• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD - Toeval bestaat niet

DirEnGrey

Experimenterende gebruiker
Drug: LSD
Dosis: 100 mics ong. (halve maya)
Waar: Thuis en in de stad
Wie: Alleen

Het is weer eens tijd voor een reportje. Maak ze nooit meer, omdat ik lui ben en niet echt meer iets nieuws heb te vertellen. Heb er sowieso maar eentje op drugsforum gezet volgens mij, de rest op Wiet.nl. Maar aangezien het niet mogelijk was gisteren met meerdere mensen te trippen, heb ik besloten het in m'n eentje te doen. Dat was ik namelijk al lange tijd van een plan een keer te doen, maar 't is er nooit eens van gekomen. Maarja, ik vond het wel een interessante ervaring, dus het is wel een reportje waard.

Vrijdagavond was ik naar een verjaardag geweest en daar was ik blijven slapen, dus toen kwam ik de volgende ochtend vrij katerig thuis. Het idee was dat ik toch een tripje deze dag ging doen, maar wel met één of twee vrienden. Dit bleek echter niet moeilijk, doordat we geen lokatie hadden. Maar ik had juist zo'n zin om te trippen gekregen, dus ik dacht nou, nu is het ideale moment om het in m'n eentje op mijn kamer te doen. Ik besloot de zegel rond een uur of drie in te nemen, zodat ik berekende dat ik ongeveer 15:00 + 1 uur inwerken = 16:00 + 12 uur trippen = 04:00 uur klaar zou zijn (ja, dat is altijd m'n tripuitrekenformule). Dat was te doen, ook al had ik vrij veel slaapgebrek.

Normaal gesproken trip ik altijd met vrienden, want vind 't toch leuker om samen mee te maken. De lachkicks en droge gesprekken zijn natuurlijk altijd leuk. Maar was toch altijd wel benieuwd of je nou veel dieper kon gaan in je eentje. Ik wist alleen niet of ik me super loner zou voelen, totaal geisoleerd van de wereld, als ik m'n eentje zou trippen en m'n vrienden zijn ergens aan het chillen, want meestal krijg ik toch wel zin om in het weekend wat 'sociaals' te gaan doen, zeg maar.

Anyway, ik besloot er dus voor te gaan en ik dropte de zegel om 15:00 uur zoals gepland. Terwijl ik het ding in m'n mond had zitten, ging ik even douchen. Douchen voor een trip vind ik altijd fijn, omdat ik me in een trip meestal compleet vercrackt voel, zeker met een paar jointjes. Zo super wazig, met tegen het einde van de trip zo'n zwaar lichaam en een druk op m'n borst. En dan had ik sowieso ook gelijk wat te doen onder de inwerktijd. Vind 't altijd kut om een film te gaan kijken of te gaan gamen in die tijd, want zit met m'n kop bij de acid, geen zin om m'n gedachten dan naar iets anders af te leiden. Na het douchen ging ik op msn en even een gesprek aan met m'n vaste tripbuddy. Hij was ook wel benieuwd hoe 't in mij in m'n eentje af zou gaan en of het anders zou zijn. Heb niet zo'n grote hoeveelheid genomen, dus dat moet goed gaan.

Rond 16:00 uur begon de trip zijn duidelijk eerste symptonen te tonen. Mijn lichaam werd licht en m'n blik wazig. Ik begon in zo'n luie staar te raken, zoals jullie waarschijnlijk wel kennen. Ik dacht erover na wat het nou precies was. Alsof er vlekken voor je ogen zijn, maar 't is meer luiheid dat je geen zin hebt om alles écht waar te nemen. Alsof je geen zin hebt om aan dingen te denken, maar dan met waarnemen, zeg maar. Nog steeds zat ik op msn met J. de tripbuddy. Ik lulde ontiegelijk veel en wist honderd onderwerpen om over te praten, terwijl ik normaal niet heel erg actief msner ben. Het fascineerde me ook zo enorm hoe communicatie nou eigenlijk werkt. Het verschil tussen verbale en nonverbale communicatie en het verschil van msn met face-to-face conversaties. Msn bleek zo veel stukjes communicatie weg te laten, dat 't vrijwel onmogelijk is om elkaar helemaal goed te begrijpen. Normaal sta ik er ook wel bij stil, maar 't was zo extreem duidelijk in de trip. Hoeverder de piek op kwam zetten, op hoe meer verschillende manieren ik de zinnen in het venster kon opvatten. Uiteindelijk werden alle tekentjes één zee van zwarte dingetjes en werd ik er gek van. Dus besloot ik m'n tekstkleur te veranderen wat ik wel geniaal vond, toen kon ik lijntjes (verschillende regels) onderscheiden :openmouth:

Toen kwam het idee in me op, dat de hele tijd trippend op msn zitten een verspilling van de trip is. Ik had 't idee dat ik er al een hele tijd op zat en dat ik straks de hele piek heb verspild. Maar tegelijkertijd wou ik J. niet achterlaten, dan was ik alleen! Het was net of ik alsnog met een vriend aan het trippen was. Ik keek naar de tijd en het bleek nog maar 16:30 te zijn, dus zat er nog maar een half uurtje in. Dus ik had nog elf en half uur tot ik kon slapen (berekend naar m'n tripformule). Ik vond 't te weird hoe sloom de tijd ging en hoe ik ooit die tijd vol kon maken. Maarja, dat heb je elke trip eigenlijk wel, tenminste, denk dat jullie dat ook wel hebben :P Dus ik kon voor mijn idee nog wel even msnen en ondertussen kon ik muziek luisteren. Maar als ik op het gesprek lette, hoorde ik de muziek amper en als ik op de muziek lette vergat ik het gesprek. Aandacht is eigenlijk zoiets raars. Je hebt maar één aandacht en je aandacht is je denken. Je geest is je aandacht, jij bent aandacht. In de trip vond ik het helemaal zo lijken, aangezien m'n hoofd verder helemaal leeg was, behalve m'n aandacht. Er was geen verleden en toekomst, alleen het heden. Waar mijn aandacht zich bevond. Op een gegeven moment had ik het idee dat ik me onder water bevond en hoe meer ik eraan dacht hoe meer het erop leek. De geluiden klonken zo, m'n zicht bewoog en alles was een soort blauwig.

Ik besloot mijn gitaar maar te pakken. Trippend kan ik er altijd helemaal op los. En het klinkt gewoon te chill. Zeker met wat distortion erop en dan de bruutste, agressiefste muziek die je kent gaan spelen, er bestaat niks beters. Ik begon weer de meeste helse geluiden te creeeren. Het ging dwars door me heen, de muziek was alles. Er was alleen muziek, m'n aandacht zat in de muziek. En de muziek creeerde ik nog zelf ook! Dus ik was een soort God in m'n eigen wereld, want de muziek was de wereld! Dit is nu de derde trip dat ik zo los ga op mijn gitaar en elke keer wordt 't weer één ziek spektakel (wist nou nog steeds niet of ik op genialere dingen kom of dat 't gewoon 10x zo mooi klinkt door de trip, dus heb 't deze keer opgenomen :P). Dus als iemand gitaar kan spelen en 't nog niet heeft geprobeerd onder een trip. De allerdikste aanrader!

Het ergerlijke van een trip vind ik dat ik meestal niet sociaal ben. Wel met medetrippers, maar niet met nuchtere mensen ofzo. Dus ik dacht erover na waarom dat zo was. Ik besprak het met J. De conclusie was dat je trippend allemaal nonverbale communicatie over het hoofd ziet, waardoor je dingen anders interpreteert. Hierdoor doe je dus ook anders terug dan je normaal zou doen, waardoor andere mensen weer raar over jou denken. Wat jij dan weer weet, waardoor je denkt dat je raar doet en dus juist raar doet en je kut voelt. Het is een soort vicieuze cirkel des onsociaalheids. Maar vaak heb ik juist ook dat ik trippend door mensen heen kan kijken voor m'n idee en me juist dingen opvallen die ik normaal niet doorheb. Hmm, dan moet ik m'n theorie nog maar even herzien.

