Keta uitproberen.

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Ik ga binnenkort voor het eerst aan de ketamine.
Zou graag eens het wel bekende k-hole bereiken.
Maar wel op een veilige manier.

Kan je dit zonder probleem zo doseren voor de 1e keer?

Of zou ik beter eerst eens 1 of 2x wat minder gebruiken om te zien wat voor effect het heeft?.
Ik heb 1 gram besteld dus dit zou genoeg moeten zijn voor denk 2x normale dosering en voor het k-hole moment.

En als je nu in het k hole moment zit en dit voelt helemaal niet fijn is er dan iets wat je kunt doen zodat je er weer wat relaxter onder word?
Met xtc heb ik wel eens paniek aanvallen gehad en als iemand dan rustig praat dan is het meestal weer snel voorbij.

Kan ik het ook in een capsule doen of toch beter snuiven.

Torchic

Badass junkie
Persoonlijk zou ik eerst ketamine een paar keer uitproberen zodat je weet hoe het voelt en daaruit concluderen of het wat voor je is.

En als je na een paar keer ervoor kiest om toch voor een k-hole te gaan zou ik het opbouwen met puntjes zodat je niet in een keer totaal van de wereld bent en het je overvalt.

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Persoonlijk zou ik eerst ketamine een paar keer uitproberen zodat je weet hoe het voelt en daaruit concluderen of het wat voor je is.

En als je na een paar keer ervoor kiest om toch voor een k-hole te gaan zou ik het opbouwen met puntjes zodat je niet in een keer totaal van de wereld bent en het je overvalt.
Hoe veel tijd zou ik er het beste tussen laten?

LionX

Badass junkie
Hoe veel tijd zou ik er het beste tussen laten?
Zelf aardig wat keren in een K-hole gezeten, mijn voorkeur lag bij het snuiven en dan minimaal 15-30 minuten er tussen laten.
Ik wist dat bij een pieptoon in mijn oren ik nog ongeveer een 2/3 minuten had voordat ik erin zou gaan.
Kon ik snel gaan liggen of zitten.
Hebben anderen dat trouwens ook? Of merken jullie het aan andere dingen die je lichaam doet?

Ulixes

Wijs gebruiker
Zelf aardig wat keren in een K-hole gezeten, mijn voorkeur lag bij het snuiven en dan minimaal 15-30 minuten er tussen laten.
Ik wist dat bij een pieptoon in mijn oren ik nog ongeveer een 2/3 minuten had voordat ik erin zou gaan.
Kon ik snel gaan liggen of zitten.
Hebben anderen dat trouwens ook? Of merken jullie het aan andere dingen die je lichaam doet?
Ik heb t niet vaak mee gemaakt. Vaak is het een soort “val” gevoel als ik al lig. Maar heb er ook gewoon een paar simpele blackouts tussen zitten

OtherShore

Badass junkie
@Sniffle88 zou je dat nou wel doen? Aan de ketamine gaan? Dan voeg je nog een verslavende stof toe aan je arsenaal en ik hoor je soms toch wat zorgelijke dingen zeggen over je speedgebruik. De combinatie van speed en ketamine wordt vaak als aangenaam ervaren, dus dat lijkt me ook een valkuil.

Dus, als antwoord op je vraag: ketamine lijkt me op dit moment voor jou niet veilig.

Sniffle88

Bewuste gebruiker
@Sniffle88 zou je dat nou wel doen? Aan de ketamine gaan? Dan voeg je nog een verslavende stof toe aan je arsenaal en ik hoor je soms toch wat zorgelijke dingen zeggen over je speedgebruik. De combinatie van speed en ketamine wordt vaak als aangenaam ervaren, dus dat lijkt me ook een valkuil.

Dus, als antwoord op je vraag: ketamine lijkt me op dit moment voor jou niet veilig.
Hey klopt idd vandaar dat ik op zoek was of het in 1x te doen is en of dit dan als prettig word ervaren of juist helemaal niet. Ben best verslavingsgevoelig dus dit zijn idd van die dingen waarbij ik dan echt gewoon een maximum heb en op zich werkt dat.

