Wil je funcioneel proberen of gewoon een keer recreatief?Goedemorgen!
Ik ben heel erg benieuwd naar microdosering ervaringen van <20 ųg. (En ook de nadelen natuurlijk.)
Ik zit al een langere tijd te denken om dit eens een keer te proberen.
Liefs,
Accuraat
Dat is heel erg herkenbaar, ik zie er ook uit als een klein kind die voor het eerst in een snoepjeswinkel komt met psychedelica op. (Mijn pupillen worden ook gigantisch grootHoi! Interessant topic. Ik heb niet heel veel maar wel wat ervaring met microdosing, maar ik probeer rond de 11-14 ug te doseren als ik het doe. Daaronder is het niet merkbaar genoeg, en daarboven wordt het wat te vaag voor het uitvoeren van normale activiteiten. Heb sowieso gemerkt dat het (bij mij in ieder geval) heel nauw komt. 2 ug meer of minder kan uitmaken, ik ben daarbij ook gevoelig voor fysieke effecten zoals grote pupillen en spierspanning. Vooral door dat laatste doe ik het alleen thuis, niet op het werk (na de eerste keer dat ik dat deed iets te wazig bij een congres te hebben gezeten, lol). Voelde toch wat te ongemakkelijk. Sommigen mensen rapporteren meer focus op microdoseringen en dat snap ik wel, maar zelf merk ik dat ik vooral ga focussen op dingen die ik het liefst doe. Ook om die reden vind ik het voor werk wat minder geschikt.
Eigenlijk is alles met een microdosis net even wat leuker. Je kunt alle normale dingen doen als je niet te hoog doseert, alleen zit er dan een heel subtiel LSD-laagje overheen. Het zal anderen ook niet opvallen, tenzij eventueel als je zoals mij bent en van 15 ug grote ogen krijgt.Maar dan waarschijnlijk nog niet als mensen er niks van weten, omdat je je gewoon normaal gedraagt. Als je per ongeluk wat te hoog doseert, zoals ik dus die ene keer op dat congres deed, word je een beetje dromerig. Het kan zijn dat je even uit moet vinden welke dosis het beste werkt, en waar je het voor wil gebruiken.
Ben benieuwd naar je ervaring.![]()
Supertof dat je eerste ervaring met 1p-LSD in het bos was! Was het je eerste keer met psychedelica? En kon je op die manier goed doseren? (Dat lijkt me wel echt een geklooi haha.)Ik ga hier zeer binnenkort ook mee experimenteren. Waarschijnlijk met 15 mcg 1p-LSD (een zegel van 120 mcg netjes in acht reepjes geknipt). Heb laatst mijn eerste ervaring met 1p-LSD gehad, namelijk een dosis van 30 mcg, en had bij die hoeveelheid eigenlijk zelfs nog wel het gevoel dat ik dagelijkse activiteiten redelijk goed zou kunnen doen. Kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik het grootste deel van de trip alleen buiten in het bos heb doorgebracht, en daarna thuis Netflix heb gekeken. Mijn verwachting is dat 15 mcg voor mij nét onder de drempel van fysiek voelbare effecten zit (dus ideaal voor een microdosis). Wellicht dat ik hier ook mijn bevindingen post, als die interessant genoeg zijn om te lezen tenminste
![]()
Omdat ik er nog geen ervaring mee heb, durf ik dat niet te zeggen! Maar ik denk recreatief met een functioneel randje.Ik wil kijken of ik er wat meer focus op een microdosis zou kunnen krijgen en andere inzichten bijvoorbeeld. Maar ik zou het denk ik niet aandurven,;om een microdosering toe te passen in het dagelijkse leven zoals op school/werk 😅.Wil je funcioneel proberen of gewoon een keer recreatief?
Supertof dat je eerste ervaring met 1p-LSD in het bos was! Was het je eerste keer met psychedelica? En kon je op die manier goed doseren? (Dat lijkt me wel echt een geklooi haha.)
30 ųg zou voor mij persoonlijk echt veel te hoog zijn om nog überhaupt normaal te kunnen functioneren haha maar, dat is per persoon natuurlijk ook verschillend! Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen! Dus zeker delen😁.
Zou het met zo min mogelijk verwachtingen proberen, neem bijv in ochtend, na ontbijt ofzo, 10 uq 1plsd in, en ga de rest vande dag gewoon je ding doen en pas aan het einde terug denken of je iets anders als 'nomaal' gedaan hebt.Omdat ik er nog geen ervaring mee heb, durf ik dat niet te zeggen! Maar ik denk recreatief met een functioneel randje.Ik wil kijken of ik er wat meer focus op een microdosis zou kunnen krijgen en andere inzichten bijvoorbeeld. Maar ik zou het denk ik niet aandurven,;om een microdosering toe te passen in het dagelijkse leven zoals op school/werk 😅.
