Junk ?

Addick

Bewuste gebruiker
Goeeeiemiddag,

Laatst op een lsdtrip en de dagen erna er achter gekomen dat drugs eigenlijk niet meer weg te denken is in me leven.
Ik doe eigenlijk al een paar maanden geen ''ongezonde'' drugs meer.
Alleen wat lsd.

Eigenlijk klinkt het best wel junkystijl,als je drugs niet meer kan wegdenken.
Hoe is het,ben je een junk eigenlijk als je het niet meer kan wegdenken in je leven?
Hoe staat het met jou ?
Ik ben niet hooked of iets met drugs,maar een leven zonder drugs kan ik me niet goed voorstellen.

Best wel raar en ik vind dat drugs als speed en xtc een sterke werking op me hebben ook kwa drang.
Soms wou ik dat ik nooit de drugs gevoeld had want zo is ook me intresse gewekt,en heeft het uieindelijk een negatieve uitwerking op me gehad.

Alhoewel lsd me nu wel goed doet weer :hearteyes:

Byee :wave:

jcutter

Badass junkie
Als je echt helemaal stopt met drugs, kan je de drang naar drugs al veel meer relativeren over een tijdje. Imo kun je pas na een half jaar echt anders tegen drugsgebruik aankijken.

Addick

Bewuste gebruiker
Zit al bijna tegen een half jaar aan :) .
Maargoed dan zullen we wel verder zien he

pieter-b

Wijs gebruiker
achja..ik vindt dat het vooral maatschappelijk aangepraaat is als iets waar men problemen mee moet hebben...
kopjes koffie zijn ook erg lekker..en als niemand het er met je over heeft, drink je waarschijnlijk kopjes koffie tot je dood..wellicht ga je uiteindelijk zelfs wel dood aan door koffie veroorzaakte kanker...
maar een moment van erkenning van persoonlijke zwakte nav het nooit gestopt zijn met koffie drinken zul je waarschijnlijk niet hebben,
dat is nu zo eenmaal maatschappelijk zo bepaald.
...en waarom zou je ook... het was lekker toch?
en zo zit het ,vind ik, ook met de andere drugs.. al heeft elke categorie drugs natuurlijk zn eigen gevaren en valkuilen waartegen de gebruiker zichzelf zal moeten beschermen.
maar deze in acht nemend, vind ik niet dat drugs en het verlangen ernaar iets is waarover per definitie schaamte of erkenning van zwakte hoeft te bestaan.

DreamWeaver

Badass junkie
pipoxyz zei:
...al heeft elke categorie drugs natuurlijk zn eigen gevaren en valkuilen waartegen de gebruiker zichzelf zal moeten beschermen.
maar deze in acht nemend, vind ik niet dat drugs en het verlangen ernaar iets is waarover per definitie schaamte of erkenning van zwakte hoeft te bestaan.

Ik sluit me aan bij bovenstaande.

Bartyo

Bewuste gebruiker
Ikzelf zou me best een leven zonder drugs voor kunnen stellen, het zou wel wat minder leuk zijn.
Alleen wiet/hasj niet, ben wat dat betreft een echte thc-junk/levensgenieter zoals ik dat liever noem :stoned: :P

Spor

Wijs gebruiker
Dit vind ik zoiets relatiefs... Kan ik uren over debatteren

Ten eerste, wat zijn drugs ? wat valt voor jou onder "drugs" ? Onder het maatschappelijke woord drugs, valt cafeine of nicotine of medicatie bijvoorbeeld niet onder, terwijl ze dat eigenlijk wel zijn. En wat maakt guarana wel een drug, terwijl cafeine het niet is ?

Ik vind dus om te beginnen dat je concreet moet zijn in wat zijn drugs; en niet de maatschappelijke betekenis ervan kiezen, want die is zo hypocriet als maar kan. Cafeine, nicotine, en mediceinen moeten dan ook eronder vallen.

Waarmee ik aan jou vraag kom, kan ik mijn leven voorstellen zonder drugs ? Nee, zeker niet, dan zou iedere dag een hel voor mij zijn i.v.m. mijn allergie, om nog maar niet te beginnen over mijn neusspray. Koffie drink ik zelf niet, maar als ik naar school ga vind ik een red bull als ik op het station aankom, in combinatie met een sigaretje toch wel een pré.

Ten tweede, wanneer ben je een "junk" ? Ik bedoel ik blow al 6, 7 jaar, en mensen vragen wel eens zou je zomaar kunnen stoppen, en ik vergelijk het altijd met Lipton Ice Tea (mijn all time favourite drankje :hearteyes: ) dat drink ik de hele dag door, dag in dag uit, zou ik zonder kunnen, ja natuurlijk, maar wil ik dat ook ? nee ! En kom nu niet aan dat het de suiker is, of iets anders, want als ik uit een siukerpotje ga zitten eten gaat mijn zin in ice tea heus niet weg ! Of een andere frisdrank, zelf een andere ice tea als de Lipton kan mijn drang naar Ice Tea niet verdringen. Dus ben je een junk als je niet zonder kan, wil, of doet ?

maargoed.

