• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Kambo "The frog Poison".

Raver

Badass junkie
Hallo lezers.

Ik had me nog voorgenomen om een report te schrijven over mijn 2e ervaring met Kambo.

Kambo is de afscheiding van de grote boomkikker uit de Amazone. Het word al duizenden jaren gebruikt door stammen in Brazilië en Peru. De kikker gebruikt deze afscheiding zodat hij niet word opgegeten door vijanden. In feite is het dus een gif.

Een gif vol met peptides en andere stoffen. Echt wetenschappelijk onderzoek is er niet over Kambo. Het is dus vooral de ervaring en horen zeggen van.

Zo gezegd zo gedaan. Kambo is op mijn pad gekomen via 2 mensen die dichtbij mij staan. Hun hebben er enorm veel ervaring mee en hun leven is drastisch veranderd sinds ze in aanraking zijn gekomen met alternatieve geneeswijze. Waaronder dus Kambo.

Het report:

De ceremonie word geopend en de setting word gecreëerd dmv heilig hout en een spirituele tripsetting. De ruimte is volledig ingericht hiervoor.

Ik spreek mijn intenties uit naar de begeleiders en dan gaat het beginnen.

Ik krijg eerst 2 maal een dosis Rapé me neus ingeblazen dmv een blaaspijp. Een mix van verschillende soorten kruiden uit de jungle. Hierdoor voel ik mezelf zwaarder worden en ontspannen.

Ondertussen zijn er 3 "portals" in mijn arm gebrand. Ja gebrand; de opperste huidlaag word op die manier verwijderd. Op die open plekjes word de kambo aangebracht.

Voordat de kambo word aangebracht word me gevraagd 1.5ltr water te drinken. Dit helpt bij het cleanen.

Eenmaal klaar voor de Kambo worden er 3 kleine snottebelletjes Kambo op de portals geplaatst op m'n arm. Binnen zo'n 20 a 30 seconden begint het te werken. Ik voel een suizend gevoel op me borst wat ik herkende van de vorige keer. Het gevoel dat je hart beïnvloedt raakt door de Kambo is een angstaanjagend gevoel. Je hart begint sneller en sneller te kloppen. Er ontstaat een kloppend gevoel op me hoofd, en het lijkt net alsof me hoofd opzwelt.
Dan plotseling krijg ik een enorm warm gevoel door me lichaam. Zo warm heb ik t nog nooit gehad, en m'n lichaam begint vanuit binnenuit te trillen.

Het is een hele intense fysieke reactie waar je je buiten ontspanningsoefeningen niet echt op kunt voorbereiden.

Na zo'n 5 minuten van intensiteit begint de misselijkheid en het "purgen".

Zoo misselijk. Het braken lucht enorm op, en veel gebraakt ook! Dat is volgens de begeleiding normaal en juist goed voor het proces. Vandaar dat er word gevraagd genoeg water te drinken.

Het totale proces duurt zo'n 25 min. Na deze "acute" periode heb ik alle 2 de keren zo'n fijne afterglow ervaren. Alsof al m'n zintuigen weer open stonden.

Of ik er wat aan gehad heb tot nu toe? Dat denk ik wel maar het is erg subtiel nog.

Aanvulling; er is erg veel ervaring met Kambo over de gehele wereld. Zeer veel mensen hebben er baat bij gehad.

Er zijn alleen enkele contra indicaties! Hierover is op internet genoeg te vinden.

Kambo is niet iets wat zomaar moet worden besteld en gebruikt!

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Hallo lezers.

Ik had me nog voorgenomen om een report te schrijven over mijn 2e ervaring met Kambo.

Kambo is de afscheiding van de grote boomkikker uit de Amazone. Het word al duizenden jaren gebruikt door stammen in Brazilië en Peru. De kikker gebruikt deze afscheiding zodat hij niet word opgegeten door vijanden. In feite is het dus een gif.

Een gif vol met peptides en andere stoffen. Echt wetenschappelijk onderzoek is er niet over Kambo. Het is dus vooral de ervaring en horen zeggen van.

Zo gezegd zo gedaan. Kambo is op mijn pad gekomen via 2 mensen die dichtbij mij staan. Hun hebben er enorm veel ervaring mee en hun leven is drastisch veranderd sinds ze in aanraking zijn gekomen met alternatieve geneeswijze. Waaronder dus Kambo.

