Jullie audio apparatuur?

Dopezilla

Badass junkie
Waaruit blazen jullie jullie muziek?

Ik doe het voorlopig met een Luxman L-2 versterker en twee onbekende Yamaha speakers.
M'n 5.1 set heb ik links laten liggen voor m'n versterker sinds vandaag, en alles klinkt een stuk lekkerder. :grin:

Verder ga ik over een tijdje met een van deze schatjes m'n platen spelen: klik!

Wat is jullie gear?

Olle

kaasbaas

Badass junkie
De een of andere SkyTronic... Niet echt indrukwekkend en voor m'n gitaar een ruisende Epiphone
. En 't is ook echt zo'n klein ding als op foto :tearsofjoy:.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
M'n PC met onboard sound voor FL en mp3tjes af te spelen(hopelijk binnenkort een dedicated audio kaartje van M-Audio erin), Yamaha RM1X sequencer, 2x goedkope Raveland 600W speakers met een range van 25-20000Hz omdat het hard kan, 2x 60W Sony Monitor speakertjes uit 1993, 1kW JVC Reciever(te lui om te kijken welke 't is), nog een philips en een onbekende zelfbouw speaker welke niet aangesloten zijn, en een Sony platenspeler met een kapotte naald.. wordt eens tijd dat ik die vervang.

Als ik het geld heb de speakers uit die sony monitor speakers slopen om er andere speakers en een passieve crossover in te zetten, deze hebben z'n tijd wel gehad namelijk.

Immo

Badass junkie
In mijn pc heb ik een studio geluidskaart zitten van creative, via mijn pc gaat het naar een versterker van Akai die 2 Wharfedale boxen heeft aangesloten. :hearteyes:

Voor mijn basgitaar heb ik een ampeg stv3 pro versterker met een ampeg 410 classic kabinet eronder. :hearteyes:

Ik heb niets te klagen hier. :grin:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Creative studio geluidskaart? Geloof er niks van. Creative is gericht op multimedia.

Type? Serienummer?

Wacky

Badass junkie
gloednieuwe 320GB externe harddisk aan een antieke PC die is aangesloten op een antieke versterker waarop antieke boxen zijn aangesloten. :hearteyes:

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
M-Audio Audiophile, 1 of andere NAD cd-speler, Marantz SR-7000, Celestion Ditton 66 luidsprekers ('beesten' is mss een betere beschrijving, en bovendien klinken ze ondanks hun leeftijd van meer dan 20 jaar nog steeds als studio-monitors) :hearteyes: :hearteyes:

plopkoek

Bewuste gebruiker
Aan men laptop hangt een externe geluidskaart ( x-fi 5.1 surraround...)
Met daar aan gekoppeld:

Ik zweer het je, die bass hoor je en VOEL je :hearteyes:

Andrew

Badass junkie
Oja voor mn gitaar heb ik een Roland Cube60 watt die ik ga verkopen en een Blackstar HT-5 voor in de plaats ga zetten! :rock:

ilyas

Bewuste gebruiker
Andrew zei:
Oja voor mn gitaar heb ik een Roland Cube60 watt die ik ga verkopen en een Blackstar HT-5 voor in de plaats ga zetten! :rock:
Die blackstar is echt fantastisch vind ik, wel een net iets te afgewerkt geluid. Het mist wat vintage sound vind ik.

Ik heb net twee boxen (Pioneer prologue 100) uit de jaren stilletjes gekregen van mijn oma. Er moet nog wel wat bekabeling vernieuwd worden, maar dan zullen ze blazen. Ze worden aangesloten op een crappy medion versterker. Waar in het kort toch wel verandering in gaat komen

Cooper

Bewuste gebruiker
Ik heb een hele oude versterker van Sensui, die het nog prima doet.
Boxen heb ik vaak ruzie mee, nu heb ik een setje van JVC, die het prima deden
totdat ze keihard gingen ruften op de bas. Dacht dat ze het begeven hadden, maar kwam er achter
dat er een extra snoer als tussenstuk aan een van de boxen zat. Waarom weet ik niet, maar
nadat ik 'm weggehaald had doen ze het weer prima. :)

W.F.L.

