Kan ik mijn paddo's oogsten??????

marisha

Experimenterende gebruiker
Vandaag kijk ik en veel zijn al bijna volgroeid. Het witte velletje is bij 2 al gescheurd en bij een paar andere gaat dat straks denk ik gebeuren.... :hearteyes:
Moet ik de hele bak tegelijk oogsten of kan ik het beste alleen de grote plukken???
Ik had namelijk in de instructies van de smartshop gelezen:

Oogst de eerste vlucht van je kweek als de grootste paddo’s op het punt staan hun hoed te openen. Oogst ook de kleinere, het is belangrijk de growkit zomin mogelijk open te maken om infectie te voorkomen. Wacht met oogsten tot er weer een hele vlucht opgegroeid. Laat degene kleiner dan 1.5 cm staan.

Maar veel hier op dit forum halen gewoon eerst de grote eruit en laten de kleine staan??
Of heeft dat consequeties voor de tweede flush???

Hoe kan ik ze het beste plukken, want ze staan allemaal dicht op elkaar??

En ik wil ze voor een langere tijd bewaren (die ik over heb dan) Op wat voor een manier kan ik ze het beste en makkelijkste drogen???

Groetjesss

marisha

Hier wat fototjes

Bijlagen

• paddestoeltjes.1JPG.JPG
    paddestoeltjes.1JPG.JPG
    10,9 KB · Weergaven: 5.748
  • paddestoeltjes2.JPG
    paddestoeltjes2.JPG
    10,1 KB · Weergaven: 5.745
  • paddestoeltjes.3JPG.JPG
    paddestoeltjes.3JPG.JPG
    14 KB · Weergaven: 5.744

marisha

Frisian User zei:
nog een paar uurtjes geduld :rock: dan komt het helemaal goed

hoelang heb jij ze in totaal laten staan ? (groeien)

2 weken in totaal, ze zijn nu een week aan het groeien...

Hoe kan ik ze het beste eruit halen????Moet ik ze er allemaal tegelijk uit halen of kan ik de kleinste laten staan??
En ik wil ze graag drogen, want in de koelkast blijft het niet langs goed...Wat is de beste manier om ze te drogen...Gewoon op een donkere plek op keukenrol???

JJJ

Bewuste gebruiker
Je hebt iets meer oogst als je eerst de grote oogst en de kleine nog even laat staan. Zo doe ik het zelf altijd, maar ik weet eigenlijk niet zo goed of het risico van besmetting dan groter is. Hoe plukken: voorzichtig pakken en een beetje draaien/bewegen, dan schieten ze vanzelf los.

Daarna dus een nachtje onder water zetten, zorg dan wel dat je alles geoogst hebt (ook de kleine stoeltjes die gestopt zijn met groeien), en wachten op de volgende flush :) . Drogen kan het best op een beetje warme (niet hete) plek. Gewoon ergens neerleggen op keukenpapier werkt ook maar dan worden ze waarschijnlijk niet perfect droog. Perfect droog zijn ze als je ze kunt breken.

marisha

Bedankt voor de reactie
Heb net besloten een paar te gaan eten :grin:
Heb ze ook al te droog neergelegd...Moet dat niet op een donkere plek???
Heb ze maar tussen keukenrol in de kast gelegd.

Frisian User

Belezen gebruiker
marisha zei:
Bedankt voor de reactie

heb je toevallig een groot beeldscherm (geen flat/LCD/plasma scherm)

gewoon zo'n beeldscherm met een bak erachter, daar heb ik m'n paddo's op liggen en geloof me 2/3 dagen KNAKDROOG, ik denk in totaal 72 uur (3 dagen) dat dan echt alle vocht eruit is

dingo

Belezen gebruiker
ik heb hetzelfste probleem, bij de helft vn de paddos in mn groeikit is het velletje al los en bij de andere helft niet (alhoewel deze wel al goed groot zijn en hun hoedje al gevormd is). Moet ik ze nu allemaal al oogsten of enkele diegenen waarvan het velletje al losgekomen is?

Frisian User

Belezen gebruiker
dingo zei:
ik heb hetzelfste probleem, bij de helft vn de paddos in mn groeikit is het velletje al los en bij de andere helft niet (alhoewel deze wel al goed groot zijn en hun hoedje al gevormd is). Moet ik ze nu allemaal al oogsten of enkele diegenen waarvan het velletje al losgekomen is?

ik doe altijd gewoon degenen die het grootste zijn en klaar om te plukken

nu heb ik 2 dagen geleden 3 paddo's geplukt (groeiden maar 3)
en nu schieten allemaal kleine paddo's naar boven :|...

Origin

Vraagje, ik heb zelf juist paddo's gekweekt maar ik heb ze iets te laat geoogst, toen ik ze liet drogen is het keukenpapier zwart geworden van de sporen. Zijn deze paddo's nog te eten of zullen ze geen effect meer hebben?

Mayan

Bewuste gebruiker
Awel, die enen equador dak toonde, met sporen op zijne nek....
Die was evenlekker als anders hoor :)

L

Lid 6909

Gast
Ik vind paddo's zowiezo vies, alleen gedroogden willen nog wel :tongueout:

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik krijg ze juist droog niet binnen :grin: Vers gaat dat nog!
Het is droog dat ik ze in thee moet gooien en moet slikken zonder knauwen, of ik degouteer ervan.

Hier zit ik dichtbij de oogst, nog net die hawaiianen afwerken en gedaan met die paddo's enzo
I quite the dope pretty soon, maar ik wil wel mijn projectjes afwerken eerst.

KoxBox

Badass junkie
Droog zijn ze niet te vreten! Die smaak zit echt geconcentreerd ofzo, laatst heb ik mijn eigen oogst eens getest. Een half uur dubbelgeplooid gelegen van de maagpijn, niet te harden maarja was daarna wel rap weg als ik echt goed begon te trippen.

marisha

Mijn paddestoeltjes zijn nu echt mooi droog, maar weet niet hoeveel ik ervan moet eten???Heb ook geen weegschaaltje ofzo. Vorige week ook al geprobeerd, maar kreeg ze bijna niet weg was echt goor. Iemand nog een ideetje hoe ik ze naar binne kan krijgen :grin:
En hoeveel ik dan moet eten? :confused:

Frisian User

Belezen gebruiker
marisha zei:
Mijn paddestoeltjes zijn nu echt mooi droog, maar weet niet hoeveel ik ervan moet eten???Heb ook geen weegschaaltje ofzo. Vorige week ook al geprobeerd, maar kreeg ze bijna niet weg was echt goor. Iemand nog een ideetje hoe ik ze naar binne kan krijgen :grin:

makkelijkste is gewoon die dingen laten drogen, dan is het veel makkelijker om naar binnen te werken :sunglasses:

in totaal moet je 3 gram hebben, (voor goed sterke trip)
heb net ff gekeken bij m'n eigen en 1 paddo is ongeveer 0,7 gram
dus reken maar 4 paddo's (0,7x4=2,:sunglasses:

maar ik ben erachter gekomen dat ik met 2 gedroogde paddo's ook al een beste trip heb :)

KoxBox

Badass junkie
Frisian User zei:
marisha zei:

makkelijkste is gewoon die dingen laten drogen, dan is het veel makkelijker om naar binnen te werken :sunglasses:

in totaal moet je 3 gram hebben, (voor goed sterke trip)
heb net ff gekeken bij m'n eigen en 1 paddo is ongeveer 0,7 gram
dus reken maar 4 paddo's (0,7x4=2,:sunglasses:

maar ik ben erachter gekomen dat ik met 2 gedroogde paddo's ook al een beste trip heb :)

Ja inderdaad, 3-4 paddestoelen tussen de 5-10 cm daar zal je wel een goede trip van hebben.
Succes!

mrstief

Newbie
Gast serieus, koop gewoon bij de action een weegschaal!.

Wat ik altijd doe:

Na de oogst weeg ik ze nat (200gr). en leg dit in groepjes van rond de 30 gram.

Als ze droog zijn flikker is elk gedroogde groepje in een zakje en weet ik dat dat porties zijn.

Stel ik wil echt een goede trip dan neem ik 1,5 portie. (dit is meestal echt te hard) komt dus zelden voor.

maar ga niet zomaar uit losse hand wat naar binnen werken. Zo weet je nooit welke dosis bij je past. Bij paddo's draait het om de voorbereiding!!!

Toon

Belezen gebruiker
Bedankt voor de reactie
OP keukenrol is goed maar erover leggen is juist minder goed omdat je dan verhindert dat het verdampende vocht weg kan. Dit is een veel voorkomend misverstand. Ik leg ze op een bakplaat op keukenpapier in de heteluchtoven op ongeveer 40-50 graden. De grootste van 30 en meer gram duren bijna 3 dagen, de kleine zijn op 18-24u krokant zoals ze horen te zijn.

P

Pompen

Gast
OP keukenrol is goed maar erover leggen is juist minder goed omdat je dan verhindert dat het verdampende vocht weg kan. Dit is een veel voorkomend misverstand. Ik leg ze op een bakplaat op keukenpapier in de heteluchtoven op ongeveer 40-50 graden. De grootste van 30 en meer gram duren bijna 3 dagen, de kleine zijn op 18-24u krokant zoals ze horen te zijn.
11 jaar oude bump :clapping2:

Toon

Belezen gebruiker
Dank je voor deze opmerkzaamheid. Ik zag het ook.
Is het verkeerd van een oude post terug naar boven te pompen?
Ik stel vast dat dit forum er eentje is dat groot is met massaal veel nuttige informatie, ruim bezocht wordt en hoge Google-hits haalt.
Daarom lijkt het me nooit overbodig een toevoeging te doen, ook al is de topic eeuwen geleden gestart...

P

Pompen

Gast
Ik zag het ook.
Is het verkeerd van een oude post terug naar boven te pompen?
leuk

Het gaat er om dat dit topic niet meer relevant is en de topicstarter al meer dan 6/7 niet meer online is geweest.
Dit zorgt er voor dat wel relevante topics verdwijnen onder de niet relevante en dat is niet de bedoeling.

Toon

Belezen gebruiker
leuk

Het gaat er om dat dit topic niet meer relevant is en de topicstarter al meer dan 6/7 niet meer online is geweest.
Dit zorgt er voor dat wel relevante topics verdwijnen onder de niet relevante en dat is niet de bedoeling.
Dat is inderdaad een min of meer geldig argument. De TS zal hier niets aan hebben. Maar anderen mss wel. En verdwijnen? Als je regelmatig op bezoek komt is de lijst met nieuwe posts imo niet overdreven groot en als je nieuwe of occasionele bezoeker bent heb je toch wel meestal een bepaald interessegebied en kom je vanzelf de volgens jou 'niet relevante' posts of topics toch wel tegen denk ik.

Ik vind het bizar dat jij vindt dat je niet mag reageren op een oud topic als je dat gelezen hebt, maar ik zal er wel wat rekening mee houden.

Nog een kleine bedenking. Ik ben zelf moderator op een ander forum over computers en daar hebben we liever dat een topic aangevuld wordt dan dat er een nieuw opgestart wordt. Want dan wordt het helemaal onoverzichtelijk. Dat had ik namelijk kunnen doen. Er eentje starten met "hoe droog ik best mijn paddo' s".

P

Pompen

Gast
Dat is inderdaad een min of meer geldig argument. De TS zal hier niets aan hebben. Maar anderen mss wel. En verdwijnen? Als je regelmatig op bezoek komt is de lijst met nieuwe posts imo niet overdreven groot en als je nieuwe of occasionele bezoeker bent heb je toch wel meestal een bepaald interessegebied en kom je vanzelf de volgens jou 'niet relevante' posts of topics toch wel tegen denk ik.

Ik vind het bizar dat jij vindt dat je niet mag reageren op een oud topic als je dat gelezen hebt, maar ik zal er wel wat rekening mee houden.

Nog een kleine bedenking. Ik ben zelf moderator op een ander forum over computers en daar hebben we liever dat een topic aangevuld wordt dan dat er een nieuw opgestart wordt. Want dan wordt het helemaal onoverzichtelijk. Dat had ik namelijk kunnen doen. Er eentje starten met "hoe droog ik best mijn paddo' s".
Ik maak hier de regels niet en dit is geen computer forum.

• Like
Waarderingen: Toon

Toon

Belezen gebruiker
Ik maak hier de regels niet en dit is geen computer forum.
Als het een regel is van niet te reageren op oude topics zal ik dat zeker respecteren. Dan moeten die wel niet verschijnen in de suggesties om te lezen en eerder naar een archief gezet worden.

En of het nou gaat over pc of drugs maakt niet uit, ik spreek als mod, die de boel overzichtelijk moet houden.

Bovenaan