Uiteindelijk was J. van msn af en ging ik ff op de bank liggen. Ik zette wat Shpongle aan en later Mystery Of The Yeti en was toch wel super chill en geniaal verzonnen. Kwam er niet echt in een andere wereld door, wat volgens mij wel de bedoeling is van MOTY, maar zat er wel aan te denken hoe super geniaal en 3d het is opgenomen. Te geniale geluiden gewoon. Tot dat punt had ik nog niet echt op de visuals gelet, dus ik besloot er maar eens op te gaan letten. Ik keek naar mijn tv (die op de pc staat aangesloten als een apart beeldscherm, dus je ziet de wallpaper alleen erop) en de bloem op het plaatje vervormde constant en er leek ijs op te groeien en te smelten. Op zich zag dat er wel ziek uit. Er hangt ook een vlag van Kurt Cobain in m'n kamer, die er eigenlijk nog puur voor trippen hangt en die zorgt ook voor zieke visuals altijd. Het is een zwart-wit plaatje van Kurt's hoofd. Maar als je in z'n ogen kijkt kun je er alles van maken. Ik heb er al een neger van kunnen maken en de meeste gruwelijke demonische monsters, waar ik gewoon bang van wordt. Ook manga-figuurtjes en clowns komen vaak langs, te ziek.

Ook al zat ik lekker te spacen. Ik nog wel het idee dat ik in een isolatiecel zat. M'n zusje zat beneden op de bank en die mocht niet weten dat ik tripte, want denk niet dat ze het heel leuk zou vinden als ze wist dat ik aan de 'oeh harddrugs' zat. Maar... ik had nog een jointje! En hoe meer ik er aan dacht, hoe meer zin ik er in kreeg! Maar hij moest eerst nog gecreeert worden, wat in totaal 2 uur heeft geduurd, omdat ik het steeds vergat en zat te kutten met het vloeitje, omdat mijn hand krampachtig en spastisch was. Toen het jointje klaar was, was het een uur of 21:00. Ik vroeg me af wat m'n vrienden aan het doen, want had op zich nog wel ff zin om te chillen. Maar nu was ik nog niet sociaal genoeg, want vind 't nooit fijn om trippend tussen een groep nuchtere of stonede mensen te zitten. Ik besloot maar weer eens even op msn te kijken en daar was N. Hij had gelijk geraden dat ik tripte, omdat m'n telefoon uitstond en ik het ooit had gezegd dat ik er weer eens zin in had. Dit vond ik super geniaal dat die dat ff uit had gedacht. Maarja, ik vroeg wat hij ging doen en hij wou chillen, dus hij ging wat mensen bellen. Ik zei dat ik later ook nog wel uit mn schulp gekropen kwam als ik me sociaal genoeg geworden vond.

Even later belde in één keer een andere vriend die met N. ging chillen naar mij, omdat die wou weten of ik mee ging. Wat heel handig was! Want ik had dus mijn telefoon uitstaan, dus hij belde naar de huistelefoon. En wie zat er beneden naast de huistelefoon? Jep, mijn zusje. Dus toen moest ik even op een contactgestoorde manier de telefoon ontvangen, wat wel goed ging. Tegen hem zei ik ook dat ik later kwam en ik ging weer verder spacen. Nog steeds met dat fucking jointje in m'n achterhoofd. Ik wist nu dat m'n vrienden gingen chillen en ik dacht argh hoe moet ik nu m'n tijd vol maken tot 's avonds! En toen kwam er nog iets leuks in m'n hoofd op... M'n fietst stond nog op het station, omdat ik terug kwam van die verjaardag met de auto! Dus ik moest eerst ongeveer een uurtje lopen, voordat ik een fiets had en überhaupt kon chillen! Dat was vrij lelijk :P maar toen bedacht ik me in één keer iets geniaals. Het was al een uur of 22:00 dus er waren niet veel mensen meer op straat hier (ik woon in een dorp en daarnaast is een stad waar nog wel redelijk wat mensen op straat zijn, maar hier in het dorp niet), dus ik dacht bij mezelf. Ik ga naar buiten, dan blijf ik buiten, rook ik lekker dat jointje. Kan ik ook nog uitluchten en dan loop ik richting het station om m'n fiets te pakken en haal ik gelijk wat nieuwe wiet, want het station is in die stad, waar de shoppa's ook zijn.

