(Kruis) Tolerantie psychedelica

witte270

Bewuste gebruiker
Beste drugsforum,

Ik had een vraag over tolerantie van verschillende psychedelische middelen. Zo weet ik bij voorbeeld dat LSD direct een tolerantie opbouwt waardoor je het beste na twee weken weer kunt gebruiken. Ik weet ook dat tussen LSD en paddo's / truffles een tolerantie optreedt.

Ik vroeg mij echter af wat de tolerantie van de volgende middelen is met elkaar, dus of er sprake is van Kruistolerantie, bijvoorbeeld bij:

LSD en DOC
DOC en 2-CB
2-CB en LSD
Etc. Etc.

Dit omdat bijvoorbeeld DOC een amphetamine is die je laat trippen, heeft dit effect op tolerantie van andere psychedelische middelen.

Heel erg bedankt voor jullie antwoord alvast.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Jawel, er is zeker kruistolerantie bij psychedelica. de meesten maken gebruik van dezelfde receptoren. Maar er zijn ook uitzonderingen/halve uitzonderingen

Lysergamides bouwen over het algemeen meteen na inname tolerantie op, en zijn over het algemeen niet stapelbaar. De halfwaardetijd is meestal rond een week, en na ruim 2 weken zit je over het algemeen wel weer redelijk goed.

Triptamines heb je een groot gedeelte die ook meteen tolerantie opbouwt en zijn over het algemeen ook niet echt stapelbaar. De meesten hebben een halfwaardetijd van 3 dagen, na een week zit je wel weer goed. De uitzondering betreft DMT/DPT en aanverwanten, die tolerantie is zo weer weg. Zo kan je dus een paar uur/dag na DPT weer trippen, maar omgekeerd is het tegenovergestelde het geval, als je vandaag LSD doet en morgen DPT zal je DPT niet zo veel doen doordat je nog met kruistolerantie van de LSD zit

Bij de Phenethylamines zihet meeste verschil. Zo bouwen NBOH's/NBOMEs vrij snel tolerantie op met een halfwaardetijd van een week (dus ruim 2 weken tolerantie net als Lysergamides) terwijl de DOx serie en de 2c-x serie een stuk minder snel tolerantie opbouwen zodat die wel stapelbaar zijn met ook nog een vrij korte halfwaardetijd.

Een en ander ligt er ook aan hoe vaak je tript, als je echt vaak tript dan werkt de kruistolerantie vaak wat langer door dan dat je maar heel af en toe tript en dan eens een 2 trips kort op elkaar hebt.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Beste drugsforum,

Ik had een vraag over tolerantie van verschillende psychedelische middelen. Zo weet ik bij voorbeeld dat LSD direct een tolerantie opbouwt waardoor je het beste na twee weken weer kunt gebruiken. Ik weet ook dat tussen LSD en paddo's / truffles een tolerantie optreedt.

Ik vroeg mij echter af wat de tolerantie van de volgende middelen is met elkaar, dus of er sprake is van Kruistolerantie, bijvoorbeeld bij:

LSD en DOC
DOC en 2-CB
2-CB en LSD
Etc. Etc.

Dit omdat bijvoorbeeld DOC een amphetamine is die je laat trippen, heeft dit effect op tolerantie van andere psychedelische middelen.

Heel erg bedankt voor jullie antwoord alvast.
Dat hangt dus ook af van de volgorde waarin je de genoemde middelen gebruikt. De lysergamides (LSD-achtigen) geven een sterke en langdurige kruistolerantie met praktisch alle psychedelica die eveneens op de 5-HT-2A receptor werken. De 2C-x geven naar verhouding amper tolerantie en de kruistolerantie is niet voor alle middelen gelijk. Bij 2C-B is de tolerantie zo goed als verwaarloosbaar, bij 2C-E duurt het ongeveer een halve week, maar zit je na 1-2 dagen nog maar op de helft. Anyway, bijvoorbeeld eerst 2C-B en kort daarna LSD zal dus veel minder 'problemen' geven dan eerst LSD en dan 2C-B. Als je een aantal dagen kort op elkaar zou willen trippen (bijvoorbeeld op een meerdaags festival), dan kun je je aan de volgende vuistregel houden: fenethylamine vóór lysergamide of tryptamine. Dus, bijvoorbeeld, eerst een dag 2C-B of DOC, dán pas LSD of paddo's/truffels. Neem je eerst 2C-E of DOC, dan kan het raadzaam zijn om er toch minstens één à twee dagen tussen te laten of anders de dosering van de lysergamide (bijv. LSD) of tryptamine (bijv. paddo's) lichtelijk naar boven bij te stellen. Er zijn wel een aantal uitzonderingen op deze regel, welke acht.zes al noemde.

Bovenaan