Angramar Temenos zei:
Als je wil hallucineren, neem je toch liever een tripje of zo?
Van pillen heb ik harder gehallucineerd als dat ik ooit van LSD of andere psychedelica zal doen... Er is echt een wezenlijk verschil tussen trippen en hallucineren. Denk dat alleen hoge dosis Dragon Fly of DOB in de buurt komt

.
Trippen is naar mijn idee meer vervorming van de realiteit, met hallucineren zie en ervaar je dingen die er niet zijn. Dit heb ik persoonlijk zelden (eigenlijk nooit) ervaren met paddo's of LSD. Hieronder twee voorbeelden hoe ik verschil zie tussen trippen en hallucineren

.
Hallucineren:
"Toen ik begon met XTC waren de pillen nog een stuk heftiger als wat nu op de markt is, af en toe heb ik echt zo hard gehallucineerd (op een positieve manier). Dit ervaarde ik als superprettig, mensen die achterstevoren lopen, een groep lui op I love techno '99 aanzien voor een heel drumorkest (tijdens tribal stuk van dj Rush). Stilstaande auto's aanzien voor een stal met paarden. Auto's die horizontaal op je af rijden ipv verticaal

. In een ruimte zitten met je beste vrienden, even ogen dicht open ineens zit je in een andere ruimte met allemaal vreemde lui, eeh hoe kom ik hier nou weer, wie zijn jullie (vrienden lagen natuurlijk in een scheur

). Ook als ik 's avonds in bed ging liggen en complete films in mijn hoofd zag afspelen, echt geweldig."
Trippen:
"Alles begon vast te lopen, muziek klopte niet meer, films liepen achterste voren. Alles leek op mij gericht, alsof ik in een keer de center of te universe was geworden. Op een gegeven moment bleef ook de tijd stilstaan, vanaf dat moment heb ik echt voor mij gevoel drie uur rondgedwaald in een vastgelopen hel. Het was zo erg dat ik begon te twijfelen of ik in de schemerwereld liep (tussen leven en dood)."