LSD verkeerde voorlichting?

Andrew

Badass junkie
Alcohol, wat is dat eigenlijk?

Omdat alcohol (b.v. bier en wijn) als normaal en gezellig wordt gezien is dit vaak de eerste drug waar je mee te maken krijgt. Alcohol is een verdovend middel en dus een drug. De meeste grote mensen denken daar misschien niet zo bij na.

Alcohol wordt gemaakt door fruit (b.v. voor wijn) of gerst en granen (b.v. voor bier) te prakken en in water warm te maken. Als dit prutje daarna lang genoeg in vaten bewaard wordt, gaat het gisten en rotten en ontstaat er alcohol. Des te langer het ligt te rotten, des te duurder wordt de drank.

Stel je eens voor, ik geef jou een banaan. Jij stopt deze de rest van de dag in je rugzak waardoor hij een beetje bruin wordt. Thuisgekomen leg je hem op de keukentafel en ga jij je tassen inpakken. De zomervakantie is begonnen en je gaat zes weken naar de camping. Je vergeet de banaan helemaal. Na zes weken kom je terug, doet de keukendeur open en… wow. Het stinkt verschrikkelijk. Zes lange, warme zomerweken heeft die banaan liggen rotten. Je wordt een beetje dapper want je wil je moeder er niet mee lastig vallen. Je pakt de banaan tussen duim en wijsvinger, veegt er wat maden en schimmel vanaf, pelt hem en… je neemt een grote hap.

Wat gebeurt er dan? Na vijf minuten wordt je een beetje zo van tralalala. Je wordt een beetje zweverig en draaierig. Je bent dronken. Dan krijg je buikpijn en wordt je ziek. Weer vijf minuten later moet je moeder het ziekenhuis bellen om je maag leeg te laten pompen. Je hebt een alcoholvergiftiging.

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

SittaMan

Belezen gebruiker
Die site is hoogstaande humor :grin: :wave:

Als je drugs gebruikt, dan blijven de drugs jarenlang in je lichaam zitten. Ze worden opgeslagen in het vet. Eerst komen de drugs in je bloed. Om je aderen ligt allemaal vet. Dat vet werkt op de drugs als een magneet. Dus de drugs komen in je vet te zitten.

:rock:

SittaMan

Belezen gebruiker
Ik heb die site eens even helemaal doorgelezen. Schandalig vind ik dat gewoon.....

Ik stuur ze eens een mail om hun attend te maken dat er geen zak van klopt.

Andrew

Badass junkie
SittaMan zei:
Die site is hoogstaande humor :grin: :wave:

Als je drugs gebruikt, dan blijven de drugs jarenlang in je lichaam zitten. Ze worden opgeslagen in het vet. Eerst komen de drugs in je bloed. Om je aderen ligt allemaal vet. Dat vet werkt op de drugs als een magneet. Dus de drugs komen in je vet te zitten.

:rock:

Dan moeten we met z'n allen zo'n dikzak vol met drugs stoppen en daarna het vet doorverkopen!

SittaMan

Belezen gebruiker

Drientje

DF-koning
Sommige mensen krijg je niet uit hun kop dat ze verkeerd bezig zijn.
In ieder geval wens ik je veel succes.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
"Zijn drugs duur?

Ja. Behalve het feit dat je er dood aan kunt gaan, zijn er mensen die meer dan 250.000 euro hebben uitgegeven aan drugs. Bedenk eens hoeveel leuke dingen je daarmee had kunnen doen? "

Ja joh scheer alles over een kam! :wave:

Flip Trip

Bewuste gebruiker
hislordship zei:
Die gasten van die site zijn geestelijk niet in orde alleen weten ze het zelf nog niet. :grin:

Die gasten zijn tenminste niet hypocriet, alcohol is ook een drug :wave: . Daar kan ik wel respect voor opbrengen, alhoewel ze veel onzin verkondigen.

PDV

Newbie
Ik kan daar héél hard niet tegen als iemand zo (al dan niet expliciet) een afkeer heeft voor drugs op basis van totaal foute argumenten... Of het beeld heeft dat drugs alleen voor het plebs en addicts is.

Dat irriteert mij erg omdat ik vooral omringd ben door heel intelligente mensen maar die dan toch het gebrek hebben (of gewoon naïef zijn) om es wat verder te kijken dan hun neus lang is. En drugs wordt ook ineens veralgemeend.

Dat irriteert mij eigenlijk van iedereen; hypocriet gedoe kan ik moeilijk tegen. En dan ook dat superieuriteitsgevoel dat niet-drugsgebruikers (alcohol telt dan niet als drug natuurlijk, in deze statement) hebben is volledig onterecht.

Drientje

DF-koning
Ja ik snap je punt, ik zie het ook zo, maar de kunst is nou precies te accepteren waar jij je aan ergert. Je kunt niet iedereen die een afkeer heeft van drugs vanwege de verkeerde redenen bekeren. Wat je wel kunt doen is goede informatie verspreiden en hopen dat van de 100% die je gaf 10% blijft hangen.
Alles is goed zoals het is.

L

Lid 6909

Gast
hislordship zei:
Oom Klaas zei:
hislordship zei:
Het enige wat we kunnen doen is de waarheid erin stampen aangezien de overheid dat niet doet.

Lijkt me geen goed plan.

Hier heb je ongetwijfelt een goede verklaring voor? Het is tog juist beter als de mens de waarheid leert inplaats van onzin?

van mij hoeft echt niet iedereen te weten wat LSD wel is :wink:

sjondebeuker

Experimenterende gebruiker
Als iedereen zou weten wat het werkelijk met je doet en het zou opeens een stuk meer worden gebruikt, komt er misschien wel chaos omdat er opeens veel meer problemen worden gezien.
Aan de ene kant zou het wel goed zijn. de mensheid moet nog een hoop leren.
Stel je voor dat de wereld wel erdoor op een mooie manier zich kan ontwikkelen dan moet het wel gebeuren, want ik zie nog niet zo 1,2,3 mensen onder acid drastische veranderingen tewee brengen. Misschien denken ze het wel of stellen ze het voor maar of er werkelijk wat van komt?

Eigelijk moeten de mensen die nu erg veel verantwoordelijkheden dragen (bankiers/ hoge bazen / overheidpersoneel) allemaal een dagje de natuur in moeten met een zegeltje. misschien doet dat de wereld wel goed.

:rolleyes:

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Maar wel voor een paar zegels dan? :tearsofjoy:

Ik weet niet of je het weet, maar die paar zegels waar jij en ik misschien niet de bak voor indraaiien komen niet uit het niets. Die moeten ook gemaakt en verhandeld worden.

Maarja die mensen kiezen er natuurlijk zelf voor om risico te lopen om ons plezier te brengen.

Weleens een sm handelaar de bak in zien draaiien, nee die hebben gewoon winkels in de hoofdstraat.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Het is een beetje offtopic, maar m'n ouders hebben deze week m'n truffels gevonden. Niet dat het een slechte verstopplaats was maar ze hadden gewoon opeens het idee om naar mijn stash te gaan zoeken :)

Nu dreigt m'n eigen vader me uit het huis te gooien als ik niet met 'die afschuwelijke drugs stop'. En m'n moeder denkt dat ik een junk ben dat krankzinnig wordt na één doosje shrooms.

Ik ben normaal een kalm iemand en heb rustig geprobeerd de waarheid over truffels te vertellen, zowel de up- als downsides. En het is zelfs nog erger geworden nu! Nu ben ik een krankzinnige tovenaar/junk die nergens goed voor is!

Ik probeer op dit forum te zeggen van 'het enige wat zij nodig hebben is een zegeltje en een stukje natuur' maar ik ben het echt beu! Ik haat deze klote drugssituatie in de wereld! Die twee klootzakken die ik m'n ouders noem drinken heel het weekend lang om zich goed te voelen en hebben met die klotealcohol AL hun vrienden en familie verloren. Met hun labiele gebekvecht!

En nu mag ik niet rustig in de tuin gaan zitten met m'n truffeltjes, naar wonderschone dingen kijken en verder filosoferen dan ik normaal doe. Het enige dat door mij stroomt is liefde en vergiffenis voor alles en nieuwe energie om te werken voor m'n dromen. En nu is mijn hele trip verkloot door zo'n twee narrowminded freaks!

Ik weet niet wat jullie ervan vinden, zo lekker op een forum ouwehoeren over drugsbeleiden etc. Maar wordt het niet godverdomme tijd om er iets aan te doen? Ik vind legaliseren niet het juiste antwoord, maar een beetje begrip kan er toch wel af zeker?

Oom Klaas

Badass junkie
Truffels zijn al legaal.
En zolang je thuis woont heb je je maar aan zulke dingen te houden, of niet natuurlijk.
Op zoek naar een huisje lijkt me dan maar he.

Hislordship

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Truffels zijn al legaal.
En zolang je thuis woont heb je je maar aan zulke dingen te houden, of niet natuurlijk.

+1 Hoe vervelend het ook is zolang je thuis woont heb je maar naar je ouders te luisteren...
Ik had precies het zelfde gezeik.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Truffels zijn al legaal.

Truffels zijn (nog) legaal in Nederland. Niet in België.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Dan ga je tegen de wet in, in je ouderlijk huis.
Dus dat je ouders daar tegen zijn begrijp ik nu helemaal.

Dat is mijn punt nu. Als mijn ouders zouden begrijpen wat het is, als ze de juiste voorlichting hadden gekregen en het niet als iets demonisch zouden bekijken, zouden ze geen reden hebben om het weg te nemen. Maar er is te veel verkeerde voorlichting. hence the title

Oom Klaas

Badass junkie
Heeft niets met voorlichting te maken, het is gewoon illegaal.
Ook al zouden ze hippie ouders hebben gehad en een sjamaan als buurman,
't is en blijft illegaal en sommige ouders willen niet illegaal bezig zijn.

Als je kan trippen kan je ook voor je eigen huisje zorgen.

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Ja over lsd ik heb echt serieus minimaal 3 keer over lsd gedroomd(laatste keer was 2 dagen geleden) maar ik heb het goedje nog nooit in men mond gehad (jammer genoeg) maarja je weet wat ze zeggen mensen die wachten worden beloond

Mijn zus verklaart me voor achterlijk dat ik dat wil nemen want ze zegt dan blijf je hangen..

Ik had eerst LSD want mijn ouders hadden 4 zegels gekregen van een of andere grote dealer
En ik was me echt aan het verheugen op de dag dat we dat zouden doen want dat zouden we dan die volgende week maandag doen ik zou het dan met mijn stiefvader doen. ik was helemaal erop voorbereid had echt al Super veel erover gelezen en ik wist precies in welke setting en alles. Maarja het was net voor carnaval en met de carnaval hadden we ontzettende ruzie gekregen .En dus die maandag ging men stiefvader met men moeder weg en de 4 zegels met een fietsende hoffman en een chinees teken achterop in een tic tac doosje waren weg :( dus de volgende dag komt men moeder terug en begint ze me mooi te vertellen over haar SUPER voorbereide ervaring met LSD (NOT) ze begon te vertellen: Ja we hadden allebei een zegel genomen en na 1 uur voelde we nog niks en hebben we nog maar 1 genomen -.- daarna zei ze dat ze naar haar hand keek en dat ze opeens 10 vingers had aan 1 hand ze had veel lachkiks enzo maar daarna ging ze slecht want ze ging naar de wc en keek in de spiegel ze zag Mijn pas overleden oma in haar (haar moeder) en toen was ze ontzettend slecht gegaan en heeft mijn stiefvader haar gelukkig nog uit de trip weten te redden.. Ik heb serieus gehuild omdat ik me zoveel had verheugd op die lsd en tot het heden wacht ik nog altijd erop maarja kan ik ook ff men verhaal kwijt haha :tongueout:

En ja mijn ouders zijn gestoord
HARTSTIKKE GESTOORD

Maarja zo zie je maar weer wie je voorbeeld is haha

Oom Klaas

Badass junkie
Wat ook best gestoord is dat je ging huilen toen je ouders de zegels hadden opgemaakt,
je zo erg verheugen op een stofje is niet echt gezond.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Wat ook best gestoord is dat je ging huilen toen je ouders de zegels hadden opgemaakt,
je zo erg verheugen op een stofje is niet echt gezond.

tja die jongen had een prachtige, levensveranderende ervaring verwacht en had zich er op verheugd. Kan ik inkomen. En hij had er veel over gelezen en was er klaar voor, dacht hij.

Maar mijn advies voor hem/haar is: het missen van deze kans was een test. Je hebt gehuild omdat je geen drug kon nemen... Als je echt klaar was voor zoiets als lsd had je niet gehuild :) Wacht nog even.

Maar je ma is wel gestoord om twee zegels te nemen. De bad trip was haar eigen fout.

En voor Klaas: de ene kant van me zegt dat jij een goeie jongen bent die het beste voor heeft voor iedereen. M'n andere kant verdenkt je ervan in dienst van de overheid te staan :wink:

Oom Klaas

Badass junkie
Iedereen staat in dienst van de overheid,
althans iedereen die een paspoort/id heeft.
Maarja, 'k werk in de meldkamer op het moment maar heb geen zin om al die oproepen te beantwoorden in plaats daarvan zit ik meestal op df.

Hislordship

Wijs gebruiker
Worstenjongen zei:
Ja over lsd ik heb echt serieus minimaal 3 keer over lsd gedroomd(laatste keer was 2 dagen geleden) maar ik heb het goedje nog nooit in men mond gehad (jammer genoeg) maarja je weet wat ze zeggen mensen die wachten worden beloond

Mijn zus verklaart me voor achterlijk dat ik dat wil nemen want ze zegt dan blijf je hangen..

Ik had eerst LSD want mijn ouders hadden 4 zegels gekregen van een of andere grote dealer
En ik was me echt aan het verheugen op de dag dat we dat zouden doen want dat zouden we dan die volgende week maandag doen ik zou het dan met mijn stiefvader doen. ik was helemaal erop voorbereid had echt al Super veel erover gelezen en ik wist precies in welke setting en alles. Maarja het was net voor carnaval en met de carnaval hadden we ontzettende ruzie gekregen .En dus die maandag ging men stiefvader met men moeder weg en de 4 zegels met een fietsende hoffman en een chinees teken achterop in een tic tac doosje waren weg :( dus de volgende dag komt men moeder terug en begint ze me mooi te vertellen over haar SUPER voorbereide ervaring met LSD (NOT) ze begon te vertellen: Ja we hadden allebei een zegel genomen en na 1 uur voelde we nog niks en hebben we nog maar 1 genomen -.- daarna zei ze dat ze naar haar hand keek en dat ze opeens 10 vingers had aan 1 hand ze had veel lachkiks enzo maar daarna ging ze slecht want ze ging naar de wc en keek in de spiegel ze zag Mijn pas overleden oma in haar (haar moeder) en toen was ze ontzettend slecht gegaan en heeft mijn stiefvader haar gelukkig nog uit de trip weten te redden.. Ik heb serieus gehuild omdat ik me zoveel had verheugd op die lsd en tot het heden wacht ik nog altijd erop maarja kan ik ook ff men verhaal kwijt haha :tongueout:

En ja mijn ouders zijn gestoord
HARTSTIKKE GESTOORD

Maarja zo zie je maar weer wie je voorbeeld is haha

Haha alleen jou ouders wilde je Acid geven lucky bastard
:P
Jammer dat het er tog niet van gekomen was.

Oom Klaas

Badass junkie
'k Heb er nog nooit 1 zien liggen op straat, behalve een keer toen ik op een plek was waar ik letterlijk overal om me heen mensen zag die hero aan 't gebruiken waren.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik wil LSD ook een keer gaan gebruiken. Ben ontzettend benieuwd naar het goedje :)
En de "voorlichting" heb ik al gehad..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mensen worden idd nou eenmaal verkeerd voorgelicht en graag bang gemaakt door de overheid. HELAAS!! :( Als er een keer iets mis gaat wordt het maar al te graag wereldwijd bekend gemaakt, maar de positieve verhalen worden juist in een doofpotje gestopt. Het meest recente voorbeeld is nog wel het paddoverbod. Allemaal onderdeel van die belachelijke "War on Drugs"! Blugh! :kots:

Hislordship

Wijs gebruiker
Daar heb je idd gelijk in.
Maarja de war on drugs kunnen ze gelukkig toch niet winnen :).

Ik vind dat paddo verbod zo stom... maargoed in de 2e kamer hebben ze toch een muur voor de kop.

Bovenaan