Ik heb nog nooit echt in de natuur getript eigenlijk, dat lijkt me wel eens gaaf om dat eens te doen!Buiten trippen in de natuur is iets wat meer mensen zouden moeten doen! Is eenvoudig hoor, zo'n zegeltje met een pincet vasthouden en in vieren knippen en die stukjes vervolgens halveren
En nee, het was niet mijn eerste ervaring met psychedelics. Ben een groot liefhebber van psilocybine truffels! Ook daarmee heb ik geprobeerd te microdosen maar de effecten waren niet merkbaar (1 gram, om de twee dagen voor een maand lang).
Heb laatst zo'n microdose van 15 mcg genomen in de late ochtend (die vervolgens een kwartier later helemaal uit elkaar gevallen was onder m'n tong!). Ik voelde geen come-up verschijnselen, maar zo'n twee á drie uur later wel een héle lichte bodyload. Klinkt gek maar ik voelde me alsof ik een een stuk spacecake had gegeten, maar dan ook echt maar een heel klein stukje. Ben namelijk wel een echte stoner met een hoge tolerantie voor marijuana, maar voor dit experiment met 1p-LSD doe ik een THC break: geen cannabis roken of eten dus. Verder merkte ik geen mentale effecten, of visuals. Die had ik wel bij 30 mcg, maar ook héél subtiel. Verder was het een normale weekend dag, in hoeverre dat in deze Corona-tijd nog normaal te noemen valt...
<edit>
Te vroeg om conclusies te trekken, maar op basis hiervan denk ik dat ik een keertje 7,5 mcg ga proberen, wordt weer knippen dus... Geen exacte wetenschap dit hoor![]()
Dat lijkt me ook het beste ja, dat je het met zo min mogelijk verwachtingen gaat proberen. Maar ik ben wel benieuwd of je op specifieke aspecten verschil gaat merken.Zou het met zo min mogelijk verwachtingen proberen, neem bijv in ochtend, na ontbijt ofzo, 10 uq 1plsd in, en ga de rest vande dag gewoon je ding doen en pas aan het einde terug denken of je iets anders als 'nomaal' gedaan hebt.
Ik heb het zelf alleen maar functioneel en gestructureerd gebruikt. Na 1,5 week begon ik te beseffen dat zelfs een bak koffie (cafeïne ) het effect van de MD verdooft voor ruim een uur. MD heeft effect, maar het dwingt zich niet af.
Dat is heel erg herkenbaar, ik zie er ook uit als een klein kind die voor het eerst in een snoepjeswinkel komt met psychedelica op. (Mijn pupillen worden ook gigantisch groot.) Dit is wel zo op een "normale dosering" maar, ik denk dat dit dan ook wel kan gebeuren bij een lagere dosering.
Daarom, dat het me ook niet verstandig lijkt om dat onaangekondigd thuis te doen. Mijn ouders zijn wel openminded hoor maar, dat lijkt me toch wel ongemakkelijk haha. Alhoewel, ik een paar jaar geleden het aandurfde om thuis 2C-C s'avonds te doen en ik dacht dat mijn ouders sliepen. Toen wilde ik naar beneden gaan om wat drinken te pakken en toen kon mijn moeder blijkbaar niet slapen en toen kwam ze ook naar beneden. Toen vroeg ze heel lief of alles wel goed ging en of ik misschien wat wilde eten. (Ze had echt wel door dat ik niet helemaal nuchter was haha.) Toen vluchtte ik maar snel naar boven want, mijn pupillen waren echt gigantisch en op dat moment kon ik ook echt geen normale activiteiten uitvoeren. (Het was een best lage dosering maargoed, 2C-C is ook een hele substantie dan LSD maar, daar reageerde ik wel al heftig op.)
Dat lijkt me heel erg ongemakkelijk als je iets te wazig bij een congres zit ja, heb je daar achteraf nog iets over gehoord? Wel hardcore dat je dat durfde hoor! 😲
Dat je er meer focus van zou kunnen krijgen spreekt mij heel erg aan! Ik ken ook mensen die het ook op school/werk doen en hun merken dan ook dan dat ze wat meer focus hebben en energie. Ik zou dat echt niet durven hoor op school of werk. Ik denk dat ik me ook wat omgemakkelijk zou voelen dat iemand het door zou hebben en afgeleid raak door dingen die me wat meer interesseren.
Ik ga er eens mee experimenteren als de gelegenheid er is! Want het staat echt nog op mijn to-do list! Dankjewel voor het delen van je ervaring en als ik een ervaring ermee heb dan, ga ik die ook zeker sharen!
Supertof dat je eerste ervaring met 1p-LSD in het bos was! Was het je eerste keer met psychedelica? En kon je op die manier goed doseren? (Dat lijkt me wel echt een geklooi haha.)
30 ųg zou voor mij persoonlijk echt veel te hoog zijn om nog überhaupt normaal te kunnen functioneren haha maar, dat is per persoon natuurlijk ook verschillend! Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen! Dus zeker delen😁.
Omdat ik er nog geen ervaring mee heb, durf ik dat niet te zeggen! Maar ik denk recreatief met een functioneel randje.Ik wil kijken of ik er wat meer focus op een microdosis zou kunnen krijgen en andere inzichten bijvoorbeeld. Maar ik zou het denk ik niet aandurven,;om een microdosering toe te passen in het dagelijkse leven zoals op school/werk 😅.
Interessant topic, maar hoe doen jullie dit dan met zegeltjes? Want het lijkt me zo'n gekut om elke keer van die kleine postzegeltjes in hele kleine stukjes te gaan lopen knippen.
Volumetrisch doseren zoals @Purplext zegt, of als je lui bent (zoals mij) microdose pellets bestellen. Maar dat is per mcg veel duurder dan volwaardige trip zegels kopen en die opknippen of daarmee volumetrisch doseren.Interessant topic, maar hoe doen jullie dit dan met zegeltjes? Want het lijkt me zo'n gekut om elke keer van die kleine postzegeltjes in hele kleine stukjes te gaan lopen knippen.
Heb je positieve effecten gemerkt van het microdoseren?ik heb de laatste twee weken elke dag een microdosis genomen of als ik iets meer wilde 1/6 deel van een zegel om lekker te spacen maar na de eerste dag dat ik stopte had ik een stevige koppijn in mijn rechter zijde van mijn hoofd. Nu al 5 dagen zonder en verder geen nawerkingen ofzo. Ik voel me gewoon zoals ik mij als anders voel. Misschien is lsd toch wel één van de onschuldigste drugs die er is. Maar toch opgepast, want velen dachten/denken er zo ook over met het roken van wiet en dat ze na jarenlang gebruik plots stopten en zeer ernstige geestelijke klachten kregen.
ik ben zo lang bang geweest voor lsd en alle andere tripmiddelen maar echt waar, ik geloof nu eerder dat dit wel eens een medicijn kan zijn voor tegen de meest nare mentale depressieve aandoeningen.
I know, ik heb dit ook zo vaak tegen mensen gezegd dat het goed is om wiet te roken maar als ik nu een paar dikke hijsen van een joint neem dan schiet ik direct in een psychose
Dus wees voorzichtig met dit goedje genaamd Lsd, maar tot nu toe ben ik er alleen maar positief over.
Waarom dagelijks? Lijkt me toch weinig zinvol i.v.m. tolerantie.ik heb de laatste twee weken elke dag een microdosis genomen
Klopt.Oh ja, voor de Belgen onder ons: géén kraanwater gebruiken als je volumetrisch doseert of bij het innemen van je liquid dosis!
In tegenstelling tot Nederland (waar de waterleidingen beter onderhouden zijn) wordt er o.a. in België chloride toegevoegd aan het water (om bacteriën en virussen te doden die via lekkages de kans krijgen om in de leidingen binnen te dringen). En chloride vernietigt lsd en z'n analogen (1p-lsd, ald-52, ect.)
Yep, bewerkt of gefilterd kraanwater kan wel natuurlijk. Enkel recht vanuit de kraan lijkt het me een slecht idee in België.Klopt.
Maar ik laat men water altijd koken en terug afkoelen (volledig ! ) alvorens het water aan de ethanol toe te voegen.
Nog nooit afbraak van stoffen of minder potente oplossingen gehad.
Toevallig gisteren ook een 1p oplossing gemaakt en vandaag 12ug genomen..
+ aan de persoon die dagelijks dosed ,dagenlijks microdosen heeft geen enkele zin ivm tolerantie.
Ik maakte alrijd 50/50 water/ethanol.Yep, bewerkt of gefilterd kraanwater kan wel natuurlijk. Enkel recht vanuit de kraan lijkt het me een slecht idee in België.
Ethanol / alcohol toevoegen is idd een goed plan. Dan ben je ook zeker dat de lsd volledig oplost.
Leuk toeval.Heb je wel meer ervaring met microdoseren (v. lsd)? Ben benieuwd welk effect je ervaart.
Top en netjes uitgelegd wat een md voor mij ook doet.Nou, ik nam deze ochtend m'n allereerste MD 1p-lsd v. 14ug.
M'n allereerste indruk is dat dit type microdosis me een stuk beter bevalt dan de psilo MD. Ieder z'n meug natuurlijk.
Nu lijk ik echt voor het eerst te voelen wat zo'n bescheiden dosis doet.
De grootste meerwaarde heeft het op m'n productiviteit, energielevel en oog voor detail. Ik voel veel motivatie om taken aan te vatten en door te werken. Ik maak de dingen waaraan ik begin ook af. Dit lijkt voor velen onder jullie mss niet zo bijzonder, maar voor een ADD'er zoals ik is dit verre van evident.
Zoals het er nu voor staat, ga ik voorlopig verder met het microdoseren v. acid i.p.v. psilo. Heb alvast een MD-schema in m'n agenda ingepland.
Ook heb ik een hele waslijst aan gewaarwordingen opgemaakt en dat blijf ik ook de volgende keren zo bijhouden, om een correct beeld te krijgen van m'n nieuwe experiment.![]()
Ik ervaar meer het tegenovergestelde. Al heb ik nu vandaag pas mijn 1ste echte truffel MD gedaan. (1 gram) Laatst al wel 2 gram gedaan. Op LSD heb ik snel dat ik me gewoon (veel) vrolijker voel en dan ook leuke dingen wil doen. Psilo pushed me wel wat om dingen te doen die ik echt moet doen. Met LSD voel ik ook veel meer noodzaak om me te bewegen. Met psilo kan ik stil blijven zitten mocht dat nodig zijn en taken uitvoeren waar concentratie voor nodig is.Nou, ik nam deze ochtend m'n allereerste MD 1p-lsd v. 14ug.
M'n allereerste indruk is dat dit type microdosis me een stuk beter bevalt dan de psilo MD. Ieder z'n meug natuurlijk.
Nu lijk ik echt voor het eerst te voelen wat zo'n bescheiden dosis doet.
De grootste meerwaarde heeft het op m'n productiviteit, energielevel en oog voor detail. Ik voel veel motivatie om taken aan te vatten en door te werken. Ik maak de dingen waaraan ik begin ook af. Dit lijkt voor velen onder jullie mss niet zo bijzonder, maar voor een ADD'er zoals ik is dit verre van evident.
Zoals het er nu voor staat, ga ik voorlopig verder met het microdoseren v. acid i.p.v. psilo. Heb alvast een MD-schema in m'n agenda ingepland.
Ook heb ik een hele waslijst aan gewaarwordingen opgemaakt en dat blijf ik ook de volgende keren zo bijhouden, om een correct beeld te krijgen van m'n nieuwe experiment.![]()
Pfff , echt iedereen reageerd anders.Ik ervaar meer het tegenovergestelde. Al heb ik nu vandaag pas mijn 1ste echte truffel MD gedaan. (1 gram) Laatst al wel 2 gram gedaan. Op LSD heb ik snel dat ik me gewoon (veel) vrolijker voel en dan ook leuke dingen wil doen. Psilo pushed me wel wat om dingen te doen die ik echt moet doen. Met LSD voel ik ook veel meer noodzaak om me te bewegen. Met psilo kan ik stil blijven zitten mocht dat nodig zijn en taken uitvoeren waar concentratie voor nodig is.
Nog niet eerder gedaan? Ik raad het je zeer aan!Pfff , echt iedereen reageerd anders.
Zit nix anders op dan ook met psilo te gaan md'en na men 1p-lsd maand.
Nope , alleen ervaring genoeg met gewoon trippen op truffels.Nog niet eerder gedaan? Ik raad het je zeer aan!
Dat duistere/mystieke hoef je je bij 1 gram geen zorgen over te maken. Bij een dikke 2 gram vorige week voelde ik wel licht die typische psilo vibe, maar nu vandaag met 1 gram niet echt. En ik ben er denk ik ook nog eens erg gevoelig voor. (mijn pupillen waren zelfs een klein beetje groter vandaag! Maar ik denk dat dat alleen mij op was gevallen en niet anderen. Sommigen hebben namelijk van zichzelf al wat grotere pupillen)Nope , alleen ervaring genoeg met gewoon trippen op truffels.
Vind het nogal duister/mystiek tegen over lsd eigenlijk.