Het report:

De ceremonie word geopend en de setting word gecreëerd dmv heilig hout en een spirituele tripsetting. De ruimte is volledig ingericht hiervoor.

Ik krijg eerst 2 maal een dosis Rapé me neus ingeblazen dmv een blaaspijp. Een mix van verschillende soorten kruiden uit de jungle. Hierdoor voel ik mezelf zwaarder worden en ontspannen.

Ondertussen zijn er 3 "portals" in mijn arm gebrand. Ja gebrand; de opperste huidlaag word op die manier verwijderd. Op die open plekjes word de kambo aangebracht.

Voordat de kambo word aangebracht word me gevraagd 1.5ltr water te drinken. Dit helpt bij het cleanen.

Eenmaal klaar voor de Kambo worden er 3 kleine snottebelletjes Kambo op de portals geplaatst op m'n arm. Binnen zo'n 20 a 30 seconden begint het te werken. Ik voel een suizend gevoel op me borst wat ik herkende van de vorige keer. Het gevoel dat je hart beïnvloedt raakt door de Kambo is een angstaanjagend gevoel. Je hart begint sneller en sneller te kloppen. Er ontstaat een kloppend gevoel op me hoofd, en het lijkt net alsof me hoofd opzwelt.
Dan plotseling krijg ik een enorm warm gevoel door me lichaam. Zo warm heb ik t nog nooit gehad, en m'n lichaam begint vanuit binnenuit te trillen.

Het is een hele intense fysieke reactie waar je je buiten ontspanningsoefeningen niet echt op kunt voorbereiden.

Zoo misselijk. Het braken lucht enorm op, en veel gebraakt ook! Dat is volgens de begeleiding normaal en juist goed voor het proces. Vandaar dat er word gevraagd genoeg water te drinken.

Het totale proces duurt zo'n 25 min. Na deze "acute" periode heb ik alle 2 de keren zo'n fijne afterglow ervaren. Alsof al m'n zintuigen weer open stonden.

Of ik er wat aan gehad heb tot nu toe? Dat denk ik wel maar het is erg subtiel nog.
Jong, pas toch op met die kwakzalverij :(

Matineus

Belezen gebruiker
Hi Raver,
Bedankt voor het delen. Klinkt allemaal intens zeg.
Ik hoop dat je oké bent, let goed op jezelf!
Heb wat vraagjes voor je, hoop dat je dit wilt delen:
Het gevoel dat je hart beïnvloedt raakt door de Kambo is een angstaanjagend gevoel. Je hart begint sneller en sneller te kloppen. Er ontstaat een kloppend gevoel op me hoofd, en het lijkt net alsof me hoofd opzwelt.
Heb je deze angst tijdens de volledige sessie en na afloop ervaren? Of is het na de “opluchting” allemaal verdwenen.

En heb jij ook het gevoel dat dit jouw leven drastisch kan veranderen, of heb je daar meer ceremonies voor nodig?

Mij lijkt het “purgen” zo heftig, kun jij dit snel een plekje geven?

Raver

Badass junkie
Jong, pas toch op met die kwakzalverij :(

Waar heb je het toch over man? Oordeel niet ga je eerst maar inlezen in Kambo voor je zo'n opmerking plaatst!

Ik snap je reactie namelijk echt niet! Volgens mij heb je een heel ander beeld van wat Kambo in feite is en doet. Laat staan wat het kan doen voor mensen.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Heb je deze angst tijdens de volledige sessie en na afloop ervaren? Of is het na de “opluchting” allemaal verdwenen.

En heb jij ook het gevoel dat dit jouw leven drastisch kan veranderen, of heb je daar meer ceremonies voor nodig?

Mij lijkt het “purgen” zo heftig, kun jij dit snel een plekje geven?

De angst is heel normaal en is eigenlijk alleen aanwezig aan het begin van de ceremonie. De begeleiders hebben me hier heel erg goed doorheen geholpen.

De angst is daarna juist minder tot niet. Eerder een fijne afterglow. Wel vermoeid. De dagen erna voelde ik echt verandering in hoe ik in me vel zit en hoe ik weer zin heb in het leven. Het is echt geen kwakzalverij zoals eerder beschreven..

