Karaktereigenscappen

jcutter

Badass junkie
Zijn julle karaktereigenschappen veranderd door de drugs in een negatieve of positieve zin? Zo ja, met welk drugssoort is je karakter het meest door gevormd?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
alleen positiefe dingen te melden.. niet aggeresief, rustig geworden, en niet meer gek in de kop... (van die vreemde gedachten over allerlei dingen). Is nu allemaal normaal...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dromeriger (LSD/THC), nieuwe doelen gesteld (LSD), positievere instelling dan vroeger (LSD! :þ), sociale ramp (THC, tijdelijk)..

Northawke

Wijs gebruiker
Van de paddo's heb ik een betere levensbeschouwing gekregen die mij zelf veel rust geeft in het hoofd.

Van de speed ben ik jammer genoeg minder creatief geworden, maar dat begint zich nu weer gelijk te trekken met hoe het was voor m'n eerste snuifje. Heeft verdomme wel bijna twee jaar gekost en dat terwijl ik alleen weekend-gebruiker was.

azgaza

Badass junkie
Dankzij paddo's ben ik van mijn angststoornis/fobieën (smetvrees en hypochondrie) afgekomen, en ben ik dankzij paddo's en LSD mijzelf veel beter leren kennen, ik heb het gevoel dat ik nu elk aspect van mijn persoonlijkheid gewoon goed ken, en ook elk aspect ervan waardeer.
Ik heb ook het idee dat ik nog-meer mij ben geworden na gebruik van tripmiddelen, dat de eigenschappen die ik zo goed heb leren kennen ook allemaal wat versterkt zijn, en daar boven op een positievere levenshouding en meer politiek bewustzijn.

En wiet en half helpen me voorkomen dat ik als een mongool op en neer spring en 6 uur achter elkaar zo'n lang nonstop informatie lulverhaal op mensen afvuur dat ik ze dood praat, op een tempo dat sowieso al bijna niet te volgen is. Wiet en hasj hebben me ook veel geholpen; rustig zijn, ontspannen zijn, zorgelozer zijn.. Ik heb nog nooit de negatieve effecten ervan gemerkt en hoop dat die ook nooit zullen komen.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik vergeet altijd te eten. dan ben ik een film aan het kijken en is het 20:00,begint er weer een leuk programma,en eet dan pas tegen 23:30. om 03:00 naarbed de volgende ochtend om 1100 eruit., dan pas om 13:00 ontbijten

men vraagt zich af hoe ik dit volhoud... 03:00 tot 11:00 is toch minimaal 8 uur slaap???? en ik werk in de horeca. om dan in een week dat ik niet werk, ineens een ander ritme te volgen, is ook erg zwaar. maar dat is voor iemand die van 08:00 tot 23:00 leeft weer niet te begrijpen.

moet ik wél eens een dagje van 20 uur draaien, tja daar heb je dan natuurlijk weer wat anders voor :wink:

Ik ben geen ochtendmens, de ochtend is om te slapen. de nacht is om te werken.

htweeoo

Bewuste gebruiker
Het heeft me een beter persoon gemaakt. Gevoeliger en minder agressief.
Het heeft me ook een beetje volwassener gemaakt. Mijn mening dan toch.

Door XTC ben ik ook het leven meer gaan respecteren en denk ik meer na aan de gevolgen van iets.

Suntablet

Bewuste gebruiker
ik heb door wiet wel wat meer leren relativeren en ben ook wat losser in de omgang geworden. (dat is dan niet als ik stoned ben maar wel als ik nuchter ben, in het dagelijkse leven dan)

maar om nu te zeggen dat ik helemaal veranderd ben, neen.

ahja, motivatie (om iets te beginnen zoals leren) is soms ook wel ver te zoeken, verder als vroeger

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ik ben angstiger geworden door wiet. Ik ben er dan ook al jaren mee gestopt, maar het heeft zich nooit volledig hersteld. Die angst heeft ook een heropflakkering gekend door xtc.

pixo207

Belezen gebruiker
Hillbilly bastard zei:
Ik ben angstiger geworden door wiet. Ik ben er dan ook al jaren mee gestopt, maar het heeft zich nooit volledig hersteld. Die angst heeft ook een heropflakkering gekend door xtc.
Een vriend van me heeft dat ook denk ik. zijn eerste keer X viel ie flauw (had niet veel op ofzo), de tweede keer werd die bang en wou die wegrennen. Met hash werd hij ook bang. jullie zijn gevoelig voor drugs ofzoiets xD

esmee

Belezen gebruiker
Als ik te vaak achter elkaar speed gebruik wordt ik lekker f*cked up....
Maar des te beter ik me weer voel als ik het een tijd niet doe en flink uitgeslapen ben...
Te vaak alcohol drinken wordt ik een beetje depri van (en dan bedoel ik te vaak dronken zijn eigenlijk).

