Lijm snuiven.

Overcome

Belezen gebruiker
Ik lees hier wel eens staan bij Done: Lijm.

Ik weet niet of ik hiermee wel bij het juist mapje ben, of als het niet al eens eerder is besproken op drugsforum... maar hoe kan je in henks naam nou lijm snuiven? ik heb normaal gesproken al vaak last van verkoudheid maar als er lijm in m'n neus zit... :confused:

pieter-b

Wijs gebruiker
haha..wat een grap...bedoelde de ts nu dat hij dacht dat je een lijntje lijm op een spiegeltje smeert en dat opsnuift?
Lol
Goedemorgen!! :tearsofjoy:
(je inhalleert de damp:wink:

Soma

Bewuste gebruiker
Hehe, je spuit de lijm in een plastic zak ofzo en zet die zak over je mond en neus. En dan beginnen inhaleren. Maar het is toch niets da ik ooit zou doen. Er zijn al redelijk veel mensen overleden aan verstikking op deze manier :wave:

Flameon

Badass junkie
Het gaat zich om de damp die vrij komt, en niet om de lijm zelf :)
Maar zo plezierig en veilig is dit niet

Hans

Wijs gebruiker
pieter-b zei:
haha..wat een grap...bedoelde de ts nu dat hij dacht dat je een lijntje lijm op een spiegeltje smeert en dat opsnuift?
Lol

ROFLMAO

'Me neus zit verstopt!!' :(

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
hahahaha,,,letterlijk lijm snuiven,,,nee dat lijkt mij ook niet echt wat :rolleyes:
maar zowiezo om aan een zak met lijm te zitten is niet echt mijn ding,,,het enigste wat je er aan over houd is dat je afgebroken hersen cellen via je neus eruit lopen.

:wave:

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
pieter-b zei:
Lol

haha, ga maar eens uitleggen hoe het komt dat er een spiegeltje aan je neus vast geplakt zit.

Taat

Bewuste gebruiker
hahahaha o mijn god, dat is de stomst gedachte van 2008 :rock:
Werkelijk een lijn lijm naar binnen jagen :kots:

Lijm snuiven is voor paupers, alleen kinderen die wekelijks 1 maaltijd krijgen en op de vuilnisbelt wonen doen het..

Je leeft in Nederland.. :wave:

Spor

Wijs gebruiker
Bartyo zei:
Vooral de seconden lijm schijnt erg lekker te zijn :openmouth: :beer:

Das alleen voor de snelle snuivers

niet voor mensen die uren erover doen om de perfecte lijn te leggen - die ze vervolgens opsnuiven

cronos

Wijs gebruiker
ik heb dat ook nog gehoord het geval lijm snuiven,maar is dat niet een fabelke vraag ik mij af?

Judas

Wijs gebruiker
Geloof niet dat er tegenwoordig hier in het westen nog iets plesants in lijm te vinden valt. Slechts chemische bestanddelen die zware neurologische schade voortbrengen. Van solutie bandenplak kon je vroeger goed high worden, maar fabrikant simson heeft de bestanddelen gelukkig gewijzigd :)
Lijm is voor hele andere doeleinden bestemd: het muurvast met de handpalmen vastplakken van vervelende types aan de achterkant van een vrachtwagen bijvoorbeeld :grin:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
in ieder geval, als een product licht ontvlambaar is dan is het schadelijk bij inhaleren(en er zijn andere effecten)

cronos

Wijs gebruiker
men lacht hier met die topic (ik ook hoor :tearsofjoy: ),maar ik heb dit ook nog gehoord denk ik en dat je er verslaafd aan kunt geraken :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: ,of is het iets anders in die aard? :confused:

cronos

Wijs gebruiker
Wat is het ?
Glue sniffing is het snuiven van vluchtige oplosmiddelen. Het wordt gedaan om in een roes te raken. Het gaat hierbij om producten als lijm, benzine, gas uit sigarettenaanstekers, verf en lakverdunners, nagellakverwijderende stoffen of drijfgassen uit spuitbussen. Na inademing hebben de middelen vrijwel direct effect. De middelen hebben over het algemeen een korte werkingsduur.

Wat doet het ?
De effecten lijken een beetje op die van alcohol. Men voelt zich licht aangeschoten en in een roes. Men staat niet stevig meer op zijn benen en wordt duizelig. Soms komen er hallucinaties, die meestal plezierig en kleurrijk zijn. Neemt men meer, dan raakt de gebruiker in een dromerige toestand en treden er bewegingsstoornissen op. De gebruiker kan nauwelijks meer op zijn benen staan en lijdt geheugenverlies.
Dit is te vergelijken met dronkenschap waarbij men zichzelf niet onder controle heeft. De gebruiker wil meestal in een lichte roes blijven. Na gebruik kan een kater ontstaan. Men heeft dan last van hoofdpijn en misselijkheid.
Bij grotere dosissen kan verlies van bewustzijn optreden. Uiteindelijk kunnen verlammingsverschijnselen optreden, ook van de ademhalingsspieren. Dan staat de ademhaling stil en houdt het hart ermee op.

Kans op verslaving
Het lichaam went aan de oplosmiddelen. De dosissen moeten steeds verhoogd worden. De onthoudingsverschijnselen zijn mild. De meest genoemde klachten zijn angst, slapeloosheid, duizelingen, verminderde eetlust, duizeligheid en misselijkheid. Geestelijke afhankelijkheid treedt wel op, dat wil zeggen de persoon verlangt sterk naar de roes.

Overige risico´s
Vele oplosmiddelen zijn brandbaar en met lucht gemengd ontplofbaar. Een sigaretje opsteken kan rampzalige gevolgen hebben. Sommige gebruikers worden zeer opgewonden en agressief . De persoon is naderhand volledig vergeten wat er tijdens de roes is gebeurd. Ook verstikking kan voorkomen, met name wanneer er gebruikt wordt met een plastic zak over het hoofd.
De overige risico's liggen vooral op het lichamelijk vlak. Tri en gefluorideerde koolwaterstoffen kunnen ernstige hartritmestoornissen teweegbrengen die soms de dood tot gevolg hebben. Stoffen zoals hexaan, benzine, tri of samengestelde lakverdunners brengen verlammingsverschijnselen met zich mee. Tolueen (dat vaak in lijm zit) leidt tot neurologische schade. Tri en tetra kunnen nier- en leverbeschadigingen geven.
De meeste oplosmiddelen veroorzaken bloedarmoede. Benzeen kan nog andere bloedziekten veroorzaken. Drijfgassen in spuitbussen hebben nog een extra risico voor de longen. Chronisch gebruik leidt tot evenwichts-, gezichts- en gehoorstoornissen terwijl ook het denkvermogen achteruit gaat. Heftig gebruik kan leiden tot doofheid en dementie.

Hoe risico´s te verminderen ?
Veilig gebruik van oplosmiddelen is gezien de risico's niet mogelijk. De risico's kunnen beperkt worden door geen plastic zak over het hoofd te doen, door af te zien van gebruik van spuitbussen en door niet te gebruiken op gevaarlijke of geïsoleerde plekken zoals bij water of op daken.
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

cronos

Wijs gebruiker
voila effkes opgezocht op google en gekopieërd,hopelijk heb je er iets aan,ikzelf heb geen goesting om dit nu te lezen :stoned: :tearsofjoy:

Bovenaan