not just riding through the woods. The wind was blowing, and his horse was at full gallop, and his cape was flapping in the storm, and she was bearing down upon him at full bore. The action never ceased. I became exhausted.

(with 25 mg) Within minutes I was anxious and sweaty. Each person has his own brand of toxic psychosis--mine always starts with the voices in my head talking to me, about all my worst fears, a jumble of warnings and deep fears spinning faster. Twenty minutes later this complex chaos passed as quickly as it had come. At lower dosages 2C-E has been a truly enjoyable esthetic enhancer. But it really has a steep dose/response curve.

Be safe!
Piece! :hearteyes:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Sublimo zei:
Nice ! :hearteyes:

Ik neem aan dat dat orale dosissen zijn he ?
Ja inderdaad... Dat is waar denk ik. Kan het niet vinden erbij verder..Naar mijn weten wel! Maar hang me er niet aan op..

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
25tolife zei:
Sublimo zei:
Nice ! :hearteyes:

Ik neem aan dat dat orale dosissen zijn he ?
Ja inderdaad... Dat is waar denk ik. Kan het niet vinden erbij verder..Naar mijn weten wel! Maar hang me er niet aan op..

Normaal gezien zijn het orale dosissen, voor nasaal en rectaal zijn die dosissen veel te hoog. :P

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Inderdaad, denk dat je het maximale wel ermee nu kent. Gelukkig zijn er veel rc's
Piece!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
25tolife zei:
Inderdaad, denk dat je het maximale wel ermee nu kent. Gelukkig zijn er veel rc's
Piece!

Ik zat met mijn trip nog niet eens in de buurt van het maximale wat met 2C-E valt te behalen. :P

Ik wil het dus nog zeker eens opnieuw proberen. :grin:

megatrippie

Belezen gebruiker
Sublimo zei:
Nu heb ik wel al vaker gehad dat mijn eerste ervaringen met nieuwe stoffen een teleurstelling zijn, en de tweede ervaring alles weer goed maakt. Daarbij hoor ik van veel mensen dat ze hetzelfde probleem hebben ervaren met 2C's. Zelfs in gevallen waarbij hetzelfde poeder wordt gebruikt bij twee opeenvolgende ervaringen en de ene ervaring is zoals de mijne en de andere ervaring bijvoorbeeld wel weer geweldig is.

Ik ben benieuwd of mijn tweede ervaring met 2C-E, als die er komt, wel beter gaat zijn. Ik ben dus sowieso van plan om dit een tweede keer te proberen.

En zelfs al was de ervaring een grote teleurstelling, niet alles was negatief. Die beginnende body load was bijzonder aangenam en positief, mijn beste ervaring op het gebied van body loads bij de 2C's tot nu toe. :)

- Sublimo -

Ten eerste klopt het helemaal dat je sommige drugs minimaal 2 x moet proberen om fatsoenlijk effect te sorteren. Voor mij geld dat zeker bij de 2c's

De bodyload waar je het over hebt en vermeld als zijnde de je beste ervaring tot nu toe bij de 2C's verteld mij al genoeg over jou dosering. Op papier mag het een zware dosis zijn, in de praktijk blijkt het dat dus niet te zijn. Dit kan ik simpelweg concluderen aangezien van alle 2C's die ik geprobeerd heb 2C-E wel de meest vervelende bodyload heeft van allemaal. mits de dosering genoeg is.

Mijn advies aan jou persoonlijk (dus niet aan andere lezers!!!!) is een dosis van ongeveer 30mg oraal te nemen.
Waarom oraal?
aangezien de bodyload bij een fatsoenlijke dosis gewoon weg klote is en die nasaal dus nog ff extremer zal zijn is oraal een stuk beter te verdragen. na de opkomst zal je een heerlijke trip hebben.

ps ik ga zaterdag voor 25mg 2c-e plus 25 mg 2c-i

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ten eerste klopt het helemaal dat je sommige drugs minimaal 2 x moet proberen om fatsoenlijk effect te sorteren. Voor mij geld dat zeker bij de 2c's

Ja, dat hoor ik nu steeds vaker en vaker. :grin:

De bodyload waar je het over hebt en vermeld als zijnde de je beste ervaring tot nu toe bij de 2C's verteld mij al genoeg over jou dosering. Op papier mag het een zware dosis zijn, in de praktijk blijkt het dat dus niet te zijn. Dit kan ik simpelweg concluderen aangezien van alle 2C's die ik geprobeerd heb 2C-E wel de meest vervelende bodyload heeft van allemaal. mits de dosering genoeg is.

