Kaempferol

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Ik ben benieuwd of er hier personen zijn met ervaring met en/of wetenschappelijke studies beschikbaar hebben over 'kaempferol'.

Ik ben de laatste tijd erg enthousiast over het stimuleren van het endocannabinoïde systeem. Enerzijds door veel te bewegen, veel groenten en fruit te eten en veel sociaal en lichamelijk contact te hebben.

Anderzijds probeer ik het endocannabinoïde systeem door middel van voedingssupplementen te versterken. Ik gebruik hiervoor nu PEA, caryofylleen en nog wat andere meer reguliere supplementen zoals omega 3, curcumine en probiotica.

Echter, omdat PEA en caryofylleen zich voornamelijk richten op de CB2 receptor, wil ik graag 'kaempferol' gaan toevoegen aan mijn supplementen. Kaempferol is een selectieve FAAH-remmer, waardoor onder andere de natuurlijke cannabidoïden als anandamide en 2-AG (die beiden ook inhaken op de CB1 receptor) een stuk minder snel worden afgebroken. En je dus hogere niveaus van deze endocannabinoïden in je systeem krijgt.

Ik ben benieuwd naar ervaringen én naar wetenschappelijke artikelen over werkzaamheid en risico's. Omdat kaempferol ook werkt als een licht fyto-oestrogeen is dit mogelijk (ook voor mannen, zoals ik) niet helemaal gunstig om te nemen. Maar als de risico's beperkt blijken te zijn en de werkzaamheid groot is, wil ik dit graag een keer (in eerste instantie een maandje) proberen. Helaas is er weinig informatie over dit supplement te vinden.

Dus graag jullie reacties!

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Wat interessant. Volgens mij ben ik kaempferol weleens in literatuur over flavanoïden van Hop (Humulus lupulus) tegen gekomen.
Zeker interessant! Mochten de reacties verder uitblijven, dan denk ik toch dat ik de sprong in het diepe maar gewoon ga wagen!

En kaempferol is inderdaad een flavanoïde, een flavonol om precies te zijn. En komt in diverse plantensoorten (groenten en fruit) in meer of mindere mate voor!

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Aangezien de reacties uitblijven, stel ik mezelf beschikbaar voor de wetenschap!

Vanaf morgen start ik met een 14-daagse kuur kaempferol van 200 mg (2 x 100 mg) per dag!

En ik zal hier mijn bevindingen bijhouden.

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Dag 1 (2 x 100 mg) zit erop.

Ik was vandaag erg relaxed, maar had nog niet het idee dat ik mij heel erg anders voelde. Wat ook overeenkomt met het idee van een FAAH-remmer.. die heeft enige tijd nodig om volledig werkzaam te worden (net zoiets als een MAO-remmer).

Echter.. ik heb vanavond geheel spontaan een gigantische lachkick gehad bij een herinnering aan vroeger. Ik kon echt niet meer stoppen met lachen en huilen tegelijk. Dit is sinds mijn opname circa 4 maanden geleden niet meer voorgekomen.. wellicht toeval, maar zeker wel erg toevallig!

Wordt vervolgd.

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Dag 2 (2 x 100 mg) zit erop.

Ik merk dat ik vandaag wat rustiger (en ook wat suffer en slaperiger) ben dan normaal. Ik heb vandaag vooral opgemerkt dat ik na een hevige gebeurtenis een stuk sneller mijn rust weer terugvind. Zo moest ik vandaag vrij onverwachts een presentatie geven, die overigens niet vlekkeloos verliep als gevolg van wat duf- en sufheid, maar dat ik mijzelf dit niet lang kwalijk nam (normaal gesproken kan ik over dit soort dingen vrij lang teleurgesteld in mezelf blijven).

Het lijkt erop dat dit supplement mij wel iets gaat kunnen bieden. Ik ben vooral benieuwd hoe dit effect zich de komende dagen gaat ontwikkelen en of de suf-/dufheid wellicht nog wat beter wordt (als gevolg van gewenning)!

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Dag 3 (2 x 100 mg)

Ik voel me eigenlijk heel erg goed. De moeheid, dufheid en luiheid zijn nog wel flink aanwezig, maar ik voel me wel vrij zorgeloos en mellow (niet stoned, maar meer 'content').

Vandaag stonden er sociale verplichtingen op het menu. Ik had hier eerst weinig zin in, maar toen ik eenmaal was heb ik het eigenlijk erg gezellig gehad.

Samengevat lijkt dit supplement wel iets op cannabis, maar dan in niet-psychoactieve vorm. Je wordt wat meer moe, duffer, luier en minder initiatiefrijk, maar krijgt daar wel een mellow en voldaan gevoel voor terug!

Ik ben heel benieuwd hoe de werking zich verder zal gaan uiten en wellicht nog wat meer zal gaan stabiliseren.

Laatst bewerkt:

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Ik heb er helaas nog nooit van gehoord, maar zeer zeker boeiend! Vind je het vergelijkbaar met CBD?
Ik heb enkel ervaring met CBD cannabis, waar ik werkelijk niets van merkte (ook niet na 10 joints).

