Kramp

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nadat ik wel eens ( :rolleyes: ) te veel heb gedronken krijg ik wel eens kramp in mijn slaap, en vooral in mijn kuiten. Nou weet ik dat dit komt omdat alcohol vocht onttrekt uit je lichaam en dat je daarom kramp krijgt. Maar waarom dan juist in mijn kuiten? Ik zou denken omdat daar de meeste spanning van je lichaam zit? Vandaag had ik het zo erg dat lopen me de hele dag pijn deed. Iemand ervaring mee?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Svali zei:
Nadat ik wel eens ( :rolleyes: ) te veel heb gedronken krijg ik wel eens kramp in mijn slaap, en vooral in mijn kuiten. Nou weet ik dat dit komt omdat alcohol vocht onttrekt uit je lichaam en dat je daarom kramp krijgt. Maar waarom dan juist in mijn kuiten? Ik zou denken omdat daar de meeste spanning van je lichaam zit? Vandaag had ik het zo erg dat lopen me de hele dag pijn deed. Iemand ervaring mee?

Huh je beschrijft nu iets waar ik ook regelmatig last van heb/had. Heb op een gegeven moment er wat Diclofenacnatrium(50mg) voor gekregen als ik er last van heb. Dat werkt bij mij goed, echter kan ik beter niet meer drinken en geen meds nemen uiteraard. Maar heb er ook soms last van als ik geen druppel gedronken heb, de dokter kwam met dat voorstel min of meer na me verhaal..
Heb een aantal dagen last ervan meestal na de kramp en word er wakker van soms maar goed. Ik heb niets kunnen vinden persoonlijk dan pijnstillers/benzos, waarvan diazepam ook goed hielp maar de doks me liever op dit hebben blijkt of misschien speel ik half me eigen dokter aangezien ik zelf liever geen benzos neem meer. Hoop dat je er iets aan hebt!
Alle tips/suggesties/ervaringen zijn meer dan welkom :)

Noorder

Experimenterende gebruiker
Diclofenac gebruiken samen met veel alcohol? Heel erg onverstandig. Dat is wachten totdat je maag word geperforeerd door die zooi en je met spoed naar het ziekenhuis moet. Ik neem aan dat jij je arts niet hebt verteld dat je er last van hebt als je hebt gedronken, want die zal dit nooit aan je voorschrijven. Doet je arts dit wel dan raad ik je echt aan om een andere arts te zoeken.

Als je spiertrekkingen / kramp krijgt in bijvoorbeeld je kuiten dan drink en/of beweeg je te weinig, komt het voornamelijk voor als je gedronken hebt dan denk ik dat al die alcohol teveel vocht aan je lichaam heeft onttrokken. Goed eten en regelmatig iets niet-alcoholisch drinken (en zonder caffeine) verhelpt dit.

zjimiz

Bewuste gebruiker
Het ligt voor de hand, maar wat (mij iig) helpt, is enige tijd voor het slapen stoppen met alcohol en veel water en/of melk nuttigen i.c.m. zoutjes eten, waardoor je en het vocht gehalte in lichaam aanvult en ook beter vast houdt.

Nogmaals; het klinkt allemaal vrij logisch, maar open deuren werken (in mijn ervaring) vaak het best

Mokum3.33

Belezen gebruiker
Heb er ook vaak last van, vooral in combinatie met speed. Veel zout tot je nemen en daarbij erg veel vocht drinken. Alleen vocht drinken werkt vaak niet omdat je dat bijna gelijk weer eruit plast. Sowieso vind ik het lekker om na het zuipen iets te eten, dan is me maag de volgende dag niet zo leeg.

Maddog

Bewuste gebruiker
Ik heb altijd pijn in de schenen, vooral als ik lig, als ik ga staan is het over.

NocturnalJohnny

Belezen gebruiker
Gewoon regelmatig in het weekend een lekker nachtje doorbeuken en hakken op een Hardcore feest/Rave en je hebt er geen last meer van ! :wink:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
NocturnalJohnny zei:
Gewoon regelmatig in het weekend een lekker nachtje doorbeuken en hakken op een Hardcore feest/Rave en je hebt er geen last meer van ! :wink:

Op een gegeven moment wordt je daar wel te oud voor. :)

NocturnalJohnny

Belezen gebruiker
Svali zei:
NocturnalJohnny zei:

Op een gegeven moment wordt je daar wel te oud voor. :)
Gabber ben je niet voor even , dat ben je voor heel je leven !

En niemand is er te oud voor ! :wink:

Bovenaan