hallo ik ben van beroep kok en haal via een collega sinds 3 maanden vast mijn coke ( gebruik elke werkdag ) het valt me alleen op dat ik alleen van 1 specifieke collega de coke oprecht lekker vind smaken en vooral icm roken.
Pas je op met coke? Het is een van de meest verslavende middelen die er zijn he.
Mede omdat cocaïne nogal duur is kan je daardoor snel in de problemen raken. Maar daarnaast kun je ook last krijgen van vermoeidheid, depressieve gevoelens, angstklachten, woedeuitbarstingen en een verandering in je persoonlijkheid (meer egoïstisch).
De valkuil van coke is dat het niet zo'n opvallend stimulerend effect geeft. Daardoor kan je zelf het idee krijgen dat je helder bent, en dat het allemaal niet zoveel voorstelt. Maar dan werkt het uit en heb je geen geld meer en wel allerlei vervelende gevoelens. Als je dan weer coke snuift dan hoef je even niet aan die problemen te denken, maar wordt het wel allemaal erger.
Om die reden zou ik adviseren om echt niet vaker dan 1 keer in de maand cocaïne te gebruiken.
ik heb een keer andere coke gehaald en dit smaakte echt niet lekker ondanks dat ik er wel dezelfde kick van kreeg.
mijn vraag is dus zijn er andere mensen die de smaak in de keel na het snuiven van coke lekker vinden? ( misschien wel lekkerder dan het effect zelf)
Ik denk dat er hierbij vooral sprake is van een associatief effect. Je brein wordt overladen met dopamine, waardoor je denkt 'ahhh lekker' en tegelijkertijd ervaar je een gevoel in je keel. Het brein verbindt die ervaringen dan aan elkaar zodat je gaat denken dat het gevoel in je keel lekker is. Bij roken werkt dat overigens ook zo met het brandende gevoel in je longen.