mannenpraat

Casrus

DF-koning
Excuses aanbieden is echt zó niet Alpha
Raar hoe dat werkt.

Doe het zelf wel, maar dan denk ik dat ik het stiekem niet meen (terwijl dat wel zo is).

Een ander 'grapje' bij mannen is dat we ons graag zogenaamd verontschuldigen terwijl we de ander ervan beschuldigen dat het eigenlijk zijn/haar eigen schuld is.

En vrouwen... vrouwen, die doen weer andere dingen.

Casrus

DF-koning
Dat heet gewoon emotioneel onderontwikkeld zijn.
Maar dat zijn heel veel mannen inderdaad ook

Bekijk bijlage 48997
D'r zit iets in ons mannen waardoor we de neiging hebben om excuses achterwege te willen laten.

Net zoals mannen ook minder huilen. Ik denk dat het iets hormonaals is, want ik heb het zelf ook en ik ben de grootste cuck aller tijden en was als kind best een huilebalk.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
D'r zit iets in ons mannen waardoor we de neiging hebben om excuses achterwege te willen laten.

Net zoals mannen ook minder huilen. Ik denk dat het iets hormonaals is, want ik heb het zelf ook en ik ben de grootste cuck aller tijden en was als kind best een huilebalk.
Ik heb al jaren niet meer gehuild, maar ben er van overtuigd dat er ergens een blokkade zit. Om wat en hoe ik dat weg krijg, daar ben ik nog niet achter.

Zou me af en toe best eens lekker lijken. Even alles eruit janken. Maar het lukt gewoon niet 🙄

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb al jaren niet meer gehuild, maar ben er van overtuigd dat er ergens een blokkade zit. Om wat en hoe ik dat weg krijg, daar ben ik nog niet achter.

Zou me af en toe best eens lekker lijken. Even alles eruit janken. Maar het lukt gewoon niet 🙄
Dit doet me in ieder geval wel denken aan de film Embrace of the Serpent, waarin de hoofdpersoon (een Duitse antropoloog) begin 20e eeuw in het Amazoneregenwoud probeert te bewijzen dat se stammen die daar leven daadwerkelijk mensen zijn. Hij is ziek en heeft nog nooit gedroomd. En daarom helpt een sjamaan hem naar chacruna zoeken. Maar dat is lastig want de Spaanse kolonisten verwoesten het hele gebied.

In die film is het niet kunnen dromen natuurlijk een metafoor voor een ontbrekende gevoelswereld. Vandaar dan weer de relevantie met jouw situatie :wink:

Dirkdirk

DF-koning
Trust me. Het is het een van het beste gevoel wat er bestaat: een oprechte huilbui in het bijzijn van een vertrouwd persoon. Maar het is zeldzaam. En is mij in mijn leven maar een aantal keren gebeurd. Maar als je daadwerkelijk alle pijn uit je kan laten door te huilen dan voel je je daarna zoveel lichter. Dan is het alsof ie weer jarenlang met een frisse lei kunt beginnen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Psychedelica?
Nope, that's a hard pass for me!

In elk geval als ik het zelf in de hand heb.
Waarschijnlijk valt er het e.e.a. op te lossen met spiritualiteit. Gelukkig zijn er veel meer manieren om spiritueel te groeien dan psychedelica.
Nee zoals ik vroeger psychedelica misbruikt heb. Dat zit er niet meer in.

Mocht ik er via andere manieren niet bijkomen, kan dat alsnog een last resort zijn. Maar wèl in ceremoniële setting onder begeleiding. Ik wil zelf geen controle hebben over hoeveel ik neem e.d. Dat loopt namelijk gegarandeerd uit de hand.

Dus dan zou ayahuasca of 5-meo-dmt of boven een kookpot met kruiden hangen misschien nog uitkomst bieden. Maar wel omdat de sjamaan het aanraad en niet omdat mijn brein dat bedenkt 😂

Trust me. Het is het een van het beste gevoel wat er bestaat: een oprechte huilbui in het bijzijn van een vertrouwd persoon. Maar het is zeldzaam. En is mij in mijn leven maar een aantal keren gebeurd. Maar als je daadwerkelijk alle pijn uit je kan laten door te huilen dan voel je je daarna zoveel lichter. Dan is het alsof ie weer jarenlang met een frisse lei kunt beginnen.
Ja, ik heb het vroeger weleens meegemaakt. Denk een jaar of 13 geleden dat dat nog wel lukte. Lucht heerlijk op, I know.

Wrijf het er nog even in 😜

Casrus

DF-koning
Dat zijn jouw woorden
Waarom moet alles homo erotisch worden bij jou?

Alles ís toch homo erotisch?

