Microdosen paddo's in herstel verslaving

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Hallo forumleden,

Ik ben benieuwd wat jullie mogelijke ervaringen zijn met microdosen van paddo's in het herstel van een verslaving.

Zaken waar ik benieuwd naar ben, zijn:
- Heeft het zin? Geeft het verlichting? Voel je je beter? Onderdrukt het cravings?;
- Geeft een microdosering een kleine rush of is het (als je het goed doet) helemaal niet zozeer merkbaar?;
- Is microdosen (geestelijk) verslavend? In de zin van dat je na een tijdje het idee hebt niet meer zonder te kunnen?;
- Verhoogt microdosen de kans op terugval in je andere verslaving(en)? Of wellicht juist niet en helpt het je goed om clean te blijven?

Ik zie het eventueel microdosen (ik ben er voor mezelf nog niet uit) echt als een noötropic/voedingssupplement en niet als drugs. Ik heb niet de behoefte of intentie om onder invloed te raken. Ik wil voornamelijk het beste uit mezelf halen en wellicht is het microdosen van paddo's daar een goede toevoeging in.

Ik ben heel benieuwd!

Moonrock6651

Belezen gebruiker
Hallo forumleden,

Ik ben benieuwd wat jullie mogelijke ervaringen zijn met microdosen van paddo's in het herstel van een verslaving.

Zaken waar ik benieuwd naar ben, zijn:
- Heeft het zin? Geeft het verlichting? Voel je je beter? Onderdrukt het cravings?;
- Geeft een microdosering een kleine rush of is het (als je het goed doet) helemaal niet zozeer merkbaar?;
- Is microdosen (geestelijk) verslavend? In de zin van dat je na een tijdje het idee hebt niet meer zonder te kunnen?;
- Verhoogt microdosen de kans op terugval in je andere verslaving(en)? Of wellicht juist niet en helpt het je goed om clean te blijven?

Ik zie het eventueel microdosen (ik ben er voor mezelf nog niet uit) echt als een noötropic/voedingssupplement en niet als drugs. Ik heb niet de behoefte of intentie om onder invloed te raken. Ik wil voornamelijk het beste uit mezelf halen en wellicht is het microdosen van paddo's daar een goede toevoeging in.

Ik ben heel benieuwd!
Ik had microdosen geprobeerd, maar het maakte me meer wazig, moe en sociaal awkward dan dat het positief voor me aanvoelde.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Een definitiekwestie: volgens mij is microdosing het gebruik van een hoeveelheid onder de drempelwaarde. Daar dan zou je dus niets moeten merken, van de effecten van de microgedoseerde drug.

> eerste vraag: geen idee uit de praktijk. Maar de door jou beoogde positieve effecten, hebben een geringe kans bij gebruik beneden drempelwaarde.
> kleine rush etc ? Zeker niet, anders is het meer dan een microdossage.
> geestelijke verslaving, zou zomaar kunnen, ook als je minder gebruikt dan een microdose. Juist omdat microdosing vooral iets geestelijks is !
> terugval risico bij gebruik onder drempelwaarde: goed mogelijk omdat je een spul van voorkeur voorhanden hebt en gaat checken of "iets" meer wel helpt.
> terugval risico bij gebruik boven drempelwaarde: GEEN ! (want er is al beginnende terugval naar gebruik, ook al is het van
iets anders :imp: )

Laatst bewerkt:
Bovenaan