Ik heb zeker het gevoel dat dit mijn leven kan veranderen. Het kan zeker steun bieden in het afbouwen van benzodiazepines. Daar word het namelijk ook voor toegepast.

Kambo lijkt heftig, dat is het ook. Maar heftig is anders dan gevaarlijk oid. Verwar het niet met een psychedelisch middel. Het is NIET psychedelisch! Ik was tijdens de ceremonie en purgen gewoon helder en in gesprek met de begeleiders.

Het purgen is niks meer dan braken met grote kracht haha. Dat voelt als een opluchting. Voelt als een nieuwe start ofzo als alles voorbij is. Al is Kambo zeer oncomfortabel op t moment zelf.

Tot slot ik ben meer dan oké.

Proxima

Badass junkie
Rapé is eigenlijk vooral tabak, en als je het twee keer krijgt dan begrijp ik wel waar die misselijkheid vandaan komt. 😁

Voor mij was 1 maal al sterk genoeg om op het randje van overgeven te balanceren.

Bedenk je ook dat er grote vraagtekens zijn of kambo wel sustainable kan worden geharvest. De kikkertjes die in een farm worden gehouden blijken vrijwel geen gif af te geven omdat ze niet hun natuurlijke dieet krijgen. En in het wild ze opjagen is ook niet bevoordelijk voor de soort, zeker met de steeds grotere wereldwijde vraag ernaar.

Mijn gevoelens over kambo zijn daarom dus zeer gemixed.

_shikantaza

Badass junkie
Wat een domme onnodige reactie... live and let live.. zijn lichaam zijn keuze
Ik geef te veel om @Raver om hem niet te waarschuwen. Hij gaat er vast niet dood aan, maar mensen zijn gestorven aan dit kikkerslijm omdat het in hun bloedbaan kwam tijdens een (amateuristische) ceremonie.

Raver wat je zoekt zit al je hele leven lang in je. Ga aan de slag om het er uit te halen, je verslaving aanpakken, en van jezelf te gaan houden. Je hebt dit soort dingen niet nodig.

Raver

Badass junkie
Ik geef te veel om @Raver om hem niet te waarschuwen. Hij gaat er vast niet dood aan, maar mensen zijn gestorven aan dit kikkerslijm omdat het in hun bloedbaan kwam tijdens een (amateuristische) ceremonie.

Raver wat je zoekt zit al je hele leven lang in je. Ga aan de slag om het er uit te halen, je verslaving aanpakken, en van jezelf te gaan houden. Je hebt dit soort dingen niet nodig.

Als je eens zou weten hoeveel mensen er jaarlijks overlijden door medische fouten en of fout medicatiegebruik.

Ik geloof in de geneeskrachtige werking van Kambo. Als is het controversieel voor vele. Maar er zijn duizenden mensen over de gehele wereld die er baat bij hebben. Laat staan de stammen al duizenden jaren lang. Kambo is niet zonder risico en er zijn contra indicaties. Ik laat het doen bij professionele begeleiding.

Ik zit al me hele leven vast. Trauma's, diep geworteld. Ik voel ergens dat ik dit pad wil behandelen. Uiteindelijk ook sessies met psychedelica. Uiteindelijk zit geluk in me, maar als dat word overschaduwt door trauma's en problemen. Je al veel geprobeerd hebt, dan is de afweging om iets als Kambo te doen veel lager.

Dus ik waardeer de waarschuwing. Maar ik vind persoonlijk dat je de nadruk teveel legt op dat het mogelijk dodelijk is.

Raver

Badass junkie
Rapé is eigenlijk vooral tabak, en als je het twee keer krijgt dan begrijp ik wel waar die misselijkheid vandaan komt. 😁

Voor mij was 1 maal al sterk genoeg om op het randje van overgeven te balanceren.

Bedenk je ook dat er grote vraagtekens zijn of kambo wel sustainable kan worden geharvest. De kikkertjes die in een farm worden gehouden blijken vrijwel geen gif af te geven omdat ze niet hun natuurlijke dieet krijgen. En in het wild ze opjagen is ook niet bevoordelijk voor de soort, zeker met de steeds grotere wereldwijde vraag ernaar.

Mijn gevoelens over kambo zijn daarom dus zeer gemixed.