Dat over de definitie van de woorden.

Ik snap ook heus wel waarop je doelt, en ik zal er dus ook gezien vanuit mijn perspectief op antwoorden:

Dan zeg ik ja. Wegdenken kan ik ze zeker. Maar wil ik dat, en ga ik dat doen ? Nee, zeker niet. Daarvoor vind ik ze veel te interessant en leuk.

En waarom niet ? daar heb ik in een ander topic mooi stukje over geschreven:

Spor zei:
Wij zijn mensen, en mensen zijn fucked up. Wij zijn het vernaaidste, egoistische, hypocrietste kutsoort wat ooit op deze aarde rond heeft gelopen. Kijk maar eens goed om je heen, er is veel meer ellende in de wereld als vreugde. En behalve dat we elkaar af en toe haten, haten we onszelf (onbewust) ook regelmatig. Vooral om die redenen hebben wij vaak zoiets van "ik wil es ff lekker naar de klote gaan" het is niet zozeer ontvluchten van problemen, is meer het ontvluchten van de sleur. Gewoon weg van die klote echte wereld, maakt niet uit hoe...

Tot zover :)

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
junk zit in je vuilnisbak als het goed is :wink:

verder heb je wel mensen die meer of minder verslaafd zijn .. en niet alleen aan drugs, al is die kans wel het grootst...

je kunt je afvragen waar je met je leven heen wilt als je zelf dat leven niet eens meer kan zien zonder dat je 'iets' ophebt ...

uiteindelijk moet iedereen met zn eigen leven en is de enige die kan zeggen of jouw verslaving over the top is .. juist : jijzelf :wink:

sommige mensen hebben blijkbaar alleen andere maatstaven over wat nu precies over the top is ...

mijn oude buren noemden mij een junk omdat ze wisten dat ik tien jaar terug aan de heroine en de coke zat ( kregen die loeders vorig jaar bijna toch nog gelijk zeg :sunglasses: ) maar ze zopen zelf wel elke dag 2 kratten bier en rookten 2 pakken zware shag weg. In zo'n mate dat ze elke maand aan het einde van de maand bij mij, de junk, geld kwamen lenen ...

laat mij dan maar lekker een junk zijn in hun ogen .. :openmouth:

:wave:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
ik zou me het leven niet kunnen voorstellen zonder drugs, en met drugs bedoel ik egt alles wat je nog maar een beetje drugs kan noemen, van suiker tot heroine en van medicijnen tot aan ayahuasca, zonder drugs gaat de wereld kapot, en dat gaat ook snel gebeuren, daarom ga ik er lekker van genieten en zo eens ff een dikke joint roken :stoned: maar even serieus, de wereld loopt te zeiken over dat mensen afhankelijk zijn van drugs, maar de wereld verdient er wel veel geld mee aan bijv: medicijnen tabak(word ook steeds duurder) wiet(je krijgt steeds minder) koffie thee enzzzzz.. dus de wereld is gewoon afhankelijk van drugs,, alle drugs :wave:

Addick

Bewuste gebruiker
Nou dat is ook wel waar het woord junk voor staat in de maatschapij.
Maar als je drugs niet in je leven kan loslaten of je nou 1x per maand gebruikt of 1 keer per week dan ben je stiekem ook wel junkyachtig?

Achja de definitie van junk zullen mensen voor zichzelf in vullen.

B

Newbie
Goeie vraag, ik heb me ook wel eens afgevraagd of ik junk was.

Ik vind dat er ook zaken bij komen kijken als 'werk ik, ben ik maatschappelijk verantwoord bezig, draag ik een steentje bij' en dat soort dingen.

Als jij je school niet haalt omdat je te veel aan de drugs hebt gezeten ben je wel geen junk, maar ben je toch verkeerd bezig.

Zelf vond ik toen dat ik te veel aan het snoepen was, en hoewel ik voor niemand een probleem was kreeg ik de indruk dat mijn discipline werd aangetast. Ben toen direct gestopt met nicotine, en heb de alcohol beperkt tot een minimum (2 bier per week). Alcohol is ook ongeveer de slechtste drug van de samenleving.

Te veel gebruiken is altijd slecht. Sommigen zijn verslaafd aan rukken (masturberen), en zeggen dan dat het toch niet slecht voor je is, gezond zelfs. Helemaal fout dus, geestelijk sloop je jezelf, aan welke verslaving dan ook, van kleren kopen tot lsd trippen. Aanschouw de zwakkelingen van de samenleving.

