Kratom verslaving

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Ik ben nu al een jaar verslaafd aan Kratom, ik neem iedere dag zo'n 12-17 gram over de dag heen. Het lukt me gewoon niet om ermee te stoppen. Ik krijg ernstige afkickverschijnselen, ik voel me echt doodziek gewoon, zweten, angstig, onrustig, spierpijn, koppijn en mijn depressie en adhd symptomen worden erg versterkt. Kratom helpt me daar normaal bij, daarom ben ik er ook verslaafd aan geraakt. Maar ik ben gewoon klaar met die afhankelijkheid.

Ik heb een paar vragen erover:
- Zou je aanraden geleidelijk te stoppen of in 1 keer?
- Als hier mensen zitten die er ook verslaafd aan zijn geweest, hoelang duurde de afkickverschijnselen?
- En hoe voelde je je toen je er vanaf was? Ik ben namelijk best wel bang dat het zo goed helpt dat ik me zonder klote ga voelen. Maar misschien klopt daar wel helemaal niks van en voel ik me zonder veel beter. Ik heb geen idee omdat ik geen dag zonder ga.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Hee @Rat

Cold turkey kan wel maar je kunt jezelf ook wat ellende besparen en het afbouwen. De effecten van een dosis verlagen zullen een paar daagjes tot max een week aanhouden, maar geestelijke afhankelijkheid kan wel wat langer duren. Je zal je zonder wel ff klote gaan voelen, maar dat zal maar beperkte tijd duren. Dat is eigenlijk de geestelijke afhankelijkheid die praat, want niemand heeft baat bij een ernstige verslaving.

Je moet voor jezelf bedenken of je je liever korte tijd zeer slecht voelt en een heel strak afbouwschema aanhoudt, of dat je het heel erg uitspreidt. Bij dat laatste ben je langer bezig maar is het wel milder.

Succes, ik weet dat het een vrij verslavend stofje kan zijn.

WheelOfK

Newbie
Hey, ik ben zelf ook al een aantal jaar verslaafd geweest aan kratom. Over de afgelopen 2/3 jaar soms wat weken tot een keer een maand gehad waar ik stopte, maar altijd wel weer begonnen. Momenteel ben ik, na het afgelopen jaar dagelijks te hebben gebruikt (15-25) gram per dag, nu 10 dagen gestopt (in 1 keer) en ik hoop nu voor goed. Cold Turkey is in mijn ogen het meest aan te raden, de ontwenning is iets heftiger, maar wel een stuk korter en mentaal makkelijker om door heen te komen imo, taperen kan maar kost aardig wat wilskracht om consequent te doen en maakt de ontwenning alleen maar langer. Afgelopen dagen zijn niet heel fijn geweest maar ik moet zeggen dat ik het minder erg is dan ik had verwacht. Alledaagse dingen worden wat zwaarder om uit te voeren en alles wordt een beetje saai, maar fysiek is het allemaal wel te doen. Ik gebruik supplementen als liposomale vitamine C en black seed oil, die helpen best goed tegen de ergste ontwenningsverschijnselen, dus die zou ik als ik jou was inslaan (en magnesium voor slaap). Verder kan ik als tip deze subreddit meegeven (reddit.com/r/quittingkratom), waar je support kan krijgen van medequitters, dit kan mentaal nog wel eens helpen, en verder ook alle info wat je kunt verwachten bij ontwenning. Heel veel succes!

