LSD verkeerde voorlichting?

Hislordship

Wijs gebruiker
Hallo trippers.

Deze gedachten spookt al ff in mn hoofd en dacht laat ik het maar eens posten.
Ligt het aan mij of weten de meeste mensen nou egt zo weinig?

De meeste denken dat LSD zwaar verslavend is of dat je er gek van word...
Iemand beweerde zelfs dat het de gevaarlijkste drug ever is :confused: :confused:

Ligt dit aan verkeerde voorlichting? of zijn de meeste gewoon dom.
En wat zou er volgens jullie moeten gebeuren om dit op te lossen?

Funky Monkey

Badass junkie
Klopt, waarschijnlijk omdat LSD ook wel acid (zuur) genoemd word. Ik ken ook wel een paar mensen die denken dat de junks op het station in Utrecht LSD gebruiken ipv crack, coke of heroïne... Gewoon nergeren, je krijgt het er toch niet in gestampt :wink:

Verder klopt het voor dat soort mensen wel dat je er gek van word, van LSD word je tenslotte nogal openminded terwijl de types die denken dat het super slecht voor je is juist nogal narrowminded zijn...

Hislordship

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
COKE EN PILLUUHHH! Spijkenisse Noord Hardcooreeeeee :rock: Dat soort mensen daar toch?

Idd veel coke snuivers en pille slikkers hier... ik echter niet vertrouw geen pil meer en coke is rotzooi.

maar dat over hardcore? neejo meeste mensen hier hebben daar juist haat aan. :grin:

Qocaïne

Badass junkie
Helaas is dat een beeld die al jarenlang door de media, politiek, ouders en school vanaf het begin wordt ingestampt.

LSD zou extreem slecht voor je zijn, Zou veeeeeel slechter zijn dan paddo's. Je zou er gek van worden. Daarnaast zou het voor altijd in je lichaam/beenmerg zitten en oh ja, LSD gebruikers zijn levensmoe.

Achjah, je kan er helaas niets aan doen.. dat is nou eenmaal het beeld wat ook ik vroeger van LSD had. Het enige wat ik kan blijven doen is mensen in mijn omgeving informeren over wat LSD écht is en wat LSD écht met je doet. :)

Oom Klaas

Badass junkie
'k Vind het opzich wel mooi,
zo gaan er niet teveel mensen gebruiken.

En 't blijft zo een soort mythe voor de meeste mensen.

Hislordship

Wijs gebruiker
Ikzelf dacht ook altijd dat LSD zwaar verslavend en slecht was tot een paar jaar geleden toen ik erover ging lezen enz.

@Nick de neger. De naam acid roept idd vragen op bij vele die in eerste instantie gelijk aan zuur denken.

Het enige wat we kunnen doen is de waarheid erin stampen aangezien de overheid dat niet doet.

Oom Klaas

Badass junkie
hislordship zei:
Oom Klaas zei:
hislordship zei:
Het enige wat we kunnen doen is de waarheid erin stampen aangezien de overheid dat niet doet.

Lijkt me geen goed plan.

Hier heb je ongetwijfelt een goede verklaring voor? Het is tog juist beter als de mens de waarheid leert inplaats van onzin?

Nee, niet op het gebied van drugs.
Dat afschrikkende werkt wel, vele mensen beginnen er niet aan door de horror verhalen.
En dat is mooi, hoe minder gebruikers hoe beter naar mijn mening.
Neem God, ook reinste onzin, Jezus over water lopen, reinste onzin, maar toch geeft het mensen houvast en kracht in hun leven, onzin kan dus ook goed zijn.
Aan de andere kant brengt geloof ook weer oorlogen met zich mee en dergelijke,
maar in onzin geloven kan echt veel goeds doen ipv de waarheid.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:

Nee, niet op het gebied van drugs.
Dat afschrikkende werkt wel, vele mensen beginnen er niet aan door de horror verhalen.
En dat is mooi, hoe minder gebruikers hoe beter naar mijn mening.
Neem God, ook reinste onzin, Jezus over water lopen, reinste onzin, maar toch geeft het mensen houvast en kracht in hun leven, onzin kan dus ook goed zijn.
Aan de andere kant brengt geloof ook weer oorlogen met zich mee en dergelijke,
maar in onzin geloven kan echt veel goeds doen ipv de waarheid.

Maar door op het gebied van drugs onzin verhalen in de wereld te zetten en "scare" tactieken gebruiken creeer je een wantrouwen tegenover desbetreffende overheidsinstanties. Dit betekent dus dat je de echte gevaren niet meer zo serieus gaat nemen. Bijvoorbeeld het demoniseren van wiet in Amerika in de laatste 80 jaar heeft ertoe geleid dat de wiet gebruikende amerikaan bijna alle waarschuwingen met betrekking tot drugs niet serieus nemen. Terwijl sommige dingen gewoon kloppen.

