ik stop!

J0rrit

Badass junkie
ma kdenk dat als je bijv. egt verslaafd bent aan iets, zoals coke en speed, dat je daar echt niet vanaf komt. Bij wiet en xtc is t misschien minder, maar als je bijv. al 10 jaar lang elke dag blowt kun je niet 1 2 3 stoppen, zelfde bij x als je dit lang regelmatig doet

Mac...

Badass junkie
Ik geloof er niks van dat als je gewend bent om met pillen op stap te gaan dat je ze zo ineens naast je neer kan leggen. Ik tel een weekendverslaving sowieso ook als een verslaving, want het is bijna niet mogelijk zonder!

Skippy

Wijs gebruiker
hallo lieve mensen, ben ik weer
in tijden heb ik me niet zo goed gevoelt, en tegelijk zo kut, want
gister heb ik het uitgemaakt met mijn vriend, hij beloofde mij samen met mij te stoppen.
Hij liegt, ik zag aan zn ogen dat ie had gebruikt en hij gaf het toe, waarop hij zei: als je ook wil kan je het pakken.

We hebben heel erge ruzie gehad, zoals bijna elk weekend, we waren 3 jaar bij elkaar, ze zeggen als je je klote voelt, dat je dan meer de drang heb om te gaan gebruiken, nou ik niet, het is nu iets van 3 weken geleden.

Toch blijft het fijn spul, als je ergens mee stopt kan je ook in plaats daarvan iets anders gebruiken, al is dit niet de oplossing om er van af te blijven, maar goed, nu gebruik ik liever lsd, wat op zich volgens de meeste veel verslavender is, wat ik ook kan begrijpen, want je zou toch willen dat je je zo altijd zou voelen!!

Iig geval, bedankt allemaal, ik ben van de pillen af

lot

Badass junkie
wat kut voor je dat het uit is met je vriend en wat goed dat je van die pillen af bent maar ik twijfel eraan of LSD nou de beste oplossing is..

caatje

Badass junkie
Deranged zei:
Het is maar XTC hoor, je kan zeggen wat je wil maar van zichzelf is hij niet verslavend. Gebruik zoals dit duidt enkel op een gebrek aan discipline en ruggegraat.

is dat wat je zegt niet een onderdeel van de defenitie van verslaving?

Skippy

Wijs gebruiker
lot zei:
wat kut voor je dat het uit is met je vriend en wat goed dat je van die pillen af bent maar ik twijfel eraan of LSD nou de beste oplossing is..

eigenlijk wilde ik zeggen ermee dat ik liever LSD heb dan pillen
maar het inderdaad niet de beste oplossing :wave:

Bal0n

Badass junkie
Skippy zei:
hallo lieve mensen, ben ik weer
in tijden heb ik me niet zo goed gevoelt, en tegelijk zo kut, want
gister heb ik het uitgemaakt met mijn vriend, hij beloofde mij samen met mij te stoppen.
Hij liegt, ik zag aan zn ogen dat ie had gebruikt en hij gaf het toe, waarop hij zei: als je ook wil kan je het pakken.

We hebben heel erge ruzie gehad, zoals bijna elk weekend, we waren 3 jaar bij elkaar, ze zeggen als je je klote voelt, dat je dan meer de drang heb om te gaan gebruiken, nou ik niet, het is nu iets van 3 weken geleden.

Toch blijft het fijn spul, als je ergens mee stopt kan je ook in plaats daarvan iets anders gebruiken, al is dit niet de oplossing om er van af te blijven, maar goed, nu gebruik ik liever lsd, wat op zich volgens de meeste veel verslavender is, wat ik ook kan begrijpen, want je zou toch willen dat je je zo altijd zou voelen!!

