Kratom

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Hey,

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb nu door de jaren heen, verschillende malen kratom (Red Thai Maeng Da) capsules geprobeerd. Was totaal van 100 gram verdeeld over 50 capsules, dus 2 gram/capsule. Wou vooral het stimulerend effect dus dan ligt de dosering tussen 2-5gr, hoe hoger de dosering, zou het verdovend moeten werken. Maar bij de lage dosering voelde ik totaal niets, 4 x geprobeerd op lege maag (zoals ik ook doe bij lsd en truffs). Dan wou ik het verdovend effect eens testen en had ik eerst 14 gram (7x2gr) genomen, later nog paar x lage dosis tot het op was. En ook hier nooit iets van effect, enkel wat ambetante maag. Doe ik iets verkeerd, is dit gekend dat het niet bij iedereen werkt of zit ik er zo naast met de dosering? De vloeibare variant is deze doeltreffender qua effecten. Laat maar van jullie horen :)

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Weet je zeker dat er 2 gram in die capsule zit? Voor mijn gevoel past er geen 2 gram in een capsule. Mijn had 0,5-0,6 gram per stuk.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Vanaf 8 gram begon ik deze wel aardig te merken in ieder geval, dat je aangeeft van 14+ gram niets te merken is wel wat opmerkelijk.

Dingleberry

Experimenterende gebruiker
Weet je zeker dat er 2 gram in die capsule zit? Voor mijn gevoel past er geen 2 gram in een capsule. Mijn had 0,5-0,6 gram per stuk.

Dacht ik ook, mijn 0.5 gram capsules zijn al extra groot, eerder kocht ik 0.3 gram capsules. Een capsule met 2 gram lijkt me lastig slikken.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Vanaf 8 gram begon ik deze wel aardig te merken in ieder geval, dat je aangeeft van 14+ gram niets te merken is wel wat opmerkelijk.

Vanaf 8 gram pas? Ik merk kratom vanaf enkele grammen. Subtiel, maar duidelijk. Waarbij de groene duidelijk sterker is dan de witte (maar die laatste vind ik wat stimulerender, dus soms wenselijker en/of functioneler). Van 8 gram zou ik waarschijnlijk over mijn nek gaan, vind de grens bij kratom tussen fijn en teveel bijwerkingen tricky. De rode nooit gehad...

Van +14 gram niets merken vind ik ook heel merkwaardig!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Van 8 gram zou ik waarschijnlijk over mijn nek gaan, vind de grens bij kratom tussen fijn en teveel bijwerkingen tricky. De rode nooit gehad...
Van 8 gram van de red vein maeng da kan ik ook wel over m'n nek gaan, een dosering waarbij ik waarschijnlijk even zou moeten liggen.

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Waren nogal grote capsules, niet kleintjes die je bij de apotheek krijgt. Maar moest er uiteindelijk toch minder inzitten, zou ik toch nog wat effecten mogen ervaren.

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Ik verwachtte er misschien gewoon te veel van, niet iets subtiel, waarbij je niet weet mmm ist nu van de kratom of van mn mede. Misschien had ik gewoon zwak spul.

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik heb onlangs een sterke witte gekocht en dat was tevens mijn eerste keer. Rond 17:00 2 gram genomen met een klein beetje eten. Rond 19:00 voelde ik wel wat. Ik was blij, energierijk...had "er" wel zin in maar had niet echt dat "onder invloed zijn" gevoel. Toen 1 gram bij genomen rond 20:00. Om 21:00 werd ik steeds misselijker....tot het zo erg werd dat ik naar de wc moest rennen om te spugen. Halverwege kreeg ik de eerste buik-spasme al (zoals je dat krijgt als je echt moet spugen) en letterlijk binnen enkele seconden nadat ik boven de pot hing om te spugen trok het weg. Uiteindelijk dus niet gespuugd.

Ik denk dat het niet zozeer de stof is dat je misselijk maakt maar meer dat je gewoon een rauwe plant zit op te eten en dat als een soort modder of klont in je maag ligt.

Anyway, die nacht tot 4:00 klaarwakker geweest want kon echt niet slapen. Voelde een beetje alsof ik uren geleden amfetamine genomen had en daar nu niks meer van voelde maar desondanks nog wel klaarwakker was.

Wil het nog een keer proberen maar ben een beetje huiverig 😜 2 gram in een capsule is idd wel extreem groot. Ik heb capsules in de maat 00 en daar krijg je met moeite 1 gram in. Dat zijn al aardige jongens om weg te werken. Ik vermoed dat die van jou ook 1 gram zijn.

Maar drugs zou je eigenlijk nooit moeten doen als je niet weet wat en hoeveel je nou eigenlijk neemt....

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik verwachtte er misschien gewoon te veel van, niet iets subtiel, waarbij je niet weet mmm ist nu van de kratom of van mn mede. Misschien had ik gewoon zwak spul.

Ik ben dus nog niet zo ervaren, maar volgens mij is het inderdaad een subtiel effect en niet te vergelijken met de meeste andere drugs. Meer zoals valerium ofzo.. Ik heb echter ook wel relezen dat het nogal per keer kan variëren. Zelfde dosis, zelfde kratom, zelfde persoon en toch ander effect dan de vorige keer.

Maar wellicht zijn hier andere gebruikers die daar duidelijker antwoord op kunnen geven.

Dingleberry

Witte kratom kan in lage doses inderdaad een energiek effect geven, en is (voor mij) ook niet de meest geschikte soort om 's avonds te nemen.
Wat subtiliteit betreft, het is waarschijnlijk goed om te beginnen met een dosis waarbij het effect subtiel is, maar als ik een goede dosis Red Borneo neem voel ik toch echt wel een zware deken over me heen vallen en kom ik in een soort dromerige staat.

Met kratom in capsules kreeg ik overigens regelmatig het idee dat ik meer misselijk werd van die capsules zelf (die weeïge smaak en geur kan ik slecht tegen) want sinds ik het gewoon door de ranja roer heb ik bijna nooit meer last van misselijkheid of een naar gevoel in de maag, tenzij ik echt te veel neem.

LimburgseBoerin

je moet er volgens mij genoeg vloeistof bij drinken , ik heb de indruk dat kratom ook vochtafdrijvend werkt dus blijf ik liever gehydrateerd, ik had het ook wel eens op een lege maag en het begon pas iets later te werken toen ik iets gegeten had, ik denk dat het dan beter opgenomen wordt. ik heb wel nooit capsules maar gewoon kratom poeder, ik heb een lepeltje dat +/- 2.5 gr is en dat geeft bij mij al effect , maar 4 gr geeft het beste effect voor mij.

Bovenaan