Ze moeten gewoon alle informatie op tafel leggen en er geen waarde oordeel over geven. Zowiezo is, als we lering trekken uit het verleden, 90% van alles wat we vandaag de dag als gegeven zien anders dan we denken.

Matthijs85

Belezen gebruiker
Ik denk dat veel mensen uit LSD ervaringen juist veel positieve dingen kunnen leren.
En ik vind het niet prettig dat ik gewoon rustig met iedereen over mijn LSD ervaringen kan praten zonder dat mensen allemaal vooroordelen over me krijgen doordat ze bij LSD meteen aan allerlei horrorverhalen denken

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Ik denk het, jij schrijft het.
Elke keer als ik een discussie met iemand heb over drugs en we belanden bij het onderwerp LSD dan schieten te koppen zo :openmouth: omdat ik zeg dat ik het een keer wil proberen. Maar als we er verder over in gaan blijkt dat ze echt geen ene drol van LSD afweten. Maar toch oordelen, erg jammer.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Oom Klaas zei:
'k Vind het opzich wel mooi,
zo gaan er niet teveel mensen gebruiken.

En 't blijft zo een soort mythe voor de meeste mensen.

Dit.

En,

Flip Trip zei:
Ze moeten gewoon alle informatie op tafel leggen en er geen waarde oordeel over geven.

Dit.

Want het is prima dat niemand de waarheid weet, maar die moet je ook niet verstoppen. Mensen die beter willen weten moeten die keuze hebben. En mensen die lekker in sprookjes willen geloven moeten daar ook het recht toe hebben.

ilyas

Bewuste gebruiker
Er zijn teveel vooroordelen over. Ik moet het zelfs voor een paar vrienden van me verborgen houden dat ik LSD gebruik. Als ik ze het toch vertel ben ik ze kwijt omdat ik dan een junkie ben die zal gaan badtrippen en van een brug op de autostrade zal springen. Waarna ik heel mijn leven denk dat ik een appelsien ben die niemand mag aanraken, want dan krijg ik rotte plekken. En daar bovenop heb ik constant flashbacks, dan draai ik helemaal door en denk ik dat ik dood ga.

Nee, verkeerde voorlichting word niet gegeven.
/sarcasm

Vaste klant

Bewuste gebruiker
En de meest voorkomende bij mij is nog wel: 50 % VAN DE LSD GEBRUIKERS BLIJVEN HEEL HUN LEVEN IN DIE TRIP HANGEN! JE BENT GEK!

:cry: Zucht

Oom Klaas

Badass junkie
Wat interesseert 't jou wat anderen daar over denken?
Je hoeft er toch ook niet met iedereen over te praten.
Stel dat ik aan SM zou doen, en ik vertel mijn "vrienden" dat, dan verklaren ze me ook voor gek.

En dat perse willen overtuigen van mensen om je heen,
dat geeft alleen maar het beeld dat zij willen zien.
"Oh maar hij wilt het toch wel goed praten"
"Hij kan er wel mee omgaan, straks kom ik 'm wel tegen in z'n psychose"

Oftewel,
laat de overheid dat werk maar doen en steek er niet teveel tijd in.
Ik zou het liefste ook de mormonen willen overtuigen dat de theorie van Darwin nagenoeg klopt,
maar ze blijven toch vasthouden aan Adam en Eva.

Verspilde moeite.

Hislordship

Wijs gebruiker
Naar mijn mening leid al die slechte voorlichting naar nog meer onzin.
Hiermee bedoel ik dat mensen gewoon dingen gaan verzinnen die nergens op gebaseerd zijn.

Zoals dat verhaaltje over de zogenaamde blue star tattoos. :kots:

Oom Klaas

Badass junkie
Dus?
"LSD blijft in je ruggenmerg zitten",
nou fijn voor de mensen die dat geloven echt heel erg mooi.
Dan gaan ze er tenminste niet aan,
en hoe je 't ook wendt of keert lsd gebruiken blijft een risico net als iedere drug,
hoe minder gebruikers hoe beter.

Hislordship

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Wat interesseert 't jou wat anderen daar over denken?
Je hoeft er toch ook niet met iedereen over te praten.
Stel dat ik aan SM zou doen, en ik vertel mijn "vrienden" dat, dan verklaren ze me ook voor gek.