Iig geval, bedankt allemaal, ik ben van de pillen af

LSD verslavender? Lijkt me niet :)

Jeller

Badass junkie
denk ik ook niet.. schadelijker is het ook al niet dus kvind dit ook beter.. maar van veel lsd wordt je ook wel een vage volgens mij

Mr.jiho

Wijs gebruiker
Jeller zei:
denk ik ook niet.. schadelijker is het ook al niet dus kvind dit ook beter.. maar van veel lsd wordt je ook wel een vage volgens mij
je ken via via mensen die de laatste tijd veels te veel lsd gebruiken en ik hoor van overal dat het echt niet goed gaat met hun, verliezen al hun vrienden, echte junkie verhalen....ze verliezen compleet de realiteit :(

A

Anonymous

Gast
Mr.jiho zei:
Jeller zei:
je ken via via mensen die de laatste tijd veels te veel lsd gebruiken en ik hoor van overal dat het echt niet goed gaat met hun, verliezen al hun vrienden, echte junkie verhalen....ze verliezen compleet de realiteit :(

Je zou eens wat moeten lezen over LSD, frequent gebruik/chronisch gebruik kan paranormale verschijnselen veroorzaken(telepathie, telekinese en toekomst voorspellen). Maar hier is erg weinig over te vinden(terwijl ik het wel wil geloven!), het amerikaanse leger heeft veel tests gedaan met lsd.

Seminar
Stanley Krippner
LSD and Psychic Phenomena: Attempting to Grasp the Unpredictable and the Intangible
(English, simultaneous translation Eng/Ger)

**LSD-type drugs have often been used to facilitate so-called "psychic phenomena", in other words, those experiences that seem to defy mainstream science's concepts of time, space, and energy. An Italian investigation met with meager results, and few formal studies have been attempted since. Such hypothetical phenomena as telepathy, precognition, clairvoyance, and psychokinesis appear to be intangible, and people’s laboratory reactions to LSD often are unpredictable. However, there are several anecdotal reports that could serve as the basis for continued exploration, especially those coming from shamans' usage of such substances as ayahuasca and their contemporary use as religious sacraments.**

Bron: LSD Symposium http://www.lsd.info

J0rrit

Badass junkie
BobG zei:
Mr.jiho zei:
Jeller zei:

Je zou eens wat moeten lezen over LSD, frequent gebruik/chronisch gebruik kan paranormale verschijnselen veroorzaken(telepathie, telekinese en toekomst voorspellen). Maar hier is erg weinig over te vinden(terwijl ik het wel wil geloven!), het amerikaanse leger heeft veel tests gedaan met lsd.

ik denk idd dat het dat wel kan veroorzaken maar dan klopt er nix van dat heet dat je gek geworden bent van de lsd :wink:

Wortel

Bewuste gebruiker
Ik stop vanaf NU, heb er wel iets van 30 opzak maar ik raak vanaf nu geen XTC meer aan. Ik zeg nooit nooit maar heb me voorgenomen iig niet meer te doen als 1x in de 2 - 3 maanden. :rolleyes:

A

Anonymous

Gast
Dat heb ik mezelf ook voorgenomen, nu maar checken of ik sterk genoeg ben, ik denk het wel.

Psykaholik

Wijs gebruiker
ik stop met zeggen da ik stop :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
minderen gaat zeker maar volledig stoppen zie ik echt nie zitten
zeker nie zolang ik op stap ga

spacekonijn

Badass junkie
LSD word je echt geen junk van hoor geloof mij.

als je de verkeerde kant opgaat , en het gaat slecht met je dan is het laatste waar je zin in hebt denk ik toch wel LSD..

Jeller

Badass junkie
ja te veel LSD is ook niet goed natuurlijk, dan heb je veel kans op flashbacks en kdenk da je dan ook wel wat para n vaag gaat worden

Mr.jiho

Wijs gebruiker
volgens mij kan je wel een lsd verslaafde worden...
ken toch een paar mensen die als een verlsaafde gebruiken

Deranged

Badass junkie
Dat zijn idioten meneer Jiho, een belediging voor de substantie zelf en de gebruikers die het wel kunnen. Als ik iemand op tv zie praten over zijn ''wiet verslaving'' alsof hij cold turkey van de hero afmoest dan raak ik soms best geirriteerd. Zulke figuren en hun bullshitverhalen geven mensen zoals mijn ouders een fout beeld van wiet. In principe is alles verslavend tot in zekere zin. In sommige gevallen draait het echter om een stukje zelfbeheersing en discipline, weet wanneer je niet aan de behoefte moet toegeven. Zo moeilijk is het niet om je ff in te houden. Ken je grens en hou je daaraan, dan is er niks aan de hand. XTC verslaving bestaat simpelweg NIET, mensen die het zo ervaren zijn zwakkelingen. Ik heb verschillende vormen van verslaving mogen ervaren en ook xtc heb ik op een manier gebruikt waarbij sommigen al zouden spreken van een verslaving. Dit was het echter niet, ik gebruikte het regelmatig omdat ik het gewoon graag deed niks verslaving. Coke, dat was een verslaving. Roken is dat nog steeds. De rest is gewoon een kwestie van ballen hebben.

