is dat wel goed??

Jst_mii*

Newbie
heey,, ik ben een meisje van 14 en ik heb gister voor het eerst pep op.
het beviel me goed,, er was niks fout gegaan,, en het was zeker een begaaide avond.. ik heb het thuis gedaan (als voorzorg)
maar ik heb om het uur een super klein puntje erbij gesnoven(in totaal had ik ongeveer halve gram tot 60 mg op), en het begon steeds fijner te voelen. ik had het om 10 uur opgesnoven en om 4 uur ging ik naar bed omdat er niks meer te beleven was, me vrienden waren al weg enzo. maar toen lag ik 2 uur wakker op bed met ernstige hartkloppingen, ik dacht dak van me houtje zou gaan. ik heb ook mijn hartslag opgemeten en die was 112 :| (terwijl mijn hartslag in rust 70 is) ik heb die nacht ook maar anderhalf uur geslapen (van 6 tot half :sunglasses:
het is nu een dag geleden, maar ik voel nog lichte hartkloppingen en trilling in me vingers en benen..
ik schrok heel erg van die hartkloppingen, maar nu vind ik het niet erg meer.. is dit normaal?

xXx my..

Psykaholik

Wijs gebruiker
Jst_mii* zei:
het beviel me goed,, er was niks fout gegaan,, en het was zeker een begaaide avond.. ik heb het thuis gedaan (als voorzorg)
maar ik heb om het uur een super klein puntje erbij gesnoven(in totaal had ik ongeveer halve gram tot 60 mg op), en het begon steeds fijner te voelen. ik had het om 10 uur opgesnoven en om 4 uur ging ik naar bed omdat er niks meer te beleven was, me vrienden waren al weg enzo. maar toen lag ik 2 uur wakker op bed met ernstige hartkloppingen, ik dacht dak van me houtje zou gaan. ik heb ook mijn hartslag opgemeten en die was 112 :| (terwijl mijn hartslag in rust 70 is) ik heb die nacht ook maar anderhalf uur geslapen (van 6 tot half :sunglasses:
het is nu een dag geleden, maar ik voel nog lichte hartkloppingen en trilling in me vingers en benen..
ik schrok heel erg van die hartkloppingen, maar nu vind ik het niet erg meer.. is dit normaal?

xXx my..
heb ik ook wel al allemaal aan de hand gehad natuurlijk.
en nie kunnen slapen is heel normaal
maar je bent nog maar 14 jaar.
neem een goede raad aan en blijf er nog een paar jaar vanaf
zo jong beginnen is nooit nie goed

Bal0n

Badass junkie
Jst_mii* zei:

xXx my..

Even voor de goede orde, een halve gram is 500 mg.

Maar ehm, ja, dat allemaal komt door de speed.

A

Anonymous

Gast
Raar he dat mensen door drugs erachter komen dat hun hart klopt...

Jst_mii*

Newbie
je kan wel zeggen dat ik er een paar jaar af moet blijven, maar je kan dan beter zeggen dat je er helemaal niet aan moet komen. En ik ken zoveeeeeeeel mensen die ongeveer even oud zijn als mij die al wel eens wat uitgeprobeerd hebben (echt alles: coke, gbh, speed, tikkels enz enz)

maar ja , ik weet in ieder geval zeker dat ik niet meer ga snuiven want ik kan nu niet meer door me neus ademen..

maar toch bedankt voor antwoorden :)

Psykaholik

Wijs gebruiker
Jst_mii* zei:
je kan wel zeggen dat ik er een paar jaar af moet blijven, maar je kan dan beter zeggen dat je er helemaal niet aan moet komen. En ik ken zoveeeeeeeel mensen die ongeveer even oud zijn als mij die al wel eens wat uitgeprobeerd hebben (echt alles: coke, gbh, speed, tikkels enz enz)

maar ja , ik weet in ieder geval zeker dat ik niet meer ga snuiven want ik kan nu niet meer door me neus ademen..

zeer slim
blijf er gewoon van af das idd nog beter als binnen een paar jaar :wave: :wave: :wave:

Colaiuta

Bewuste gebruiker
ik heb wel de ervaring opgedaan, als je een hele nacht wakker bent dat je maag dusdanig gaat vragen om eten dat de effecten daarvan kunnen aanvoelen als hartkloppingen... weet niet of dit reeel is...... mijn eerste keer speed was echt hele agressieve rommel en dat is niet te vergelijken met welke drugs dan ook.. maarja da ben ik dan

boy

Bewuste gebruiker
Jst_mii* zei:

Dat anderen het ook doen maakt het nog niet beter hoor. Als je nog zo jong bent moet je je gewoon met andere dingen bezighouden.

the_love_docter

Experimenterende gebruiker
14 is erug jong jah, maar ligt er aan hoe je er meej om gaat.