2 dagen geleden weer een sessie gehad. Met de Rape weer nogmaals. Misselijkheid kwam bij mij niet door de Rapé kan ik je vertellen haha.

Ik weet inderdaad dat er farms bestaan die op die manier de kambo verzamelen. Al kopen de begeleiders waar ik het doe direct bij de bron.

Wat ik me heb laten vertellen is dat de kikkers na het verzamelen van de Kambo gemarkeerd worden zodat ze niet te vaak worden gevangen. Maar goed ik heb me verder niet heel erg verdiept is het mogelijk dierenleed wat er bij betrokken is. Het scheelt al dat ze er niet voor vermoord worden.

Elke kambo sessie is wel anders. De begeleiders die het totaal al zo'n 60 keer hebben gedaan met elkaar vertellen ook dat bijna geen kambo sessie hetzelfde is. Het medicijn zoekt echt waar het nodig is en doet daar zijn werk. Zo had ik enorm last van zweethanden; sinds de kambo is het weg. Enorm veel gevoel tijdens de kambo in me armen en handen gehad. Tja, placebo, bijgeloof? Idk , maar het werkt. En niet alleen voor mij. Uiteindelijk is een kambo sessie in grote lijnen vergelijkbaar met elkaar. Alleen iedereen heeft toch net andere details of uitwerking.

De onvoorspelbare werking van Kambo in de zekere zingen kan wel iets verklaren over de samenstelling van de Kambo. Geen van elke dot zal dezelfde stoffen in dezelfde hoeveelheid bevatten. Dat kan haast niet.

Ik heb echt super lang (2 jaar) denk ik nagedacht of ik dit wilde doen ook. Vond het maar raar. Maar goed nu ik t eenmaal heb ervaren ga ik dit pad zeker bewandelen. Dus ook andere alternatieve medicijnen.

Laatst bewerkt:

Proxima

Badass junkie
Ik heb echt super lang (2 jaar) denk ik nagedacht of ik dit wilde doen ook. Vond het maar raar. Maar goed nu ik t eenmaal heb ervaren ga ik dit pad zeker bewandelen.
Begrijpelijk, en ik hoop dat het je geeft wat je zoekt.

Dus ook andere alternatieve medicijnen.
Denk hierbij wel aan het feit dat de echte sjamanen uit zichzelf kunnen aangegeven dat je voor de serieuze ziektes (zoals kanker) "western doctors and medicine" nodig hebt.

Parkietje

Experimenterende gebruiker

Dit bedoel ik pas op je lichaam .. maar je moet mensen wel een eigen keuze laten maken... was niet perse heel lullig bedoeld mijn excuses voor de manier waarop maar je brengt jezelf inderdaad wel echt in gevaar....

Door

Ik heb inmiddels ook 3x gedaan, een keer gecombineerd met sananga druppels. Vaak een typisch gevoel een paar dagen / weken later en er is veel gaan schuiven de laatste periode. Door keuzes, maar door ook fijn op te ruimen en gevoel dat Kambo hier wel echt een rol in heeft gespeeld.

Raver

Badass junkie
Ik voel me ook echt veel beter sinds mijn ceremonies. Kambo werkt. Controversieel of niet. Maar het zegt genoeg dat de peptides gevonden zijn in de Kambo al chemisch zijn nagemaakt. :wink:

Het effect is heel subtiel in de weken erna. Maar ik heb bijvoorbeeld mijn hobby vissen weer weten op te pakken. Ik meld me niet meer ziek op werk. Ik kom verantwoordelijkheden na. Ondanks dat ik toch behoorlijk diep in verslaving zit. Elke ceremonie geeft vooruitgang. Ik ga over een kleine 2 weken weer.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
2 dagen geleden weer een sessie gehad. Met de Rape weer nogmaals. Misselijkheid kwam bij mij niet door de Rapé kan ik je vertellen haha.
Waarschijnlijk mag je geen details geven in je antwoord, maar deze ceremonies kan je dus in Nederland doen?