Dit is dan een van die dingen die al een aantal jaar op mn bucketlijstje staat.
Lsd staat er nog op en ghb.
De ghb durf ik niet aan.

De speed is en blijft mn valkuil momenteel. Maar daar komt binnenkort hopelijk ook weer verandering in.
Aangezien ik weer op de wachtlijst terug sta voor hulp.

Bedankt voor je reactie iig.

OtherShore

Badass junkie
De ghb durf ik niet aan.
Dan zou ik gaan voor LSD. Disso’s hebben een donkere kant (misbruik, verslaving) die klassieke serotoninerge psychedelica zoals LSD niet hebben.

Als je nou (ondanks mijn advies 😅) toch ketamine gaat proberen dan lijkt het me belangrijk om het bij 1 keer te houden. Op Erowid staat een gedetailleerd overzicht van hoe je ketamine kunt doseren op basis van lichaamsgewicht, met schattingen van de benodigde dosis voor een K-hole. Met een beetje geluk heb je dan geen 2 pogingen nodig.

Dan heb je toch het antwoord op je vraag 🙂 Overigens ervaar ik zelf nooit K-holes, zelfs niet bij hogere doseringen, dus dat lijkt me ook iets persoonlijks. Mijn advies blijft wel om het niet te doen, vooral omdat je zegt dat je verslavingsgevoelig bent. Als je dan op zoek bent naar een bewustzijnsverruimende ervaring zijn psychedelica een betere optie.

Laatst bewerkt:

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Dank je wel voor je advies en antwoord.
Zal er nog even over nadenken of ik het wel of niet zal doen. Ben wel een klein beetje eigenwijs dus zeg geen nooit.

Maar ik twijfel nog steeds een beetje.
Doe ik al heel lang maar ja deze week me over laten halen om het dan samen met iemand te doen.
Dus dan zit je met vrienden onderling en zeg je al snel nou ik doe wel mee dan een keertje.
En iedereen weer naar huis dacht ik toch ff googlen en op df kijken.

Lsd kon die ook aan goede komen dus misschien zoiezo het omdraaien dat we de 1e keer dat we met een groepje gaan sniffledaten lsd nemen.
Dan heb ik nog tot 2024 om er over te denken voor als we weer een sniffledate plannen.

Weet je of keta sneller verslavend is als xtc of coke bijvoorbeeld. Als ik het google vind ik zon top 10 lijst er nu niet heel erg kloppend uitzien. En ze verschillen ook weer van elkaar. Ggz en jellinek en ff zon afkickwijzer bekeken.
IK gebruik namelijk een keer of 3 tot max 5 in een jaar wat anders. Xtc coke 3mmc bijvoorbeeld.

Voelen veel te leuk dus mag ik niet vaker kopen van mezelf.

Plex

Badass junkie
Weet je of keta sneller verslavend is als xtc of coke bijvoorbeeld.
Ket is naar mijn idee op een andere manier verslavend als de middelen die jij hier noemt. Het gevaarlijke aan ket is dat het vaak onderschat wordt, geen kater of wat dan ook. Het gevaarlijke aan keta is dus dat het er in sluipt bij herhaaldelijk gebruik. Dus zou adviseren het bij een keer te laten, dan is het verslavings risico minimaal.

Ik zou dan adviseren gewoon een dagje lekker de tijd te nemen. Dus niet in een keer die hole in gaan maar stapelen met kleine lijntjes. Neem bijvoorbeeld 50/25mg en wacht 20min dan weer bijnemen tot je in een hole komt ald dat fijn voelt. En als het teveel of onprettig wordt stop je gewoon.

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik overweeg al een half jaar om eens ketamine of een analoog/derivaat te proberen. Ik ben polytoxicomaan, maar kan me meestal aardig in toom houden met voldoende cannabis en caffeïne.

Daardoor ben ik dus niet continu praktiserend polygebruiker, maar ik gebruik zeker wel andere middelen als de gelegenheid gunstig is.

