Maagbeschermer

rogee

Newbie
Bij het innemen van xtc heb ik helaas het geluk dat ik vervolgens om het kwartier aan het overgeven ben (gelukkig enkel 'water'). Ik heb van alles al geprobeerd om dit tegen te gaan en nu las ik dat een maagbeschermer (werkzame stof domperidon) hier tegen zou helpen.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik zou namelijk graag willen weten hoe ver van te voren ik deze in moet nemen en in welke hoeveelheid.

Ik ben mij bewust van de eventuele wisselwerking tussen de werkzame stoffen van xtc en de maagbeschermer en dat dit een extra belasting is voor de lever.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik ben geen arts ofzo maar weet wel de nodige dingen van medicatie, het middel domperidon staat vooral bekend om zijn anti-braak werking inderdaad. Echter word Omeprazol door vele patiënten (die een maagbeschermer nodig hebben i.v.m hun medicatie) aangeraden door hun arts. Maar tegen braken zal domperidon dus een goed middel zijn waarschijnlijk. (niet bij iedereen werkt het even goed natuurlijk)

Raad je zoiezo aan even de bijsluiters te lezen van beide, het zijn beide OTC producten bij de apotheek.

omeprazol bijsluiter
domperidon bijsluiter

En domperidon word meestal al 1 dag van tevoren genomen, zo weet je ook of je niet per ongeluk een allergie hebt voor de werkzame stof domperidonmaleaat, of omeprazol .

Kan niet zo snel info vinden over mogelijke wisselwerkingen met xtc, maar zou er altijd erg voorzichtig mee doen voor de zekerheid!

Hopelijk heb je er wat aan.

Greets

rogee

Newbie
Bedankt! :) Ik heb omeprazol al eens getest met als enige resultaat dat het heel erg lang duurde voordat hij insloeg. Bij mijn volgende feestje dit maar is proberen.

trippelh

Bewuste gebruiker
Mijn vrouw gebruikt nu een half jaar de dom en ze heeft nergens last meer van .
Daarvoor gaf ze ook elke keer over en nu nergens last van

noppes

Newbie
Is domperidon te verkrijgen zonder een briefje van de huisarts? Ik heb hier namelijk ook erg veel last van.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
noppes zei:
Is domperidon te verkrijgen zonder een briefje van de huisarts? Ik heb hier namelijk ook erg veel last van.

Ja zonder probleem in de apotheek te halen. Geen recept vereist.
Lees wel de bijsluiter even, altijd handig/belangrijk te weten natuurlijk :)

noppes

Newbie
25tolife zei:
noppes zei:

Ja zonder probleem in de apotheek te halen. Geen recept vereist.
Lees wel de bijsluiter even, altijd handig/belangrijk te weten natuurlijk :)
Oke, super! Ik ga het zeker proberen. Heb inmiddels al een hele tijd geen xtc gebruikt, gewoon omdat dat overgeven mij zo tegenzit. Hopelijk helpt dit.

Bovenaan