Door

Ik voel me ook echt veel beter sinds mijn ceremonies. Kambo werkt. Controversieel of niet. Maar het zegt genoeg dat de peptides gevonden zijn in de Kambo al chemisch zijn nagemaakt. :wink:

Het effect is heel subtiel in de weken erna. Maar ik heb bijvoorbeeld mijn hobby vissen weer weten op te pakken. Ik meld me niet meer ziek op werk. Ik kom verantwoordelijkheden na. Ondanks dat ik toch behoorlijk diep in verslaving zit. Elke ceremonie geeft vooruitgang. Ik ga over een kleine 2 weken weer.

Het geeft een window van een aantal weken om patronen te veranderen. Alvast veel 'plezier' (t voelt voor mij steeds meer als meditatie als die warmte komt....) ik ga ws in een paar weken microdosen op kambo, een vriendin van me is gekwalificeerd practitioner en kwam ermee. Je hoeft dan niet over te geven en toch de effecten :wink:

Raver

Badass junkie
Succes. De warmte is inderdaad zeer kalmerend. Maar ik eindig deze maancyclus met 3 dots. Dat is toch wel wat meer strijden. 🫣

Door

Ja he - heel herkenbaar je verslag.
Ik had de eerste keer 4, toen 2 ceremonies 5.... de laatste keer deed ik mijn ayahuasca dieta, en ging ik gewoon bijna te vlakte toen ik opstond voor de wc (weinig zout in systeem enzo). Gelukkig had ik toen 1 op 1 en had zij het eerder door dan ik en kon ik er net bij blijven.
Maar zelfs dan, bewust erbij zijn - voelen wat er gebeurt, ik vind het mega interessant, en leer er op diepere levels ook echt van, door meer container te bouwen voor minder fijne emoties en sensaties enzo.

Raver

Badass junkie
Ik ben zojuist weer geland na mijn laatste sessie onderdeel van de maancyclus Kambo.

Dit keer was het een rollercoaster van emoties, angst, verdriet, blijdschap en puur lijden.

Want Kambo is echt gèèn prettig gevoel. Eerder vreselijk; ik weet me geen houding te geven. Kreunend en kotsend op handen en knieën surviven. Maar goed; ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen in me leven na deze sessie.

🐸🐸

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ben zojuist weer geland na mijn laatste sessie onderdeel van de maancyclus Kambo.

Dit keer was het een rollercoaster van emoties, angst, verdriet, blijdschap en puur lijden.

Want Kambo is echt gèèn prettig gevoel. Eerder vreselijk; ik weet me geen houding te geven. Kreunend en kotsend op handen en knieën surviven. Maar goed; ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen in me leven na deze sessie.

🐸🐸

Ondanks de gevaren waarvoor hier terecht gewaarschuwd wordt, toch tof dat je hier verslag doet.

Ik ken kambo eigenlijk niet zo goed. Behalve dat ik er e.e.a. over gelezen heb en enkele filmpjes van ceremonies voorbij heb zien komen, maar het is me er daardoor niet duidelijker op geworden wat het nu precies voor nut heeft / doet. Juist omdat het acuut als een zeer oncomfortabele fysieke strijd overkomt maar daarbij dus óók nog eens niet psychedelisch is. Wat is concreet het voordeel dan? Dat wordt mij tot nu toe niet voldoende helder op basis van beschrijvingen en beelden.

Ik ben me (al jaren, lol) mentaal aan het oprapen om een keer ayahuasca/pharmahuasca te doen. Het is wel echt mijn wens om dit ooit te gaan regelen, als DMT-fascinist (wat geen bestaand Nederlands woord is, maar dan bedenk ik het bij deze even xD * edit: wait, het echte woord is ‘enthousiast’ denk ik maar ‘fascinist’ klinkt kloppender in DMT-context) wil ik die uiteindelijk niet missen. Maar ook daar houdt dat gekots en de overige fysieke shit me vooralsnog - waarschijnlijk meer dan nodig - tegen, naast de heftige emotionele intensiteit van de ervaring zelf. Maar daar is tenminste dan nog sprake van een psychedelische/existentiële ervaring waarvan ik wel geloof dat de therapeutische effecten de ‘ellende’ potentieel waard kunnen zijn.