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Ik vind het lastig om als niet verslavings deskundige(maar wel ervaringsdeskundige) advies te geven.
Je geeft zelf aan dat je Kraton gebruikt om onrust te onderdrukken. Dit gaat terugkomen. Zelf deed ik het ook om die reden. Ik ben bijna altijd gespannen. Met Kraton voelde ik me zo relaxt.
Je zult gedragsverandering moeten toepassen om dit op te vangen. Ga bijvoorbeeld op een sport die je fysiek zwaar uitdaagt(Fitness/Kickboksen). Ga elke dag een eind wandelen of op momenten dat je je gespannen voelt. En plan al een paar afspraken met vrienden in, een week van te voren. Dan heb je een duidelijke weekstructuur en kun je daarnaast je energie kwijt. Dit maakt je veel sterker tegen een terugval.
Zelf zou ik de Kraton afbouwen. Maar hier durf ik geen verder advies over te geven.
Zelf heb ik 1 keer naar een periode van niet al te heftig gebruik ongeveer 2 tot 4 weken afkickverschijnselen gehad die wel te doen waren. Na een periode van heftiger gebruik heb ik 6 weken afkickverschijnselen gehad. De laatste 3 weken alleen nog diarree.

mrorange

Bewuste gebruiker
Ik heb zeker meer dan 8 maanden 25 gram
Per dag gebruikt. 2 weken geleden kreeg ik een ernstige salmonella vergiftiging (niets met de kratom te maken) waardoor ik gewoon niet meer kon gebruiken (kon niet eten, kon niet drinken) en ben doodziek geweest en in het ziekenhuis gelegen. Ik kan daarom heel moeilijk inschatten welke ontwenning kratom heeft gebracht aangezien ik echt doodziek was. Geen kalium meer, nierfunctie gestopt echt doffe ellende, ik was net op tijd op de spoedeisende hulp. Maar eigenlijk dus niets van de ontwenning meegekregen. Ik ben nu een week beter en heb nu 6 dagen weer 25 gram gebruikt. Ik realiseerde me vandaag dat het me bakken met geld kost en ben vandaag direct weer gestopt. Ik heb natuurlijk al 2 weken niet meer gebruikt en ik vraag me af of die 6 dagen 25 gram van nu, me enig probleem gaan geven.

Ik krijg sowieso op voorschrift Lorazepam dus daarmee kan ik wel wat onderdrukken. Hoe dan ook. Ik denk dat iedereen anders op de afkick reageert maar het bindt aan de opiaat receptoren dus verwacht altijd een vorm van dat soort lichamelijke/geestelijke afkick.

voor mij werkt cold turkey het best. Gewoon ff 3,4 dagen klote en dan is het weg. Behalve bij zwaardere middelen uiteraard. Ik heb na 4 dagen alcohol ontwenning een insult gehad en daarvoor totaal 4 keer in een kliniek gezeten. Ben blij dat ik van die rotzooi af ben. Nu de kratom nog weg en dan langzaam de lorazepam afbouwen.

als ik nu echt dikke ontwenning van de kratom krijg, laat ik het hier even weten. Maar ik verwacht het niet echt eigenlijk. Hooguit wat down enz.

update: de drang om te kopen, omdat het nu op is, is volledig weg. Dat had ik wel extreem voordat ik ziek werd. Dus ik denk dat het een geluk bij een ongeluk geweest is dat ik afgekicked ben tijdens m’n ziekte

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Hoe gaat het met je nu, was het te doen, de afkick?
Is het goed gegaan?
25 gram kratom is niet weinig te noemen....

Randland

Experimenterende gebruiker
Hoelang duurt het voordat kratom lichamelijk afhankelijkheid vertoont.
Oftewel hoelang moet je dagelijks gebruiken en hoeveelheid tot verslaving?

Sandy24

Newbie
Ik ben nu al een jaar verslaafd aan Kratom, ik neem iedere dag zo'n 12-17 gram over de dag heen. Het lukt me gewoon niet om ermee te stoppen. Ik krijg ernstige afkickverschijnselen, ik voel me echt doodziek gewoon, zweten, angstig, onrustig, spierpijn, koppijn en mijn depressie en adhd symptomen worden erg versterkt. Kratom helpt me daar normaal bij, daarom ben ik er ook verslaafd aan geraakt. Maar ik ben gewoon klaar met die afhankelijkheid.