Toen bedacht ik me dat de bussen ook nog reden! Het leek net midden in de nacht vergeleken met overdag, want het was donker (ja zo redeneerde ik), maar in feite was 't nog gewoon avond. Dus ik liep naar de bus toe, er liepen wel een paar mensen en 't was glad en ik zat te schelden op het feit dat ik bijna op mijn bek ging steeds. De bus rijdt hier om het uur, maar hij bleek precies 2 min nadat ik bij de halte aankwam al te arriveren, dus dat was bizar goed uitkomend toeval (weet niet wanneer die rijdt, gebruik 'm nooit). Toen had ik niet genoeg geld voor de bus, dacht dat 't goedkoper was, maar toen mocht ik voor minder mee. Bleek 2 min later wel genoeg geld te hebben, maar had 't gewoon niet gezien. Ik voelde me een loner dat ik gewoon beetje alleen alles ga ondernemen en ik zat te luisteren naar de gesprekken van de andere mensen in de bus. Van die coole boys die stoer zaten te doen en ik snapte niet hoe je zo kan leven, dan wordt je toch helemaal gek van je eigen nepheid? Zij verdienen echt een portie hawaiaantjes.

Eenmaal EINDELIJK in de stad aangekomen (de busreis van 10 min leek enorm lang), was ik zeer blij. Freedom! En de stad, de oude, vertrouwde stad waar ik vaak jointjes rook, waar ik nu lekker van de vertrouwde sfeer kon proeven. Ik deed mn capuchon (of hoe je dat ook schrijft) op, zo kon ik lekker een beetje anoniem blijven en ik liep naar de shop. Ik pakte niet eerst m'n fiets, want had geen zin in een boete voor zonder licht rijden, waar ik al 3 op een rij van heb gehad de laatste tijd en zeker trippend heb ik daar geen zin in. Toen ik naar de shop liep zag ik in één keer twee bekende koppies. Twee dudes uit mn dorp en ik ze begonnen helemaal los te gaan over W. (die belde waardoor mn zusje naar boven kwam en de broer van één van die twee dudes) dat die te laat was en voor ze naar de shop zou gaan enzo en of ik kon halen, want ze zijn nog geen achttien. Ze waren in de veronderstelling dat ik met W. had afgesproken daar, maar ik liep gewoon te lonen :P maarja okee, we gingen ff naar de rest van de groep, ze bleken met veel meer te zijn (daar ging m'n plan van niet sociaal zijn en pas laat gaan chillen) en ze gaven me geld om te halen. En wie kwamen er toen aangefietst, W. en N. en nog een vriend E. waarmee ik later die avond zou chillen! En zij hadden gelijk een mindfuck door mij :P want ze dachten dat ik in mn kamer zat weg te spacen, maar ik stond opeens in de stad. Ze snapten er niks van! Tegelijkertijd kwam er ook nog een dude langsgefietst waar ik laatst op een verjaardag was, dus die ging ik ook meechillen. En toen stonden we daar met twaalf man ofzo terwijl ik godverdomme rustig wou chillen :P ik tripte 'm nog aardig. Maar okee, ik merkte dat m'n sociaalheid wel meeviel, dus ik besloot toch mee te doen. We chillden in het parkje bij de kerk (a.k.a. het junkieparkje) en toen had ik 't met iemand over het samenscholingsverbod of we zo niet keihard genaaid worden zometeen. En gelijk daarna kwam er politie aangefietst die allemaal vragen ging stellen en ik dacht zucht. Maar ze gingen geen ID vragen, geen boete geven en zelfs ons niet weg sturen! Dus dat viel mee. Daarna besloten W, N, E. en ik weg te gaan richting het huis van N. Het begon langzaam een beetje te regenen. Ik had nog steeds geen fiets, dus ik moest achterop en ik tyfte gelijk half van die fiets af, want had ff m'n gewicht verkeerd gebalanceerd. Na een stukje door de stad gefietst te hebben kwamen we weer wat mensen van m'n oude school tegen, die ook random ergens een jointje stonden te roken. Dus toen gingen we daar weer een jointje roken (gelukkig had ik voorgedraaiden met dat natte kutweer en m'n spastische tripdraaikunsten). Toen we daar een tijdje stonden kwam er in één keer een bizarre mocro die veel te blij ging doen. Niet stoer ofzo, maar gewoon heel blij en net op 't randje van irritant. Op zich vond ik het wel interessant om te zien, maar volgens mij was hij gewoon weer uit op hijsjes. Dat is vet vaak hier, van die mocro's die alleen uit zijn op hijsjes van je J. Dat heb ik nu al een stuk of tien keer meegemaakt, te lomp. Zo'n trillend junkie figuur die komt huilen om een hijsje (deze was wat minder junkie dan die van vorige keer alleen :P), dat je dat met heroïne doet okee, maar met een jointje, zucht... hopelijk word ik nooit zo. Visuals had ik vrijwel niet meer voor mijn idee, maar alles voelde uiteindelijk ook als één waas. De regen, mn dikke jas, het fietsen, de chaos van mensen. Alles voelde als één spacendheid en ik kon m'n trip niet meer goed onderscheiden van m'n stonedheid.

