Lorazepam verslaving

Neo-Shulginist

Badass junkie
Lang geleden ook Phenibut gebruikt om als vervanging van GHB te proberen. Ik vond het lastig om de juiste dosering te vinden.Het effect lijkt op GHB, maar verder werkt het bijna tegenovergesteld: GHB kort, en wanneer je jouw juiste dosering kent, is het effect er direct en is goed te sturen. Phenibut duurt langer voordat je wat merkt, waardoor je snel bijpakt. Het gaf mij ook heel snel nadat ik ermee begon paniekaanvallen,
Probleem van phenibut is wel dat de afkick veel intenser en langduriger is dan van GHB.
Het kutte van GHB is dat je om de paar uur weer een dosis moet nemen, waardoor je niet goed kan slapen. Phenibut kan daardoor een goede vervanger lijken, totdat je daarmee probeert te stoppen. Het maakt de problemen vaak alleen maar erger.

Beter is om direct hulp te zoeken bij de huisarts en de verslavingsarts. Die zullen helpen om de dosis GHB/phenibut/benzo om te zetten in diazepam, zoals @benzzzy hierboven al perfect adviseert. Die diazepam heeft in vergelijking met de andere middelen relatief weinig bijwerkingen en het is daarmee makkelijker om geleidelijk af te kicken.

Wel zit er meestal ook een mentaal probleem achter de afhankelijkheid van de benzo's/GHB/phenibut. Dat mentale probleem zal ook meebehandeld moeten worden. De kans is groot dat mensen eventjes stoppen, maar dan last krijgen van een stressor of een trigger, en dat ze dan weer volledig terugvallen in hun gebruik. Dat kan sowieso gevaarlijk zijn, omdat in de tussentijd de tolerantie gedaald kan zijn. Als mensen dan weer hun oude gebruikelijke dosis innemen, dan lopen ze het risico om een overdosis te nemen.

Daarom is het beter om professionele hulp te vragen bij het stoppen. Dat is ook niks om je voor te schamen. Verslavingszorginstellingen zijn er om je te helpen, en je moet maandelijks geld betalen aan zorgverzekeraars die dit soort zorg vergoeden. Dus waarom zou je er geen gebruik van maken? :wink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ga mezelf niet laten opnemen 🙄
De verslavingszorg heeft ook hulpaanbod waarbij je niet intern in een kliniek moet afkicken, maar waarbij je gewoon thuis je eigen ding kan blijven doen, maar dat je de juiste medicatie verstrekt krijgt en dat je af en toe gesprekken hebt die je verder op weg helpen. Dus als jezelf laten opnemen geen optie is voor je, dan zijn er ook andere hulpmogelijkheden.

benzzzy

Badass junkie
2x per dag 500mg phenibut 25mg verlaging van mijn dagelijkse dosis per dag
Dat is een langzame taper volgens reddit.
Heb nog 50g ofz over dus genoeg om dagelijks 1g te nemen voor 50 dagen dus zal wel genoeg zijn om voor een slow taper.
Heb overigens ook 50 flualprazolam pellets in de mail voor als het echt nodig is ivm met epilepsy risico of slapeloosheid die mijn mentale status te ver in gevaar brengt...

Donald41

Belezen gebruiker
Heb overigens ook 50 flualprazolam pellets in de mail voor als het echt nodig is ivm met epilepsy risico of slapeloosheid die mijn mentale status te ver in gevaar brengt...

Je moet beseffen dat een paar nachten totaal niet slapen geen kwaad kan. Van fenibuth weet ik het niet, maar bij benzo's hoort dat erbij.

Voor epilepsie zou je eens neurologisch kunnen laten onderzoeken of je daar vatbaar voor bent. De meeste mensen zijn daar niet vatbaar voor en zullen dat ook niet krijgen bij een afkick.

CuriousExplorer

DF-koning
Je moet beseffen dat een paar nachten totaal niet slapen geen kwaad kan. Van fenibuth weet ik het niet, maar bij benzo's hoort dat erbij.

Voor epilepsie zou je eens neurologisch kunnen laten onderzoeken of je daar vatbaar voor bent. De meeste mensen zijn daar niet vatbaar voor en zullen dat ook niet krijgen bij een afkick.

Uw eerste zin, heb je daar een wetenschappelijke onderbouwing van?
Mij is geleerd dat nachten doorhalen roofbouw is op uw lichaam.

benzzzy

Badass junkie

Heb nog nooit een epilepsche aanval gehad en heb toch echt zeer veel drugs gedaan die de kans verhogen.

Donald41

Belezen gebruiker
Uw eerste zin, heb je daar een wetenschappelijke onderbouwing van?
Mij is geleerd dat nachten doorhalen roofbouw is op uw lichaam.

