Wat ik me dus afvraag he.. wacht ik begin even bij t begin.
Ik heb dus een ex waar ik nog heel veel van hou. Vraag me niet waarom en hoe (lastig verhaal),
In onze relatie was ik 0,0 jaloers. Ik was helemaal zeker van onze relatie en liet haar volledig haar gang gaan. Tot ze dus met een collega opeens een dag naar t strand ging. Vond ik helemaal prima, totaal geen probleem. Echter ging onze relatie sinds die dag downhill. Ik kon met de dag meer dingen fout doen dan goed en opeens rammelde de relatie aan alle kanten.
En 2 maanden later was t dus einde relatie. Maargoed, shit happens. Toch sprak ik haar regelmatig en was er al die tijd nog wel emotionele spanning. Een soort van kan niet met elkaar maar ook niet zonder. Toen kwam ik erachter dat ze met die collega leuke dingen ging doen. Denk aan een avond snowboarden en zomaar 3 nachten bij die dude overnachten puur"voor de gezelligheid". Ik trok dat erg slecht en geloofde er geen fuck van (ik was nog steeds wel kapot van t einde van onze relatie). Maarjah, wie was ik om haar niet te geloven. En dit soort avondjes gebeurden vaker onder het motto "er is niks en dat zal ook nooit gebeuren ook".
Vervolgens 2 maanden later begin ik me ex ook wat vaker te zien en slaapt ze met kerst bij mij met alle seksuele gezelligheid vandien. Diezelfde week spenderen we nog 4 andere dagen samen. Blijkt dus dat ze 2 dagen later weer met die dude samen was, ik pissig werd hierover en we hier dus ruzie over kregen (ik moest niet zo zeiken en jaloers doen want er was niks) waarna ik me zo kut voelde en ik dus besloot haar niet meer te willen zien of spreken. Dit vond ze heel erg met huilen etc maar mijn besluit stond vast.
2 weken later krijg ik een sms dat ze me mist en of ik nog leef etc. Ik, met me stomme kop, reager hier op en t contact was weer gelegd. Vervolgens wil ze elke keer afspreken en na 2 weken geef ik toe, ik zou langs komen op dr open dag. Zo gezegd zo gedaan, en ook t fysieke contact was gelegd. 2 weken later gaan we samen eten en verteld ze me in de trein dat ze een week terug sex heeft gehad met die collega. Het was puur om de sex zonder gevoelens. Maargoed, ik word witheet, en voel me enorm voor de gek gehouden. Dat ze sex heeft met anderen, prima. Alleen NIET met hem! Ik vertel haar ook dat het mij enorm pijn doet..
Ik was dus enorm pissed en wou in utrecht uitstappen, ondanks dat we bij haar in de stad nog wat zouden drinken. Uiteindelijk bedenk ik mij dat dat ook niks oplost en besluit t uit te praten. Ik vertel haar gelijk dat ik ook aan t daten ben met iemand en dit raakt haar blijkbaar meer dan ze aanvankelijk verwacht had. Vraag me niet waarom, maar het werd nog best gezellig. Ik miste mn laatste trein terug, word de halve avond versiert door me ex en uiteindelijk blijkt t vlees toch zwak te zijn. Ik beland bij dr moeder thuis, beleef een heftige nacht en krijg sochtends te horen dat ze t heel fijn vond en dat ze niet meer begrijpt wat ze voor me voelt.
Ik dus terug naar utrecht, krijg iks avonds een sms van dr dat ze wou zeggen dat ze t heel fijn vond die nacht. Vervolgens eten we een halve week later lekker samen, belanden we samen in bed en verteld ze me wederom dat ze dr gevoelens niet meer begrijpt en dat ik de belangrijkste persoon ben voor haar.
KORTOM: MY MIND IS FUCKED en ik snap er vervolgens zelf ook geen fuck meer van.
Maar wat dan: Ik bel dr vanavond (een halve week later) op en krijg ik te horen dat ze maandag met die collega naar de dierentuin is geweest. En als ik later vraag of ze bij hem is blijven slapen, en ze antwoord met ja, draai ik volledig door.. Ze verteld me dat ze niet meer weet waar ze mee bezig is, en dat ze dr gevoelens niet begrijpt. Ze zegt me dat t niks gaat worden met die klootzak, maar daar koop ik nks voor.. Ze weet godverdomme dat ik het verschrikkelijk vind, MAAR TOCH DOET ZE HET! Nu, 3 uur later zit ik nog steeds met trillende handen van woede, frustratie en verdriet en zit ik mezelf vanalles af te vragen.
Waaronder dus dit: Ben ik jaloers? Heb ik het recht jaloers te zijn? Kan ik haar verwijten dat ze met die klootzak naar bed gaat ondanks dat ze t ook met mij doet? Ben ik onredelijk of word ik gewoon keihard gebruikt?!
Ik weet het allemaal niet meer, en ga hieraan onderdoor. Ik heb morgen met r afgesproken en ga dr dus duidelijk maken dat ik dit niet trek, en dat ze moet kiezen. Ik wil haar niet dwingen, maar dit gaat ten koste van mezelf.
En hoe kut t ook is, dit moet gebeuren. Behalve mn ex is ze ook mn beste maatje en 1 vd belangrijkste personen in mn leven. Ik zou heel de wereld afreizen voor haar.. Maar ik ga hier aan onderdoor en dit is de druppel die de emmer doet overlopen.
Het is hem of mij...
En sorry voor dit lange bericht, ik moest t gewoon even kwijt.......
Was mijn vraag dus, ben ik onredelijk of niet?