mijn afkickrace !

gravis

Newbie
@ needlefreak

Ok, bedankt voor de tips man . Ik denk dat 45mg de goeie dosis is voor mij . want gisteren (zondagavond) nam ik 5mg van de reserve die de doc me meegaf. Ik stelde mezelf een beetje teleur door nu nog 5mg meer te nemen, maar ja het is voor de goeie zaak zeker? Vandaag (maandag) ben ik alweer naar de doc geweest, ik nam terug 45mg. Om 9.30u nam ik m'n dosis en ik moet zeggen , ik voel me steeds beter worden. Maar ik zal het nog niet te luid roepen zeker.

@speeseend

Ik krijg vloeibare methadon.
En ik probeer zoveel mogelijk op het zelfde uur te nemen, maar ik voel dat de methadon aan het uitwerken is na 22uren en dat is het moment waarop ik een nieuwe dosis neem.
Maar vanaf morgen zal ik mijn dosis op een vast tijdstip beginnen nemen. 's morgens om 9u na het ontbijt.
Ik nam MTD voor het eerst woensdag om 16u , donderdag rond 14u , vrijdag rond 13u , zaterdag weer rond 13u , zondag om 11.30u , maandag om 9.30u , morgen dus om 9.00u.

Ik hoop dat het vandaag nog eens een dag als vrijdag word zeg. dat zou meegenomen zijn... hehehe...

OK dan, tot later en nogmaals mijn dank voor jullie raad en steun.
Ik heb er heel veel aan dat ik met jullie er eens kan over praten. De meesten waar ik thuis eens een babbel mee sla weten totaal niet waar ze het over hebben en dat werkt me soms op de zenuwen al bedoelen ze het goed hoor . Sommigen zeggen zo soms dat het net als stoppen met roken is en zo, zij zien alle verslavingen op een zelfde level. Ik probeer nu zo weinig mogelijk te praten met mensen die er totaal niks van kennen. Mijn nichtje is ook gestopt met hard-drugs en zij weet wat het is , aan haar heb ik ook veel... en zo zijn er nog enkele mensen waaronder jullie dus . Mijn vrouwke doet dat ook goed, al durft zij het een beetje te onderschatten soms.
Maar goed al die beetjes bij mekaar is een dikke steunpilaar voor me, en dat had ik nodig.

groetjes.

speeseend

Wijs gebruiker
Nog nieuws van de Graaf Is?

Ik denk dat je teleurgesteld hoeft te voelen. Je kan beter wat hoger uitkomen ( vijftig - zestig mg ) en je wel goed voelen. Dan kan je ook sneller werken aan een weg terug. Wees niet bang om de juiste dosis te vinden :wink:

Hoe is het lichamelijk met je? Sport je misschien (weer)?

Nou, veel sterkte en tot tiks,

Speeseend

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
4 what its worth ...

ik merkte ook dat vloeibare meet sneller uitwerkte dan dat pillen deden .. 1 ml == 2 mg meet verhouding zeg maar, waar pillen 1 pil 5 mg meet gaven ....

als ik dit zo lees knijp ik mezelf weer in mn handen van geluk, want hoe snel ik ook afbouwde, die afkick die jij beschrijft had ik niet de laatste keer, al die keren ervoor wel .. dus ik zou je echt niet kunnen zeggen waarom het bij mij die ene keer wel zo snel kon ... ik wou dat ik jou ( en alle anderen) kon vertellen, want het zou echt schelen volgens mij ...

ik ' voelde ' me stabiel die eerste dagen van meet nemen .. juist omdat ik wist hoe ziek ik kon worden ... dus bij mij was het echt de eerste dag meet nemen en niet ziek zijn doordat het te weinig was .. en pas vandaar uit ben ik gaan afbouwen, misschien dat dat hem is ...

uiteindelijk is het in mijn ogen wel zo dat je beter 80mg meet kan hebben dan dat je 40 mg en een ' beetje bruin en co' neemt .. wees niet bang om je dosis vast te stellen zou ik bijna zeggen .... ( ik kom er echt steeds meer achter dat ik zo'n mazzel gehad heb met mn eigen 'nattevingerwerkafkick' dat ik in mn handen mag knijpen van geluk)

sterkte!