ik zeg zelf altijd: Je hebt drugs gebruikers, en drugs misbruikers.

zo denk ik er over, als je er verandwordelijk meej om kan gaan !!.

maar jah 14 is togg erug jong, maar goed je zal er zelf achter moeten komen .

greets Tha Doc

Imke

Badass junkie
je kan wel zeggen dat ik er een paar jaar af moet blijven, maar je kan dan beter zeggen dat je er helemaal niet aan moet komen. En ik ken zoveeeeeeeel mensen die ongeveer even oud zijn als mij die al wel eens wat uitgeprobeerd hebben (echt alles: coke, gbh, speed, tikkels enz en

Misschien zit je neus wel verstopt, een neusdoek kan helpen :mrgreen: :grin: :P :wink:

angel1

Jst_mii* zei:

xXx my..

is niet gek dat je lichaam heftig gaat reageren. en waarom ineens zo n hoeveelheid?stel je eens voor dat je er helemaal niet tegen kan en heel erg slecht zou hebben gereageerd?en persoonlijk vind ik hartslag 112 nog best meevallen...zeker voor de eerste keer

zommes

Badass junkie
14 Jaar is inderdaad veel te jong om te gaan snuiven, eigenlijk om uberhaupt aan de dope te gaan.

Je bent nu in een fase in je leven waarin je lichaam & geest zich ontwikkelen, als je dat nu naar de klote helpt, kan je daar heel erg veel last van krijgen.

Bedenk jezelf met wat voor mensen je omgaat en wat een mens van 14 voor mogelijkheden heeft om zijn of haar tijd door te brengen. Wat is er voor jou nog spannend als je alles al gedaan hebt als je 16 bent?

crazy jack

nee,meisje,112 bpm in je hartstreek is niet echt goed,maar het kan erger....vooral als je nog groeit,als 14 jarige zijnde,kijk maar goed uit,ik sta wat dat betreft met mijn mening achter zommes,je bent nieuwsgierig,straks als je 16 bent,lijkt een haaltje van een basepijp misschien ook wel lekker..hier in de buurt lopen ze al met 13 jaar met basepijpen rond,wat dat aan gaat is de stap heel makkelijk gemaakt.

je denkt nu misschien van,wat lul je nou,ouwe,ik ben al 14,oud genoeg,maar nee,drugs kunnen ook gaan vervelen op den duur,en dan kan je iets anders gaan willen proberen.en als je 18 bent heb je alle drugs al gezien en is de lol er van af.en als van drugs de lol afgaat,ga je meestal gebruiken om te gebruiken....en dan ben je verkeerd bezig,want gebruik drugs omdat je er plezier van heb,en laat de drugs geen plezier van jou gaan krygen.....nu snap je misschien nog niet wat ik bedoel,maar ik hoop voor jouw dat je er nooit achter hoeft te komen wat ik je aan je verstand probeer te brengen....want dan is t vaak al te lat,en zit je in de problemen....

de reden dat ik dit schryf is dat je nog maar 14 jaar oud bent,en dat t aan mn hart gaat als een 14 jarig meisje al zo bezig is.

enne,die 112 bpm in je hartstreek is nog maar peanuts..ik hoop dat je geschrokken bent en als je dan toch wilt gaan gebruiken,wacht dan nog 4 jaartjes minimaal.....

Deranged

Badass junkie
13 was boor mij de beste leeftijd om met coke te beginnen. Als ik het nu pas had geprobeerd dan waren de gevolege bele malengrioter geweest. Door het op 13 jareige leeftijd te doen is ger zo beperkt mogelijk hebleven, dan het een veel groter [rpbrnleem heworden uiteindeliojk

lak

Newbie
14 jaar.. kom zeg. Ik ben 25 jaar en vind mezelf nog te jong om verantwoordelijk met die zut om te gaan :wink:.

Meiske, beter laat je die sjite nog efkes een paar jaar met rust... en als je zegt dat je genoeg vrienden hebt die van alles en nog wat hebben geprobeerd en net zo oud zijn als jij -- misschien tijd voor nieuwe vrienden?

EDIT: Ligt het overigens aan mij of wordt de huidige generatie tieners erg snel erg oud? Als ik het me goed herinner vond ik het toppunt van spannende shit @ 14 m'n tong in 1 van m'n klasgenotes d'r smoel stoppen...

HDA

Bewuste gebruiker
lak zei:
EDIT: Ligt het overigens aan mij of wordt de huidige generatie tieners erg snel erg oud? Als ik het me goed herinner vond ik het toppunt van spannende shit @ 14 m'n tong in 1 van m'n klasgenotes d'r smoel stoppen...

:grin: lol ! Ik heb die indruk ook...
Op 14 jaar wist ik nog geeneens dat er zoiets bestond als 'drugs'... :P

Bovenaan