Kweek dagboek

Haze

Bewuste gebruiker
Ik heb ze nu 22 dagen. Ze staan de hele dag buiten(of het moet klote weer zijn/s'nachts vriezen). Ze beginnen al lekker te ruiken als je de plantjes aanraakt. Ik heb er 3:

4 mei 2006:

Plant 1:

Dag 1: 10 cm
Dag 22: 24 cm

Goede stabiele plant lijkt het te zijn. Topjes lijken al te komen, flinke vertakkingen over de hele plant. Grote bladeren.

---

Plant 2:

Dag 1: 10 cm
Dag 22: 23cm

Leek wat zwak op het begin, tot ongeveer een week geleden. Ziet er nu heel sterk uit. Sterke steel en bladeren. Goede vertakkingen en beginsellen van toppen.

---

Plant 3:

Dag 1: 8 cm
Dag 22: 20 cm

De kleinste van de 3. 1 van de bladeren is schuin gegroeid door een schimmel die ze heeft opgelopen. Maar dat komt goed. Nog weinig vertakkingen.

---

Dit zijn ze nu, ik zal blijven updaten in dit topic

Obyt

Experimenterende gebruiker
Zijn het zeker vrouwtjes?

Ze zijn best wel al groot maar er zitten nog geen kroppen op...
Bij een vriend van me zijn ze ongeveer even groot en is er bovenaan toch al een duidelijke vorming van een krop die superlekker ruikt al.

Haze

Bewuste gebruiker
Obyt zei:
Zijn het zeker vrouwtjes?

Ze zijn best wel al groot maar er zitten nog geen kroppen op...
Bij een vriend van me zijn ze ongeveer even groot en is er bovenaan toch al een duidelijke vorming van een krop die superlekker ruikt al.

Ja het zijn vrouwtjes.

De foto is onduidelijk maar er zitten wel kroppen op, ik zal een foto maken.

Freaky high

Bewuste gebruiker
die planten zijn heel mooi, mijn planten groeien niet zo goed als deze van jou. maar ze groeien ook binnen. misschien daardoor. mooie vertakkingen.
hier een paar fotos van onze plant

zij/hij staat thuis bij een vriendin van mij. ziet het er een gezond plantje uit?

Haze

Bewuste gebruiker
Update Zaterdag 6 mei 2006
--Plant 1--

Vette shit, tis nu al een struik. Ze kwam haast met haar eigen bladeren in de knoop. Topvorming!

--Plant 2--

Struik nummer 2. Op het begin leek ze zwak maar ze is nu even groot en breed als nummer 1. Ook hier topvorming!

--Plant 3--

Het zorgenkindje, tot voor kort. Ook totaal omgeslagen. Ze is heel sterk geworden in een paar dagen. Wat het goede weer al niet kan doen!.

Haze

Bewuste gebruiker
Update 10 mei:

Ze staan met zen 3en in de nieuwe pot:

Onderin de pot zitten scherven en hydrokorrels voor de afvoer van het water. Plant 2 was even ingestort naar de overpotting, maar na wat water en liefdevol geschreeuw(groeie, kankerlijers!). Foto's:

Plant 1:

Struiken!

Plant 2:

Dit is een foto net voordat ie instortte. Vette kutzooi effe dus. Maar het is weer opgelost, goede foto komt eraan.

Plant 3:

Volgens mij voelt ze zichzelf goed. Ze ruikt in ieder geval lekker. Ze gaat er ook steeds beter uit zien.

Mindless1985

Badass junkie
Mooi man

over een paar weken ga ik binnen een paar planten groeien, als ik op mezelf woon. Lijkt me verdomd interessant :grin: Maar ze zien er echt goed uit :)

Freaky high

Bewuste gebruiker
mooi plantjes man! onze plantjes staan nu al zo een weekje buiten schat ik en ze zijn er flink door gegroeid! die buitenlucht doet planten echt goed denk ik. ze groeien rapper en de stam is eindelijk stevig geworden

Wortel

Bewuste gebruiker
Freaky high zei:
mooi plantjes man! onze plantjes staan nu al zo een weekje buiten schat ik en ze zijn er flink door gegroeid! die buitenlucht doet planten echt goed denk ik. ze groeien rapper en de stam is eindelijk stevig geworden
De stam is door de wind en het sneller groeien is door meer zon :wink:

lot

Badass junkie
zie ik het nou goed? staan ze gewoon voor de deur op de stoep!! :|
hehe lijkt me niet he of wel?

Haze

Bewuste gebruiker
Eigenlijk hebben jullie allebei gelijk. hij staat voor onze aanbouw(minder valide vader, over een paar jaar invalide, lang verhaal). Vanmorgen stonken ze wel als de neten.

Haze

Bewuste gebruiker
Update 15 mei 2006

Ze staan nu dik een maand in de grond, lekker gegroeid vind ik.

Plant 1:

Struik! Misschien ga ik 1 stuk stekken.

Plant 2:

Lekkere struik-vorming. Ook hier mogelijkheid tot stek.

Plant 3:

Minder struikerig als de andere, maar toch een mooie
plant.

Nog ff een foto van de 3 bij elkaar:

Groetjes

Haze

Bewuste gebruiker
caatje zei:
He haze hoe is t met je planten?

