Cocaine/energie/openheid

Hi allemaal, al jaren is cocaine mijn favoriete drug. Ik heb vanalles geprobeerd maar hier voel ik me echt heerlijk bij. De afgelopen maanden is er helaas wel iets ontstaan wat denk ik niet goed is. Ik kon mijn gebruik goed in toom houden, maar sinds ik een hele drukke nieuwe baan heb sinds een jaar gebruik ik het soms thuis in mijn eentje. Door de drukte van werk voel ik me vaak afgestompt en niet helemaal levend, ik trek me meer terug. Nu is het helaas zo dat ik me vooral pas weer levend voel als ik thuis een halve gram coke opmaak op een avond. Ik zit ook op een online dating app en alleen dan voel ik de energie om contact te zoeken met mijn matches daar. Op normale dagen zit mijn hoofd zo vol dat ik me er niet toe kan zetten daarop te zitten, terwijl ik wel graag wil daten.

Ik heb het idee dat ik nu op een gevaarlijk punt zit qua het gebruik, denk ik. Alleen ik weet oprecht niet hoe ik me minder geleefd kan voelen buiten het gebruik, dus grijp er dan toch weer naar. Het is natuurlijk ook elke keer een dure grap.

Herkent iemand deze “fase”/mijn gedachtes/gevoelens? Ik gebruik het nu zo eens in de twee weken..

alvast bedankt

Purplext

Badass junkie
Ja, herkenbaar en je zit zeker op een gevaarlijk punt.
Van die coke ga je je alleen maar nog minder geleefd voelen waardoor je vicieuze cirkel nog groter wordt.

Je geeft zelf al aan dat het door de drukte van je baan komt, dus ik denk dat je daar eerst eens moet gaan kijken wat je daarin kan aanpassen. En als je dat zelf niet lukt, om hulp vragen.

De coke zou ik niet meer gebruiken, gewoon helemaal niet meer. Als je dat niet lukt, ook om hulp vragen.

Ik denk dat heel veel mensen hier je gedachten en gevoelens herkennen en goed dat je het zelf al ziet en hier deelt. Dat is stap 1.
Ik weet zeker dat hier een aantal ervaringsdeskundigen je nog wat goede adviezen willen geven. Ik hoop dat je de kracht vindt uit dit cirkeltje te stappen, het is echt mogelijk!

Damius

Bewuste gebruiker
Hi allemaal, al jaren is cocaine mijn favoriete drug. Ik heb vanalles geprobeerd maar hier voel ik me echt heerlijk bij. De afgelopen maanden is er helaas wel iets ontstaan wat denk ik niet goed is. Ik kon mijn gebruik goed in toom houden, maar sinds ik een hele drukke nieuwe baan heb sinds een jaar gebruik ik het soms thuis in mijn eentje. Door de drukte van werk voel ik me vaak afgestompt en niet helemaal levend, ik trek me meer terug. Nu is het helaas zo dat ik me vooral pas weer levend voel als ik thuis een halve gram coke opmaak op een avond. Ik zit ook op een online dating app en alleen dan voel ik de energie om contact te zoeken met mijn matches daar. Op normale dagen zit mijn hoofd zo vol dat ik me er niet toe kan zetten daarop te zitten, terwijl ik wel graag wil daten.

Ik heb het idee dat ik nu op een gevaarlijk punt zit qua het gebruik, denk ik. Alleen ik weet oprecht niet hoe ik me minder geleefd kan voelen buiten het gebruik, dus grijp er dan toch weer naar. Het is natuurlijk ook elke keer een dure grap.

Herkent iemand deze “fase”/mijn gedachtes/gevoelens? Ik gebruik het nu zo eens in de twee weken..

alvast bedankt
Goedemorgen,

Knap dat je dit nu al zo ‘vroegtijdig’ inziet. Tussen aanhalingstekens gezet omdat het niet onderschat moet worden en je nu wel actie moet ondernemen. Voor mij zeer herkenbaar en op soortgelijke manier schoot ik elk weekend op een gegeven moment uit de bocht.

Er kunnen van allerlei mechanismes ten grondslag liggen aan waarom je naar de coke grijpt (spanning, ontlading, laag zelfbeeld, onzekerheid, niet gezien voelen, etc), maar ik zou je vooral adviseren deze situatie aan je huisarts voor te leggen. Via de huisarts kun je passende psychologische hulp krijgen en echt werken aan jezelf en gezonde copingsmechanismes. Dat hoeft wellicht niet eens verslavingszorg te zijn, maar therapie bij een praktijkondersteuner.

Het begint allemaal wel echt bij het links laten liggen van de coke voor een langere tijd :).

heel veel succes en laat je weten hoe het met je gaat?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Jaa, vooral het gevoel van 'geleefd worden' herken ik maar al te goed. Bij mij komt dat voort uit de kernovertuigingen dat ik niet goed genoeg ben en er niet bij hoor. Als compensatie ga ik heel hard werken en probeer daarnaast iedereen in m'n sociale leven tevreden te houden. Heel veel 'moetjes'. En vervolgens heb ik geen tijd meer voor mezelf.

Drugsgebruik was dan dé oplossing! Maar ook zonder drugs kreeg ik van die gekke neigingen als 'opblijfwraak'. Laat opblijven omdat dat mijn tijd is. Maar vervolgens sliep ik dus weer te kort en was ik volgende dag weer moe, voelde ik me geleefd en de volgende avond deed ik precies hetzelfde.

Wat voor mij het allerbelangrijkste is om van de drugs af te blijven is verbinding. In eerste instantie met mezelf. Welke behoeftes heb ik en waar liggen m'n grenzen? Die kende ik in principe niet, dus laat staan dat ik ze aan anderen kon uiten. Daarnaast verbinding met anderen. Om te praten over wat er in me omgaat. Met name over hoe ik me voel. Voor mij is dat vooral angst, twijfel en onzekerheid waar ik heel slecht op ga (zie de voorgaande kernovertuigingen). En door die verbinding voel ik me uiteindelijk ook minder geleefd. Ik heb dan weer keuzevrijheid over wat ik doe. En doe niet alles voor een ander terwijl ik mezelf voorbij loop.

Als ik jou was zou ik eerst kijken naar die grenzen en behoeftes in je werk. Als daar een groot deel van je stress vandaan komt, boek je daar de meeste winst. Maar het kan soms ook een combinatie zijn met je huishouden, onderhoud van de tuin, misschien wel vrijwilligerswerk in de avond ergens. In elk geval ergens aan sleutelen om mee me-time te krijgen. En vervolgens ook een gezond alternatief vinden om die me-time mee op te vullen. (Anders heb je best kans dat dat met coke wordt 😅)

Succes!

Tinus_III

Newbie

alvast bedankt
Exact hetzelfde hier. Misschien moeten we eens kletsen

Bovenaan