Van kambo ben ik dus niet overtuigd. Het klinkt voor mij toch vooral k*t, toxisch/lichamelijk belastend en mogelijk riskant (dit review stemt bijvoorbeeld niet direct vrolijk, al besef ik dat het slechts om een laag aantal cases gaat: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9061256/…) en ‘vaag’ qua wat het nou eigenlijk daadwerkelijk psychologisch meer doet dan wat wat subtiele mentale veranderingen hier en daar, over langere tijd heen, die net zo goed spontaan en natuurlijk op kunnen treden of placebo-effecten kunnen zijn. (En ik vind het persoonlijk ook niet zo’n fijn idee dat er dieren gemanipuleerd worden.) Maar hey, ik ben er ook allemaal niet zelf bij geweest, dus wie ben ik.

Houd ons dus vooral op de hoogte! Juist het onbekende en de meer skeptische houdingen hier maken je report extra waardevol.

Raver

Badass junkie
Ik snap dat het controversieel is. En twijfelachtig. Alleen er is echt een enorm grote groep mensen die voordelen halen uit Kambo. Deze zijn erg breed. Wat ik geloof is dat de kikker je in een positieve wind duwt en dat het leven dan gemakkelijker gaat. Daardoor voel je je over t algemeen beter en link je alles aan de kikker. Placebo is denk ik een groot onderdeel van Kambo.

Omdat het zoals je al aangeeft niet psychedelisch is en de diepgewortelde trauma's niet zal oplossen. Wat ik wel heb ervaren is dat ik enorm met mezelf ben geconfronteerd tijdens de ceremonies. Ik ben angstig voor de dood, en ik laat moeilijk controle los. Kun je nagaan wat voor stap Kambo voor mij geweest is.

Ik weet dat er doden zijn gevallen door Kambo. Maar er vallen ook doden door andere middelen. Misschien nog wel veel meer. Kinderen in de jungle krijgen het, en de stammen gebruiken het al 100'en jaren voor mentale en fysieke genezing en voor het jagen.

Dat voor het jagen kan ik heel goed begrijpen. Dezelfde dag voel je je extreem scherp en helder. Heel bizar. Het is niet psychedelisch maar absoluut wel psychoactief.

Tijdens de ceremonie heb ik altijd gedacht wat doe ik mezelf aan... Maar voordat ik ermee ben begonnen tot nu. Als zelfs vrienden van me aangeven van joh je bent echt weer meer jezelf geworden de laatste tijd; dan is dat in mijn ogen te wijten aan de kikker. Ik geloof dat het geneeskrachtig werkt. Mede doordat mijn zwager is hersteld van een whiplash door de kambo na 2 jaar struggelen; iemand stopt plots met roken terwijl die heftig verslaafd is aan nicotine, andere ervaren andere voordelen.

Ik zal sowieso de route van alternatieve geneeswijzen volgen. Helaas slik ik nog een SSRI dat is een contra indicatie voor psychedelica bij mensen die dit aanbieden. Daarnaast blokkeert het de essentie van het doel.

Check tribal detox en kambo tribe op instagram etc. Probeer je eens in te lezen vanaf de andere kant ipv puur medisch. Zo is mijn blik erop ook veranderd. Ik was ook zeer sceptisch vooraf. Maar idk, het voelt goed.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik snap dat het controversieel is. En twijfelachtig. Alleen er is echt een enorm grote groep mensen die voordelen halen uit Kambo. Deze zijn erg breed. Wat ik geloof is dat de kikker je in een positieve wind duwt en dat het leven dan gemakkelijker gaat. Daardoor voel je je over t algemeen beter en link je alles aan de kikker. Placebo is denk ik een groot onderdeel van Kambo.

Omdat het zoals je al aangeeft niet psychedelisch is en de diepgewortelde trauma's niet zal oplossen. Wat ik wel heb ervaren is dat ik enorm met mezelf ben geconfronteerd tijdens de ceremonies. Ik ben angstig voor de dood, en ik laat moeilijk controle los. Kun je nagaan wat voor stap Kambo voor mij geweest is.

Ik weet dat er doden zijn gevallen door Kambo. Maar er vallen ook doden door andere middelen. Misschien nog wel veel meer. Kinderen in de jungle krijgen het, en de stammen gebruiken het al 100'en jaren voor mentale en fysieke genezing en voor het jagen.

Dat voor het jagen kan ik heel goed begrijpen. Dezelfde dag voel je je extreem scherp en helder. Heel bizar. Het is niet psychedelisch maar absoluut wel psychoactief.