Alles waar *te* voor staat heeft negatieve uitwerkingen op mij de dagen erna. En dan zijn het nog geeneens hoge dosissen.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Toen ik verslaafd was aan de speed beinvloede dat mijn leven heel negatief. Ik ging heel negatief denken, liegen en werd heel opgefokt en agressief.

Overige drugs hebben mn leven eigenlijk alleen maar positief beinvloedt. Met name lsd.. Daardoor heb ik veel onverwerkte gebeurtenissen eindelijk een plekje kunnen geven en voel ik me veel gelukkiger.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Wiet en mdma.

Ik ben rustiger geworden, aardiger, heb mezelf beter onder controle en leg gewoon makkelijker contact met mensen, terwijl ik voorheen een semi-sociofoob was :P

Maar aan de andere kant ben ik ook vergeetachtiger geworden, en bij vlagen vallen de kwartjes wat langzamer :stoned:

Dr. Tommy

Badass junkie
Deranged zei:
Naast paranoia schizofreen en moordlustig ben ik vooral heel lief geworden.

hier ongeveer hetzelfde alleen ben ik juist minder lief geworden

speed heeft mij scherper gemaakt en door LSD en paddo's ben ik mezelf beter gaan leren kennen

en thc heeft mij nog luier gemaakt dan ik al was :P

xpressurself

Bewuste gebruiker
weet niet zo goed of ik dat van mezelf kan zeggen. viel me wel op dat ik soms midden in de nacht in een steegje wakker wordt met naakte inelkaar geslagen bejaarde naast me.. maar dat heeft verder niks met me persoonlijkheid te maken hoor!

trippie443

Experimenterende gebruiker
ik ben wat rustiger geworden dus dat is positief, maar heb ook minder zin in dingen. das dus weer negatief

Lost

Experimenterende gebruiker
van de coke ben ik paranoia geworden
heb ook een enorme drang om te gokken als ik er aan ben
Ik praat veel maar na 1 uur wil ik wat zeggen en komt er geen woord meer uit me bek
de drang naar sex is groot, maar vreemdgaan begin ik niet aan

ik tril veel met me benen zelfs nu terwij ik dit schrijf (nuchter)
wat blijft er dan nog over van mijn karakter?

:(

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
coke, en negatief ook

lieg veel meer en verneuk alles omdat het me niet zo veel meer doet

Dat heb ik ook een beetje. Drugs hebben er voor een stuk voor gezorgd dat ik harder/killer werd in mijn omgang met mensen en ook egoïstischer/arrogant. Ik lieg ook meer. Soms kan ik echt een klootzak zijn terwijl ik vroeger altijd met iedereen rekening hield en echt 'lief' was. Dit komt echter niet alleen door drugs, maar ook door negatieve ervaringen met personen, waardoor ik gekwetst werd en dat ik op het einde zoiets had van nu is het aan mij om mensen te kwetsen...

Eckster C

Bewuste gebruiker
ben veel socialer , opener en verstandiger en volwassener en minder impulsief geworden en ben ook aan men toekomst beginnen denken

Hashja

Bewuste gebruiker
THC:
Ik had altijd wel een probeem met een meid die al heel lang een goede vriendin van me is, dat ik die altijd nog diep van binnen wel aardiger vond dan gewoon 'vrienden'. We gingen een keer film kijken en we aten beide wat Hasj. Tijdens ontzettend op haar afgeknapt en dat is altijd zo gebleven. hè hè! Eindelijk.

Paddo's:
Ik was over het algemeen altijd al heel positief. Maar de laatste tijd slaat echt alles. Ook doorzie ik de mens wat beter, veel mensen zijn best voorspelbaar. Ook als ik naar school fiets en om me heen kijk naar de natuur voel ik me heel klein. Respect voor de natuur! Kon er vroeger uren naar kijken maar nu echt jaren!

Neyez: (van horen zeggen lijkt het licht op MDMA)
Ik was lekker aan het dannsen en aan het gek doen. En toen kreeg ik de gedachte, waarom nu wel, en anders niet? Sinds dien doe ik gek als ik daar zin in heb en maakt me weinig uit of mensen me uitlachen.