Zeggen dat de drugs ook goed voor je zijn is onzin. Dat andere mensen meer gebruiken dan jou, zegt niet dat jij geen junk bent. Zeggen dat je wel zonder kan, maar niet zonder wil... die grens is vaag, ik daag je uit eens een maandje te stoppen. :wink:

DreamWeaver

Badass junkie
Je bent pas een junk als drugs je leven verkloten. Je gebruik zit toch niks in de weg? Zolang het geen problemen oplevert zou ik me nergens druk over maken. De reden dat je je junkerig voelt is omdat je wijsgemaakt bent dat drugsgebruik slecht is door jaren van propaganda!

Drientje

DF-koning
DreamWeaver zei:
Je bent pas een junk als drugs je leven verkloten. Je gebruik zit toch niks in de weg? Zolang het geen problemen oplevert zou ik me nergens druk over maken. De reden dat je je junkerig voelt is omdat je wijsgemaakt bent dat drugsgebruik slecht is door jaren van propaganda!

En zo is het maar net!!!

X

pieter-b

Wijs gebruiker
Drientje zei:
DreamWeaver zei:

En zo is het maar net!!!

X

acidboy

Badass junkie
Gelukkig is drugs ontzettend goed he willem.

en @ pipoxyz, van koffie krijg je geen kanker, fabeltjes.

pieter-b

Wijs gebruiker
acidboy zei:
prima..dan krijgen ze dit :wink::

fda safety sheet : zei:
CAFFEINE:
TOXIC.

ACUTE EXPOSURE- Ingestion of large amounts may result in
headache,
lightheadedness,
dizziness,
chills,
fever,
excitement,
restlessness,
nervousness,
insomnia,
mild delirium,
hallucinations,
tinnitus,
constricted pupils,
decreased visual fields,
amblyopia,diplopia,
photophobia, and
scintillating scotoma.
Neurologic symptoms may persist for several days….

Other effects may include
alternating states of consciousness and
muscle twitching,
tremors,
hyperesthesia,
hypertonicity or
hypotonicity,
trismus,
opisthotonus and
convulsions.
Seizures generally precede death.

CHRONIC EXPOSURE- In addition to the effects detailed in acute exposure,
agitation,
disturbed sleep,
caffeine-induced psychosis,
heartburn and
hyperventilation may occur.

Prolonged use of high doses may result in
tolerence,
physical and psychological dependence.
Symptoms of withdrawal may occur following abrupt cessation.

Skippy

Wijs gebruiker
Ik zou me het ook niet kunnen voorstellen dat ik geen drugs meer zou gebruiken, heb er ook geen reden voor om te stoppen.
Maar dat maakt me toch geen junk?

Drientje

DF-koning
Skippy zei:
Ik zou me het ook niet kunnen voorstellen dat ik geen drugs meer zou gebruiken, heb er ook geen reden voor om te stoppen.
Maar dat maakt me toch geen junk?

Nee, dat maakt je een gebruiker. Je bent pas een junk als je omgeving last van je heeft en je niet meer voor jezelf kan zorgen.

X

acidboy

Badass junkie
pipoxyz zei:
acidboy zei:
prima..dan krijgen ze dit :wink::

fda safety sheet : zei:
CAFFEINE:
TOXIC.

ACUTE EXPOSURE- Ingestion of large amounts may result in
headache,
lightheadedness,
dizziness,
chills,
fever,
excitement,
restlessness,
nervousness,
insomnia,
mild delirium,
hallucinations,
tinnitus,
constricted pupils,
decreased visual fields,
amblyopia,diplopia,
photophobia, and
scintillating scotoma.
Neurologic symptoms may persist for several days….

Other effects may include
alternating states of consciousness and
muscle twitching,
tremors,
hyperesthesia,
hypertonicity or
hypotonicity,
trismus,
opisthotonus and
convulsions.
Seizures generally precede death.

CHRONIC EXPOSURE- In addition to the effects detailed in acute exposure,
agitation,
disturbed sleep,
caffeine-induced psychosis,
heartburn and
hyperventilation may occur.

Prolonged use of high doses may result in
tolerence,
physical and psychological dependence.
Symptoms of withdrawal may occur following abrupt cessation.

Prima... maar da's in ontzettend grote doses, en gezien over een ontzettend lange periode. Dagelijks 3 koppen koffie is hoogstens slecht voor je cholesterol ofzo, terwijl dat bij filterkoffie ook ontzettend meevalt.

Verdere andere klachten zijn nagenoeg allemaal tijdelijk van aard (hoge tensie enzo).

Bovenaan