LSD gevoel met wiet?

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Wel is eerder gelezen ergens, wiet komt het meeste in de buurt van een LSD ervaring, dit ervaarde ik gister eigenlijk weer na een goede joint.

- je ervaart heel intens de muziek
- muziek kan je gaan "zien"
- patronen worden heel intens en lijken te gaan bewegen
- foto's lijken te gaan leven en worden 3D
enzovoort...

Vond het wel bijzonder eigenlijk, en ik moest terugdenken aan mijn LSD ervaringen. Het was weliswaar niet zo heel intens, maar het kwam toch een beetje in de buurt allemaal.

Meer mensen die dit herkennen?

Doodkapje

Wijs gebruiker
hier komen de vragen en opmerkingen dan voordat de antwoorden komen (waarschijnlijk van anderen dan ikzelf) :

wiet komt in de buurt van lsd? ik denk van niet maar daar zullen mensen die ervaring hebben met lsd wel op antwoorden, ik heb die van wiet.

wat je van "symptomen" beschrijft wordt gewoon trippen genoemd.

je lsd ervaringen, zijn die lang geleden? bad trip van gehad? kortgeleden nog andere psychedelics gebruikt zoals paddos ?

en je kan terug in een trip terecht komen door bv roken van wiet maanden na die bepaalde trip heb ik me laten vertellen...

dus effe antwoorden op de vraagjes en krijg je veel duidelijker antwoorden/mogelijkheden :wink:

Bengt

Bewuste gebruiker
Ma jongen toch, dit kan toch niet.
Als jij dit hebt na een goeie joint...

Van weed trip je niet!

Je kunt misschien een flashback hebben, maar hoe jij het beschrijft noem ik niet zo meer een flashback.

Doodkapje

Wijs gebruiker
Bengt zei:

Van weed trip je niet!

nou niet te snel oordelen!!! als je echt superstoned (overstoned) genoeg bent dan kan het wel hoor (undersigned rises hand). :wink:

Delirium

Badass junkie
Marijuana is wel degelijk een hallucinogeen.

Hier twee quotes uit "Plants of the Gods - Their Sacred, Healing, and Hallucinogenic Powers" van Albert Hofmann himself:

There are many kinds of hallucinations: the most common and popularly recognized is the visual hallucination, often in colors. But all senses maybe subject to hallucinations: auditory, tactile, olfactory, and gustatory hallucinations can occur. Frequently a single hallucinatory plant-as in the case of Peyote or Marijuana-may induce several different hallucinations.

En even later in het stukje staat:

Basing his clarification of psychoactive drugs on the older arrangements of Lewin, Albert Hofmann divides them into analgesics and euphorics (Opium, Coca), sedatives and tranquilizers (Reserpine), hypnotics (Kava-Kava), and hallucinogens or psychedelics (Peyote, Marijuana, etc.). Most of these groups modify only one mood, either stimulating or calming it. But the last group produces deep changes in teh sphere of experience, in perception of reality, in space and time, and in conciousness of self.

(Geweldig informatief en interessant boek is het trouwens! Ik ben zo blij dat ik deze nieuw voor €9,99 in de Slegte had gevonden :hearteyes:)

Doodkapje

Wijs gebruiker
Delirium zei:
Marijuana is wel degelijk een hallucinogeen.

Hier twee quotes uit "Plants of the Gods - Their Sacred, Healing, and Hallucinogenic Powers" van Albert Hofmann himself:

There are many kinds of hallucinations: the most common and popularly recognized is the visual hallucination, often in colors. But all senses maybe subject to hallucinations: auditory, tactile, olfactory, and gustatory hallucinations can occur. Frequently a single hallucinatory plant-as in the case of Peyote or Marijuana-may induce several different hallucinations.

En even later in het stukje staat:

Basing his clarification of psychoactive drugs on the older arrangements of Lewin, Albert Hofmann divides them into analgesics and euphorics (Opium, Coca), sedatives and tranquilizers (Reserpine), hypnotics (Kava-Kava), and hallucinogens or psychedelics (Peyote, Marijuana, etc.). Most of these groups modify only one mood, either stimulating or calming it. But the last group produces deep changes in teh sphere of experience, in perception of reality, in space and time, and in conciousness of self.

(Geweldig informatief en interessant boek is het trouwens! Ik ben zo blij dat ik deze nieuw voor €9,99 in de Slegte had gevonden :hearteyes:)

GEWELDIG DAT JE HET HEBT!!! weten wij ook weeral iets meer. :wink:

azgaza

Badass junkie
Krijg je niet gewoon flashbacks door de wiet? Dat vind ik eigenlijk de enige logische verklaring, wants zelfs knetterstoned zijn vind ik absoluut niet lijken op LSD.

xplusif

Experimenterende gebruiker
Dat heb ik ook vooral muziek word mooier als ik heb geblowd.
En de kleuren worden intenser als ik heb geblowd, maar dat zie ik ook pas sinds ik lsd heb gebruikt

PePhenkie___//

lsd en wiet lijkt opzich niet op elkaar hoewel dat van het intenser worden van muziek etc. wel waar is. maar lsd komt heel anders over man je kijkt niet met tunnel visie als je smoked althans ik niet. je gaat niet arabisch achtige strepen zien en sneeuwvlokjes in de 3 basis kleuren en je voelt je niet lichtelijk vloeibaar. ?????? hoe kan het op wiet lijken.

wel is het zo dat na mijn lsd ervaringen ik alleen van wiet nog kan genieten als drug zeg maar.