Rain

Bewuste gebruiker
Ik gebruik de laatste tijd veel speed. Door het vele gebruik ben ik gaan denken dat iedereen een goed persoon is, ik wordt nooit kwaad en kan me heel simpel over dingen heen zetten. Als d'r problemen zijn neem ik dit met een korrel zout en zet ik me d'r overheen. Hierdoor ondervind ik zelf geen last van dingen waar anderen zich wel vervelend over voelen. In het geval van het hebben van ouders die altijd alle probleemstellingen naar voren halen, van een mug een olifant maken, zich overal aan storen en zich nergens overheen kunnen zetten is dit best lastig om mee samen te wonen in mijn geval.

xpressurself

Bewuste gebruiker
Drent zei:
THC:
Ik had altijd wel een probeem met een meid die al heel lang een goede vriendin van me is, dat ik die altijd nog diep van binnen wel aardiger vond dan gewoon 'vrienden'. We gingen een keer film kijken en we aten beide wat Hasj. Tijdens ontzettend op haar afgeknapt en dat is altijd zo gebleven. hè hè! Eindelijk.

Paddo's:
Ik was over het algemeen altijd al heel positief. Maar de laatste tijd slaat echt alles. Ook doorzie ik de mens wat beter, veel mensen zijn best voorspelbaar. Ook als ik naar school fiets en om me heen kijk naar de natuur voel ik me heel klein. Respect voor de natuur! Kon er vroeger uren naar kijken maar nu echt jaren!

Neyez: (van horen zeggen lijkt het licht op MDMA)
Ik was lekker aan het dannsen en aan het gek doen. En toen kreeg ik de gedachte, waarom nu wel, en anders niet? Sinds dien doe ik gek als ik daar zin in heb en maakt me weinig uit of mensen me uitlachen.

respect! :grin: heel herkenbaar dat stukje over de natuur trouwes.

jcutter

Badass junkie
Oke, dit topic is gelukkig nog niet dood gebloed. Kunnen mensen misschien nog meer hier hun opgemerkte karakter verandering neer pennen? :sunglasses:

xpressurself

Bewuste gebruiker
ik maak helemaal niks levends meer dood, vroeger wou ik nog wel eens 'n vlieg of spin doodtrappen maar om de een of andere reden doe ik dat niet meer.
ik respecteer leven meer al hoef dat niet per sé door drugs te komen.

jcp

Bewuste gebruiker
Wiet:

Door de jaren heen veel makkelijker omgegaan met tegenslagen (voordeel), maar ook een beetje tegen het apatische aan wat ik soms zeker als een nadeel zie.

XTC:

Goede gesprekken en meer openheid richting vrienden aan overgehouden.
Eigenlijk alleen maar positieve veranderingen, maar na een x aantal keer XTC gebruik ben ik er toch bijna helemaal op uitgekeken omdat het nep aan gaat voelen.

LSD, Paddo's, 2CB enz (tripmiddelen)

Alleen maar positief, na elke trip (ook een badtrip) ben ik tevreden over mijn "uitstapje" en kom ik tot inzichten over mijn eigen leven en andere mensen die ik nooit had willen missen!
Vaak zie ik een trip als een soort zijweg van mijn eigen gedachten waarbij ik mijn normale gedachtengang vanaf een andere kant kan bekijken en zo tot andere conclusies kom.

Verder kan ik ook heerlijk genieten van simpele dingen en de natuur, iets waar ik vroeger niet eens de tijd voor nam.

Speed en cocaine nooit aangeraakt, dit omdat ik denk dat ik er niet veel goeds uit kan halen.

xpressurself

Bewuste gebruiker
jcp zei:
Verder kan ik ook heerlijk genieten van simpele dingen en de natuur, iets waar ik vroeger niet eens de tijd voor nam.

Grappig dat je dat bij iedereen terug ziet; meer respect voor de natuur en ook meer bewondering.

jcp

Bewuste gebruiker
Hehe, dat leer je wel als je eens uren achterelkaar naar 1 en dezelfde boom staat te kijken met wat 2c-B op :grin:
Heb je ook genoeg tijd om na te denken over die boom en alles eromheen :wink:

Detroit303

Bewuste gebruiker
Xtc: Bloednuchter kunnen/willen dansen en elektronische muziek meer appreciëren. :)
Nota: Vroeger had ik hiervoor vaak alcohol of iets roesgevends nodig.

jcutter

Badass junkie
Inplaats het ombrengen van schuldige mensen die onschuldige mensen pijn doen, ben ik van plan mijn bewustwording van bev. interacties door acid om te zetten in het oplichterij van rijke mensen die veel geld kunnen missen.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Dromeriger (LSD/THC), nieuwe doelen gesteld (LSD), positievere instelling dan vroeger (LSD! :þ), sociale ramp (THC, tijdelijk)..

Dat dus. wij zouden echt eens moeten meeten E.I.! :tongueout:

Adreno

Bovenaan