Badass junkie
Ik post morgen effe een foto van de monitors die in de garage staan.. :grin: En m'n zooi waar ik muziek op speel in m'n kamer, een ouwe JVC stereo (Wel een enorm goed ding, en hij is al meer dan 13 jaar oud en gaat nog steeds mee! :openmouth: ) met dubbel casette-dock. :tearsofjoy:

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Dit is wat ik momenteel thuis heb staan:

Seiwin ST6A Studio Monitors
Set aktieve studiomonitors met 6" woofer met polypropyleen conus die gedempt is opgehangen. Frequentiebereik 50Hz tot 20kHz. Totaal vermogen van de bi-amped versterker 120 watt, verdeeld over 80 watt laag en 40 watt hoog. De ST6A is magnetisch afgeschermd en daardoor ook naast beeldschermen en computermonitors te plaatsen. Specificaties: Maximale geluidsdruk 89dB, Crossover frequentie 2,6kHz, Gewicht 10Kg. Afmetingen 210mm x 225mm x 320mm.

M-audio audiophile USB
Na drie jaar dagelijks gebruik nog steeds tevreden :)

Numark DM2050
The DM2050 is a compact, 3-channel tabletop mixer designed for today’s turntablist, desktop, and aspiring DJ. Featuring steep 3-band EQ on every channel, a replaceable crossfader with reverse and slope control, a dedicated microphone input with 2-band EQ, and multiple input sources, this entry-level mixer is big on features and easy on the wallet.

Novation 61SL MKII
SL Mk II combines a high quality semi-weighted keyboard with a full DAW and plug-in control surface, that visually feeds back all control information to the user. A giant 144-character display, back lit LED buttons and LED ringed encoders show the status of all controls. Ultra-quick mapping of all 56 knobs, faders and buttons is managed by the groundbreaking Automap 3 PRO software.

Akai MPC500
MPC500 is a 48-track sequencer with a 32-voice stereo sampler. It has 12 velocity and pressure-sensitive rubber MPC pads. 16MB of memory comes standard and can be expanded up to 128MB. When connected to a Mac or PC via USB, you can drag and drop data between the computer and your MPC500's CF card, just like a hard drive. Because MPC500 is compatible with other MPCs, MPC500 is the perfect way to extend your studio into your mobile lifestyle.

Sony MDR-7509HD
The MDR-7509HD is a high-quality stereo headphone for critical and demanding professional applications, including studio and broadcast monitoring.

:rock:

W.F.L.

Badass junkie
Vette shit Ketaboy :) Ik steel je lay-out effe :beer:

JVC MX-G7 (1993)

Tja, een stereo-installatie van 17 jaar oud en gaat nog steeds prima.. Ik vind het geluid dat er uitkomt schitterend, beter dan sommige van die nieuwe hi-fi installaties maar ik heb zowiezo ook een voorliefde voor alles wat oud is dus ik zie niet in waarom ik 'm zou vervangen. Plus, hij heeft ook een dubbel casette-dock en kun je nog old-school mee tapen en dat is wel handig. :grin: Ik heb er geen specificaties van maar ik hou van dat ding.

JB Systems High Q 30D

Platenspeler, 'n duur ding maar het is echt geniaal! Ik heb meer dan honderd LP's dus deze wordt dagelijks gebruikt om alle ouwe rock 'n' roll, punk, e.a. te draaien.

http://img695.imageshack.us/i/stereostuff044.jpg

Gezien hier al een keyboard gepost werd heb ik ook nog dit om mijn eigen deuntjes mee te maken:

Fender Stratocaster

(Satin, apple red, geloof ik, van Mexicaanse makelij :( - prima gitaar, dat wel!)

Epiphone Les Paul Standard

(Cherry sunburst)

Tesamen:

Dunlop Cry Baby

(Wah-wah pedaal, Jimi Hendrix signature)

Line 6 Spider II

(15 watt elektronische versterker - Kutding! Koop nooit line 6.. Godzijdank klinkt ie beter icm de Les Paul dan met de strat)

(Dan nog een elektronisch stembakje, kabels en 1mm dunlop picks)

Dopezilla

Badass junkie
Ah, ik doe zo nu en dan ook nog eens 'n poging muziek te maken, en wel met:

Bass: Ibanez EDB600
Gitaar: Hohner Arbor MXJ series

M'n gitaarversterker is 'n een of ander slap ding van London City, en 'n bass versterker heb ik niet,
dus daar gebruik ik m'n ibanez starters versterkertje voor. :P

Laatst zag ik een mooie tweedehands bass versterker in 'n zaak in Vlaardingen staan, maar 'k zit nu weer wat krap, dus dat zal ik moeten laten schieten.