Meer iets van een dark cartoon achtige trip krijg ik van psilo.
Niet persee slecht , maar een heeeeeel andere vibe dan lsd.
Daarom nooit interesse in gehad.
Maar nu begint men interesse wel te tintelen.
Super , ben vorige week net begonnen terug met de 1p md.Dat duistere/mystieke hoef je je bij 1 gram geen zorgen over te maken. Bij een dikke 2 gram vorige week voelde ik wel licht die typische psilo vibe, maar nu vandaag met 1 gram niet echt. En ik ben er denk ik ook nog eens erg gevoelig voor. (mijn pupillen waren zelfs een klein beetje groter vandaag! Maar ik denk dat dat alleen mij op was gevallen en niet anderen. Sommigen hebben namelijk van zichzelf al wat grotere pupillen)
Toch gaf het me wel degelijk een goede moodboost vandaag en tot mijn verbazing werden mijn productiviteit, motivatie en concentratie er zeer positief door beïnvloedt! Ik was niet zo happy happy joy joy zoals met lsd, maar dat vind ik eerlijk gezegd ook geschikter om mee te recreëren. Maar misschien heeft het gewoon meer die uitwerking op mij persoonlijk.
Het leek me eigenlijk maar nooit wat, maar ik ben wel om qua psilo microdoseren.Nu nog even op de fiets, want dat is natuurlijk het mooiste: de natuur in op psychedelica! Ook al is het maar zo'n kleine dosering...
Zou ik zelf niet doen. Truffels (of paddo's) zijn zoveel meer dan slechts psilocybine/psilocine. Veel van de therapeutische werking wordt juist veel minder gezien bij psilo analogen. Zelf merkte ik bij 4-HO-MET bijvoorbeeld op lage dosering dat de "spirit" van truffels/paddo's eigenlijk afwezig was. En dat was zelfs nog een stuk meer dan een microdosis. Wat truffels/paddo's zo bijzonder maakt in mijn ogen, is dat het net voelt alsof je bijgestaan wordt in alles. Een soort positieve "stem" die je helpt obstakels te overwinnen. Op hoge doseringen, gemiddelde én lage doseringen merk ik dat vaak. Al kan het zoals je zei op hogere of normale doseringen ook wel duister worden.Mss beter een psilo analoog oplossing maken en daar een md met starten ?
Ja echt prachtig is dat.Edit.
Eergisteren Was me 1p md dag , ook lekker in de natuur gaan wandelen en chillen.
Nix leuker dan vogels en dieren kijken in de natuur met een jointje en een lsd md op 🥰 ✌
Jaloers!Edit2.
Ik heb altijd zeer kleine pupillen , ik krijg nooit grote pupillen van eender welke drug.
En als ik blow worden ze zelfs nog kleiner.
Std 4mm diameter ofzo , als ik blow 2mm ofzo.
Heb ook nooit of te nimmer last van droge of rode ogen.
Ik doe nix lieverVeel mensen staan er niet eens bij stil, maar het is ongelofelijk hoe mooi dat kan zijn... Het is zoveel meer dan wat piepjes en fluitjes. Als je écht luistert kun je de stilte horen waar de geluiden uit komen en communiceert het echt met je. Communicatie ver voorbij taal. Letterlijk hemel op aarde.

Dat heb ik op lsd md ook enorm , dus ik ben benieuw op men psilo md ervaring !Wat truffels/paddo's zo bijzonder maakt in mijn ogen, is dat het net voelt alsof je bijgestaan wordt in alles. Een soort positieve "stem" die je helpt obstakels te overwinnen
RespectEen maand rust omdat ik al nu ook clean ben van speed en in een benzo taper zit.
Heb mezelf een maand opgelegd , en ga me hier ook aan houden , enkel voor de belofte een keertje niet te verbreken voor mezelf.
Damn , ik denk dat ik men deken boven haal en 15mg 5-meO-DMT 😍Ben weleens 4 uur 's nachts wakker geworden. Omgeving doodstil en 1 enkele zanglijster (dacht ik) die losgaat! Echt prachtig! Het meest bijzondere vind ik niet eens het fluiten zelf, maar de pauzes daartussen. Het zijn niet zomaar wat random fluitjes maar er zit een hele diepte daaronder waaruit echte communicatie komt.
Respect![]()
Vind ik niet , had paar dagen geleden een halve zegel 1p in men handen (50ug) en dacht ach , ben vrij vandaag en morgen.Probleem met de museumdosis op LSD voor mij is dat de bodyload al vrij stevig begint te worden, terwijl er geen trip is om dat te maskeren.