Nope, that's a hard pass for me!

In elk geval als ik het zelf in de hand heb.
Waarschijnlijk valt er het e.e.a. op te lossen met spiritualiteit. Gelukkig zijn er veel meer manieren om spiritueel te groeien dan psychedelica.
Nee zoals ik vroeger psychedelica misbruikt heb. Dat zit er niet meer in.

Mocht ik er via andere manieren niet bijkomen, kan dat alsnog een last resort zijn. Maar wèl in ceremoniële setting onder begeleiding. Ik wil zelf geen controle hebben over hoeveel ik neem e.d. Dat loopt namelijk gegarandeerd uit de hand.

Dus dan zou ayahuasca of 5-meo-dmt of boven een kookpot met kruiden hangen misschien nog uitkomst bieden. Maar wel omdat de sjamaan het aanraad en niet omdat mijn brein dat bedenkt 😂

Ja, ik heb het vroeger weleens meegemaakt. Denk een jaar of 13 geleden dat dat nog wel lukte. Lucht heerlijk op, I know.

Wrijf het er nog even in 😜

Doe dat zelf of met een maat die van wanten weet (maar niet Wendy want die weet Van Wanten) en steek de rest van de poen in je eigen zak.

Anders koop ik wel zo'n Indianentooi bij de feestwinkel en zet ik wat ouwebollige New Age muziek op en brand ik wat goedkope wierrook.

Als jij mij daarna maar doet.

(bedoel natuurlijk tripsitten, want aangezien ik Sinterklaas van de SOA's ben lijkt me iets anders niet verstandig)...

Laatst bewerkt:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Alles ís toch homo erotisch?

Doe dat zelf of met een maat die van wanten weet (maar niet Wendy want die weet Van Wanten) en steek de rest van de poen in je eigen zak.

Anders koop ik wel zo'n Indianentooi bij de feestwinkel en zet ik wat ouwebollige New Age muziek op en brand ik wat goedkope wierrook.

Als jij mij daarna maar doet.

(bedoel natuurlijk tripsitten, want aangezien ik Sinterklaas van de SOA's ben lijkt me iets anders niet verstandig)...
Ervaren en professionele begeleiding lijkt me juist heel verstandig.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Als ze dat ook echt zijn wel ja, maar het lijkt me dat er veel dood hout tussen zit.

En mensen zoals ik, maar veel minder eerlijk over dit soort dingen.
Er zitten cowboys tussen ja, maar ook heel ervaren fijne mensen. Ervaren in het begeleiden van een therapeutische trip dus.

Zo is er maar één plek waar ik een Ayahuasca ceremonie zou doen, en dat is de plek waar ik er al twee gedaan heb. Omdat ik weet dat het daar goed is. En no offence, maar als ik mijn eerste ceremonie in handen van iemand zoals jij had gelegd, was ik nu waarschijnlijk dood geweest. Of had je enorm traumatiserende interventies moeten doen om dat te voorkomen.

"Zorg dat je zo'n ceremonie op een betrouwbare plek doet" lijkt me een beter advies van voor @LucidLucy.

Casrus

DF-koning
Er zitten cowboys tussen ja, maar ook heel ervaren fijne mensen. Ervaren in het begeleiden van een therapeutische trip dus.

Zo is er maar één plek waar ik een Ayahuasca ceremonie zou doen, en dat is de plek waar ik er al twee gedaan heb. Omdat ik weet dat het daar goed is.

Heb maar één ayahuasca weekend workshop gedaan, maar volgens mij is het gewoon het zoveelste tripmiddel.

Ik respecteer de regels eromheen omwille van de veiligheid en omdat ik zelf al redelijk wat ervaring heb met verschillende middelen.

Mijn tripweekend heb ik gedaan nadat ik bij een goede smartshop informatie had ingewilligd over zelf ayahuasca nemen/maken.

Ik denk zelf dat ik het met een tripsittende vriend zou kunnen doen.

Maar dat zou wel iemand moeten zijn die stevig genoeg in zijn/haar schoenen staat.

En no offence, maar als ik mijn eerste ceremonie in handen van iemand zoals jij had gelegd, was ik nu waarschijnlijk dood geweest. Of had je enorm traumatiserende interventies moeten doen om dat te voorkomen.

Zo gemakkelijk ga je toch niet dood? Vooral niet met een tripsitter die ervoor zorgt dat je niet van het balkon springt of onder de trein loopt. En zo'n slecht mens ben ik volgens mij ook niet.

Maar ik ben wie ik ben. Als je je er niet goed bij voelt, moet je mij zeker niet als tripsitter nemen.