Tijdens de ceremonie heb ik altijd gedacht wat doe ik mezelf aan... Maar voordat ik ermee ben begonnen tot nu. Als zelfs vrienden van me aangeven van joh je bent echt weer meer jezelf geworden de laatste tijd; dan is dat in mijn ogen te wijten aan de kikker. Ik geloof dat het geneeskrachtig werkt. Mede doordat mijn zwager is hersteld van een whiplash door de kambo na 2 jaar struggelen; iemand stopt plots met roken terwijl die heftig verslaafd is aan nicotine, andere ervaren andere voordelen.

Ik zal sowieso de route van alternatieve geneeswijzen volgen. Helaas slik ik nog een SSRI dat is een contra indicatie voor psychedelica bij mensen die dit aanbieden. Daarnaast blokkeert het de essentie van het doel.

Check tribal detox en kambo tribe op instagram etc. Probeer je eens in te lezen vanaf de andere kant ipv puur medisch. Zo is mijn blik erop ook veranderd. Ik was ook zeer sceptisch vooraf. Maar idk, het voelt goed.

Thanks voor je antwoord! Ik zal altijd een beetje de wetenschapper blijven ondanks dat ik er niet direct meer in werkzaam ben, dus het medische deel geef ik wel wat gewicht. En oh absoluut, ik weet maar al te goed dat veel andere middelen ook gevaren hebben.

Ik sta altijd open om (juist) andere perspectieven te horen. Dus ik zal zeker je suggesties eens checken. Verder vind ik het fijn om te lezen dat het voor jou goed voelt.

Relmuis

Wijs gebruiker
Ondanks de gevaren waarvoor hier terecht gewaarschuwd wordt, toch tof dat je hier verslag doet.
Yep.

Houd ons dus vooral op de hoogte! Juist het onbekende en de meer skeptische houdingen hier maken je report extra waardevol.
En yep.

Ik ben erg sceptisch, mn rondt toxiciteit.
Een beetje zoals bij ibogaïne.
In de praktijk kan je dat zien als, een arts hoort aanwezig te zijn bij experimenten met dergelijke middelen.

Relmuis

Wijs gebruiker
Maar ook daar houdt dat gekots en de overige fysieke shit me vooralsnog - waarschijnlijk meer dan nodig - tegen, naast de heftige emotionele intensiteit van de ervaring zelf.
Even tussendoor:

Die misselijkheid heb ik met moclobemide maar één keer gezien, van de 30 keer ongeveer, bij harmala alkaloïden lijkt het vaker voor te komen.
Ikzelf word al misselijk als ik er aan ruik, ik neem wel DMT als het moet.
Het kan emotioneel heel intens zijn maar van de andere kant heb ik het nooit echt mis zien gaan.
Semi-spirituele huisvrouwen op zoek naar zichzelf of wat dan ook hebben het allemaal overleefd. :smirk:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hey @Raver, ik zie dit topic nu pas omdat ik zojuist een aflevering heb gezien van Spuiten en Slikken die ook over Kambo gaat. Dus dacht ik even rondneuzen op DF wie hier nog meer ervaring mee heeft. Heeel, heeeel toevallig hadden we het hier met een groepje op TL nog over, want ik vond nog wat oude foto's hiervan. Kan ze echter om privacyredenen niet delen, helaas.

Ik heb dit namelijk ook 3x gedaan tussen 15 en 20 jaar geleden. Dit deed ik bij een sjamaan uit Brazilië (of Peru) die het ook zelf oogstte, of in ieder geval zijn familie.

Ook hij gebruikte een kruid dat we eerst moesten snuiven, echter was dat meer met kanna te vergelijken. Maar het was zijn eigen recept dat generaties in zijn familie is gebruikt en ontwikkeld. Hou me even ten goede of het ook daadwerkelijk allemaal waar is wat deze sjamaan beweert.

De eerste twee keren kreeg ik 5 gaatjes op mijn schouderblad gebrand waar hij het gif op smeerde. Echter bleef deze sjamaan de Kambo net zo lang op je huid smeren totdat je moest overgeven of naar de wc moest rennen. Dus veel langer dan een kwartier duurde het niet voor alles eruit kwam.