Olle

Dopezilla

Badass junkie
Ik heb er helaas maar 'n primitief dingetje van, en indrukwekkend is het niet. Maar goed, hij doet voorlopig wat 'ie moet doen, ooit koop ik wel een beter dingetje. :grin:

Voor gebruik op m'n kamertje is 'ie prima, overigens, en dat is ook de enige plek waar ik speel, dus in feite moet ik niet eens klagen.

Olle

W.F.L.

Badass junkie
Meer dan 15 watt heb ik ook niet nodig. Maar toch ben ik zeer ontevreden met die Spider 2. Stom kutding..

Ik ben van plan om 'm nog een tijdje te gebruiken, maar daarna schakel ik over op Orange. Wellicht koop ik dan gewoon een hele set en een kleine versterker, of een kleine cab van een goedkoper merk voor thuis. Alhoewel, ik zit nog te twijfelen. En ooit nog een Gibson Les Paul.

Maar dat is nog niet voor meteen. Het eerste waar ik geld in ga pompen is een Gibson Hummingbird en daarna 'n drumstel. Dan zie ik wel.

mindstorm

Newbie
qua speakers in de huiskamer: alesis m1 active mk2

muziekinstrumenten:
-nord micro modular
-dave smith evolver
-waldorf blofeld
-yamaha dx7 mk2
-waldorf rackattack
-akai asq10 (kapot helaas.. sequencen moet nu met de computer)
-veel fx
-2 mixers (1 voor noise en 1 goeie)
-laptop met ableton live en maxmsp(maak zelf audio software en vst's)
-m-audio audiophile

draaitafels:
2x technics sl1200 mk2
(leen) datec gmpm8

system:
-2x 4560 bass-mid
-1x 4530 mid
-2x vitavox hooghoorns
-1x "frietzak" (martinbin) (ongevuld, maar wel a la frietzak opgeschildert.. dus wit met blauwe ruitjes)
(zaten "eens" ook schuimrubber frieten in, maar na een streetrave zijn ze opgegaan)
-4x w-bins zelfbouw
-4x 4512 mid
-groot versterkerrack

dus.. ik maak muziek, geef feestjes en maak software spul.

drugs nummer 1 - zeer verslavend - muziek

ilyas

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Meer dan 15 watt heb ik ook niet nodig. Maar toch ben ik zeer ontevreden met die Spider 2. Stom kutding..

Line 6 :kots:
mispak je niet aan het geluid dat een 15 watt lampen, luid dat zo'n ding gaat. Het zou me niet verbazen dat je er kleine optredens (café optredens) mee kan spelen. Zeker de tiny terror van orange :hearteyes:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
mindstorm zei:
qua speakers in de huiskamer: alesis m1 active mk2
system:
-2x 4560 bass-mid
-1x 4530 mid
-2x vitavox hooghoorns
-1x "frietzak" (martinbin) (ongevuld, maar wel a la frietzak opgeschildert.. dus wit met blauwe ruitjes)
(zaten "eens" ook schuimrubber frieten in, maar na een streetrave zijn ze opgegaan)
-4x w-bins zelfbouw
-4x 4512 mid
-groot versterkerrack

Leuk setje speakers, zitten er nog de originele speakers in in die JBL kasten? Of is het nabouw?

W.F.L.

Badass junkie
ilyas zei:
Line 6 :kots:
mispak je niet aan het geluid dat een 15 watt lampen, luid dat zo'n ding gaat. Het zou me niet verbazen dat je er kleine optredens (café optredens) mee kan spelen. Zeker de tiny terror van orange :hearteyes:

Haha, ja, Line 6 is ruk. Maar ja, toen ik begon had ik totaal geen idee welke richting ik uit ging gaan en welke stuff ik nodig had. Dus heb ik me maar iets laten aanpraten.. :grin: Van de stratocaster ben ik tevreden, erg standaard ding maar ja, in combinatie met de line 6 klinkt ie dus niet zo best, maar met de Les Paul krijg ik er tegenwoordig nog 'n deftige sound uit. Niet helemaal wat het moet zijn, maar ja. Misschien een idee om een kleinere Orange in huis te halen.

Orange :hearteyes:

Maar eerst die Hummingbird.

:hearteyes: :hearteyes:

(Damn, op zo'n momenten wou ik dat ik werk had, die Hummingbird kan ik bekostigen, gelukkig, maar daarna.. Hmm. Misschien toch eens gaan rondkijken..)