Wel is het waar dat ik nooit zelf ayahuasca heb gemaakt. Dat zou ik dan moeten oefenen.

Met mensen praten over hun problemen kan ik heel goed, en klaarblijkelijk begrijp ik van nature bepaalde mensen beter dan sommige therapeuten die ik tot nu toe heb ontmoet.

Maar doe je dat niet zelf gewoon tijdens die trip?

"Zorg dat je zo'n ceremonie op een betrouwbare plek doet" lijkt me een beter advies van voor @LucidLucy.

Als je het nog niet eerder gedaan hebt.

Maar voor @LucidLucy is dat waarschijnlijk het beste.

Mijn eigen workshop in 2019 was goed, al begin ik te denken dat ik de ayahuasca doorbraak niet gehad heb.

Wat ik ook leuk vind was, dat temidden van een hele groep van bijna allemaal hetero's met ernstige psychische problemen, klaarblijkelijk mijn verhaal toch erg opviel.

De trip-leider had alleen het meest achterlijke achterhaalde denkbeeld over homoseksualiteit ooit, dat die veroorzaakt zou worden door seksueel misbruik in mijn jeugd.

De Jaren Vijftig belden! Ze willen hun achterhaalde
denkbeelden terug!

Ik zou @LucidLucy zelfs 'mijn' workshop aanraden als dat niet tegen de regels zou zijn.

Laatst bewerkt:

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Een echte man staat boven al dit slap gezever, het lijkt wel een kippenhok zeg.
Oh en er komen ook wat alfa aapjes voorbij.

Een echte man ben ik niet, zou ik ook niet willen zijn gezien de voorbeelden die we hebben van echte mannen, nogal "my dick is bigger then yours" gedoe.
Komt een beetje voort uit onzekerheid denk ik vaak.

Bijvoorbeeld, vinden anderen me nog wel goed? Sta ik nog wel sterk in mijn schoenen? Moet ik deze meneer misschien niet een ram voor zijn harses geven om gezichtsverlies te voorkomen? Als ik dat niet doe, kan ik dan nog wel alfa zijn?
Of kan ik beter iets anders doen, ik weet het niet hoor, ik voel me bedreigd, weet je wat, sla er maar op, maak het dood, zorg dat het stopt.
Want ik weet wat goed is, denk ik, en dat mag ik echt niet verbergen.

Gruwelijk jammer.

Maar ja, wat is dan weer een echte man? De oorlog maker? De grond verzamelaar? De onderdrukker? De ik doe wat ik zelf willer?
De ik doe wat anderen willen zodat wij een goed leven hebben? De aanvaarder?
De blower?

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Heb maar één ayahuasca weekend workshop gedaan, maar volgens mij is het gewoon het zoveelste tripmiddel.

Ik respecteer de regels eromheen omwille van de veiligheid en omdat ik zelf al redelijk wat ervaring heb met verschillende middelen.

Mijn tripweekend heb ik gedaan nadat ik bij een goede smartshop informatie had ingewilligd over zelf ayahuasca nemen/maken.

Ik denk zelf dat ik het met een tripsittende vriend zou kunnen doen.

Maar dat zou wel iemand moeten zijn die stevig genoeg in zijn/haar schoenen staat.
Ik denk dat ik mijn trip in iemands handen zou leggen met wie ik spirituele connectie kan maken. Dat gaat dus een stuk verder dan simpelweg tripsitten voor mij.

En waarschijnlijk ook iemand met veel ervaring. Dan kom je al snel bij een soort geestelijke/spiritueel leraar uit denk ik.

Het gaat mij vooral om het proces eromheen. Niet zozeer het trippen zelf. Dat is slechts een hulpmiddel.

De ballen trippen en vervolgens niets met die inzichten doen, daar ben ik zelf immers ook heel goed in 😂
Die inzichten toe weten te passen in het leven van alledag, dat lijkt me nou juist het lastige deel.

Zo gemakkelijk ga je toch niet dood? Vooral niet met een tripsitter die ervoor zorgt dat je niet van het balkon springt of onder de trein loopt. En zo'n slecht mens ben ik volgens mij ook niet.
Ik denk niet dat Plop zo'n directe doodsoorzaak bedoelde. Tenminste, dat haal ik er niet uit.

Ik zou @LucidLucy zelfs 'mijn' workshop aanraden als dat niet tegen de regels zou zijn.
Tips zijn altijd welkom. Ik doe daarna waarschijnlijk toch nog zelf wat onderzoek.
Of het tegen de regels is, durf ik niet te zeggen.

Casrus

DF-koning

Een echte man ben ik niet, zou ik ook niet willen zijn gezien de voorbeelden die we hebben van echte mannen, nogal "my dick is bigger then yours" gedoe.