Ik heb een paar vragen erover:
- Zou je aanraden geleidelijk te stoppen of in 1 keer?
- Als hier mensen zitten die er ook verslaafd aan zijn geweest, hoelang duurde de afkickverschijnselen?
- En hoe voelde je je toen je er vanaf was? Ik ben namelijk best wel bang dat het zo goed helpt dat ik me zonder klote ga voelen. Maar misschien klopt daar wel helemaal niks van en voel ik me zonder veel beter. Ik heb geen idee omdat ik geen dag zonder ga.
Hey!
Misschien ben je er al vanaf, maar ik reageer toch even :).

Ik ben ongeveer 4 jaar verslaafd geweest aan kratom. Ik nam het elke dag ongeveer 5 keer. De dosis verschilde van 2gr tot 3,5gr per keer. Eigenlijk nam ik het vooral om de afkickverschijnselen tegen te gaan, een echte "high" kreeg ik er niet meer van. Ik was de afhankelijkheid helemaal zat en besloot te stoppen. Ik heb het afgebouwd. Van elke dosis deed ik er 0,1 gr af dus dat kwam neer op een halve gram per dag. Dit ging eigenlijk vrij makkelijk.
Wanneer je ongeveer op de 0,5 per dosis zit, krijg je wel wat afkickverschijnselen en dan is het prima om bijvoorbeeld 1 dag op dezelfde dosis te blijven. Ik heb dit overigens maar 1 dag gedaan, want ik wilde er zsm van af.

Toen ik nog op 0,3 per dosis zat, ben ik ermee gestopt. Ik heb de eerste nacht een tijd wakker gelegen met onrustige benen en een slaappil genomen. De nachten daarna gewoon goed geslapen. Overdag had ik veel onrust in mijn lijf en voelde me niet top, maar echt niet heel beroerd. Je hebt geen zin om te bewegen, maar zodra je dat doet voelt het beter. Dat zou ik ook echt adviseren. Het is overigens wel fijn om einde van de middag 1 wijntje/biertje te nemen. Dat lost de ergste onrust in je lichaam op. Verder genoeg vitamine C en magnesium nemen.

In de twee weken na de laatste dosis ging het steeds beter. Ik heb echt 0 keer behoefte gehad om weer kratom te nemen.

Nu ben ik er al een tijdje vanaf en geloof me, je voelt je echt gewoon hetzelfde. Je moet echt even door die 2/3 weken heen en dat is het.

Ik heb ook altijd gedacht dat ik het nodig had om van dingen te genieten etc, maar ik weet nu dat dat nergens op slaat. Ik voel me exact hetzelfde (als met kratom) en kan prima van dingen genieten zonder kratom.

Hoop dat je er iets aan hebt!

Randland

Experimenterende gebruiker
Dus als ik jouw verhaal goed begrijp Sandy24, is het dus redelijk goed te doen om weer te stoppen met kratom.
Als je in ieder geval langzaam afbouwt dus.....Ik ben van plan om maart, april ofzo weer te stoppen tijdelijk, dus ik hoop dan maar dat de "afkick" dus goed te doen is....Zeker met als ondersteuning de laatste paar daagjes van de franse zon, een goeie joint en onder het genot van een goed glas wijn,.. ben benieuwd en we gaan het meemaken.

mzzzl Randland

p.s ik gebruik momenteel kratom om te stoppen met opiaten....en om makkelijker de winterperiode door te komen en een beetje dragelijker te maken i.v.m gezondheid en ouderdomskwalen....

Sandy24

Newbie
Dus als ik jouw verhaal goed begrijp Sandy24, is het dus redelijk goed te doen om weer te stoppen met kratom.
Als je in ieder geval langzaam afbouwt dus.....Ik ben van plan om maart, april ofzo weer te stoppen tijdelijk, dus ik hoop dan maar dat de "afkick" dus goed te doen is....Zeker met als ondersteuning de laatste paar daagjes van de franse zon, een goeie joint en onder het genot van een goed glas wijn,.. ben benieuwd en we gaan het meemaken.

mzzzl Randland

p.s ik gebruik momenteel kratom om te stoppen met opiaten....en om makkelijker de winterperiode door te komen en een beetje dragelijker te maken i.v.m gezondheid en ouderdomskwalen....
Hi Randland, naar mijn mening zeker! Als je het maar rustig aan doet, niet te snel willen. Ik moest niet afkicken van opiaten dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen. De joint en het glas wijn gaat zeker helpen :wink:.

