MDMA dosering puurheid berekening

Hallo allemaal,

Ik heb verschillende berichten gelezen over de dosering van MDMA. Samengevat 1-1.5mg mdma x lichaamsgewicht op een gebruikmoment (in mijn geval avond).

Wat ik ook lees is dat MDMA maximaal 84%
puur kan zijn. In mijn geval getest op 80% puurheid.

Het gaan om kristallen. En dit is niet onze eerste keer. Maar we zijn nog wel zoekende naar de ideale dosering. Ideaal, niet persé maximaal 😊

Mijn vraag:
Houd ik bij het berekenen van de dosering rekening met de puurheid van het kristal of niet?

met andere woorden uitgaande van 1.5mg per kg lichaamsgewicht
Ik weeg 78kg. Weeg ik 78x1.5 mg = 117mg af of weeg ik 117mg/0.80 = 146,25 af?

Rosie

Bewuste gebruiker
Wat ik heb begrepen:
117 x (84/80) = 122,85 mg

Maar ik vind het ook lastig hoor!
Want met die berekening, heb je dan de HCL of base? Dat is mij niet duidelijk

Neo-Shulginist

Badass junkie
Houd ik bij het berekenen van de dosering rekening met de puurheid van het kristal of niet?
Nee, want je slikt het kristal ook in. Bovendien worden doseringen altijd weergegeven in MDMA.HCl. Dus als iemand zegt dat hij/zij 80 mg MDMA heeft genomen, dan bedoelt die persoon doorgaans dat de mdma-kristallen 80 milligram wogen ongeacht de zuiverheid.
met andere woorden uitgaande van 1.5mg per kg lichaamsgewicht
Ik weeg 78kg. Weeg ik 78x1.5 mg = 117mg af of weeg ik 117mg/0.80 = 146,25 af?
Houd het dus simpel voor jezelf, en weeg ergens tussen de 80 en 120 milligram mdma-kristallen af. Dat is een prima hoeveelheid.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat ik heb begrepen:
117 x (84/80) = 122,85 mg

Maar ik vind het ook lastig hoor!
Want met die berekening, heb je dan de HCL of base? Dat is mij niet duidelijk
Nu reken je onzuivere mdma terug naar zuivere mdma. Ik zou adviseren om dat niet te doen. Zulke rekensommen leiden tot verwarring, terwijl het allemaal niet zoveel scheelt (in dit geval slechts 6 milligram). Het lijkt me beter om die onzuiverheid gewoon als veiligheidsmarge te nemen.

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Toch een vraag hierover. Voor sommigen misschien logisch, maar hulp wordt gewaardeerd. Als ik eerst de helft van een geteste pil van 200 nam en ik wil nu diezelfde hoeveelheid van kristallen.

neem ik dan 100 of 125?

op de site van jellinek staat:
  • Je krijgt de uitslag dat je pil 95 mg MDMA bevat. Dit komt dan overeen met 95 x 1,19 = 113 mg MDMA-hydrochloride. (Er is dus 113 mg MDMA-poeder in de pil geperst.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Toch een vraag hierover. Voor sommigen misschien logisch, maar hulp wordt gewaardeerd. Als ik eerst de helft van een geteste pil van 200 nam en ik wil nu diezelfde hoeveelheid van kristallen.

neem ik dan 100 of 125?

op de site van jellinek staat:
  • Je krijgt de uitslag dat je pil 95 mg MDMA bevat. Dit komt dan overeen met 95 x 1,19 = 113 mg MDMA-hydrochloride. (Er is dus 113 mg MDMA-poeder in de pil geperst.
Ja de testuitslag van xtc-pillen is een beetje vervelend begrijpen.

De MDMA die in je xtc-pil zit is in werkelijkheid zwaarder dan dat ze je vertellen bij de testuitslag.

Dat kom omdat hun testapparaat alleen de basisstructuur van MDMA meet (wat ze de base noemen). Maar in werkelijkheid zit MDMA in een kristal met zoutzuur-deeltjes die ervoor zorgen dat de MDMA stabiel en wateroplosbaar is. Dankzij die kristal-structuur kan je poeder maken van MDMA en het in pillen persen. Anders zou MDMA een stroperige vloeistof zijn.

Maar het testapparaat meet dus niet de zoutzuur-deeltjes. Daarom moet je die er zelf nog over bovenop rekenen. Want die zoutzuur-deeltjes wegen natuurlijk ook wat.

In jouw geval wegen de MDMA-kristallen in je xtc-pil dus 200 milligram MDMA, plus nog 19% aan zoutzuur. Dat is in totaal 238 milligram MDMA-kristal.

De dosis die je als gebruiker inneemt is het liefst ergens tussen de 80 en 120 milligram MDMA. Aangezien 120 ongeveer precies de helft is van 238, kun je per avond maximaal een halve xtc-pil nemen.

De formule die je kan toepassen om het zelf uit te rekenen is:

Testuitslag xtc-pillen / 0,84
of
Testuitslag xtc-pillen x 1,19

Want de maximale zuiverheid van MDMA-kristallen is 84%
en 100% gedeeld door 84% is 1,19

Laatst bewerkt:

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Ja de testuitslag van xtc-pillen is een beetje vervelend begrijpen.

De MDMA die in je xtc-pil zit is in werkelijkheid zwaarder dan dat ze je vertellen bij de testuitslag.

Dat kom omdat hun testapparaat alleen de basisstructuur van MDMA meet (wat ze de base noemen). Maar in werkelijkheid zit MDMA in een kristal met zoutzuur-deeltjes die ervoor zorgen dat de MDMA stabiel en wateroplosbaar is. Dankzij die kristal-structuur kan je poeder maken van MDMA en het in pillen persen. Anders zou MDMA een stroperige vloeistof zijn.

Maar het testapparaat meet dus niet de zoutzuur-deeltjes. Daarom moet je die er zelf nog over bovenop rekenen. Want die zoutzuur-deeltjes wegen natuurlijk ook wat.

In jouw geval wegen de MDMA-kristallen in je xtc-pil dus 200 milligram MDMA, plus nog 19% aan zoutzuur. Dat is in totaal 238 milligram MDMA-kristal.

De dosis die je als gebruiker inneemt is het liefst ergens tussen de 80 en 120 milligram MDMA. Aangezien 120 ongeveer precies de helft is van 238, kun je per avond maximaal een halve xtc-pil nemen.

De forumule die je kan toepassen om het zelf uit te rekenen is:

Testuitslag xtc-pillen / 0,84
of
Testuitslag xtc-pillen x 1,19

Want de maximale zuiverheid van MDMA-kristallen is 84%
en 100% gedeeld door 84% is 1,19
Ik hoopte al dat jij zou uitleggen. 😂Thanks! Hier heb ik wat aan

Bovenaan