Bijvoorbeeld, vinden anderen me nog wel goed? Sta ik nog wel sterk in mijn schoenen? Moet ik deze meneer misschien niet een ram voor zijn harses geven om gezichtsverlies te voorkomen? Als ik dat niet doe, kan ik dan nog wel alfa zijn?
Of kan ik beter iets anders doen, ik weet het niet hoor, ik voel me bedreigd, weet je wat, sla er maar op, maak het dood, zorg dat het stopt.

Gruwelijk jammer.

Maar ja, wat is dan weer een echte man? De oorlog maker? De grond verzamelaar? De onderdrukker? De ik doe wat ik zelf willer?
De blower?

Volgens mij zijn die 'foute types' alleen maar vertegenwoordigers van psychologische verschijnselen die veel dieper gaan.

Maar de mensen waar heel lang naar geluisterd is begrijpen mannen niet.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Volgens mij zijn die 'foute types' alleen maar vertegenwoordigers van psychologische verschijnselen die veel dieper gaan.

Maar de mensen waar heel lang naar geluisterd is begrijpen mannen niet.
Kan je dat uitleggen? Op welke manier gaat dat dieper?

Casrus

DF-koning
Ik denk dat ik mijn trip in iemands handen zou leggen met wie ik spirituele connectie kan maken. Dat gaat dus een stuk verder dan simpelweg tripsitten voor mij.

En waarschijnlijk ook iemand met veel ervaring. Dan kom je al snel bij een soort geestelijke/spiritueel leraar uit denk ik.

Als jij dat nodig hebt, moet je dat zeker doen.

Zelf houd ik niet van mensen die mij vertellen hoe ik moet trippen. Alleen nuttige tips.

Het gaat mij vooral om het proces eromheen. Niet zozeer het trippen zelf. Dat is slechts een hulpmiddel.

De ballen trippen en vervolgens niets met die inzichten doen, daar ben ik zelf immers ook heel goed in 😂
Die inzichten toe weten te passen in het leven van alledag, dat lijkt me nou juist het lastige deel.

Zijn die er dan? Heb wel dat ik reflecteer over bepaalde dingen die me erg dwars zitten. Maar daar heb ik geen therapeut voor nodig, vind ik.

Ik denk niet dat Plop zo'n directe doodsoorzaak bedoelde. Tenminste, dat haal ik er niet uit.

Kunnen die ook zo sluipend zijn?

Tips zijn altijd welkom. Ik doe daarna waarschijnlijk toch nog zelf wat onderzoek.
Of het tegen de regels is, durf ik niet te zeggen.

Het was in een boerderij in het oosten van het land.

Perfekte locatie. Geen idee of het ook nog maar gegeven wordt daar en bijvoorbeeld niet psilohuasca.

Kan je dat uitleggen? Op welke manier gaat dat dieper?

Biologisch gezien ben je man. Daar horen bepaalde dingen bij. Al ben je nog zo homo.

Net als bij lesbiënnes. Dan ben je vrouw, al ben je nog zo'n manwijf.

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Gruwelijk jammer.

De blower?

Net het filmpje pas gekeken. Spirituele comedy 😂

Don Draper

Badass junkie
Ik word echt onzeker sinds ik mijn slaap zit te meten. Als ik bij een chick slaap die snurkt ben ik degene die wakker is maar hoe heeft mijn ex die die dat niet doet dit kunnen overleven?

Screenshot_2024-02-13-13-17-39-148-edit_com.google.android.apps.fitness.jpg

Heeft het als single man zin om iets aan het snurken te doen? Slaap je daar beter van?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik word echt onzeker sinds ik mijn slaap zit te meten. Als ik bij een chick slaap die snurkt ben ik degene die wakker is maar hoe heeft mijn ex die die dat niet doet dit kunnen overleven?

Bekijk bijlage 57323

Heeft het als single man zin om iets aan het snurken te doen? Slaap je daar beter van?
Qua geluid maakt het niets uit als je toch in je eentje slaapt, maar heel erg snurken kan wel duiden op dat je luchtdoorgang niet goed vrij is. En beter ademen is natuurlijk altijd beter en zorgt ook voor betere slaap.

MR_CHIP

Badass junkie
Qua geluid maakt het niets uit als je toch in je eentje slaapt, maar heel erg snurken kan wel duiden op dat je luchtdoorgang niet goed vrij is. En beter ademen is natuurlijk altijd beter en zorgt ook voor betere slaap.
dat kon toch duiden op apneu ? dat je te vaak niet ademt in je slaap en dus moe bent overdag (dat heeft me moeder )

Bovenaan