Bij de laatste keer gingen we met z'n allen in een kring zitten (+-12 mensen) en kregen we eerst de bekende 5 gaatjes in onze huid gebrand. Toen ging de sjamaan per deelnemer wat Kambo opsmeren en ging door naar de volgende deelnemer enz. Dit net zo lang tot één voor één deelnemers begonnen over te geven of niet meer konden en gingen liggen. Vreemd genoeg bleef ik het langst zitten, waarop hij op een gegeven moment de hele tijd alleen nog bij mij nieuwe Kambo aan het opsmeren was. Tot ik echt helemaal klaar was en ik aangaf dat hij wel eens mocht stoppen. Ongeveer een kwartier later ging ik naar de wc met mijn opnieuw gevulde fles water en kwam daar zeker een uur niet meer van af. Op een gegeven moment kwam er kristalhelder water van onder eruit gespoten (sorry, niet al te fris). Er zat echt geen kleurtje meer aan. Mijn darmen zijn volgens mij in mijn hele leven nog nooit zo schoon geweest (hierna ook nooit meer overigens, lol).

Bij alle keren, zoals ook Raver aangaf, heb ik de weken erna me echt beter gevoeld. Subtiel, maar echt beter. Heldere geest en meer energie, wat zeker meerdere weken aanhield. Wat ook vooral opviel, was dat het echt leek dat een heel groot deel van de mentale last was weggevallen. Alsof iemand meer dan de helft van de stenen uit je rugzak heeft gehaald. Echt wonderlijk. Gek eigenlijk dat ik het niet vaker heb gedaan, maar dit geeft wel weer zin om het weer eens te doen.

Hier is het spuiten en slikken video over Kambo

Wat ik wel wat storend vind, is dat die man aangeeft dat er NUL risico's aan vastzitten, wat natuurlijk niet waar is. Later in de video is een man bewusteloos, wat ik nog nooit gehoord of meegemaakt heb, en mij ook niet echt goed lijkt (?). Desalniettemin vond ik het wel leuk om even te zien.

Edit: Ik vergeet echter dat ik bij de laatste ook een eetlepel Ibogaine poeder kreeg nadat je weer een beetje van de Kambo was bijgekomen. Dit spul deed me op wolkjes doen lopen een uur daarna zo licht leek ik me te voelen. Het liet me ook op een hele helderen manier naar mezelf kijken. Beetje zoals psychedelica kan maar dan met een puur heldere geest. Of het nou door de Ibogaine kwam of door de manier van toedienen (langzaam 1 voor 1 in de kring), deze ceremonie heeft wel het langste positieve effecten opgeleverd.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo lezers.

Het report:

Aanvulling; er is erg veel ervaring met Kambo over de gehele wereld. Zeer veel mensen hebben er baat bij gehad.

Er zijn alleen enkele contra indicaties! Hierover is op internet genoeg te vinden.

Kambo is niet iets wat zomaar moet worden besteld en gebruikt!
Bedankt voor je tripreport!
Toch klinkt het niet heel aanlokkelijk. Op mij komt kambo altijd over alsof je je doelbewust laat vergiftigen, zodat je daarna blij kunt zijn dat je niet meer misselijk bent. 😅

Ik sla dan liever het gif-gedeelte met misselijkheid over en prijs me gelukkig dat ik me gewoon goed voel.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Toch klinkt het niet heel aanlokkelijk. Op mij komt kambo altijd over alsof je je doelbewust laat vergiftigen, zodat je daarna blij kunt zijn dat je niet meer misselijk bent. 😅

Ik sla dan liever het gif-gedeelte met misselijkheid over en prijs me gelukkig dat ik me gewoon goed voel.
Nou iedereen zijn ding natuurlijk maar ik voelde me erna echt beter dan ervoor. Niet alleen omdat ik niet meer misselijk was 😅

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat voor mij ook een reden is om het niet te doen is dierenwelzijn. Want vaak mishandelen ze die kikkers wel echt om aan het gif te komen. Zo'n diertje wordt dan strak gespannen aan vier in de grond gestoken stokken Dat levert veel stress en pijn op, wat nodig is om het zelfverdedigingsmechanisme te triggeren. Maar wat ook onprettig is voor het beestje.

Raver

Badass junkie

Zo dacht ik er ook altijd over.

Tot ik het deed.

Maar niets is een shortcut in het leven. Ook Kambo niet.

Bovenaan