Yep, ik moet hier echt weg, weg van dat toetsenbord. Eerst alleen nog eten. :(

Mac...

Badass junkie
Alle drugs zijn in mijn ogen verslavend en ook zeer zeker XTC, vind het ook wel een beetje sneu voor de mensen die zeggen die moeten afkicken van XTC, GHB, wiet oid, mja voor die mensen kan het toch evengoed een gevecht zijn. We zijn niet allemaal zulke bikkels dat we aan de sos gehangen hebben. Iedereen ervaart zijn eigen probleem als iets serieus en dan kun je niet gaan beweren dat het een stelletje losers zijn die zich aanstellen, want zo simpel zit het gewoon echt niet in elkaar.

Deranged

Badass junkie
Bikkels en coke, kan niet he. Coke is voor mietjes, je laat je ff wijsmaken dat je wat bent, maar je bent niets. Een zwakkeling, je bent verslaafd aan de leugen die coke je keer op keer verteld. Ook voor het overwinnen van de verslaving verdien ik geen enkele vorm van lof. Ik had namelijk geen keus, verplicht afkicken eigenlijk. Ben nooit vrijwillig de strijd ermee aangegaan, had dit uberhaupt nooit gewild. Als het aan mij had gelegen zat ik er waarschijnlijk nu nog steeds aan. Ik heb gewoon geluk gehad.

Mac...

Badass junkie
Dat spreek ik ook niet tegen, het enige wat ik zeg is dat iedereen zijn problemen op zijn eigen manier ervaart en dat mensen die proberen van het blowen, schijven, GHB, ketamine noem het maar op, proberen af te komen, voor hun gevoel ook een behoorlijk gevecht aan het leveren zijn. Maar dat betekend toch zeker niet dat ze zich aan het aanstellen zijn, je moet het zien vanuit hun belevingswereld.

Deranged

Badass junkie
Mja ik heb zo wel mijn eigen ideeen over wat een verslaving te noemen is of bijvoorbeeld een gewoonte. In het woord verslaving zit het woord slaaf verstopt. Verslaafd, je bent een slaaf van iets. Dan kom ik dus uit bij de coke en eigenlijk niks anders. Wat ik met wiet had zie ik nu als een gewoonte en beslist geen verslaving. Vorig jaar nog was het voor mij een gewoonte om elke avond wat te roken. Als ik het niet had dan ging ik niet kapot door verlangens maar dan was de avond toch niet helemaal compleet ofzo, ik miste het wel degelijk maar niet heel ergen kon eigenlijk makkelijk zonder. Met wiet heb ik ook altijd makkelijk zo ineens van de een op de andere dag kunnen stoppen als het erop aankwam. Niks geen afbouwen of zelfs hulpverlening, als ik WILDE stoppen dan deed ik dat zonder moeite. Het woord verslaving vind ik in dit geval te zwaar, dus daarom een gewoonte.

The Spy

Experimenterende gebruiker
Ik ben zelf erg fan van XTC en vind het een van de beste drugs die ik tot nu toe dan ook heb mogen ervaren. Ik weet dat het gevoel, naarmate je het meer gebruikt, wegebt tot er alleen maar ellende over blijft.

Om deze rede heb ik vanaf het begin af aan gezegd, ik doe het niet meer dan 3 of 4 keer jaar. Ik heb vriendengroep waarvan er 6 ook X gebruiken en we proberen dit allemaal vol te houden. Ik doe dit zo al 4 jaar en iedere keer is het zo verdomd leuk, relaxt, leerzaam en versterkend om te doen op deze manier.