Succes!

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Hallo allemaal.
Ik heb 2 jaar kratom gebruikt en ging steeds meer gebruiken.
Ik gebruikte op het laatst 20 gram per dag.
Nu ben ik Cold Turkey gestopt, inmiddels ruim 3 weken clean, maar heb nog steeds last van maag en darmklachten.Ben dus nog steeds ziek ervan.Diaree wat niet over gaat, brandend maagzuur angstig.
Hoop dat het over gaat, want ik was een flinke gebruiker.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Hallo allemaal.
Ik heb 2 jaar kratom gebruikt en ging steeds meer gebruiken.
Ik gebruikte op het laatst 20 gram per dag.
Nu ben ik Cold Turkey gestopt, inmiddels ruim 3 weken clean, maar heb nog steeds last van maag en darmklachten.Ben dus nog steeds ziek ervan.Diaree wat niet over gaat, brandend maagzuur angstig.
Hoop dat het over gaat, want ik was een flinke gebruiker

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Zit nu op dag 20 en heb nog steeds dunne ontlasting.
Ben helemaal klaar met die troep.
Heel internet afgezocht, maar weinig informatie.
Weet iemand waar ik meer informatie kan vinden?

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Zit nu op dag 20 en heb nog steeds dunne ontlasting.
Ben helemaal klaar met die troep.
Heel internet afgezocht, maar weinig informatie.
Weet iemand waar ik meer informatie kan vinden

_shikantaza

Badass junkie
@Takeiteasy het heeft tijd nodig. 2 jaar gebruik ben je niet zo maar vanaf, zeker niet als je cold turkey bent gestopt. Als het goed is wordt het stukje bij beetje allemaal weer normaler zolang je clean blijft.

Zorg goed voor jezelf - gezond eten, weinig koffie en zwarte thee, iedere dag bewegen het liefst in de natuur, goede balans tussen rust en inspanning, contact met fijne mensen.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Sorry voor 2 dezelfde posting.
Ben nog niet zo thuis hier
@Takeiteasy het heeft tijd nodig. 2 jaar gebruik ben je niet zo maar vanaf, zeker niet als je cold turkey bent gestopt. Als het goed is wordt het stukje bij beetje allemaal weer normaler zolang je clean blijft.