Maar is dat niet persoonsgebonden ? Ik heb bijvoorbeeld van 2C-I een enorm zware en irritante body load gehad. We hadden toen ieder 35 mg oraal genomen, zo goed als geen visuals.
Als ik dan lees wat voor een goede ervaringen jij er bijvoorbeeld mee hebt, dan lijkt het me soms ook wel een klein beetje persoonsgebonden.

Mijn advies aan jou persoonlijk (dus niet aan andere lezers!!!!) is een dosis van ongeveer 30mg oraal te nemen.
Waarom oraal?
aangezien de bodyload bij een fatsoenlijke dosis gewoon weg klote is en die nasaal dus nog ff extremer zal zijn is oraal een stuk beter te verdragen. na de opkomst zal je een heerlijke trip hebben.

Dan ga ik het zo proberen de volgende keer. Gewoon door het feit dat ik bij veel verschillende site's altijd merkte dat men nauwelijks boven de aanbevolen dosissen durfde te gaan. Vandaar dat ik me daaraan heb gehouden.
Dus dan wordt het de volgende keer 30 mg 2C-E oraal. :grin:

Eerste keer dat je die combinatie probeert ?
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, ik zou het persoonlijk nog niet doen, gewoon omdat ik nog geen goede ervaring met 2C-I heb gehad.

megatrippie

Belezen gebruiker
Sublimo zei:
Ja, dat hoor ik nu steeds vaker en vaker.

Ook heb ik bij de 2c's dat ze ook goed moeten vallen. soms mega trippen op een dosis en niet te lang daarna bijna niet op de zelfde dosis. Al moet ik zeggen dat 2C-E mits fatsoenlijk gedoseerd meestal wel goed aankomt.

megatrippie zei:

Sublimo zei:
Maar is dat niet persoonsgebonden ? Ik heb bijvoorbeeld van 2C-I een enorm zware en irritante body load gehad. We hadden toen ieder 35 mg oraal genomen, zo goed als geen visuals.
Als ik dan lees wat voor een goede ervaringen jij er bijvoorbeeld mee hebt, dan lijkt het me soms ook wel een klein beetje persoonsgebonden.
Natuurlijk kan dat per persoon verschillen. Echter heb ik bij 2C-I normaal gesproken weinig bodyload. Bij heel zwaar doseren heb ik die wel. Echter de laatste keer 2C-I had ik die bodyload juist wel vervelend maar bleef het qua werking ook alleen bij bodyload. Dus zo goed als geen trip.

Bij 2C-E weet ik over het algemeen dat als bij opkomst er een grote vervelende bodyload is de trip naar alle waarschijnlijkheid ook goed gaat zijn.

megatrippie zei:
Waarom oraal?

Sublimo zei:
Dan ga ik het zo proberen de volgende keer. Gewoon door het feit dat ik bij veel verschillende site's altijd merkte dat men nauwelijks boven de aanbevolen dosissen durfde te gaan. Vandaar dat ik me daaraan heb gehouden.
Dus dan wordt het de volgende keer 30 mg 2C-E oraal.

Ik zou het een ander ook niet aanraden maar ik twijfel er niet aan dat jij geen probleem hebt met deze dosis. Het leuke echter van deze 2c's is dat een paar mg meer direct een ernorm verschil maakt.

megatrippie zei:

Sublimo zei:
Eerste keer dat je die combinatie probeert ?
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, ik zou het persoonlijk nog niet doen, gewoon omdat ik nog geen goede ervaring met 2C-I heb gehad.

Nee deze combi heb ik al veel vaker gehad en is wel 1 van mijn favo combi's. meestal doseer ik de 2C-E iets lager zo'n 21 mg maar deze keer ga ik ff voor zeker. De 2c-i en 2c-e versterken elkaar enorm! Ook visueel is het helemaal geweldig.