Om ergens echt van te kunnen genieten moet je denk ik ook de kracht hebben soms iets te laten. :wink:

Messalina

Newbie
[size=18]Weet je wat het is.... Steeds als je jezelf oplegt te stoppen (terwijl je heus wel weet dat je zal blijven gebruiken, welke drug dan ook) dan is het weer zo'n teleurstelling voor jezelf om WEER te moeten zeggen dat het niet is gelukt om te stoppen. Daarom adviseer ik je dat niet meer te zeggen of schrijven. Je kan het denken en willen, maar laat het daar maar bij. Dat scheelt je iedere keer die ego-dip. Dat je schrikt van de reakties van je lichaam begrijp ik als geen ander... ik snap dat het je rust geeft als je zegt dat je stopt, maar uiteindelijk leg je jezelf aan onnodige banden. Zeg dan (als je iets wil zeggen) dat je mindert. Leg de lat niet te hoog, dat is wat ik ermee wil zeggen, denk ik.... en ik loop echt al een heleboel jaartjes mee in dope-land. 1990 was mijn eerste pilletje en mijn eerste lijntje coke was in 1992. En nu gebruik ik nog steeds zo af en toe. Met veel pleizier. Als je het maar in de perken houdt. Maar goed, dat geldt natuurlijk voor zoveel dingen..... haha... oma spreekt uit eigen werk he? Nou ja, het komt uit een goed hart, onthoud dat dan maar.

Sterkte xxx Messalina
[/size]

Mac...

Badass junkie
Deranged zei:
Mja ik heb zo wel mijn eigen ideeen over wat een verslaving te noemen is of bijvoorbeeld een gewoonte. In het woord verslaving zit het woord slaaf verstopt. Verslaafd, je bent een slaaf van iets. Dan kom ik dus uit bij de coke en eigenlijk niks anders. Wat ik met wiet had zie ik nu als een gewoonte en beslist geen verslaving. Vorig jaar nog was het voor mij een gewoonte om elke avond wat te roken. Als ik het niet had dan ging ik niet kapot door verlangens maar dan was de avond toch niet helemaal compleet ofzo, ik miste het wel degelijk maar niet heel ergen kon eigenlijk makkelijk zonder. Met wiet heb ik ook altijd makkelijk zo ineens van de een op de andere dag kunnen stoppen als het erop aankwam. Niks geen afbouwen of zelfs hulpverlening, als ik WILDE stoppen dan deed ik dat zonder moeite. Het woord verslaving vind ik in dit geval te zwaar, dus daarom een gewoonte.

Nja dan blijkt dus ook dat het woord verslaving weer lekker relatief is, ik vind bv een gewoonte om ieder weekend drugs te gebruiken ook een versalving, heb ik nog steeds behoorlijk last van..
Mja het beestje hoeft maar een naam te hebben.

A

Anonymous

Gast
Ik zie weinig verschillen tussen gewoonte en verslaving.
Uit mijn perspectief(duur woord zeg..) is een verslaving een stapje hoger dan gewoonte.

Benn

rare praat ? .. ik heb een tijd lang maar af en toe pep kunnen gebruiken omdat er mensen in mijn omgeving niets van mochten weten .. :P en nu weten vrij veel mensen het en ga ik liever een weekendje door op de speed dan een avondje vagen op de mdma ..

wausie91

Bewuste gebruiker
stoppen is nu zeker slim ja want want als je van 1 pillejte heel je maagf leegkotst wil dat toch wel zeggen da je maag aaridg naar de k**ker is
ik hoop echt dat het je lukt suc6 :grin:

Skippy

Wijs gebruiker
is een topic uit maart , maar ja....

ik gebruik de laatste tijd helemaal geen pillen meer :grin:
zeker niet meer elk weekend, dus dat is een doel behaald :)

lazybones

Deranged zei:
Bikkels en coke, kan niet he. Coke is voor mietjes, je laat je ff wijsmaken dat je wat bent, maar je bent niets. Een zwakkeling, je bent verslaafd aan de leugen die coke je keer op keer verteld. Ook voor het overwinnen van de verslaving verdien ik geen enkele vorm van lof. Ik had namelijk geen keus, verplicht afkicken eigenlijk. Ben nooit vrijwillig de strijd ermee aangegaan, had dit uberhaupt nooit gewild. Als het aan mij had gelegen zat ik er waarschijnlijk nu nog steeds aan. Ik heb gewoon geluk gehad.

Sterk dit.Heb ik ook met coke.Om een of andere reden wil ik het steeds hebben.En eigenlijk steld het niks voor.Heel vreemd dat je onrustig wordt als je weet dat het bijv.niet te krijgen is.Echt gevaarlijk.Ben er eens een jaar afgeweest.Toen kwam er iemand met een pakkie en daar ging ik weer voor de bijl.

Bovenaan