LSD Bewaren

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dit is helemaal niet waar, en het wordt tijd dat we kappen met dit soort indianenverhalen. Opnemen via de huid is een heel complexe manier van toedienen. Ook met pleisters van nicotine of fentanyl, het is echt niet zo dat er gewoon een druppel op zit en die gezellig door je huid heen verhuist. Het heeft met ionen, atomen, elektronen, schillen, covalente bindingen, mol, dat soort dingen te maken,

@Neo-Shulginist back me up here, bro. En als je echt even wilt shinen kan je misschien wat meer uitleggen hoe die pleisters op de huid werken, want ik weet niet exact hoe het werkt maar ik heb er vaak over gelezen.
Ik dacht dat jij het zo zeker wist :wink:

Dirkdirk

DF-koning
Ik dacht dat jij het zo zeker wist :wink:
Nee dit is flauw, neo-sjoelbak. Wat je nu doet is niet eerlijk. Ik heb nooit gezegd dat ik weet hoe het exact werkt, alleen dat het complexer is dan meeste mensen denken.

Dus leg maar uit. En graag pakkend en simpel in 5 zinnen, mijn neefje van 4 moet het begrijpen.

En go

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nee dit is flauw, neo-sjoelbak. Wat je nu doet is niet eerlijk. Ik heb nooit gezegd dat ik weet hoe het exact werkt, alleen dat het complexer is dan meeste mensen denken.

Dus leg maar uit. En graag pakkend en simpel in 5 zinnen, mijn neefje van 4 moet het begrijpen.

En go
Als je het zo vraagt dan ga ik het zeker niet doen

Neo-Shulginist

Badass junkie
Neo sjoelbak? Kwam hard aan he.
Ik vind de algehele toon nogal denigrerend en dat vind ik niet heel grappig nee. Elders lees ik dat je het zelf allemaal wel heel grappig vind, dat is fijn. Ook las ik dat je het wat lastig vind om in te schatten of anderen je grapjes ook leuk vinden. Ik vrees dat ik een wat andere humor heb. Dus ik dacht: ik zeg het maar even.

Dirkdirk

DF-koning
Ik vind de algehele toon nogal denigrerend en dat vind ik niet heel grappig nee. Elders lees ik dat je het zelf allemaal wel heel grappig vind, dat is fijn. Ook las ik dat je het wat lastig vind om in te schatten of anderen je grapjes ook leuk vinden. Ik vrees dat ik een wat andere humor heb. Dus ik dacht: ik zeg het maar even.
Oké dan niet, sorry hoor.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar wat er dus in bovenstaand artikel staat is dat LSD een aantal eigenschappen heeft die het mogelijk maken om door de huid heen te gaan. Daarbij is het belangrijk dat het molecuul niet te groot is (dat is niet het geval), dat het kan oplossen in vet (LSD is lipofiel) en dat de drug actief is in lage dosering.
In die pleisters zit dan meestal een gigantische hoeveelheid zodat de gebruiker uiteindelijk een klein beetje binnenkrijgt. Want de huid houdt een groot deel tegen inderdaad, maar niet alles en ook niet de hele hoeveelheid.

Het bovenstaande artikel bewijst niet dat LSD-pleisters werken om LSD toe te dienen, maar het onderbouwt wel grondig waarom je kan verwachten dat zo'n pleister zou werken.

Er zijn een hoop anekdotische verhalen over LSD wat via de huid in de bloedbaan kunnen komen. Het eerste verhaal komt nota bene van de ontdekker van LSD, Albert Hoffmann, die in zijn boek LSD My Problem Child suggereert dat hij in zijn lab per ongeluk lichtjes begon te trippen omdat de LSD tijdens kristallisatie op zijn huid was gekomen. Het is heel lastig om zulke verhalen te verifiëren. Daarvoor moet je echt een experimentele setting maken met proefpersonen die een vaste hoeveelheid LSD krijgen toegediend wat dan wordt aangetoond met bloedonderzoek en urinecontrole. Dat is nogal een ingewikkeld experiment dus, en niemand gaat dat doen met een illegale drug. Tenminste, naar mijn weten is dat nooit gebeurd.
Zeker verhalen op internetfora kan je maar beter met een korrel zout nemen. Vaak worden andere mogelijke verklaringen onvoldoende overwogen. Zo kun je LSD ook eerst op je huid morsen en het daarna per ongeluk in je ogen wrijven, of op je lippen krijgen.

In individuele gevallen kan je denk ik dus niet echt zeggen of LSD wel of niet via de huid is binnengekomen. Dat blijft dan een raadsel. Wel kun je denk ik zeggen dat dergelijke verhalen rondgaan.

Bovenaan