Niet direct, maar die is er wel. Bij een cold turky afkick van benzo's zelf wel al meer dan 50 uur wakker geweest. Was onder begeleiding in een kliniek. Kon volgens verpleging en psychiater geen kwaad. Probleem is wel dat als je dan niet in opname bent je dan een benzo gaat nemen.

Laatst bewerkt:

CuriousExplorer

DF-koning

De Zandman

DF-koning
Waarom tegen een opname gekant zijn
Als ik dat niet gedaan had, was ik gegarandeerd naar de kloten gegaan.
En zie het zo
Jij bent er niet voor een kliniek maar de kliniek kan voor jou de redding zijn!
Er is niet voor niets een wachttijd van 5 maanden...
Je leert daar zo ontzettend veel over en voor jezelf.
Maar je moet er dan wel voor 1000% voor gaan!

Donald41

Belezen gebruiker
Symptomen die op schizofrenie lijken is iets helemaal anders dan daadwerkelijk schizofreen worden.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
En zie het zo
Jij bent er niet voor een kliniek maar de kliniek kan je redding zijn.
OK ik geef u bij deze gelijk dan.

Maar symptomen die op schizofrenie lijken is iets helemaal anders dan daadwerkelijk schizofreen worden.

Helemaal juist.
Maar slaaptekort kan je idd aan het hallucineren helpen.
Ik heb in mijn militaire opleiding een onderdeel moeten doen, dat de naam had " afmattingsperiode" waarin je te weinig te eten hebt, en bijna geen slaap.
En na enige tijd gaan de planten en bomen in de nacht "leven"!
Deze periode op zich zal ik nooit vergeten. Nee.
Met als afsluiting een zeer lange mars, met volle bepakking en de Fanas, de zgn. mars van de "Kepie Blanc."
In deze periode word je zo moe gemaakt, dat je op een gegeven moment niet meer echt bewust bezig bent.
3 zaken van groot belang.
De eerste is dat je leert dat je nog veel verder kunt, als dat je denkt.
Echt waar. Veel, veel verder kun je.
Tweede is, dat je normen en waarden zeer snel dalen in die zin, confort wordt onbelangrijk. En dus is het niet meer nodig om te eten wat je niet lust, of nog levend is, en dus nog geslacht en geroosterd moet worden. Nee.
De derde zaak is, dat je lichaam (in jeugdige jaren) zeer snel herstelt.
En nog veel andere dingen die ik verder terzijde laat.
Dan nog even dit:
Schizofrenie is echt heel anders, dan door te weinig slaap gaan hallucineren.
De mensen die dit hebben, ga daar maar eens mee in gesprek als je ooit in de gelegenheid bent...
Vreselijk is dat.
Lees maar eens na op internet...
Terug on topic
Je hebt naar mijn idee veel meer kans om te slagen in het stoppen met waar je hooked aan bent, dan thuis.
Geef jezelf die kans...
Anyway. Sterkte!

Laatst bewerkt:

Donald41

Belezen gebruiker
En zie het zo
Jij bent er niet voor een kliniek maar de kliniek kan je redding zijn.

Helemaal juist.
Maar slaaptekort kan je idd aan het hallucineren helpen.
Ik heb in mijn militaire opleiding een onderdeel moeten doen, dat de naam had " afmattingsperiode"waarin je te weinig te eten hebt, en bijna geen slaap.
En na enige tijd gaan de planten en bomen in de nacht "leven"!
Deze periode op zich zal ik nooit vergeten. Nee.
Je wordt zo moe gemaakt, dat je op een gegeven moment niet meer echt bewust bezig bent.
Zeer, zeer leerzaam. Jazeker!

Schizofrenie is echt heel anders, dan door te weinig slaap gaan hallucineren.
De mensen die dit hebben, ga daar maar eens aanstaan. Vreselijk is dat.
Lees maar eens na op internet...

Ja, als ik naar witte muren keek begon ik ook allerlei bewegende schaduwen te zien daarop. Dacht ook constant dat mensen over mij aan het praten waren in andere kamers en dat ik die hoorde.. Dit zou komen doordat je op 1 of andere manier begint te dromen terwijl je eigenlijk wakker bent. Je moet altijd goed blijven beseffen dat die dingen niet echt zijn en door de afkick en slaapgebrek komen en overgaan. Dan is er niks aan de hand. Beetje zoals met trippen op LSD, als je "slecht gaat" moet je blijven beseffen dat het maar een trip is.

Grootste probleem bij mij momenteel is dat je niet kunt gewoon kunt gaan werken in die toestand en van alles moet verzinnen om thuis te blijven.
Ander zou ik gewoon Cold Turkey nog eens durven doen wel..