En dat perse willen overtuigen van mensen om je heen,
dat geeft alleen maar het beeld dat zij willen zien.
"Oh maar hij wilt het toch wel goed praten"
"Hij kan er wel mee omgaan, straks kom ik 'm wel tegen in z'n psychose"

Oftewel,
laat de overheid dat werk maar doen en steek er niet teveel tijd in.
Ik zou het liefste ook de mormonen willen overtuigen dat de theorie van Darwin nagenoeg klopt,
maar ze blijven toch vasthouden aan Adam en Eva.

Verspilde moeite.

Idd verspilde moeite hoewel ik al meerde hun gedachte over LSD heb doen veranderen.
Maargoed deze mensen drukken wel een onterecht ongewilde stempel op je kop waarop ''Junk'' staat.

En dat vooroordeel zou eens moeten verdwijnen.

hallotje

Bewuste gebruiker
Veel gasten met wie ik om ga nemen ook geen LSD allemaal om die redenen... Sommige daarvoor zijn alleen heftige pillen slikker maar ken ook wel mensen wel 2cb, paddo's dmt enz doen maar geen LSD omdat, je psychoses krijgt, ruggenmerg verhaal gaat hier ook sterk en niet te vergeten HPPD. Ergens misschien jammer dat ze geen LSD nemen want daardoor ga ik nog zelden op het hemelse pad. Ergens ook wel weer mooi... mijn ding...

Eigenlijk maar 1 iemand met wie ik wel eens LSD neem, gelukkig maar dat dat me vriendin is :hearteyes:

psych-out

Bewuste gebruiker
er zijn inderdaad wel veel vooroordelen over LSD,
maar de jongeren van nu zijn een stuk veranderd op het gebruik van drugs dan 40 of 50 jaar geleden.
ze werden toen gewoon weg anders, strenger,... opgevoed dan nu, nu hebben we meer vrijheid, meer luxe (tv,mp3,...), en wiet is een normale zaak onder de jeugd geworden.
en die vooroordelen kregen we mee van onze ouders (die dat weer van hun ouders hadden gehoord) als we bv. voor de eerste keer op stap gingen of ...

Chris Pontius

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Ik heb uberhaupt nooit voorlichting gekregen over LSD.
ik wel in groep 5 ; begin met 100 mics max zodat je een beetje kunt wennen aan LSD, als dit (enkele keren) goed is bevalen kan je 1500mics pluggen, veel plezier
:wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Chris Pontius zei:
ik wel in groep 5
Ja. Dat "Doe ff normaal" zat ook wel een stukje drugs bij. Je voelt je goed, je ziet dingen die er niet zijn, je wilt meer, je raakt verslaafd, je liegt, je steelt, je wordt zwerver. Ze deden de naam van hun campagne wel eer aan.

Chris Pontius

Badass junkie
haha ja klopt, ik heb die map nog ergens liggen. Binnenkort zal ik het eens opzoeken, misschien zitten er nog wel van die gouden drugs tips in!

Matthijs85

Belezen gebruiker
Huh? Die campagne ken ik helemaal niet. We hadden wel iets van hasj en wiet, wat weet je wel, wat weet je niet, maar die campagne was volgens mij best ok...

Oom Klaas

Badass junkie
Dan had je mazzel.
Ze probeerden mij tot ergens in de 3de klas te overladen met zulke boekjes,
maar ik kon alles weerleggen en vertellen waar het nu echt op stond.
Maar die boekjes zijn hilarisch,
"paddo's zijn zeer verslavend" oeh wat een genot.

Matthijs85

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Dan had je mazzel.
WTF? Dat is gewoon liegen :confused: Wie heeft die boekjes gemaakt? Ze worden niet meer nog steeds gebruikt toch?

Hislordship

Wijs gebruiker
Matthijs85 zei:
Oom Klaas zei:
Dan had je mazzel.
WTF? Dat is gewoon liegen :confused: Wie heeft die boekjes gemaakt? Ze worden niet meer nog steeds gebruikt toch?

Of ze nog gebruikt worden? ik geloof van wel teminste me zusje had ze een paar jaar geleden ook nog steeds.

Ikzelf heb die doe effe normaal boekjes ook gehad [Goeie ouwe zorgeloze tijd] :grin:

Sadpanda

Bewuste gebruiker
Ik heb nooit voorlichting gehad over lsd op school.. ik weet nog wel toen ik en een vriend op school in de 1e waren gepakt met blowen, moesten we verplicht een film kijken over rondzwevende heroine verslaafden... :openmouth:

heejzer

Experimenterende gebruiker
haha een film over rondzwervende hero addicts.