Zorg goed voor jezelf - gezond eten, weinig koffie en zwarte thee, iedere dag bewegen het liefst in de natuur, goede balans tussen rust en inspanning, contact met fijne mensen.
Bedankt voor je reactie en tips.
Vandaag voel ik me een stukje beter.Ik moet mijn eetpatroon weer aan gaan passen.Ik at over de hele dag, vrij weinig toen ik in gebruik was.Vervolgens rond 4 uur aan de kratom, tot 8 uur. Daarna overmatig eten en vooral ook veel snoepen.
Dus tsja, wel logisch dat dit tijd nodig heeft.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Zit inmiddels op dag 22 zonder kratom.De dunne ontlasting blijft aanhouden, ondanks mijn gezonde eetpatroon.Mijn darmen voelen ook nog steeds als schuurpapier.
Ik ga als fruit maar wat bananen proberen, want de kiwi viel niet goed.Ga wel proberen om vanavond wat rijst te eten met gekookt rundvlees.Het is een langdurige kwestie.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
inmiddels op dag 22 zonder kratom.De dunne ontlasting blijft aanhouden, ondanks mijn gezonde eetpatroon.Mijn darmen voelen ook nog steeds als schuurpapier.
Ik ga als fruit maar wat bananen proberen, want de kiwi viel niet goed.Ga wel proberen om vanavond wat rijst te eten met gekookt rundvlees.Het is een langdurige kwestie.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Wel is mijn trek in eten terug gekomen.Dat is dan weer een voordeel.Gisteren had ik goede afleiding, ik ben muzikant en speel in een koor als accordeoniste.
Dat was goede afleiding. Ben na het eten weggegaan en had totaal geen buikkrampen, alleen had ik de hoop, dat ik vandaag niet meer aan de dunne zou zijn.Maar helaas.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Dag 23 zonder Kratom.
Heb mijn darmen flink wat te doen gegeven.Wel met behulp van loperamine.Van 3 weken bijna niet eten, word je erg moe.
Veel behoefte aan zout, dus heb tussen de middag een lekker, vers gemaakte rundvleessoep op met daarbij een bruine boterham.
Ontbeten met thee en bruin brood.
Wandeling gemaakt vanochtend, na het ontbijt en straks ook weer wandelen.Heb een labrador van 7 maanden, dus dat komt mooi uit!
Het trillen van mijn handen is nog niet over, maar ook dat heeft tijd nodig.Geen hevige buikpijnen meer, die had ik wel toen ik nog in gebruik was, maar dat verdoofde ik dan natuurlijk met Kratom.Na 5 koppen
kratomthee was dat dan wel weer over.Dat waren best sterke bakken thee natuurlijk.Dan de volgende morgen weer wakker worden met buikpijn.Om moedeloos van te worden.Kort samen gevat: iedere dag gaat het een stukje beter.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Dag 24 zonder Kratom.

Gisteren voor het eerst een vaste maaltijd op.Dacht enigzins dat het goed zou vallen, echter om 9 uur in de avond kreeg ik een vreselijke buik/maag pijn, met uitstraling naar mijn rug.Moet erbij zeggen, dat ik me behoorlijk had ingespant, met een accordeon uitproberen.Die ging nogal zwaar en drukte precies tegen mijn buik.Had ik niet moeten doen, denk ik.De maaltijd was: koolvisfilet, wel gebakken in olie, aardappelpuree en doperwten met worteltjes.Wel flink wat peper gebruik, achteraf ook niet goed.

Vandaag vage buikpijn, spierpijn en slappe benen.
Bruine boterham met thee met medicinale honing als ontbijt.
Ik ben er nog lang niet.
Craving word minder, want rond 4 uur in de middag was het kratomtijd om vervolgens 4 uur lang alles te verdoven met kratom.
Dat zenuwachtige gevoel is aan het verdwijnen.
Ook wel weer gezonde trek in eten, maar voorzichtigheid is nog steeds geboden.
Nu maar aan de wandel met de honden.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Dag 25 zonder Kratom,

Voel me langzaam maar zeker wat beter worden.
Na maaltijd van gisteren is goed gevallen en bestond uit pasta met rundvlees ragout.
Voor vandaag ontbeten met 1 bruine boterham, als lunch yoghurt met muesli en banaan.
Ik probeer veel vezels te eten, fruit en verse groenten voor vanavond.
Tot zover mijn update, die ik hier iedere dag even deel.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Dag 26 zonder Kratom.

Slecht geslapen vannacht en kreeg vannacht flinke pijn in mijn linkerzij.
Ben eruit geweest om een paracetamol te pakken en een kopje thee met honing.
Werd ook weer wakker met buikpijn, maar na 3 maal gepoept te hebben, was dat aardig over.Ontlasting is nog wat plakkerig, dus nog niet echt vast.Verder nog wat deprie en soms gewoon in de war.Oude pijntjes komen weer terug, maar dat is logisch, als je kratom hebt gebruikt als verdovend middel.
De avonden duren ook lang, omdat we gewend waren om laat te eten.
Dat is wel even wennen, maar straks worden de avonden weer langer, dus dat zal wel goedkomen.
Verleden jaar, toen ik nog flink in gebruik zat, had ik de fut niet meer om er in de avond nog op uit te gaan.Van Kratom wordt je gewoon vreselijk moe en futloos.
Ik ga het weer oppakken, gezond eten, vers fruit, muesli, kevir ook weer herontdekt.
Verder voorlopig wat extra goede vitamine sublementen.
We gaan er weer voor vandaag.
Straks fietsen, tijd niet gedaan.
Kijken of ik het nog kan.😂