Damn, dit topic heb ik lang vergeten, anyway:

Update: 25 aug. 2006

De palen en het zeil zijn om regenwater een beetje tegen te houden. De gele bladeren komen volgens de groeiwinkel hiezo doordat ze in de bloei staan(verduisterd) en ze nu al hun krachten en voeding gebruiken voor de topjes in aanbouw.

Mijn fotocamera is alleen niet scherp genoeg om dat te kunnen fotograferen.

Ook zijn ze redelijk stressig, veel paarse stammetjes. Kan dit komen doordat ze in de bloei gaan/zijn?

Maar dit is dus zo'n geel blad:

Al met al vind ik het nog steeds goed gaan. Nu maar bidden voor een heerlijke nazomer

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
WTF :openmouth: zijn dat nog steeds die 3 planten? fuck echt groot!
Ik heb er 4 staan (een mannetje.. najah kan ik kruisen voor zaad voor volgend jaar :P ) maar die zijn een stuk minder struikachtig. Wel zijtakken enzo maar veel minder als die hoop van jou :P

Nouja misschien hebben ze te kleine potten.. volgend jaar maar s wat in de volle grond zetten en kijken wat er gebeurt.

Haze

Bewuste gebruiker
Radeon915 zei:
WTF :openmouth: zijn dat nog steeds die 3 planten? fuck echt groot!
Ik heb er 4 staan (een mannetje.. najah kan ik kruisen voor zaad voor volgend jaar :P ) maar die zijn een stuk minder struikachtig. Wel zijtakken enzo maar veel minder als die hoop van jou :P

Nouja misschien hebben ze te kleine potten.. volgend jaar maar s wat in de volle grond zetten en kijken wat er gebeurt.

Ja dat zijn ze, en verbazen doet het me wel en niet. Het is namelijk een 100+liter pot. tel daarmee mijn domme fout op dat ik er +/- 4 maanden wortelstimulator heb bijgeflikkerd, i.p.v de normale 2 weken.

Haze

Bewuste gebruiker
Update 8 September 2006:

Bloei!!! totale heerlijkheid in me achtertuintje. Hier is een mooie foto:

Ze verliezen mega veel blad, maar dat is te begrijpen, er was ook heel veel blad :-P .

Trouwens, zei er iemand iets over toppen??

Hier nog zon mooie foto:

En nog een mooie, Lachen allemaal-achtige foto:

Reacties? tips? hoor het graag

Mr 187

Bewuste gebruiker
Toppen genoeg,hoop alleen voor je dat ze nu nog ff goed doortrekken aangezien je al veel geel blad hebt....

Die toppen zijn pas in beginfase en moeten nog wel ff afrijpen hopen op wat goed weer..

Verder is het een leuk oerwoudje van slechts 3 plantjes....

P,s, hoe dik is de stam onder van je planten in cm..?

neorej_

Newbie
Mr 187 zei:
Toppen genoeg,hoop alleen voor je dat ze nu nog ff goed doortrekken aangezien je al veel geel blad hebt....

Die toppen zijn pas in beginfase en moeten nog wel ff afrijpen hopen op wat goed weer..

Wat kan je doen aan dat geel blad, bij mij begint er ook eentje wat geeltjes te worden... Andere jaren nooit voorgehad.

neorej_

Newbie
davie zei:
Gele bladeren kan betekenen ondervoeding of overbemesting.

Geef je voeding?

Ik geef voeding maar die is echt wel berekend... Dit is ook het eerste jaar dat ik er last van heb en het is maar 1 plant. Al de rest krijgt even veel voeding.

Dus voeding bijgeven best? (Het is een vrij grote plant)

Intoxicated

Wijs gebruiker
tip: volgende keer je planten in 3 potten doen.
Nu krijgen de binnenkanten van de planten echt amper licht.
Dan krijg je wel niet zo'n struik, maar het werkte voor mij echt wel goed, en het neemt wat meer ruimte in natuurlijk.

davie

Wijs gebruiker
neorej_ zei:
davie zei:
Gele bladeren kan betekenen ondervoeding of overbemesting.

Geef je voeding?

Ik geef voeding maar die is echt wel berekend... Dit is ook het eerste jaar dat ik er last van heb en het is maar 1 plant. Al de rest krijgt even veel voeding.

Dus voeding bijgeven best? (Het is een vrij grote plant)

Heb je geen voedingsschema? In princiepe kunnen planten buitengroeien zonder voeding omdat er vaak in de grond al voeding zit. Ik weet eigenlijk weinig van buitenkweek. Maar de laatste week voor oogsten is het verstandig om te stoppen met voeding geven want anders wordt de smaak minder.

Mr 187

Bewuste gebruiker
neorej_ zei:
Mr 187 zei:

Wat kan je doen aan dat geel blad, bij mij begint er ook eentje wat geeltjes te worden... Andere jaren nooit voorgehad.

Ligt eraan in welke fase je zit,zit je tegen het einde dan is dat heel normaal en hoef je er in principe niks aan te doen,wanneer je dit in de groei hebt of net in de bloei kan je bladvoeding toe dienen,worden ze weer mooi groen van....

Haze

Bewuste gebruiker
Mr 187 zei:

Vrijdag heb ik vrij, word knipdag. Lekker snoeien zo.

De stam is geschat ongeveer 4-5cm in diameter. (de dikste dan.)

En voor mijn eerste kweek, vind ik mijn topjes totaal ownen :grin: :smoke:

Bovenaan