Uiteindelijk kwamen we bij N. aan en toen ik een stap naar binnen zette, was het in één keer weer duidelijk dat ik wel degelijk tripte. M'n zicht was weer een soort van lui en onduidelijk en er traden toch wel duidelijke veranderingen in de architectuur van het huis op ^^ We besloten de film "Outlander" te kijken, wat wel chill was, aangezien het ging over een future boy die bij de Vikingen terecht kwam, in een hele andere wereld. Dat sprak nogal tot de verbeelding en er zaten echt beesten van personages in, waar we wel om konden lachen. Door het contact met andere mensen was echter m'n mind echter al vrij vroeg weer relatief normaal ingesteld. Normaal heb ik wel wat langer dan ik vaag blijf denken, maar is meer omdat ik in m'n eigen wereld zit en blijf. Nu kwam ik vanuit m'n eigen wereld in de nuchtere (en stonede en dronken, maar nog steeds logische) mensen wereld terecht, dus had ik een soort standaard om m'n eigen geest mee te vergelijken.

Na ongeveer drie kwart van de film gingen we weer even een jointje roken buiten, waar N. opeens iets geks zag aan de andere kant van de straat. Hij flipte hem dat hij iemand zag, die nu om het hoekje naar ons stond te gluren, waarschijnlijk politie. Het maakte me wel ff para dat er iemand zat te checken, die we niet zagen en eerst geloofde we hem niet. Maar toen ik bleef kijken zag ik idd iets bewegen. Alleen ik zag de hele dag al dingen bewegen, dus ik wist niet zeker of 't wel echt was wat ik zag. En opeens kwam er toch een vrouwelijke politieagente om de hoek die onze ID kwam vragen (niet eens wat we er deden ofzo, 't was drie uur 's nachts en we stonden zomaar midden op straat). En toen kwam er gelijk van de andere kant een andere agent. Ze hadden een oproep gehad dat er was ingebroken en ze zaten nu te zoeken, maar die agente was waarschijnlijk aan het poepen om het hoekje en hem aan het oproepen, omdat ze dacht dat we inbrekers waren :P maar we stonden daar met onze veters los enzo, dus dat leek al vrij snel van niet. Maarja, na dat gedoe met de politie kwam de vriendin van N. en gingen we naar huis.

Al met al een interessant tripje, te vaag dat ik totaal met een lonerplan naar de stad ging en ik vanzelf bij de mensen terechtkwam die ik later in de avond nog wel op wou gaan zoeken. Er waren nog meer gekke toevalsdingetjes die me wel gek maakten, maar die zijn een beetje uit hun verband gerukt als ik ze nu neer ga zitten in dit report. In je eentje trippen valt eigenlijk wel mee, ik ging ook niet echt diep ofzo, maar dat kan ook aan de dosis liggen. Maar met vrienden trippen, met name met één vriend, blijf ik het leukste vinden. Hoop dat jullie het een beetje een leuke report vonden.

leppeh

Bewuste gebruiker
Lang verhaal!

Je belevenissen zijn niet bijster boeiend als je er niet bij beschrijft wat voor invloed hetgeen dat je genomen hebt op de situatie of wat zich in jouw hoofd afspeelt heeft. Misschien kun je wat meer gedachtegangen toevoegen :)

"het was leuk, we gingen hier en daar heen en toen kwamen we die en die tegen en toen gingen we hierheen en daar was die en toen gingen we roken en toen ging ik naar huis"

DirEnGrey

haha jah zat ik ook al aan te denken, maar kon me niet goed concenteren want ben stoned en moe >.> en vind t lastig te herinneren en ik werd gek om te proberen net :P maar heb zoveel mogelijk erin gezet wat de trip deed

>[tripper]<

Leuk report,
inderdaad wel jammer dat je weinig gedachtes opgeschreven hebt, of het gevoel dat je had.

Bovenaan