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Dag 27 zonder kratom,

Heb goed geslapen, daardoor goed tot rust kunnen komen.
Vandaag lijkt het beter te gaan.
Rustig op m'n gemak opgestaan, onbeten met thee en een bruine boterham.Daarna een slap bakje koffie.
Daarna een wandeling gemaakt met de hond.
Tussen de middag Kevir op met een kiwi en muesli.
De vermoeidheid wordt minder, alleen het trillen is nog niet over.
Straks weer even fietsen.
Heb het idee, dat er vooruitgang in zit.Heb me ernstig zorgen gemaakt over de aanhoudende diaree.
Je gaat het dan opzoeken op Google, wat je natuurlijk beter niet kunt doen.😟
Ik ben er zeker van, dat dit de naweeën zijn geweest van mijn overmatige kratomgebruik.
Iedere dag dat schuurmiddel door je maag en ingewanden, is niet goed geweest.
Toen ik het pas ging gebruiken, vond ik het een fijn middel.
Totdat ik het steeds meer ging gebruiken met alle gevolgen van dien.
Tot zover mijn dagelijkse update.

SoulAssassins

Badass junkie
Dag 27 zonder kratom,

Heb goed geslapen, daardoor goed tot rust kunnen komen.
Vandaag lijkt het beter te gaan.
Rustig op m'n gemak opgestaan, onbeten met thee en een bruine boterham.Daarna een slap bakje koffie.
Daarna een wandeling gemaakt met de hond.
Tussen de middag Kevir op met een kiwi en muesli.
De vermoeidheid wordt minder, alleen het trillen is nog niet over.
Straks weer even fietsen.
Heb het idee, dat er vooruitgang in zit.Heb me ernstig zorgen gemaakt over de aanhoudende diaree.
Je gaat het dan opzoeken op Google, wat je natuurlijk beter niet kunt doen.😟
Ik ben er zeker van, dat dit de naweeën zijn geweest van mijn overmatige kratomgebruik.
Iedere dag dat schuurmiddel door je maag en ingewanden, is niet goed geweest.
Toen ik het pas ging gebruiken, vond ik het een fijn middel.
Totdat ik het steeds meer ging gebruiken met alle gevolgen van dien.
Tot zover mijn dagelijkse update.
Je doet het goed en je gaat er doorheen komen ,zomaar cold turkey stoppen heb je ballen voor nodig en die heb jij !
Ieder uur zonder kratom is al een overwinning laat staan 27 dagen ,wat een gemeen goedje he en dan gewoon in een winkeltje verkrijgbaar.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Dag 28 zonder Kratom

Het gaat langzaam beter worden.
Heb weer een normaal eetpatroon.
Alleen tril ik nog wel.
Ook nog wel wat warrig, maar merk dat dit wat minder word.
M'n stemmingen zijn ook wisselend.
Maar we gaan door!!

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Dag 29 zonder kratom

Nog best gauw moe en een ontzettend kort lontje.
Chaos in mijn hoofd.
Alle pijntjes komen weer terug.
Spierpijn vooral.
Stevig gewandeld en gezond eten, hou ik voorlopig nog even vol.
De regelmaat komt langzaam weer terug.
Het trillen is ook nog niet weg.
Geduld is een schone zaak.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Dag 30 zonder Kratom.

Mijn handen beven nog steeds.
Nog wel wat moe en spierpijn.
De spijsvertering gaat goed.
Ook gewoon weer gewoon trek in eten.
In mijn hoofd nog steeds een chaos.
Voorlopig het gezonde eetpatroon maar even aanhouden.
Ik sta weer op tijd op.
Toen ik nog in gebruik was, lag ik heel lang op bed.Kwam er soms om half 1 pas uit.
Nu gewoon lekker op tijd op.
Ik ga het zwemmen weer oppakken.
Veel wandelen en probeer stress uit de weg te gaan.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Dag 30 zonder Kratom.