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Philips boxen, en voor me gitaar een Fender Deluxe 85 :grin: Heb ook nog zo'n klein krakerig gitaarversterkertje maar die gebruik ik niet veel meer. Heb verder een TASCAM sporen opneem geval (weet ik veel hoe je zoiets noemt), een Shure SM57 microfoon om voor me versterker te kwakken. En nog wat gitaren maar dat is volgens mij geen audio apparatuur

TeKNoZem

Wijs gebruiker
mindstorm zei:
TeKNoZem zei:
Leuk setje speakers, zitten er nog de originele speakers in in die JBL kasten? Of is het nabouw?

rcf speakers.

we hebben ook nog een andere set. glijbanen (muurtje van 16 meter)

Chill.

Als ik een keer wat geld bij elkaar heb geraapt ben ik van plan een stel speakers te bouwen. Waarschijnlijk een stel hd15's en een setje superscoops. Voor het hoog moet ik nog wat zoeken. Maar goed, daar heb ik nog alle tijd voor.

dirtbag

Bewuste gebruiker
ik heb een Epiphone Les Paul EX EMG Prophecy
een ibanez RG170DX-BK
een Marshall vintage modern 2466 top en 2 100 watt cabinets (zelfbouw) hebben me totaal 60 euro gekost op marktplaats :grin:
een M-Audio Oxygen8 V2
euh een behringer eurorack 1002FX
en nog een shure microfoontje
ohja en me pearl export drumkitje

Ketaboy

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Vette shit Ketaboy :)

Thnx :beer:

KapiteinPinda zei:
Philips boxen, en voor me gitaar een Fender Deluxe 85 :grin: Heb ook nog zo'n klein krakerig gitaarversterkertje maar die gebruik ik niet veel meer. Heb verder een TASCAM sporen opneem geval (weet ik veel hoe je zoiets noemt), een Shure SM57 microfoon om voor me versterker te kwakken. En nog wat gitaren maar dat is volgens mij geen audio apparatuur

Shure SM57 zijn zulke fijne dingen. Ze zijn voor zoveel situaties inzetbaar, :rock: shure ftw

Lapzwans

Belezen gebruiker
Mijn muziek op de PC luister ik met mijn Logitech Speakerset X-530 5.1, zit zeker goeie bas in, zet hem meestal op zn laagst, maar de hoge tonen zijn wat minder als je de bas opschroefd vind ik. Voor de bas is hij egt lekker.

Verder heb ik een Yamaha RS-7000 met een Sennheiser HD-250 koptelefoon eraan, maar die hang ik ook vaak zat aan die logitech speakers.

Een tijdje terug hadden we beneden een home cinema set van 1950 fucking Watt, omdat de 600watt uitverkocht was lol. Die ging HARD!!

Edit: Oja, mijn pc geluidskaart is een Creative X-Fi Extreme Audio, en binnenkort missschien een externe audio interface met midi in en out voor mn RS-7000.

Pitigrilli

Experimenterende gebruiker
Uit mijn eMachines :rolleyes: laptop gaat een 20m lange kabel (zelf gesoldeerd :) ) naar een Sansui versterker (au-x301 met phono MC en MM) met daaraan bi-wired (Van Den Hul kabels) 9.1 Wharfedale boxen.

Btje vreemde combi allemaal, het lijkt op een luxe auto met een 1.2 motor erin :rolleyes:
De plaatjes klinken er niet minder mooi om.

Platenspeler: Project Classic met Ortophone element

En een Rich. Weber piano

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Laptop op een Denon DRA585RD, die stuurt twee B&W DM560's en een Magnat sub (100WRMS, 12"?) aan.

Ondanks dat het oude beestjes zijn, erg blij met mn B&W's, staan op oorhoogte en zijn mooi helder en gaan diep door :) Voor het serieuze ramen trillen gaat het subje erbij, werkt heerlijk in een kamer van 4x4x4 :) :rock:

Moet nu alleen nog een opstelling bedenken waarbij ik mn TV erop aan kan sluiten.... Helaas kunnnen de speakers dan niet meer links en recht voor me, maar moeten ze aan de andere kant van de kamer komen te staan, achter me rug :P

NocturnalJohnny

Belezen gebruiker
Vorige week nog me Playstation 2 inclusief alle games (waren er een stuk of tien) geruild met iemand voor dit ding om terreur uit te blazen :

Bovenaan