Eindelijk heb ik een geringe hoeveelheid 2F-DCK in bezit. Wanneer ik het aandurf, zal ik aanvankelijk zeker zeer laag doseren. Mijn doel is ook niet om in een 2F-DCK hole te geraken.

Maar afgezien van de spanning voor de effecten, speelt ook de overweging of het toevoegen van een nieuw middel aan mijn arsenaal een handige actie is.

Ik denk dat ik met een lage dosis oraal zou beginnen.

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Bedankt allemaal ik wacht er voorlopig nog even mee.
Zoiezo zolang ik twijfel ga ik het niet doen. Misschien dat ik eerst is een keer kijk wat het bij de anderen doet die hebben het al vaak gedaan dus dat is wel weer een verschil maar goed.
En door de verhalen hier over keta denk ik wel van nou daar word je toch nie verslaafd van je houd geen blaas meer over. Maar dan heb je nog zon stemmetje he die dan zegt kun je wel denken maar tis zo gebeurd dame.

Ulixes

Wijs gebruiker
Bedankt allemaal ik wacht er voorlopig nog even mee.
Zoiezo zolang ik twijfel ga ik het niet doen. Misschien dat ik eerst is een keer kijk wat het bij de anderen doet die hebben het al vaak gedaan dus dat is wel weer een verschil maar goed.
En door de verhalen hier over keta denk ik wel van nou daar word je toch nie verslaafd van je houd geen blaas meer over. Maar dan heb je nog zon stemmetje he die dan zegt kun je wel denken maar tis zo gebeurd dame.
Een ketaverslaving is echt heel erg rottig (zowel fysiek als mentaal). Zou er echt bij wegblijven als je twijfelt inderdaad!

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Ben altijd gefacineerd geweest door de dood bijv. En alles daar om heen. Toen ik heel jong was een jaar of 6 beweerde ik dat ik mn oma dingen hoorde zeggen maar die overleed toen mn moeder zwanger was van mij. Dus heb haar nooit gekent. En als ik helemaal alleen was zag ik soms schaduwen en geklets.
Dus vind de verhalen over ego death ook vaak heel intressant. Dus vandaar ook de intresse in de lsd en keta.
Weet niet zo goed hoe ik dat uitleg.

OtherShore

Badass junkie
Weet niet zo goed hoe ik dat uitleg.
Jawel hoor 🙂 Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je dingen gelezen hebt over K-holes en ego death en dat die dingen je fascineren en dat je die zou willen ervaren. Maar er zitten grote individuele verschillen in hoe mensen reageren op stoffen als ketamine en LSD, dus vaak is het beter om met een open geest de ervaring in te gaan. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Vroeger werd vaak gezegd dat je met de juiste dosis ketamine een soort bijna-dood ervaring op kan roepen, maar persoonlijk heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Dus ik trek dat in twijfel. En ego death heeft in mijn ogen ook niet zoveel te maken met de dood an sich. Dat neemt natuurlijk niet weg dat de dood, als belangrijk thema in je leven, een rol kan spelen in je trip.

gabbertje2766

Experimenterende gebruiker

Of zou ik beter eerst eens 1 of 2x wat minder gebruiken om te zien wat voor effect het heeft?.
Ik heb 1 gram besteld dus dit zou genoeg moeten zijn voor denk 2x normale dosering en voor het k-hole moment.

En als je nu in het k hole moment zit en dit voelt helemaal niet fijn is er dan iets wat je kunt doen zodat je er weer wat relaxter onder word?
Met xtc heb ik wel eens paniek aanvallen gehad en als iemand dan rustig praat dan is het meestal weer snel voorbij.

Je wil toch niet in een k-hole terecht komen??😅 1x goed meegemaakt en dacht dat ik ging sterven en 112 konden bellen voor me. Kon ook niet meer bewegen zat echt vast

Plex

Badass junkie
Je wil toch niet in een k-hole terecht komen??😅 1x goed meegemaakt en dacht dat ik ging sterven en 112 konden bellen voor me. Kon ook niet meer bewegen zat echt vast
Hahaha veel mensen zijn hier juist naar opzoek, ik heb ook wel een paar keer 112 gebeld met disso's hoor😉 maar holen kan ook heel fijn zijn als je er op voorbereid bent. Gewoon rustig aandoen. Om onverwachts te holen is ook wel heftig, dat begrijp ik. Ik ga nu ook maar eens holen, wordt weet tijd

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Ja haha vraag me niet waarom maar het helpt sommige nog ook. Al hebben ze dat gevoel gehad.

En ik heb al angst voor van alles en denk dat de paniek die ik soms voel toch helpt op dat moment ff niet maar alles is op zon moment anders dus ook die paniek aanval kwam er veel makkelijker uit.

giganerd

Belezen gebruiker
Vroeger werd vaak gezegd dat je met de juiste dosis ketamine een soort bijna-dood ervaring op kan roepen, maar persoonlijk heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.
ik heb ervaring met aardig wat psychedelica (ook in hoge dosering) maar een “breakthrough” met ketamine is het meest euforische wat ik ooit heb meegemaakt, ik heb van kholes ook meer gereflecteerd en geleerd dan van psychedelica, als je weet hoe je volledig over moet geven en je gedachtegang kan blijven sturen tegelijkertijd, is een khole letterlijk een soort zelf-therapie

(dit geld niet voor iedereen uiteraard)

Proxima

Badass junkie
Een k-hole is het enige waar in met ketamine naar toe zou willen gaan.

Wel zorgen dat alles van te voren goed is geregeld:
  • Comfortabele bank of bed, lekkere vers gewassen dekens voor de warmte.
  • Goede, frisse mindset.
  • Eventuele partner of huisgenoot goed op de hoogte brengen en eerlijke concent krijgen.
  • Artistieke muziek (in mijn geval) die correct aanstaat en waar geen reclame of andere hickups tussendoor kunnen komen.
  • Van te voren goed naar de plee, en niet teveel water vooraf drinken. Desnoods een emmertje naast je bed zetten zodat je niet halverwege als een robot naar de WC moet ploeteren.
  • Alle connectivity uit, dus geen mobiel, geen computer, je bent er gewoon even helemaal alleen voor jezelf.
  • En in mijn geval dan een capsule vullen met zo'n 200-250mg 2F-DCK.

De capsule innemen, relaxed gaan liggen met de muziek op en off we go!

Ervaring duurt bij mij ongeveer 45-60 minuten.

OtherShore

Badass junkie
ik heb ervaring met aardig wat psychedelica (ook in hoge dosering) maar een “breakthrough” met ketamine is het meest euforische wat ik ooit heb meegemaakt
Een k-hole is het enige waar in met ketamine naar toe zou willen gaan.
Ik heb ketamine gebruikt op allerlei doseringen, van relatief laag tot heel hoog. Soms was ik flink van de wereld, soms was ik bijna bewusteloos, soms echt bewusteloos, maar nooit had ik het gevoel dat ik daadwerkelijk getransporteerd was naar een andere werkelijkheid.

Op PsychonautWiki staat een artikel over K-holes (onder het kopje Visual disconnection) en daar herken ik veel van, maar niet het gevoel dat je echt getransporteerd wordt naar een andere werkelijkheid. Met andere stoffen zoals DMT heb ik dat gevoel ook nooit, dus dat lijkt me daarom toch een stukje persoonlijke beleving of interpretatie.

Daarom zeg ik altijd dat je niet teveel moet fixeren op het bereiken van een DMT` breakthrough of een K-hole want misschien gebeurt het wel, misschien gebeurt het niet. Voor sommige mensen gebeurt het in het begin wel maar later niet meer. Voor andere mensen, zoals arme ik, gebeurt het nooit, en daar is nogal wat grenzen opzoeken met de dosis aan vooraf gegaan (eigenlijk wel gevaarlijk dus). Neemt niet weg mijn DMT en ketamine ervaringen voor mij waardevol waren. Dus zo kan je het ook bekijken.

Laatst bewerkt:

w00t

Ik heb leuke k-holes mee gemaakt, maar ook minder leuke. Het moment dat het even niet lekker gaat, besef je dan dat het voorbij gaat. Ik heb wel eens in een k-hole gezeten waarin ik mijzelf bang maakte dat ik er niet meer uit kwam. Ik zou niet per se voor een k-hole gaan, maar het ff aanvoelen. Ketamine is zonder k-hole ook leuk

tripdip

Newbie

sowieso niet meteen voor die k-hole gaan, eerst 2-3 x proberen, als je toch voor die k-hole wilt gaan de eerste keer doe het met iemand waar je je fijn bij voelt voor het geval het toch mis weet te gaan.. veel plezier in ieder geval!

• Like
Waarderingen: w00t

Sniffle88

Bewuste gebruiker
sowieso niet meteen voor die k-hole gaan, eerst 2-3 x proberen, als je toch voor die k-hole wilt gaan de eerste keer doe het met iemand waar je je fijn bij voelt voor het geval het toch mis weet te gaan.. veel plezier in ieder geval!
Zou het met 2 vrienden doen die het al wel hebben gebruikt. Is idd iets dat ik de 1e x niet zomaar in mn uppie zou doen.

SilverFox

Newbie
Dat zou ik niet aanraden. Hoeveel ervaring heb je met dissociatie?
Persoonlijk ben ik echt dol op dissociatie en k-hole, voor mij een hele belangrijke ervaring in mijn leven en vooral een hele positieve.
Ontsnappen naar mijn eigen wereld en mij laten verrassen wat mij gaat overkomen. Vaak bekend, dus soms ook saai, maar het ontspant mij en geeft mij even rust. Het hoofd uit zetten...

Dat is voor mij de belangrijkste reden om Keta of 2Fckd te nemen. Waarschuwing, ik ben wel behoorlijk verslaafd geraakt aan keta en 3mm, nu heb ik het onder controle.

Laatst bewerkt:

Sniffle88

Bewuste gebruiker
@OtherShore nou zoals je adviseerde beter lsd als voor keta te gaan heb ik nu iemand waar ik 5 zegels van geleverd kan krijgen. Dit is voor met zn 2e iemand die het al eerder heeft gebruikt en dan voor mijn 1e keer. Zal is zoeken naar de hoeveelheden voor een beginneling.
Moet ik meer rekenen omdat ik dagelijks speed en wiet gebruik en dus best wel wat kan hebben eigenlijk?

Plex

Badass junkie
@OtherShore nou zoals je adviseerde beter lsd als voor keta te gaan heb ik nu iemand waar ik 5 zegels van geleverd kan krijgen. Dit is voor met zn 2e iemand die het al eerder heeft gebruikt en dan voor mijn 1e keer. Zal is zoeken naar de hoeveelheden voor een beginneling.
Moet ik meer rekenen omdat ik dagelijks speed en wiet gebruik en dus best wel wat kan hebben eigenlijk?
Nee, wiet en speed bereiden je niet voor op wat LSD te bieden heeft😉

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je dagelijks speed gebruikt zou ik LSD sowieso links laten liggen, als je LSD gaat nemen zou ik aanraden eerst even geen speed meer te gebruiken.
Speed en LSD gaat imo slecht samen, goed recept voor een chaotische paranoïde oncomfortabele LSD-trip.
Ook in de nasleep van speed LSD nemen is beslist geen aanrader.
Ook wiet roken tijdens een LSD-trip kan je trip een onprettige wending geven.

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Ja speed wilde ik idd niet nemen wiet dus beter ook niet.
Met speed combineren heb ik echt 1 keer dat het prima gaat en keer erop echt slecht valt. Zon beetje om en om. Wist eerst niet dat je sommige combis beter niet kan doen. Idee hoe lang van te voren stoppen?

• Like
Waarderingen: XMR

OtherShore

Badass junkie
Nee, je moet niet meer rekenen. Wiet en speed maken je niet tolerant voor psychedelica zoals LSD. Een goede startdosis is zo tussen de 100 en 150 μg. Maar je weet waarschijnlijk niet hoe jouw zegels gedoseerd zijn. De enige manier om daar achter te komen is laten testen, maar dat is niet altijd mogelijk en het kan even duren voordat je de uitslag hebt.

Maar goed, LSD is een relatief veilig stof en er zijn niet veel andere stoffen die in de dosering die op een zegel past gevaarlijk kunnen zijn. Dus je kunt een gokje wagen. Hou er alleen rekening mee dat je wel eens 8-10 uur heel zwaar kunt gaan trippen (het kan ook tegenvallen natuurlijk).

Speed en LSD gaan niet zo goed samen, dus ik zou het bij een minimale onderhoudsdosis speed houden (net genoeg dat je je niet naar voelt). Als je zonder kan is dat beter. Het is op zich geen gevaarlijke combinatie maar het gevoel van speed past niet goed bij trippen. En dan een positieve mindset en van wal steken 🙂

Laatst bewerkt:

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Nou het is allemaal anders verlopen als verwacht. Het is inmiddels 9 dagen geleden dat ik voor het laatst gebruikt heb. Het is afzien dat wel zeker na al die jaren dagelijks gebruiken. Ben vandaag voor het eerst weer een beetje helder en weet zo nu en dan niet of ik dit fijn blijf vinden of niet.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Nou het is allemaal anders verlopen als verwacht. Het is inmiddels 9 dagen geleden dat ik voor het laatst gebruikt heb. Het is afzien dat wel zeker na al die jaren dagelijks gebruiken. Ben vandaag voor het eerst weer een beetje helder en weet zo nu en dan niet of ik dit fijn blijf vinden of niet.
Onwijs veel respect voor jou! :redheart:
Ik zou nu ff doorprikken, je twijfel of je dit fijn blijft vinden is een logisch gevolg van je actie na jaren dagelijks gebruik. Er gaan sowieso nieuwe fijne dingen op je pad komen die wss niet op je af zouden gekomen zijn wanneer je elke dag speed neemt.
Je gaat terug natuurlijke energie ervaren en dopamine bevorderende activiteiten ontdekken.
Wat is de reden waarom je zo plots kapt als ik vragen mag?

Plex

Badass junkie
Hartstikke knap! Het fijn vinden komt wel, het heeft tijd nodig. Volhouden, geloof in jezelf en ik geloof in jouw!❤️

De Zandman

DF-koning
......... Beetje alsof ik er een tijd niet geweest ben ofzo........

Dat is natuurlijk ook zo.
Eerst dagelijks onder invloed zijn, daarna stoppen maakt dat je lichaam zich weer ontdoet van gifstoffen en dan ga je jezelf heel helder voelen.
Je moet je weer even instellen op het nuchter zijn.
Alles komt goed!

.058Leeuwarden058.

Hey klopt idd vandaar dat ik op zoek was of het in 1x te doen is en of dit dan als prettig word ervaren of juist helemaal niet. Ben best verslavingsgevoelig dus dit zijn idd van die dingen waarbij ik dan echt gewoon een maximum heb en op zich werkt dat.

De ghb durf ik niet aan.

De speed is en blijft mn valkuil momenteel. Maar daar komt binnenkort hopelijk ook weer verandering in.
Aangezien ik weer op de wachtlijst terug sta voor hulp.

Bedankt voor je reactie iig.
Als speed je hoofd verslaving is en je wil nog een keer ghb proberen. Ik kan alleen maar zeggen dat in de loop der jaren die ik mee heb gemaakt
Dat die 2 de perfecte combinatie is voor veel mensen. Ik heb periodes gehad dat ik met mensen omgingen die dit als verslaving hadden. Ik weet dat bijde middelen goedkoop zijn en hand in hand gaan samen. Ik zelf heb ghb ook een periode gebruikt door mijn co tacten die ik destijds had en waar ik mee omging dit deed ik zelf met drank en coke toen. Ik kan alleen maar zeggen dat als het je bevalt en het is voor herhaling vatbaar. Je bent verslaafd voor dat je het door hebt als je dit meerdere keren gebruikt. Ik zelf vind het die tijd leuk ok te experimenteren en door dat het zo goedkoop is te halen zag ik niet gelijk het probleem.

Bovenaan