Kratom afkick oxycodon

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Ik heb net een operatie gehad en krijg aankomende paar dagen oxycodon, maar mag dan geen kratom gebruiken. Mooi want wilde er toch mee stoppen, gebruik het iedere dag.

Maar ik heb door de oxycodon eigenlijk geen last van de afkickverschijnselen van kratom. Ik vroeg me af of dit de afkick puur uitstelt, en ik er dus als de oxycodon op is alsnog net zo erg last van krijg. Of dat het makkelijker is om ermee te stoppen op deze manier.

(Ik weet dat het niet typisch is om een sterke opiaat te gebruiken om te helpen van kratom af te komen. Maar aangezien ik het nu toch moet slikken voor de pijn vroeg ik het me af.)

Zanza

DF-koning
Ik heb net een operatie gehad en krijg aankomende paar dagen oxycodon, maar mag dan geen kratom gebruiken. Mooi want wilde er toch mee stoppen, gebruik het iedere dag.

Maar ik heb door de oxycodon eigenlijk geen last van de afkickverschijnselen van kratom. Ik vroeg me af of dit de afkick puur uitstelt, en ik er dus als de oxycodon op is alsnog net zo erg last van krijg, of dat ik dan minder last van heb als dat ik normaal zou hebben als ik stop?
Als het goed is krijg je een recept oxycodon met afbouwdoses? In dat geval bouw je je dosis dus al geleidelijk af en daarmee ook je kratom probleem.

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Alsje met 'slechts' 5mg oxycodon (hoeveel tabletten per dag?) geen afkick krijgt van kratom lijkt die afhankelijkheid mee te vallen.

Krijg je oxynorm of de langwerkende ?
Kortwerkende.
Zou best kunnen. Ik denk dat ik ook gewoon heel bang was om te stoppen for some reason, en nu ik het moet dat het wel erg mee valt. Ik nam ongeveer 3 of 4 keer per dag 3.75 gram, en moet zeggen de afkick valt nu erg mee. Maar ik had ook nog andere pijnstiller in mn systeem toen ik dit schreef

Moet zeggen dat ik me in het verleden wel eens heeel ziek heb gevoeld toen ik stopte, en heb daar dus nu geen last van. Ging er vanuit dat het de oxycodon was

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Ben gelukkig thuis van de dagopname heb wel iets meer last ervan, en ook heel erg veel pijn. Ik heb wel heel erg zin om een dosis kratom te nemen nu, tegen de pijn

Paranoize.

Badass junkie
Omdat oxycodon een stuk sterkere werking heeft op de receptoren dan kratom heeft voer je dus je opiatengebruik op zacht uitgedrukt.

Kratom is vrijwel identiek in werking als tramadol: een partial mu opoide agonist en een serotonine en noradrenaline agonist.

Oxycodon is een full mu opoide agonist met een veel sterkere werking

Er zijn mensen die van kratom met suboxone afkicken maar dat is een langwerkende opiaat.

Met oxycodon kun je proberen na 3 dagen geen kratom te nemen maar ik ben bang dat je dan nogsteeds afkick ervaart maar ik zou het inderdaad wel proberen en misschien is de cyclus toch makkelijker te doorbreken en heb je veel minder afkickverschijnselen dan je zou denken omdat je dan al 3 dagen geen kratom hebt gebruikt! 😄

Succes

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Hoe is dit verlopen? Ben benieuwd
Uiteindelijk heb ik de oxy maar enkele keren gebruikt als extra als de pijn te erg werd, en verder gewoon alleen kratom want het hielp beter tegen de pijn naast dat ik gek werd van de afkickverschijnselen. Heb inmiddels wel mijn dosis geminderd naar 7.50g per dag ipv 11-15g per dag en ga het gewoon blijven afbouwen:)

Paranoize.

Badass junkie
Uiteindelijk heb ik de oxy maar enkele keren gebruikt als extra als de pijn te erg werd, en verder gewoon alleen kratom want het hielp beter tegen de pijn naast dat ik gek werd van de afkickverschijnselen. Heb inmiddels wel mijn dosis geminderd naar 7.50g per dag ipv 11-15g per dag en ga het gewoon blijven afbouwen:)
Als je oxy neemt hoef je er toch geen kratom bij te nemen? Dan is je dosering oxycodon niet hoog genoeg vanwege je opioïden tolerantie door kratom

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Als je oxy neemt hoef je er toch geen kratom bij te nemen? Dan is je dosering oxycodon niet hoog genoeg vanwege je opioïden tolerantie door kratom
Lijkt me idd niet. Maar kratom is beter pijnstillend dan deze dosis oxycodon. Ik heb het enkele keren erbij ingenomen als nog wat extra pijnstilling. Maar oxycodon alleen deed niet zoveel...

Paranoize.

Badass junkie
Lijkt me idd niet. Maar kratom is beter pijnstillend dan deze dosis oxycodon. Ik heb het enkele keren erbij ingenomen als nog wat extra pijnstilling. Maar oxycodon alleen deed niet zoveel...
Omdat je kratom gebruikt is een lage dosering oxycodon niet effectief genoeg, het werkt op dezelfde receptoren dus heb je al een tolerantie voor opiaten.

Kratom en oxycodon tegelijkertijd innemen heeft weinig nut omdat het elkaars werking kan verstoren omdat het via dezelfde receptoren werkt en kratom de oxycodon van z'n werking kan blokkeren

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Omdat je kratom gebruikt is een lage dosering oxycodon niet effectief genoeg, het werkt op dezelfde receptoren dus heb je al een tolerantie voor opiaten.

Kratom en oxycodon tegelijkertijd innemen heeft weinig nut omdat het elkaars werking kan verstoren omdat het via dezelfde receptoren werkt en kratom de oxycodon van z'n werking kan blokkeren
Oke dankjewel!

In het ziekenhuis zeiden ze dat het genoeg zou zijn, ik had er ook mijn twijfels bij maar hogere dosis wilden ze niet meegeven. Had het idee dat ze meer keken naar het feit dat ik zo weinig weeg en niet naar mijn opiaten tolerantie, en daarom maar een lage dosis mee kreeg. Heb het wel duidelijk aangegeven namelijk. Maarja, gelukkig is de pijn nu al enorm afgezakt, dus heb het nu sowieso niet meer nodig.

Manu76

Badass junkie
Tja, moeilijk, maar ik denk dat ik misschien kan aanraden een flesje zware cbd olie te kopen en wat druppeltjes proberen, maar we hebben ongeveer dezelfde verslaving volgens mij. Wiet en Kraton.. Ik wens je sterkte toe!

mrorange

Bewuste gebruiker
Afkick van kratom verschilt ook enorm van persoon tot persoon. Ik heb meerdere periodes gehad waarin ik best veel kratom gebruikte dagelijks (25 gram maeng da green per dag), maar nooit iets gemerkt van ontwenning, terwijl anderen weer juist best wel last er van kunnen ondervinden. Kratom bindt wel aan de receptoren voor opiaten zoals, morfine, heroine, oxy, maar op een andere manier. Daarom is het sowieso een stuk minder heftig. Althans, dat is mijn ervaring.

oh ik zie nu dat het al een wat ouder topic is. Hoe is het verder gegaan met je?

Bovenaan