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Volkomen mee eens.
Zolang het binnen de perken kan blijven.
Nachten doorhalen is veel zwaarder dan niet slapen maar wel kunnen liggen rusten.

Donald41

Belezen gebruiker
Om nog even over mijn eigen afbouw te hebben. Van 2u tot 4u geslapen, wakker geworden en dan weer ongeveer terug van 6u tot 11u geslapen. (Mijn Polar horloge kan dat loggen). Wel weer nachtmerrie, niet lucide deze keer. Dat is niet erg, zo lijkt het of je nog eens iets spannends beleefd. :wink:
Voelde me wat lui vandaag, maar niet slecht.

Deze nacht weer 25mg Diazepam.

L

Lid 110071

Gast
@Donald41 Volgens mij doe je het nu heel goed. Je weet waarschijnlijk al dat het bij de laatste stappen even moeilijk kan worden. Dan gaat je brein protesteren vanwege verandering van gewoonte. Hoop dat je dan misschien af en toe een benzo neemt, of misschien helemaal zonder kunt.

L

Lid 110071

Gast
Hoe is flualprazolam?
De laatste tijd vrij veel interesse in deze brnxkc

Ik ben 21 jaar oud.
En ja ik breng mezelf schade toe...
Probeer al een tijde te stoppen met cathinones gezien het onmogelijk is om niet in een 12 uur lange stim fap zesje te gaan met deze...
Lukt nooit.
Niet dat dat anders is met andere drugs gezien ik al 3 maanden niet nuchter gen geweest...
Mischien toch maar eens een NA meeting bezoeken.
Flualprazolam werkt als een knop: zodra je wakker wordt heb je geen idee wat er vlak voordat je in slaap viel gebeurde, of wat je aan het doen was.
Ik noemde het "in slaap STORTEN", ipv vallen.
Maar sinds ik Ritalin en "echte" benzo's vanwege prijsverschil en bestelgemak voor RC's heb verruild, heb ik heel snel psychoses ontwikkeld. Ik vermoed dat er een link is, maar kan dat niet bewijzen.
Voor die tijd heb ik jaren van alles gebruikt, maar behalve angstklachten nooit stemmen of andere psychotische dingen ervaren. Maar ik moet zeggen dat ik bijna dagelijks aan de 4fMPH en de flualprazolam zat.
Snoepwinkeltje met nare gevolgen.

Rivalrie

Badass junkie
Flualprazolam werkt als een knop: zodra je wakker wordt heb je geen idee wat er vlak voordat je in slaap viel gebeurde, of wat je aan het doen was.
Ik noemde het "in slaap STORTEN", ipv vallen.
Maar sinds ik Ritalin en "echte" benzo's vanwege prijsverschil en bestelgemak voor RC's heb verruild, heb ik heel snel psychoses ontwikkeld. Ik vermoed dat er een link is, maar kan dat niet bewijzen.
Voor die tijd heb ik jaren van alles gebruikt, maar behalve angstklachten nooit stemmen of andere psychotische dingen ervaren. Maar ik moet zeggen dat ik bijna dagelijks aan de 4fMPH en de flualprazolam zat.
Snoepwinkeltje met nare gevolgen.
De schade van Rc's is mogelijk vele malen hoger dan gewone medicatie. Her is natuurlijk niet op mensen getest. Sowieso snap ik niet dat je gratis medicatie inruilt voor rc's? Of kom je uit België?

L

Lid 110071

Gast
De schade van Rc's is mogelijk vele malen hoger dan gewone medicatie. Her is natuurlijk niet op mensen getest. Sowieso snap ik niet dat je gratis medicatie inruilt voor rc's? Of kom je uit België?
Kocht de medicatie via internet. Had het ooit voorgeschreven gekregen, maar werd gestopt door de psychiater. Zonder nazorg. Niet zo handig, maar uiteindelijk heb ik die onhandige en dure keus gemaakt om het maar zelf op te lossen.

Rivalrie

Badass junkie
Kocht de medicatie via internet. Had het ooit voorgeschreven gekregen, maar werd gestopt door de psychiater. Zonder nazorg. Niet zo handig, maar uiteindelijk heb ik die onhandige en dure keus gemaakt om het maar zelf op te lossen.
Ah ja snap het

Donald41

Belezen gebruiker
@Donald41 Volgens mij doe je het nu heel goed. Je weet waarschijnlijk al dat het bij de laatste stappen even moeilijk kan worden. Dan gaat je brein protesteren vanwege verandering van gewoonte. Hoop dat je dan misschien af en toe een benzo neemt, of misschien helemaal zonder kunt.