Mijn handen beven nog steeds.
Nog wel wat moe en spierpijn.
De spijsvertering gaat goed.
Ook gewoon weer gewoon trek in eten.
In mijn hoofd nog steeds een chaos.
Voorlopig het gezonde eetpatroon maar even aanhouden.
Ik sta weer op tijd op.
Toen ik nog in gebruik was, lag ik heel lang op bed.Kwam er soms om half 1 pas uit.
Nu gewoon lekker op tijd op.
Ik ga het zwemmen weer oppakken.
Veel wandelen en probeer stress uit de weg te gaan.
Mooie stappen. Mag je trots op zijn.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Dag 31
Het beven gaat minder worden.Wel nog veel spierpijn, iets minder chaos in mijn hoofd.Werd wel wakker met een soort buikpijn, maar dat trok later weg.Die buikpijn herken ik, toen ik nog in gebruik was. Werd iedere ochtend wakker met buikpijn, wat ik dan snel ging verdoven met Kratom.
Weer gewoon trek in eten en me aan een stamppot gewaagd!
Kijk nog wel uit met koffie, maar de regelmaat zit er weer in.
Bedenk me nu ineens hoe afhankelijk ik was, van die rommel.
Nam het ook overal mee naartoe, onder het mom, dat ik gezonde kruidenthee gebruikte.
Blij dat ik ben gestopt nu!

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Dag 32
Weer wakker geworden met de, voor mij, inmiddels bekende buikpijn.
Gelukkig zakt dat na verloop van tijd.Heb dan ook gisteren flink gegeten gisteren en wat gezonde snacks op gisterenavond.
Veel last nog van spierpijn, echt gewoon verrot uit bed komen.
Het voordeel is nu, dat dit maar even duurt en misschien gaan de jaartjes ook wel meetellen.
Straks maar even aan de wandel met de hond.
Mijn hoofd is nog steeds chaotisch.

Piet Zahut

Bewuste gebruiker
Dag 32
Weer wakker geworden met de, voor mij, inmiddels bekende buikpijn.
Gelukkig zakt dat na verloop van tijd.Heb dan ook gisteren flink gegeten gisteren en wat gezonde snacks op gisterenavond.
Veel last nog van spierpijn, echt gewoon verrot uit bed komen.
Het voordeel is nu, dat dit maar even duurt en misschien gaan de jaartjes ook wel meetellen.
Straks maar even aan de wandel met de hond.
Mijn hoofd is nog steeds chaotisch.
Man man man, dat kratom.. wat een ellende wat er allemaal over lees. Ik hoop dat je spoedig van al je klachten af komt. Maar hé, wat top van je dat je dit van je afschrijft. Ik blijf mee lezen!

Blijf sterk, zoals je nu doet! Puik werk.

🤍🖤🩶

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Dag 33

Nog steeds veel spierpijn en soms nog wat krampjes in m'n buik, vooral als ik wakker word.
Mijn hoofd is wat minder chaotisch maar ben soms nog erg onrustig.
Net even gefietst, want daar had ik, toen ik nog in gebruik was, de fut niet voor.
Morgenavond ga ik zwemmen, dus ben volop bezig, mijn conditie weer op pijl te krijgen.
Het eten gaat goed, alleen merk ik dat mijn darmen nog gevoelig zijn.
Vooral het laatste jaar, gebruikte ik best veel Kratom.Nu komen de pijntjes weer terug, maar het wordt toch iedere dag een stukje beter.
Er zit zeer zeker een stijgende lijn in.
Fijn, dat mijn verhaal gelezen wordt.
Laat het een waarschuwing zijn, want kratom is een verslavend middel!!!

Bovenaan