:wave:

gravis

Newbie
Hey all !!!

Eindelijk er is licht in de duisternis, ik voel me eindelijk weer eens heel goed dat was geleden van vrijdag. Deze morgen bij de dokter geweest en vanaf nu zal ik nog maar 40mg nemen en urinestaal van Maandag was OK , leuk om horen dat er niks van Codeine meer te bespeuren was. Toen ik terug naar huis reed besefte ik het pas , ik kreeg echt een superboost :rock: en ik voel me wel veel sterker nu. Ik hoop dat het blijft duren deze keer.

Even terugkeren naar het begin van de week :

Ik was zelfs te slecht om op internet te geraken, zo ziek was ik zeg. Ik dacht echt nooit aan opgeven ... maar ik had het toch best moeilijk hoor. Steeds die krampen , misselijkheid en braken :kots: deed ik ook deze keer. amper gegeten en ik liep ook vervelend rond. Van dinsdag op woensdag heb ik echt geen oog dichtgedaan met als gevolg dat ik mijn Methadon al om 6u nam, toen ik me 2 uur later nog niet echt beter ging voelen dacht ik dat het geen leuke dag zou gaan worden. Maar al bij al viel de woensdag nog mee, maar dinsdad tot woensdagmiddag was het kreunen hoor.

Terug naar vandaag dan:

Zo zie je hoe snel alles kan gaan he, woensdagochtend in de hel :smilingimp: en nog geen 24 uur later in de hemel :hearteyes: !!!
Ik mag nu dromen denk ik , ik voel dat het deze keer goed gaat komen.
Ik weet wel nog niet wat er op me af gaat komen bij de afbouw van de Methadon he !
Maar dat zijn zorgen voor later.

Ja ArieKanarie , jij hebt dat echt goed gedaan zo te horen super voor jou !!!
Ik hoop echt dat het me ook lukt om snel af te bouwen hoor. Maar wat nog belangrijker is dan "snel afbouwen" is "van de codeine afblijven" !
Maar ik wil er zeker ook snel van af hoor, ik ga jouw goeie raad proberen opvolgen.
Als ik die methadon idd nog maar 1 maand zou genomen hebben zou dat een succes zijn en tegen dan mss zelfs nog nie verslaafd aan geworden.

:rockband: En nu ga ik wat leven.... zonder codeine ...lol... :rockband:

Groetjes en tot later. :wave:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
goed om te horen :grin: .. het belangrijkste is in mijn ogen het mentale aspect ...

zolang je je geestelijk goed voelt, of jezelf dat minstens wijs kan maken, dan gaat het allemaal beter.. je geesteskracht en je wilskracht zijn hierbij echt bepalende factoren ...

wat voor mij trouwens altijd goed hielp om momenten dat ik ziek was of dat ik het zwaar had was flink lang heel heet baden of douchen met muziek waar je normaal gesproken altijd blij van werd.

soms hield dat in dat ik een uur douchte, afdroogde aankleedde naar bed liep, ging liggen en direct weer naar de douche liep voor nog een uur ... ergens had ik mezelf wijsgemaakt dat ik me minder rot voelde, geestelijk en lichamelijk, als ik onder de douche was :) en daarna voelde ik me altijd (iets) beter .. natuurlijk nooit genoeg, het blijft gewoon bijten, majah alle beetjes helpen he :)

zet hem op!

gravis

Newbie
speeseend zei:
goed om te horen! De Spirit kan uiteindelijk een beslissende factor blijken. Keep it up :)

Eend

Ik hoop echt dat mijn spirit het houd hoor, want het is volgens mij het hoogst nodige van gans het zaakje.
Nu zal het enkel beter beginnen gaan denk en hoop ik, af en toe wel nog eens met een dipje of een slechte dag maar die neem ik er dan maar bij zeker.

ArieKanariE zei:
goed om te horen :grin: .. het belangrijkste is in mijn ogen het mentale aspect ...

zolang je je geestelijk goed voelt, of jezelf dat minstens wijs kan maken, dan gaat het allemaal beter.. je geesteskracht en je wilskracht zijn hierbij echt bepalende factoren ...

wat voor mij trouwens altijd goed hielp om momenten dat ik ziek was of dat ik het zwaar had was flink lang heel heet baden of douchen met muziek waar je normaal gesproken altijd blij van werd.

soms hield dat in dat ik een uur douchte, afdroogde aankleedde naar bed liep, ging liggen en direct weer naar de douche liep voor nog een uur ... ergens had ik mezelf wijsgemaakt dat ik me minder rot voelde, geestelijk en lichamelijk, als ik onder de douche was :) en daarna voelde ik me altijd (iets) beter .. natuurlijk nooit genoeg, het blijft gewoon bijten, majah alle beetjes helpen he :)

zet hem op!

Juist wat je daar zegt hoor , mentaal is idd het belangrijkste . Zeker bij mij, ik kan mezelf soms slecht doen voelen door veel te gaan nadenken over dingen die niet eens nodig zijn.
Dat doe ik bewust niet nu, ik probeer niet te veel na te denken over zaken ik laat alles wat op z'n beloop en hoop dat mijn vrouwke alles goed regelt in het huishouden. Zo heb ik bvb ook aan haar gevraagd mij gedurende een lange periode niet lastig te vallen met het regelen van betalingen en zo. Ik wil zo min mogelijk muizevallen plaatsen in mijn kopje.

Ook over dat bad nemen, ik merk ook dat ik me veel beter ga voelen in bad. als ik dan even een kwaad moment heb neem nog es een bad he.
Ik venk dat ik fysisch van de codeine af ben, maar ik zou nog niet zonder lapmiddel kunnen denk ik.

ZEG ? DAN HEB IK NOG EEN VRAAGJE AAN AL WIE ME KAN HELPEN DAARBIJ .

Ik zou op eigen houtje al eens proberen om m'n methadon uit te stellen of eens een dag overslaan of zo . Lijkt dat een te overwegen plan of is het daar nog veel te vroeg voor ?

Ik zou dat eigenlijk al eens willen proberen Maandag of zo , maar ik weet zelf niet of ik dat ga doen hoor , ik zat er gewoon aan te denken.

Goede dag of nacht verder en tot later .... greeetzzzzzzzz !!!

speeseend

Wijs gebruiker
Voor mij werkt(e) dat JUIST. Zowel met Methadon als Buprenorfine, Valium, Seresta. Maar in jouw situatie zou ik dat niet zo snel adviseren. Overleg het eens met je arts.

Ik luisterde vooral wat mijn lichaam en geest aangaven. Godzijdank ben ik daardoor snel van die Methadon af gekomen.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik merkte inderdaad wel dat toen ik een tijdje aan de meet zat dat ik op goede dagen opeens best wat minder kon nemen en vandaar uit verder kon gaan .. dus tijdje stabiel en dan opeens iets meer omlaag dan het geleidelijke omlaag gaan dat ik elke twee weken deed, ... minder gebruik van meet dus ... die goeie dagen bestaan dus echt ... soms heb je gewoon minder nodig .. maar al kan dat gebeuren, het belangrijkste is dat je je aan je schema houdt, je hoeft niet per se sneller omlaag, als je je schema maar houdt :) mocht het dan toch kunnen ... heerlijk toch :) een lekker extraatje :grin:
ik denk echt dat je profijt kunt halen uit korte periodes dat je je heel goed voelt, dat is een prima tijdstip om omlaag te gaan met je meet, al moet je het natuurlijk niet overdrijven ...

let daarbij wel op een gevaar ..eentje waar ikzelf wel ben ingetrapt in 1 van die mislukte pogingen van stoppen van me .... omdat ik snel omlaag kon in mn meet als ik me een tijdje heel goed voelde ( goede sociale omgeving, fijn gevoel enzo ) ging ik me na een tijdje ook wijsmaken dat als het opeens echt heel erg kut ging ... ik dus meer meet nodig had, meer dan dat mn dosis van die dag was eigenlijk ... achteraf gezien echt zo'n geesteskunstje .. en natuurlijk werkte dat wel zo ... als ik me heel erg kut voelde, ging ik me beter voelen als ik (veel) meer dan mn dagelijkse dosis meet nam ... met alle ellende van dien natuurlijk ... ik vertel dit alleen maar omdat ik hoop dat je niet in dezelfde valkuil trapte als ik, namelijk die van het teveel na gaan denken over mogelijke gevolgen enzo :)

probeer gewoon bij de dag te leven, vooral die dagen zoals nu, dat het helemaal goed gaat :grin:

Uiteindelijk ben jijzelf degene die het moet doen, dus naar wie moet je dan luisteren? ... zorg dan natuurlijk wel dat je kunt luisteren naar jezelf en hou jezelf niet voor de gek :) goede adviezen kunnen soms in een klein hoekje zitten :wink:

sterkte :)

gravis

Newbie
Hi,

Ik kan met mezelf geen blijf van geluk, ik voel me echt super nu. :rock:
Nergens nog last van of zo, geen krampen , niet misselijk, geen koorts meer en vooral ook in het koppie zit het prima. Als dit zo blijft dan zou het geweldig zijn zeg.
In ieder geval loop ik nu al 3 dagen zonder problemen rond en ook van pijn is geen sprake meer.
Nu de Methadon afbouwen he.... ik kijk al uit naar oktober of zo.
Jullie zijn echt allemaal de max van gasten zeg , jullie helpten me enorm. Hopelijk lukt het mij en ik hoop ook dat jullie verder van het spul kunnen blijven .

zo nu ga ik jullie terug laten zenne :wave: , ik heb nog jaren quality-time goed te maken met mijn gezin.
Dat ga ik ten volle doen vanaf nu !!!

groetjes uit gent !

r@r@

Wijs gebruiker
HALLO, IK BEN MOEDER VAN 3 ZOONS EN BEN AL 11 JAAR BEZIG MET AFBOUWEN VAN MEET/BUPRENORFINE=TEMGESIC EN NALTREXON.

SCHEMA ADVIES:VANAF 10 MG. METHADON=MEET, DAN 24 UUR HELEMAAL NIETS OMDAT JE VAN BUPRENORFINE JUIST VERSNELD GAAT AFKICKEN.

DAN BEGINNEN MET 10 TABLETTEN BUPERNORFINE VAN 0,2 MG PER ETMAAL, ELK ETMAAL 2 PILLEN MINDER (OF 1 PER ETMAAL, WAT JE WILT). ALS JE OP NUL STAAT, 1 WEEK W8EN EN DAN... JAJA... TERUGVALLEN HEEFT GEEN ZIN OMDAT JE ER NIETS VAN MERKT QUA EFFECT, HET IS NAMELIJK HALF OPIAAT EN HALF CONTRA-OPIAAT ZEG MAAR (DUS GEDEELTELIJK NALTREXON).

KAN JE BEGINNEN AAN NALTREXON, NEEMT TREK WEG EN ALS JE TOCH BRUIN (HEROINE) GEBRUIKT HEEFT T GEEN EFFECT.

DIT SCHEMA KOMT VAN VERSLAVINGSARTS, DUS KLOPT ECHT...

GROETEN, RACHNA.

r@r@

Wijs gebruiker
ENNE... METHADON AFKICK HEEFT BIJ MIJ (ZNDER BUPRENORFINE, KENDE IK NOG NIET DETIJDS) 3 WEKEN GEDUURD!!! NIET AAN DE MEET DUS!

SU666666666666666!

gravis

Newbie
hey

@ Rachna

bedankt voor uw info, ik bespreek het wel eens met m'n dokter.

Met mij gaat alles nog steeds heel goed hoor. Ik ben echt wel verlost van de codeine, dat kostte me elke dag veel tijd hoor en dat is nu duidelijk aan het worden.
Anders verloor ik zo'n 6 à 8 uren per dag , dit zijn nu extra uren voor mij. Als je veel hobby's hebt (zoals ik) dan is dat geweldig !!!

groetjes

gravis

Newbie
Hey,

Het is enkele dagen geleden dat ik hier een post achterliet, de laatste was positief wel alles gaat nog steeds heel goed hoor.
Ik heb echt geen problemen meer , nu begin ik ook veel meer buiten te gaan en minder op de computer en zo. Ik hebwel soms eens een dipje maar in het begin duurden mijn dipjes minstens een volledige dag , nu duurt een dipje max. enkele uurtjes. Ik probeer zo veel mogelijk positief te denken.
Mijn dosis methadon staat wel nog steeds op 40mg.
Verder heb ik eigenlijk niks te melden.

Heel veel groeten.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
houwe zo gravis :grin: gewoon lekker op je gemakje doorgaan :) hartstikke goed

Rachna .. methadon staat er inderdaad om bekend dat het een ergere en langere ontwenningsperiode geeft, dan dat de opiaten waarvoor ze wordt voorgeschreven over het algemeen doen :)
verder denk ik eigenlijk dat bij de beste ontwenningskuur de 'patient' zelf icm een goede verslavingsarts, een afkickschema samenstellen, gezamelijk dus ... dergelijke schema's zijn nogal onderhevig aan verschillende factoren en erg persoonlijk, vandaar dat ik denk dat het beste is, dat iemand zelf met zijn arts een afkickschema samenstelt. Ieder mens heeft tenslotte net een ander ritme en het ritme van de ander is niet altijd even goed voor je :wink:

Het heeft imho zeker geen zin om zo maar een schema van een ander van internet af te halen en dat ruchtsichtloss te gaan gebruiken :wink: afkicken gaat nu eenmaal niet zo maar en dus zul je dat goed moeten overdenken, voorbereiden en vooral het 'goed' beleven :)

r@r@

Wijs gebruiker
Nou, ik ben er dus helemaal vanaf! Ik ben begonnen bij 10 mg. Meet, 24 uur niets en vervolgens elke 12 uur Temgesic (beginnen met 10 tabletten, elke 12 uur 2 tabletten minder) ... ik ben nu precies 10 dagen HELEMAAL clean!!! :grin: :grin: :grin:

Heb heel veel spierpijn, wat ik niet eerder heb gehad. verder heb k een dubbele longontsteking gehad en een keelontsteking de laatste paar maanden. :kots: :kots: :kots:

Wie herkent dit, dus dat zo verschrikkelijk vatbaar zijn voor allerlei ziektes etc.? en als je ook een gezin met een paar kinderenv hebt, zoals ik, hoe combineer jij dat?

Groetjes, R@r@.

gravis

Newbie
rachna77 zei:
Nou, ik ben er dus helemaal vanaf! Ik ben begonnen bij 10 mg. Meet, 24 uur niets en vervolgens elke 12 uur Temgesic (beginnen met 10 tabletten, elke 12 uur 2 tabletten minder) ... ik ben nu precies 10 dagen HELEMAAL clean!!! :grin: :grin: :grin:

Heb heel veel spierpijn, wat ik niet eerder heb gehad. verder heb k een dubbele longontsteking gehad en een keelontsteking de laatste paar maanden. :kots: :kots: :kots:

Wie herkent dit, dus dat zo verschrikkelijk vatbaar zijn voor allerlei ziektes etc.? en als je ook een gezin met een paar kinderenv hebt, zoals ik, hoe combineer jij dat?

Groetjes, Rachna.

Proficiat meid !!! Dit is echt een groot succes en een topmoment voor u en uw gezin uiteraard.
Ik zou zeggen volhouden ! 10 dagen, het ergste zal dus wel voorbij zijn denk ik.

Het is wel minder dat je die longontsteking en spierpijn en zo er moet bijnemen. Maar ik vrees dat je dat nog wel zult hebben hoor hopelijk niet zo extreem natuurlijk. Tegen mij heeft de dokter gezegd dat ik mijn pijngrens volledig om zeep geholpen heb en ook mijn weerstand stelt niet zo veel meer voor doordat ik jarenlang pijnstillers nam. Dat moet je weer rustig opbouwen. met andere woorden ja het staat ook mij te wachten, nu nog niet omdat ik nog zo ver niet sta als jij, ik zit nog aan de Meet .

En in verband met mijn 2 kindjes , ik reken er op dat mijn vrouwke dan het werk met de kindjes op haar neemt. Zij gaat daarna stoppen met roken en ik beloofde haar dat ik dan veel werk thuis zal doen.

Verder gaat met mij zelf alles redelijk z'n gangetje , ik ben geminderd met 5mg en neem nu nog 35mg Meet, maar ik heb al lopen kotsen zeg... zou dat al kunnen zijn van te minderen of zou ik gewoon toevallig ziek kunnen zijn?

Ik zou terug aan de slag willen op 8 september. Zou dat lukken op 35mg Meet, dat vraag ik me wel af ???
Ik voel me tamelijk goed maar als ik een inspanning doe heb ik het toch iets lastiger hoor. En mijn Job is wel heel lastig en zwaar en vooral gevaarlijk .

groetjes

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
wat goed rachna :grin: ... hardstikke mooi dat het je gelukt is :) daar ben ik echt heel blij om voor je

van 7 naar 6 pilletjes zou op zich moeten kunnen gravis, maar ikzelf heb echt gemerkt dat het soms ook afhangt van het tijdstip en vooral je gemoedstoestand ... als je na twee dagen 30 mg nog loopt te nekken zou ikzelf denk ik toch gaan kijken op 32.5 ...

Ik denk eigenlijk dat ikzelf zou proberen te kijken naar hoe ik me voel ... als ik me een dagje goed voel gewoon een halfje of eentje omlaag .. ook al was ik 3 dagen terug ook al omlaag gegaan .. voel ik me niet zo happy, om welke reden dan ook , dan zou ik mn dosering even aanhouden ook al ben ik al een week niet omlaag gegaan :wink: ... uiteindelijk gaat het erom dat je de langste adem hebt en het volhoudt ...

beter dat je het volhoudt en er 2 jaar over doet, dan dat je na een jaar op 1 zit en dan opeens gewoon teveel van je lichaam hebt gevraagd en dus enorm terug valt ... majah dat weet je zelf natuurlijk ook wel :)

sterkte man!

r@r@

Wijs gebruiker
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer! En nu helemaal opiaatvrij! :grin: :grin: Dankzij Miroya!!! Ff googlen, intake, narcose van 6 uur waarbij je m.b.v. Naltrexon versneld afkickt :kots: :kots: , Naltrexon implantaat gelijk erin (bijwerkingen voor mij zijn enkel wat buik- en darmklachten, maar hé; weegt toch niet op tegen alle klachten van opiaten :wink: ).

Al met al: echt aan te bevelen!!!

Wie heeft ook ervaring met Naltrexon? Pillen of implantaat? Bijwerkingen?

Ik hoor t graag!!

Groetjes van een hele blije vrouw die gisteren voor het eerst dacht: TERING! WAT RUIKT DIE HERFST BUITEN TOCH HEERLIJK!!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

r@r@

Wijs gebruiker
Oh ja, ik was dus weer teruggevallen in opiaatgebruik, daarom heb ik me bij Miroya gemeld... Maar dat durfde ik dus niet te zeggen hier... :flushed: :flushed: :flushed:

r@r@

Wijs gebruiker
Hoihoi, NEEM GEEN MEET!!! Je komt er (bijna) nooit meer vanaf! Hele zware afkick, ik zou (als ervaringsdeskundige) ook Temgesic (= buprenorfine) aanbevelen! Meet gaat l;etterlijk in je botten zitten en als je dan zou besluiten te willen afbouwen of zelfs helemaal af te kicken volgt een lange, zeer uitputtende strijd!

Hoe gaat het nu met je? Ben benieuwd...

Groetjes, R@r@. :wave:

gravis

Newbie
Hey ,

Remember me ?

Het is echt lang geleden dat ik op het forum heb gezeten, maar ik dacht ik zal effe laten weten hoe het met me gaat. En vooral even zien hoe het met jullie gaat !

Wel met mij gaat het niet zoals verwacht.... ik neem nog steeds geen codeine of zo, dus je zou zeggen missie geslaagd , maar ik neem nog steeds 30 mg Methadone, ik geraak er maar niet onder. Hoe kan dat in hemelsnaam ??? Is dat nou wilskracht dat ik mis , ben ik nu zo een pussy ?
Ik ben nu al 10 maanden onderweg en eerlijk , die Methadon moet ook verdwijnen want anders ben ik gewoon weer overgestapt van de ene shit naar de andere !

Hebben jullie tips of goeie raad.... help me please.

groetjes !

r@r@

Wijs gebruiker
Hé Gravis,

Da's lang geleden! Ik heb je bericht gelezen en snap eerlijk gezegd je vraag niet zo. Ik weet niet of het aan gebrek aan wilskracht ligt.
Vertel eerst wat meer over de laatste maanden: ben je wel elke keer gaan afbouwen? En tot hoeveel? Ging het mis bij een bepaalde dosis?
Waarover wil je precies advies?

Groetjes, R@r@ :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Hoi Gravis,

in de tijd dat jij je hier op het forum begaf (augustus 200:sunglasses: zat ik nog op een dosis van 125mg methadon p/dag en rookte daar vrolijk iedere dag minimaal een half grammetje bruin p/dag bij.

Vandaag de dag heb ik zo'n 4 maanden geleden mijn laatste folietje hero gerookt, en sta ik op een dosis van 10mg/dag methadon. Over een maand zou ik op nul moeten staan.

Het enige wat ik je mee wil geven is: het is echt mogelijk!

Mij leek het ook écht mission impossible, maar met genoeg wilskracht, de juiste redenen om te stoppen, én door voor jezelf de mogelijkheid te creëren is het écht mogelijk.
Het is een zware reis vol hobbels, maar de finish is het waard.

Zoals Rara zegt: leg duidelijk uit wat je situatie is.
Hoe de afgelopen maanden gegaan zijn, wat je wel of niet geprobeerd hebt.
Wel of niet al geprobeerd af te bouwen en hoeveel.
Dat soort dingen.
Dan zijn er hier genoeg die uit eigen ervaring je wat handige tips en adviezen kunnen geven!

Of het nou 30 of 125mg is, makkelijk is het nooit, maar 30 mg is nog te overzien.
En je bent zeker geen pussy hoor!!
Dat kunnen de meesten hier wel beaamen, afkickpijn is de ergste die er is.
Dat weten echter alleen diegenen die het ook zelf ervaren hebben.
Dat is gewoon voor een niet-gebruiker niet te bevatten.

Daarom ben je hier wél op het juiste adres.

even ongeacht de afgelopen maanden is de eend denk ik degende die de beste methode heeft.
Zeker wanneer je het heel moeilijk hebt om af te bouwen.
Het is dan misschien niet de snelste methode, maar wel de methode met de grootste slagingskans en de minste lichamelijke bijwerkingen.
En het uiteindelijke doel bereiken, namelijk volledig opiaatvrij zijn, is het belangrijkst.
Als je dat resultaat kunt bereiken met minder risico op terugval, en met minder heftige bijverschijnselen, dan is het feit dat het wat langer duurt een stuk minder belangrijk.
Dat is natuurlijk voor ieder mens verschillend, maar zeer zeker het overwegen waard.
Voor meer info: speeseend.

Uiteraard zou ik wel de definitieve beslissing en de manier waarop in overleg doen met je verslavingsarts.

Groeten, Yoro :wave:

paddosofty

Experimenterende gebruiker
hallo,

Ik hoop echt dat het jullie lukt wel jammer dat je toch op de meet ben gegaan denk dat je daar meer problemen van krijg, maar nu je er al aan zit wens ik je heel veel sterkte als je echt wil moet het lukken. gewoon doorzetten.

gravis

Newbie
Hoi ,

Nu zit ik echt in een superzware dip man ! ... mijn moeder is overleden (zelfmoord) .
Ik weet echt niet meer waar ik het heb hoor... ik neem nog steeds geen Codeine of andere troep. Met de Methadon begon het net te lukken ik zit nu op 20Mg.

Ik hoop echt dat ik me er doorheen spartel. Ik trek me op aan mijn gezin, als ik mijn 2 kindjes zie lachen dan voel ik me eventjes prettig.
Ik zit met een pak vragen die nooit antwoord zullen krijgen, maar de belangrijkste is "waarom" ?

groetjes Steven.

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi Steven,

Allereerst gecondoleerd met je moeder! Wat zal jij het zwaar hebben nu. Natuurlijk weet je even niet meer waar je het hebt, niet meer dan logisch. Je zit je natuurlijk suf te praktiseren: "Waarom?" Praten jullie erover met familie. Misschien heeft ieder van jullie een stukje van de puzzel en wordt het mogelijk jouw moeder een beetje te begrijpen.

Goed dat je nu van de codeïne af kan blijven; zo blijft alles toch nog overzichtelijk voor je qua opiaatgebruik.

Wat de Meet betreft: vraag je in deze fase goed af of het verstandig is om af te bouwen.
Het maakt op dit moment niet zo uit of het een afkickrace, afkickdribbel of stilstand is.
Ik zou het al erg knap vinden als je niet hoger gaat zitten onder deze omstandigheden.

Afkicken is mooi, maar het moet wel reël blijven.
Zorg dat je enige doel blijft: goed voor jezelf én jouw gezin zorgen en je zult zien dat jij zelf prima kunt bepalen welke aanpak ertoe leidt dat jij nu het beste voor jezelf (dus automatisch ook voor anderen) kunt zorgen.

Veel sterkte!
R@ :wave:

gravis

Newbie
r@r@ zei:
Hoi Steven,

Allereerst gecondoleerd met je moeder! Wat zal jij het zwaar hebben nu. Natuurlijk weet je even niet meer waar je het hebt, niet meer dan logisch. Je zit je natuurlijk suf te praktiseren: "Waarom?" Praten jullie erover met familie. Misschien heeft ieder van jullie een stukje van de puzzel en wordt het mogelijk jouw moeder een beetje te begrijpen.

Goed dat je nu van de codeïne af kan blijven; zo blijft alles toch nog overzichtelijk voor je qua opiaatgebruik.

Wat de Meet betreft: vraag je in deze fase goed af of het verstandig is om af te bouwen.
Het maakt op dit moment niet zo uit of het een afkickrace, afkickdribbel of stilstand is.
Ik zou het al erg knap vinden als je niet hoger gaat zitten onder deze omstandigheden.

Afkicken is mooi, maar het moet wel reël blijven.
Zorg dat je enige doel blijft: goed voor jezelf én jouw gezin zorgen en je zult zien dat jij zelf prima kunt bepalen welke aanpak ertoe leidt dat jij nu het beste voor jezelf (dus automatisch ook voor anderen) kunt zorgen.

Veel sterkte!
R@ :wave:

Bedankt ,

Er is een brief gevonden en ze had een relatie die werd afgebroken en daarom pleegde ze zelfmoord, ze wierp zichzelf van de pier in Blankenberge de zee in. Ze werd 20km verderop gevonden. Dat je zoiets doet voor de liefde op 57 jarige leeftijd zal ik nooit begrijpen zeker omdat ze het financieel goed had , ze had 2 kleinkinderen en zo... ik kan het niet vatten.
Maar ik ben zeker niet boos of zo.

Ik heb het even heel zwaar gehad hoor. Met mijn drugverleden dacht ik zelfs even na om weer een grammetje bruin (hero) te halen .... om even alles te vergeten, maar ik bleef maar denken aan de mogelijke gevolgen en vooral aan mijn kindjes ! Dus heb ik wijselijk besloten om het niet te doen , ik heb wel mijn dosis Methadon verhoogd zonder de dokter in te lichten. Ondertussen is alles weer normaal z'n gangetje aan het gaan. Mijn moeder is begraven op vrijdag en ik neem weer mijn gewone dosis Methadone .
Ik ga vanaf donderdag terug aan het werk en hopelijk vind ik de kracht om volledig van de Methadon af te geraken, al wil ik niet racen ... voor mijn part duurt het nog een jaar, als ik maar slaag in mijn doel !!!

groetjes !

Bovenaan