Ik werk op een adviescentrum voor jongeren. Je kan er info krijgen over vanalles, dus ook over drugs... Ik vroeg me af wat erin stond dus ik heb er wat doorgebladerd. Wat me opviel was dat de meeste info over de drugs zoals speed, coke, pillen, hero wel klopte en over paddos en lsd stond er dan weer een heleboel foute info.
Uit dat foldertje bleek ook dat lsd een van de gevaarlijkste drugs is en ook veel slechter dan paddos.

Maar ik ga niet tegen mijn collegas zeggen dat het niet klopt en zelfs een betere kan maken omdat ik het al heb genomen....

Andrew

Badass junkie
jezus, wat een paupersite.

''Een hallucinatie ken je vast wel uit een tekenfilm. Als iemand in de woestijn loopt en hij heeft heel erg veel dorst, dan ziet hij ineens een mooie palmboom met een meertje. Daar gaat hij snel heen om wat te drinken, maar ineens verdwijnt het meertje. Eigenlijk is het er nooit geweest. Van drugs kun je hele vervelende hallucinaties krijgen (plaatjes van nare, enge of vervelende dingen).''

''Ik heb gehoord dat je creatiever wordt door hasj. Is dat zo?

Nee. De druggebruiker krijgt wel het idee dat hij creatiever is omdat hij zich meer open voelt, vooral de eerste paar keer dat hij de drug gebruikt. Drugs zijn in principe vergif en het is bewezen dat zij creativiteit kapot maken.''

HOOR JE DAT!! DRUGS ZIJN VERGIF, stoppen dus jongens, toe nou! :cry:

SittaMan

Belezen gebruiker
heejzer zei:
haha een film over rondzwervende hero addicts.

Ik werk op een adviescentrum voor jongeren. Je kan er info krijgen over vanalles, dus ook over drugs... Ik vroeg me af wat erin stond dus ik heb er wat doorgebladerd. Wat me opviel was dat de meeste info over de drugs zoals speed, coke, pillen, hero wel klopte en over paddos en lsd stond er dan weer een heleboel foute info.
Uit dat foldertje bleek ook dat lsd een van de gevaarlijkste drugs is en ook veel slechter dan paddos.

Maar ik ga niet tegen mijn collegas zeggen dat het niet klopt en zelfs een betere kan maken omdat ik het al heb genomen....

Wou ik altijd al eens vragen aan iemand die op zo'n adviescentrum werkte:
Vind jij dat drugs in die boekjes/... zwart wordt gemaakt? Ik bedoel, is die informatie meer een 'leugentje om eigen bestwil', zodat de jongeren niet zouden experimenteren met drugs? Goed is drugs niet, maar over de meeste drug word toch hard overdreven, zoals de TS hier al zei...?
Ik vind dat je over elke drug de échte feiten moet weten, en dan pas kan je zelf beslissen of je al dan niet eens een drug wilt proberen. Dit forum heeft dan ook mijn hele kijk op drugs veranderd door bv al die lsd reports te lezen. LSD heeft een veel te negatieve naam naar mijn denken ;P

Grtz

Drientje

DF-koning
Andrew zei:

''Een hallucinatie ken je vast wel uit een tekenfilm. Als iemand in de woestijn loopt en hij heeft heel erg veel dorst, dan ziet hij ineens een mooie palmboom met een meertje. Daar gaat hij snel heen om wat te drinken, maar ineens verdwijnt het meertje. Eigenlijk is het er nooit geweest. Van drugs kun je hele vervelende hallucinaties krijgen (plaatjes van nare, enge of vervelende dingen).''

Nee. De druggebruiker krijgt wel het idee dat hij creatiever is omdat hij zich meer open voelt, vooral de eerste paar keer dat hij de drug gebruikt. Drugs zijn in principe vergif en het is bewezen dat zij creativiteit kapot maken.''

De site is onderdeel van die mafkezen waar ook Tom Cruise lid van is. Scientology meen ik mij te herinneren. Ik denk dat het een jaar geleden is dat bijna iedereen van DF toen die test gemaakt heeft en de meest lullige antwoorden gegeeven heeft. Zal ff topic opzoeken.

SittaMan

Belezen gebruiker
Drientje zei:
Andrew zei:

De site is onderdeel van die mafkezen waar ook Tom Cruise lid van is. Scientology meen ik mij te herinneren. Ik denk dat het een jaar geleden is dat bijna iedereen van DF toen die test gemaakt heeft en de meest lullige antwoorden gegeeven heeft. Zal ff topic opzoeken.

http://www.eenanderewaarheidoverdrugs.nl/demeestgesteldevragenoverdrugs.htm

Lees: Wat is de gevaarlijkste drugs? ofzoiets ;P
Ze zeggen er LSD... Ik denk eigenlijk meer aan heroïne of aanverwanten?

Bovenaan