Phreakingout

Bewuste gebruiker
xplusif zei:
Dat heb ik ook vooral muziek word mooier als ik heb geblowd.
En de kleuren worden intenser als ik heb geblowd, maar dat zie ik ook pas sinds ik lsd heb gebruikt

Dit zou wel kunnen ja, ik ging er pas zo over denken nadat ik LSD gedaan heb, dacht ik van hey, dit komt wel een beetje in de buurt eigenlijk.

Vroeger ( voor LSD ) had ik dit nooit.

lurch

grappig tripen van wiet heb ik nog niet mee gemaakt en ik heb volgensmij al genoeg soorten gerookt...

Osi`

Bewuste gebruiker
Kzou zeggen dat het spacend gevoel wel wat weg heeft van LSD, maar nog niet dicht in de buurt zit. En als je toch wiet hebt gerookt, zie je alles gewoon in een film achtige toestand. Alles lijkt wel een film, zelfs de belichting.
Alleen vervormen de voorwerpen niet.

Flashback zul je wel vervormingen zien, maar da's tijdelijk en voorafgespeeld. Bootst de trip gewoon na, maar dan niet echt letterlijk gelijk in de trip.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Denk dat het gevoel er wel licht in de buurt kan komen. Heb het zelf af en toe wel, gister nog.. was echt superstoned en liep op centraal station, zag overal paarse/groene lichtstrepen achter mensen aanslepen en de mensen gaven een soort van licht voor mijn gevoel.
Best trippend dus, maar nog steeds niet te vergelijken met paddo's/lsd voor mij.

Wat hierboven al wel gezegd is, vanaf dat ik paddo's/lsd gedaan heb dat je vanaf toen pas bent gaan merken van 'hé dit lijkt wel op paddo's' ofzo.
lijkt me dus dat het flashbacks zijn

Calmzalm

ik had et hetzelfde. vanaf het moment dat ik paddos had gedaan begon ik steeds meer te flashen als ik wiet gerookt had

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Toen ik vroeger eens knetterstoned was hoorde ik soms muziek in de verte, als ik me dan op die muziek probeerde te concentrere verdween het... en even later was het daar terug...
auditieve hallucinaties zijn dus imo nog normaal als je stoned bent...

Tegenwoordig heb ik als ik haze rook soms ook lichte visuele hallucinaties (tracers, auras rond dingen,...), maar kan ook wel eerder flashback zijn...

Dub23

D8 dat Lsd veel heftiger was dan wiet-hash.Ervaar ook wel eens vage dingen als ik blow flitsen ea dingen maar dat komt gwn omdat je hersenen fucked up zijn.blowen is niks vergeleken met lsd.Want,dan ga je pas echt rare dingen zien. :openmouth:

Dub23

Jammer genoeg niet, dan had ik vast meer geld gehad nu!.
Gaat om eigen mening toch op dit forum,?

MichaelMayhem

Belezen gebruiker
Als je erg moe bent kan ik me er wat bij voorstellen.
Na b.v nacht overslaan en roken van hasj krijg ik af en toe een tunnelvisie.
Dan draait alles een beetje om dat punt heen zegmaar ;P

Maar het zien van muziek is toch echt iets wat ik alleen heb meegemaakt met ketamine (met lsd zelf niet, goedkope troep hier =/)

Doerak

Bewuste gebruiker
Bengt zei:

Van weed trip je niet!

Je kunt misschien een flashback hebben, maar hoe jij het beschrijft noem ik niet zo meer een flashback.
Van wiet trip je niet...? Tegenwoordig zit er in wiet zo idioot veel THC (vind ik niet erg trouwens :P) dat het niet zo'n hele lichte drug meer is... Ik heb echt wel eens zitten trippen op wiet hoor. Ik heb meerdere psychedelische drugs tot me mogen nemen en mijn THC ervaringen kwamen daar toch wel eens in de buurt van. Als je aan de psychedelica zit voelt het toch wel net iets anders, maar toch...

Phreakingout

Bewuste gebruiker
En dat bedoel ik dus... ik bedoel ik heb meerdere malen LSD gedaan, uiteraard is dit ook nog ff een stapje hoger, maar toch... Het komt ergens een beetje in de buurt ( moet je wel goed stoned zijn uiteraard ).

azgaza

Badass junkie
Ik heb van wiet alleen flashbacks gekregen tot nu toe, of vooral van hasj krijg ik flashbacks, meestal op LSD lijkende flashbacks overigens, paddo's veroorzaken die toch een stuk minder hoewel ik ze veel vaker heb gedaan.

Phreakingout

Bewuste gebruiker
deceptive zei:
ik heb ook wel enigszins hallucinaties op wiet gehad, vooral op flink sterke spacecake. van palingen die door het gras kruipen tot houten honden die uit het water komen, maar dat zijn meer een soort verdraaiingen eigenlijk.

maar toch, wiet kan wel gekke dingen met een mens doen.

Alles wat je met LSD ziet zijn ook verdraaingen eigenlijk, je ziet nooit dingen die er totaal niet zijn, dit schijnt wel met Paddo's te kunnen.

azgaza

Badass junkie
Phreakingout zei:
deceptive zei:
ik heb ook wel enigszins hallucinaties op wiet gehad, vooral op flink sterke spacecake. van palingen die door het gras kruipen tot houten honden die uit het water komen, maar dat zijn meer een soort verdraaiingen eigenlijk.

maar toch, wiet kan wel gekke dingen met een mens doen.

Alles wat je met LSD ziet zijn ook verdraaingen eigenlijk, je ziet nooit dingen die er totaal niet zijn, dit schijnt wel met Paddo's te kunnen.

Onzin. Beiden, zowel paddo's als LSD veroorzaken alleen 'storingen' in de zintuigen, dus je ziet geen dingen die er niet zijn. Bij beiden zijn het dingen als bewegingen van stilstaande objecten, kleuren die veranderen en patronen en verwante dingen. LSD heeft dan ook nog een iets sterkere neiging tot illusie: iets wat je ziet aanziet voor iets anders. Dat is met paddo's niet, en paddo hallucinaties zijn gewoon een 'schokkerige' versie van de bewegingen met LSD en ook patrnoen alleen bewegen de patronen meer en zijn ze simpeler en zijn de kleuren vaak wat 'zachter'.

Datura en verwanten zorgen wel dat je dingen ziet die er echt niet zijn, omdat het onder delerium middelen valt, er zijn er nog meer maar datura is de enige waar ik op kan komen. Dan kan je mensen uit de muur zien komen lopen etc.

Dinaatjuh

Belezen gebruiker
Daar heb ik ook van gehoord ja.

Ik heb nooit lsd gebruikt maar mijn heftigste blow ervaring was niet echt met hallucinaties of iets dergelijks, het was meer alsof ik gewoon in een ander universum was. Een beetje alsof mijn lichaam me steeds te snel af was.
Toen rookte ik isolator.

Een andere keer op het museumplein had ik wel echt het gevoel alsof dingen om me heen aan het veranderen waren. Trams werden rupsen, het gras ademde een beetje en gigantisch veel ideeën en melodiën en meer hippie achitge chaos in mn hoofd. Ik herinner me nog heel sterk dat ik zo graag in een zomerjurkje wou rondhuppelen.

Die isolator is echt met meters voorsprong het beste wat ik ooit gerookt heb, dat jointje was omgerekend meer dan 30 euro waard. Maar toch was die keer op museumplein trippender.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Maar volgens mij is een echt hallucineren (dingen zien die er niet zijn) dus wel mogelijk met lsd/paddos, als je heel veel neemt... en met heel veel bedoel ik 1200µg LSD of 5 porties paddos ineens achteroverwerken...

Dan kan je astral projection krijgen, dit is uit het lichaam treden, je geest is dan helemaal weg van de aarde...
Iemand die ik ken heeft dat namelijk al gehad bij 4 lsd-trips

Phreakingout

Bewuste gebruiker
sjaartrol zei:
Maar volgens mij is een echt hallucineren (dingen zien die er niet zijn) dus wel mogelijk met lsd/paddos, als je heel veel neemt... en met heel veel bedoel ik 1200µg LSD of 5 porties paddos ineens achteroverwerken...

Dan kan je astral projection krijgen, dit is uit het lichaam treden, je geest is dan helemaal weg van de aarde...

Geloof ik ook wel ja.. maarja dan praat je ook over extreme hoeveelheden. Vanaf 3/4 zo iets weet je ook niet meer wat echt en wat nep is

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Phreakingout zei:
sjaartrol zei:

Geloof ik ook wel ja.. maarja dan praat je ook over extreme hoeveelheden. Vanaf 3/4 zo iets weet je ook niet meer wat echt en wat nep is

ja, k swaar, maar dat doet er niet toe dat het relatief grote hoeveelheden zijn he, het gaat erom dat je vloges mij wel echt kan hallucineren van lsd/paddos...

Jeller

Badass junkie
Dub23 zei:
D8 dat Lsd veel heftiger was dan wiet-hash.Ervaar ook wel eens vage dingen als ik blow flitsen ea dingen maar dat komt gwn omdat je hersenen fucked up zijn.blowen is niks vergeleken met lsd.Want,dan ga je pas echt rare dingen zien. :openmouth:
wiet=lichamelijk heftiger
lsd= mentaal heftiger

Bovenaan