Maar dergelijke hoeveelheden zou ik niemand aanraden welke nog niet heel uitvoerig geëxperimenteerd heeft en al veel aan het opbouwen is geweest.

Pascal FM

Bewuste gebruiker
Jeetje...Na zo'n ervaring zou je haast zeggen dat het toch een tweede kans verdiend aangezien de dingen die ik erover gelezen hebt. Het lijkt mij de leukste van de 2C-fam. en staat hoog op mijn verlanglijstje(hmmm, het is toch zo stinterklaas...? :) ). Ik hoop dat het bij mij beter aanslaat dan bij jullie. Is het nog getest? En wat zegt mister Shulgin over de dosis? :)

Tof om te lezen trouwens!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ook heb ik bij de 2c's dat ze ook goed moeten vallen. soms mega trippen op een dosis en niet te lang daarna bijna niet op de zelfde dosis. Al moet ik zeggen dat 2C-E mits fatsoenlijk gedoseerd meestal wel goed aankomt.

Ik blijf het vreemd vinden en me afvragen waar dat aan ligt. Bij alle psychedelica verschillen de ervaringen van persoon tot persoon, maar bij de 2C's is het wel erg extreem.

Natuurlijk kan dat per persoon verschillen. Echter heb ik bij 2C-I normaal gesproken weinig bodyload. Bij heel zwaar doseren heb ik die wel. Echter de laatste keer 2C-I had ik die bodyload juist wel vervelend maar bleef het qua werking ook alleen bij bodyload. Dus zo goed als geen trip.

Bij 2C-E weet ik over het algemeen dat als bij opkomst er een grote vervelende bodyload is de trip naar alle waarschijnlijkheid ook goed gaat zijn.

Dit vind ik echt heel apart. :)

Ik had dus bij een dosering van 35 mg 2C-I echt een negatieve body load, en voor de rest zo goed als niks.
En toch, terwijl er dus wordt gepraat over een grote, vervelende body load bij 2C-E, vond ik de body load zelfs aangenaam. Buiten "het piek" moment dan. Echt een fijn gevoel. En ik was opgelucht op dat moment, ik had een zware body load verwacht en kreeg een aangename. :grin:

Ik zou het een ander ook niet aanraden maar ik twijfel er niet aan dat jij geen probleem hebt met deze dosis. Het leuke echter van deze 2c's is dat een paar mg meer direct een ernorm verschil maakt.

Dat heb ik dus al vaak gelezen, dat een paar mg verschil kunnen maken, maar dat heb ik nog niet ondervonden. Ik ben eens benieuwd, misschien dat die 30 mg 2C-E eens laat zien wat een paar mg verschil kan doen. :P

Nee deze combi heb ik al veel vaker gehad en is wel 1 van mijn favo combi's. meestal doseer ik de 2C-E iets lager zo'n 21 mg maar deze keer ga ik ff voor zeker. De 2c-i en 2c-e versterken elkaar enorm! Ook visueel is het helemaal geweldig.

Maar dergelijke hoeveelheden zou ik niemand aanraden welke nog niet heel uitvoerig geëxperimenteerd heeft en al veel aan het opbouwen is geweest.

Ik begin er nu er toch serieus over na aan het denken om deze combinatie eens te proberen, misschien bereik ik dan eindeljk eens het gewenste effect. :)

Pascal FM zei:
Jeetje...Na zo'n ervaring zou je haast zeggen dat het toch een tweede kans verdiend aangezien de dingen die ik erover gelezen hebt. Het lijkt mij de leukste van de 2C-fam. en staat hoog op mijn verlanglijstje(hmmm, het is toch zo stinterklaas...? :) ). Ik hoop dat het bij mij beter aanslaat dan bij jullie. Is het nog getest? En wat zegt mister Shulgin over de dosis? :)

Tof om te lezen trouwens!

Ik ben ook van plan om het nog een tweede kans te geven. :grin: Persoonlijk lijkt me 2C-P dan nog leuker, omdat die zeer heftig schijnt te zijn. :hearteyes:
Bedoel je of wij het nog eens opnieuw hebben getest of dat de 2C-E getest was ?
Volgens Shulgin is de dosis 10-25 mg, oraal dan.

En dankjewel ! :grin:

Bovenaan