Als je je goed verdiept in de materie, is dat ook wel logisch. CBD is een CB1 en CB2 receptor antagonist (oftewel, het zorgt ervoor dat deze receptoren door de CBD geblokkeerd raken). Dus in eerste instantie zorgt CBD voor een verminderde werking van het endocannabinoïde systeem. Echter, door allerlei complexe mechanismen schijnt CBD op de langere termijn het endocannabinoïde systeem juist weer wel te activeren (onder andere ook door een verminderde afbraak van anandamide).

Kaempferol werkt op een heel andere wijze. Het blokkeert de CB1 en CB2 receptoren geenzins. Echter, het blokkeert het stofje (FAAH) dat anandamide en 2-AG afbreekt. Het is dus een FAAH-remmer. Door het remmen van FAAH worden de concentraties anandamide en 2-AG hoger terwijl het aantal beschikbare receptoren gelijk blijft.

In potentie werkt kaempferol dus een stuk beter dan CBD. Het combineren van kaempferol en CBD zal hoogstwaarschijnlijk enkel tot teleurstellingen leiden, gezien de CB1 en CB2 receptor blokkerende werking van CBD.

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Dag 6 (2 x 100 mg).

Feit is wel dat je vrij loom en mellow wordt van dit spul. Soms heb ik het idee dat de combinatie met caryofylleen, PEA, curcumine, omega 3 en veel beweging, seks en sociale contacten een beetje een overkill is..

Ik heb dan namelijk bijna het gevoel alsof ik een overdosis heb genomen, inclusief een zwaar/lamlendig gevoel en hoofdpijn. Liggen is dan erg lekker en de hoofdpijn trekt ook snel weg, maar je bent dan toch wel een erg lui leventje aan het leiden, haha.

Om te bekijken hoe het effect gemaximaliseerd kan worden, ga ik over een weekje over op de, volgens het etiket, maximale dosering (2 x 200 mg). Ik hoop dat ik dan, na in totaal een maand gebruik, mijn endocannabinoïde systeem weer aardig heb geactiveerd en dat ik daarna op natuurlijke voet verder kan.. ik vind het langdurig gebruiken van dit supplement namelijk enerzijds niet fijn omdat er geen duidelijk risicoprofiel aan hangt en anderzijds kost het simpelweg klauwen met geld.

Ik blijf hier updates plaatsen tijdens het gebruik van dit supplement en ook straks na het weer stoppen ermee!

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Dag 7 (2 x 100 mg)

Ik hou het kort, maar ik heb een erg goede dag gehad. De moeheid/sufheid lijkt wat af te nemen. Ik hoop dat dat nog verder doorzet en dat het chille/mellow gevoel aanblijft!

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Dag 10 (2 x 100 mg).

Ik ben best wel lekker steady mellow en heb weinig zorgen. Vandaag wel weer heel moe, maar ondanks dat gewoon productief geweest. Prima dagje dus!

En ik ga over een paar dagen naar de maximale dosering van 2 x 200 mg toe!

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Dag 12 (2 x 100 mg).

Ik voel mij buitengewoon goed. En vooral al relatief lang, zonder in nare gedachten en negatieve emoties te belanden. Ik schiet zo nu en dan nog weleens in nare gedachten en negatieve emoties, maar ik kan er veel rustiger mee omgaan. Ik raak er niet meer in paniek van, maar bekijk ze, accepteer ze en ga weer rustig verder met mijn leven. Ik voel me over het algemeen erg voldaan.

Het is geen overdreven effect en voelt dus niet als het nemen van drugs. Maar het voelt als een natuurlijke, fijne gemoedstoestand. De moe- en dufheid lijken ook steeds minder te worden. Al met al ben ik heel erg te spreken over dit supplement na bijna 2 weken gebruik!

Over 2 dagen ga ik de dosis verdubbelen. Ik ben benieuwd!

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Dag 14 (1 x 100, 1 x 200 en 1 x 100 mg).

Vandaag heb ik mij voorbereid op de dosisverhoging naar 2 x 200 mg, door tijdens de lunch in de middag 1 x 200 mg extra te nemen (dit kwam ook mooi uit met het eerste potje, haha).

Ik reageer heel goed op de 200 mg dosis. Na een flinke wandeling na de lunchpauze voelde ik me wel heel erg mellow en een beetje misselijk, maar toch heel erg voldaan. Bijna wel een beetje stoned, maar dan niet psychoactief. Een heel bijzonder, maar fijn en natuurlijk gevoel.

De rest van de dag heb ik productief en sociaal sterk thuisgewerkt. Lekker bezig geweest en gesprekken gingen relaxed, maar zonder scherpte te verliezen.

Dit belooft wat voor de komende periode vanaf morgen. Zin in!

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Dag 15 (2 x 200 mg).

Vandaag was ik toch echt wel aardig loom en duf. Mijn gemoedstoestand was wel prima, maar ook niet super. Gewoon een beetje hangerig. Ik heb een serie gekeken en gegamed..

Tot!.. Ik besloot om circa 3 uur lang achter elkaar matig en intensief te gaan bewegen. Ik heb net avondgegeten en mijn tweede (en laatste) dosis voor vandaag genomen. Ik ben nog steeds loom, maar voel me echt mega relaxed! Echt bijna op het stonede af. Ik kan heerlijk mijn ogen dicht doen, zonder te slapen. En gewoon heerlijk en voldaan zorgeloos genieten!

Bovenaan