Ja thx, eens ik op 10mg zit en zo kan houden ben ik ook al tevreden, dat is een normale hoeveelheid.
Mijn ervaring is dat eens je op 0 zit met Diazepam nog een dag of 8 je redelijk normaal voelt omdat het nog in je bloedspiegel zit (denk ik). Daarna begint het goed vervelend te worden.

Zal ook van persoon tot persoon afhangen. (lichaamsgewicht, al dan niet sporten enzo)

Laatst bewerkt:

Donald41

Belezen gebruiker
Wat zijn eigenlijk die research chemicals? Zijn dat dan "drugs" die alleen nog maar via internet te bestellen zijn en eigenlijk niet van geweten is wat de gevolgen zijn? Lijkt me sowiezo link. (ik ben nog van de oude stempel wel).

Rivalrie

Badass junkie
Wat zijn eigenlijk die research chemicals? Zijn dat dan "drugs" die alleen nog maar via internet te bestellen zijn en eigenlijk niet van geweten is wat de gevolgen zijn? Lijkt me sowiezo link. (ik ben nog van de oude stempel wel).
Ja zijn nieuwe drugs waarvan men de gevolgen niet kent. Je bent dus een proefkonijn. De drugs zijn legaal.

Blyatman

Badass junkie
Ja, ik ken die hel. Heb dit ooit Cold Turkey gedaan op eigen initiatief onder begeleiding in een kliniek. Ben fysiek in orde (marathonloper), verpleging zei dat het waarschijnlijk door conditie komt dat ik er minder last van had dan normaal.

Cold turkey bij benzo’s? Kan je marathonloper zijn of niet maar dat heeft er geen moer mee te maken. Je hebt hooguit een geluk momentje gehad. Velen kunnen je hier vertellen dat CT op benzo’s niet iets is wat verpleging adviseren zal.

De Zandman

DF-koning
@Donald41 Volgens mij doe je het nu heel goed. Je weet waarschijnlijk al dat het bij de laatste stappen even moeilijk kan worden. Dan gaat je brein protesteren vanwege verandering van gewoonte.

Volgens mij doe je het nu heel goed. Je weet waarschijnlijk al dat het bij de laatste stappen even moeilijk kan worden. Dan gaat je brein protesteren vanwege verandering van gewoonte. Hoop dat je dan misschien af en toe een benzo neemt, of misschien helemaal zonder kunt.
[/QUOTE]

TS doet het zeker goed!
Maar. Een verslaving bestaat heel vaak uit 2 gedeelten, nl. Allereerst de lichamelijke afhankelijkheid, dan daarnaast de geestelijke afhankelijkheid.
Deze laatste is de zwaarste.
Kan meerdere jaren duren!
En hiervoor is deskundige begeleiding vaak nodig. .

Donald41

Belezen gebruiker
Vannacht toch weer voor 2e keer geslapen op 25mg Diazepam. Voel me goed, geen nevenverschijnselen. Deze keer ook geen nachtmerrie. Vannacht dus weer 25mg.

joetsie

Badass junkie
Woon je in belgie?Ik heb dit al meerdere keren geschreven hier her en der...maar belgiese apotheek maken veel zelf.Ook een slaapmiddel zonder recept zo te koop.En het is geen benzo,niet verslavend

Donald41

Belezen gebruiker
Woon je in belgie?Ik heb dit al meerdere keren geschreven hier her en der...maar belgiese apotheek maken veel zelf.Ook een slaapmiddel zonder recept zo te koop.En het is geen benzo,niet verslavend

Ja, ik woon in Belgie. Over wat voor slaapmiddel heb je het dan? Klinkt interessant...

Donald41

Belezen gebruiker
Cold turkey bij benzo’s? Kan je marathonloper zijn of niet maar dat heeft er geen moer mee te maken. Je hebt hooguit een geluk momentje gehad. Velen kunnen je hier vertellen dat CT op benzo’s niet iets is wat verpleging adviseren zal.

Je gaat als je lichamelijk in form bent minder last hebben van schommelingen in je bloeddruk vooral. Bloeddruk kan ineens heel laag worden of heel hoog bij momenten tijdens zo'n afkick. Ik had daar toen met CT toen ik in topconditie was geen last van. Anderen die niks van duursport deden hadden daar veel problemen mee tijdens die opname en die deden niet een CT maar afbouwen.

Een andere keer CT gedaan in een periode dat ik geen sport deed en helemaal niet in form was door een blessure. Toen had ik daar ook veel last van. Dokter dacht dat dat daar mee te maken had.

Ik weet dat niet natuurlijk niet zeker, ik ben geen dokter. Maar afgaande op mijn ervaring denk ik dat dat best wel eens zou kunnen kloppen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan