Gelijk stoppen!Wat moet ik doen bij keta kramp? Langzaam afbouwen? Of helemaal stoppen? Ik heb krampen en neem steeds minder keta om tenminste geen pijn te voelen, maar geen idee of dit een goeie richting is
Gelukkig heb ik nu geen last van mn blaas maar hoelang duren die krampen in mijn maag eigenlijk? Ik ben echt dom geweest en heb best veel gebruikt omdat het hielp tegen mijn auto immuun ziekte. Ik gebruik al jaren maar ik was 4 maanden clean tot 3 weken geleden. In die drie weken heb ik rond 1g per dag gebruikt. En vandaag heb ik ook nog wat naar binnen gewerkt dus sorry als ik onduidelijk overkomGelijk stoppen!
Ik snap je overweging van pijn, maar als je ketamine blijft nemen dan beschadigen je organen nog verder. Ketamine kan namelijk ontstekingsreacties in de buik en de blaas veroorzaken. Die ontstekingsreacties gaan vanzelf over. Maar in de blaas kunnen die onherstelbare schade veroorzaken. Daarom moet je meteen stoppen. Het voordeel is dat als je direct stopt dat je dan weer kunt herstellen. Maar als je het stoppen blijft uitstellen dan kan dat dus een ander verhaal worden..
K-krampen komen inderdaad ook in de buik voor; niet alleen in de maag. In onderzoeken heb ik gezien dat ook de darmen, maag, en nieren kunnen gaan ontsteken. Ik denk dat als je snel genoeg stopt dat de meeste pijn na een paar dagen wel voorbij zou moeten zijn. In ernstigere gevallen (bijvoorbeeld wanneer plassen veel pijn doet) zullen de klachten wat langzamer herstellen over een periode van weken.Gelukkig heb ik nu geen last van mn blaas maar hoelang duren die krampen in mijn maag eigenlijk?
Even nog een vraag omtrent lichamelijke klachten , wil hier niet nog een topic over aanmaken hahaGelijk stoppen!
Ik snap je overweging van pijn, maar als je ketamine blijft nemen dan beschadigen je organen nog verder. Ketamine kan namelijk ontstekingsreacties in de buik en de blaas veroorzaken. Die ontstekingsreacties gaan vanzelf over. Maar in de blaas kunnen die onherstelbare schade veroorzaken. Daarom moet je meteen stoppen. Het voordeel is dat als je direct stopt dat je dan weer kunt herstellen. Maar als je het stoppen blijft uitstellen dan kan dat dus een ander verhaal worden..
Dit soort vragen zijn inderdaad lastig te beantwoorden. Dat komt omdat het per persoon verschilt. In wetenschappelijke publicaties vind ik ook grote verschillen. Sommige mensen krijgen pas last van k-kramp als ze een jaar lang elke dag gebruiken. Maar er zijn ook mensen die na een paar weken al flinke last krijgen.Even nog een vraag omtrent lichamelijke klachten , wil hier niet nog een topic over aanmaken haha
Vanaf welk punt ontstaan de klachten eigenlijk? Hier is bijv weinig info over te vinden
Vanaf welk punt zijn de klachten irreversible?
Er is best wat te vinden op Google Scholar inderdaad. Bijvoorbeeld:En is meer info hierover te vinden met google scholar? Zo ja ga ik zelf ff avondje googlen
Danku , ik heb t allemaal gelezen en brengt veel meer duidelijkheid. Alhoewel lees ik in deze rapporten over memory impairment, betekent dit geheugen verlies? en er staat nergens voor zo ver ik heb gelezen of dit permanent isDit soort vragen zijn inderdaad lastig te beantwoorden. Dat komt omdat het per persoon verschilt. In wetenschappelijke publicaties vind ik ook grote verschillen. Sommige mensen krijgen pas last van k-kramp als ze een jaar lang elke dag gebruiken. Maar er zijn ook mensen die na een paar weken al flinke last krijgen.
De schade wordt pas echt onomkeerbaar als iemand telkens ketamine blijft nemen ondanks dat er klachten ontstaan. Vooral mensen die bloed plassen lopen risico. De blaaswand is erop gemaakt om urine buiten te houden. Maar (een metaboliet van) ketamine lijkt die blaaswand te beschadigen, waardoor er een wond kan ontstaan die volloopt met urine. Zo'n bloeding kan lang aanhouden en littekenweefsel achterlaten. In zeer ernstige gevallen wordt de ontsteking steeds erger en moet de blaas geamputeerd worden.
Er is best wat te vinden op Google Scholar inderdaad. Bijvoorbeeld:
De lange termijneffecten van ketamine op de cognitie zijn ook niet goed bekend. Wel zijn er flink wat onderzoeken die aantonen dat ketamine neurotoxisch is in hoge doseringen. En ik heb ook hersenscans gezien waarop een duidelijk verschil werd getoond tussen mensen die veel ketamine hadden gebruikt en mensen die dat niet doen. Het lijkt er dus wel op dat ketamine lange termijnschade aanricht. Maar met dat soort dingen is het altijd heel lastig zeggen hoe het brein zich weer aanpast aan de schade. Dus dat deel is niet bekend.Danku , ik heb t allemaal gelezen en brengt veel meer duidelijkheid. Alhoewel lees ik in deze rapporten over memory impairment, betekent dit geheugen verlies? en er staat nergens voor zo ver ik heb gelezen of dit permanent is
Jammer helaas , ik vind zelf tegenovergesteld tot andere middelen dat ketamine stom gezegd een relatief gezonde drug mits normaal gebruikt.De lange termijneffecten van ketamine op de cognitie zijn ook niet goed bekend. Wel zijn er flink wat onderzoeken die aantonen dat ketamine neurotoxisch is in hoge doseringen. En ik heb ook hersenscans gezien waarop een duidelijk verschil werd getoond tussen mensen die veel ketamine hadden gebruikt en mensen die dat niet doen. Het lijkt er dus wel op dat ketamine lange termijnschade aanricht. Maar met dat soort dingen is het altijd heel lastig zeggen hoe het brein zich weer aanpast aan de schade. Dus dat deel is niet bekend.
Is allemaal relatief, vergeleken met een keta verslaafde is het niet veel. Over een gram doe ik zelf meerdere maanden. Dit opmaken in 1 dag zou ik al erg veel vinden.ookal is mijn ketamine gebruik nog wel schappelijk. 1 gram doe ik 8-12 uur over
Ja de hoeveelheid is schappelijk maar mijn manier van gebruik niet. Koop 1/2 keer in de maand 1gram en ben dan op mooie dagen heel de dag wazig eigenlijk. Ook niet goed maar dr zijn er zat die t een stuk erger begaaien hier op t forum😅( vind voor mezelf en tegen over andere in me buurt) dat ik t erg rustig aan doe. Ken 1 meisje bijv die op dr zelf 3-5 gram wegjaagt in een tijdsbestek van 8 uur bijna elk weekend t afgelopen 6 maanden. Daarvoor was t een stuk minder maar ze gebruikt sinds 2021 al ieder weekend ketamine en heeft geen lichamelijke klachten zegt ze zelf. Niet dat dit een signaal voor mij is om meer te gebruiken een randje op te zoekenIs allemaal relatief, vergeleken met een keta verslaafde is het niet veel. Over een gram doe ik zelf meerdere maanden. Dit opmaken in 1 dag zou ik al erg veel vinden.
Ketamine is acuut niet heel gevaarlijk nee, maar het is wel flink verslavend en bij chronisch misbruik kan het dus leiden tot flinke gezondheidsklachten die ook blijvend kunnen zijn.Jammer helaas , ik vind zelf tegenovergesteld tot andere middelen dat ketamine stom gezegd een relatief gezonde drug mits normaal gebruikt.
1. Het verbruikt geen lichaamseigenstof alhoewel lijkt mij dat door over stimulatie/blokkade van de NMDA-receptor er toch problemen kunnen opdraaien lijkt mij?
2. als ketamine de blaaswand niet had aangevallen was t zeker geweldig alhoewel is de grens van geen klachten tot wel klachten hebben nog best breed kan zijn. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de gebruiker.
en neurotoxiciteit door ketamine had ik zelf nog nooit over gelezen, wel vaak naar gegoogled etc maar nooit een concreet antwoord op kunnen vinden psychonautwiki heeft dit er niet bij staan. Wel een fijne heads-up😅😁 ookal is mijn ketamine gebruik nog wel schappelijk. 1 gram doe ik 8-12 uur over neem vaak 100/150 +- mg zodat ik wat meerdere uren wazig ben en zo kan ik t erg rekken.
Het is niet aanbevolen je eigen gebruik te vergelijken met wat andere gebruikers doen.Ja de hoeveelheid is schappelijk maar mijn manier van gebruik niet. Koop 1/2 keer in de maand 1gram en ben dan op mooie dagen heel de dag wazig eigenlijk. Ook niet goed maar dr zijn er zat die t een stuk erger begaaien hier op t forum😅( vind voor mezelf en tegen over andere in me buurt) dat ik t erg rustig aan doe. Ken 1 meisje bijv die op dr zelf 3-5 gram wegjaagt in een tijdsbestek van 8 uur bijna elk weekend t afgelopen 6 maanden. Daarvoor was t een stuk minder maar ze gebruikt sinds 2021 al ieder weekend ketamine en heeft geen lichamelijke klachten zegt ze zelf. Niet dat dit een signaal voor mij is om meer te gebruiken een randje op te zoeken
Ja snap ik ik praat mn eigen gebruik ook niet goed in deze zin, snap dat dat zo lijkt in deze zin. Maar doe ik echt niet ben erg bewust van hoe slecht ik bijv vorig jaar heb gebruikt en ook dat daar verandering in moest komen wat ook zeker is gelukt.Het is niet aanbevolen je eigen gebruik te vergelijken met wat andere gebruikers doen.
had ik vanmiddag gelezen. Toch geheugen problemen als je t hebt is het te merken? Of waardoor zal je merken dat je iets van neurotoxiciteit? Of verschild dit per drug?Ook lijken hersenscans van regelmatige ketamine-gebruikers dit beeld te bevestigen:
![]()
Frontiers | Brain damages in ketamine addicts as revealed by magnetic resonance imaging
Ketamine, a known antagonist of N-methyl-D-aspartic (NMDA) glutamate receptors, had been used as an anesthetic particularly for pediatric or for cardiac pati...www.frontiersin.org
Doorgaans bij geheugen- of concentratieproblemen. Maar het hangt ook af waar de beschadigingen plaatsvinden. Van stimulerende middelen kun je bijvoorbeeld de ziekte van Parkinson krijgen.had ik vanmiddag gelezen. Toch geheugen problemen als je t hebt is het te merken? Of waardoor zal je merken dat je iets van neurotoxiciteit? Of verschild dit per drug?
Nou alle vragen die ik hier heb gesteld zijn niet gerelateerd aan mijn gebruik, veel van de kennis die ik mezelf hier op doe op het forum is puur voor opdoen van meer kennis over stoffen en drugs. Met deze kennis attendeer ik mezelf er erg goed op , op hoe ver t niet moeten komen en hoe ik dat kan voorkomen.Aan dit topic te lezen doe je je best "verantwoord" om te gaan met je gebruik. Maar is het wel verantwoord als je je gezondheid schaat? Waarom niet helemaal stoppen of een lange pauze inlassen?
Ik lees het nu inderdaad, had het verkeerd begrepen. ExcusesNou alle vragen die ik hier heb gesteld zijn niet gerelateerd aan mijn gebruik, veel van de kennis die ik mezelf hier op doe op het forum is puur voor opdoen van meer kennis over stoffen en drugs. Met deze kennis attendeer ik mezelf er erg goed op , op hoe ver t niet moeten komen en hoe ik dat kan voorkomen.
Ook probeer ik met mijn info mijn vrienden ook goed op kennis over drugs etc.
Er zitten hier en daar uitschieters tussen mijn gebruik alsnog minimaal daarmee bijvoorbeeld: nachtjes doorhalen, feesten, gebeurt 1/2 keer in 3/4 maanden.
Maar kan hier uren over verder gaan maar met deze uitleg is het hopelijk een beetje duidelijk wat voor gebruiker ik ben