Ik ben radeloos!!!!!

Petra

Newbie
Hallo,
sinds kort weet ik dat mijn broertje aan de drugs is en dat vind ik natuurlijk heel erg.Helemaal voor mijn moeder.
Wat voor drugs ie gebruikt weten we niet.Want hij ontkent het.
Ik heb echt ff geen idee wat ik doen moet nu!! :cry: :cry: :cry:
Tis allemaal niet te vatten ook!! Dit is mijn broertje niet!! Hij had een goeie baan,hij kon prima leren en als ie door was gegaan had ie over 2 jaar zijn eigen bedrijf kunnen beginnen.
De laatste keer dat ik hem gezien heb was verschrikkelijk......hij is mager,grote ogen en we waren nogal ongerust over hem maar hij was alleen maar boos op ons.(hij had namelijk al weken niks van hem laten horen dus zijn we langs gegaan)

Ik wil hem dolgraag bellen maar weet niet wat ik zeggen moet!
Wie kan me helpen.....

Liefs Petra :cry: :cry: :cry:

Petra

Newbie
en dan nog 1 vraagje als je bloed laat prikken kunnen ze dan drugs in je bloed vinden? want bij de dokter wilde mijn broertje absoluut niet dat zijn bloed werd nagekeken.want in eerste instantie was ie overspannen zei ie .ik hoop echt dat iemand hier serieus ff met me over wil praten ik heb zoveel vragen ook.

Spanker

Experimenterende gebruiker
Petra zei:
en dan nog 1 vraagje als je bloed laat prikken kunnen ze dan drugs in je bloed vinden? want bij de dokter wilde mijn broertje absoluut niet dat zijn bloed werd nagekeken.want in eerste instantie was ie overspannen zei ie .ik hoop echt dat iemand hier serieus ff met me over wil praten ik heb zoveel vragen ook.

ja zoals je hasj of wiet gebruikt dan zit het in je bloed ik weet niet of dat ook bij andere drugs zijn denk het eigenlijk wel! Ga anders ff op www.google.com kijken dan typ je gewoon in! En anders naar andere site(want deze site word niet zoveel gereageerd) je kan ook naar www.scholieren.com forum drugs&alcohol!
:wave:

Spanker

Petra zei:
En dan nog een vraag hoe kan iemand van 28 nou zomaar aan de drugs gaan???? :confused:

ja verkeerde vrienden is er iets erg gebeurd laaste tijd dat hij gespannen is en dat hij drugs gebruikt vanwege problemen?
Er zijn zoveel redenen meestal om problemen!

looyke

Spanker zei:
Petra zei:
En dan nog een vraag hoe kan iemand van 28 nou zomaar aan de drugs gaan???? :confused:

ja verkeerde vrienden is er iets erg gebeurd laaste tijd dat hij gespannen is en dat hij drugs gebruikt vanwege problemen?
Er zijn zoveel redenen meestal om problemen!

Of om de fun

needlefreak

Bewuste gebruiker
hey petra, als je zegt dat je broer grote ogen had en mager was dan denk ik dat hij speed (amfetamines) gebruikt. om te weten welke drugs hij juist gebruikt kun je het best urine testen laten doen.

Petra

Newbie
--------------------------------------------------------------------------------

hey petra, als je zegt dat je broer grote ogen had en mager was dan denk ik dat hij speed (amfetamines) gebruikt. om te weten welke drugs hij juist gebruikt kun je het best urine testen laten doen.

Mijn broer wil geen contact meer met ons sinds hij gebruikt ook heeft hij al zijn oude vrienden de deur gewezen dus ik kan geen test met hem doen.
Maar wat doet speed precies dan?Ik heb echt geen verstand van drugs!En wat kan ik wel voor mijn broertje doen???
Allemaal zowiezo bedankt voor de reacties!!
Liefs Petra

needlefreak

Bewuste gebruiker
Mijn broer wil geen contact meer met ons sinds hij gebruikt ook heeft hij al zijn oude vrienden de deur gewezen dus ik kan geen test met hem doen.

als je drugs begint te gebruiken dan leer je steeds meer druggebruikers kennen en dat worden dan je nieuwe vrienden. het is vervelend om drugs te gebruiken bij mensen die dat niet doen. je interesseerd je ook niet meer in de 'gewone' mensen. enkel het drugsmilieu telt nog. dit is niet zo bij iemand die eens in het weekend een lijntje snuift maar wel zo als je elke dag gebruikt. het wordt je leven. en het is heel moeilijk om daar uit te stappen als je er lang inzit.

Maar wat doet speed precies dan?Ik heb echt geen verstand van drugs!En wat kan ik wel voor mijn broertje doen???

als je speed gebruikt heb je geen honger, je wordt niet moe en alles waar je mee bezig bent wordt veel leuker om te doen. je krijgt een energiegevoel en je wordt euforisch. het maakt je ook zelfzeker en je hebt de neiging om veel te praten. ook je hartslag versnelt, je bloeddruk stijgt, je lichaam staat scherp.

ik weet maar 1 iets dat je kunt doen voor je broertje en dat is wat m'n ouders vroeger verschillende keren met mij gedaan hebben.
je gaat naar je huisdokter, verteld het probleem en dan kan de dokter je broer laten colloceren. dat betekend dat je broer opgenomen wordt in een instelling. dat gebeurd via de vrederechter. maar dan moet hij wel een gevaar zijn voor zichzelf of de samenleving. en als hij zwaar aan de drugs zit dan is hij een gevaar voor zichzelf. je broer zal het wel niet graag hebben maar dat is de enige oplossing die ik weet om hem te doen stoppen als hij zelf niet wilt. en als je 1x gecolloceerd bent moet je niet proberen weg te lopen want dan heb je de politie achter je. ik spreek uit ervaring. :mrgreen:
maarja, iemand die drugs gebruikt kun je niet dwingen om te stoppen. je moet het zelf willen anders haalt het niks uit. van zodra je buiten bent gebruik je toch weer maar zo'n opname kan sommige mensen wel doen inzien dat ze verkeerd bezig zijn...

Petra

Newbie

Thnxxx needlefreak!!
Maar ik heb echt geen contact met hem en ik weet echt niet of ie zwaar aan de drugs is en of ie een gevaar voor zichzelf is de ja of de nee.Ik weet zeker dat ie aan de drugs is......maar in hoevere??? Wij denken dat ie al heel wat jaartjes drugs gebruikt (tenminste als we zo gaan nadenken valt alles op zijn plek) en dat ie nu gewoon heftig aan de drugs gegaan is.Mijn moeder heeft onlangs met hem gesproken aan de telefoon maar hij is mega agresief. Dus ik weet het nu ff niet ik wil hem ook niet laten vallen!
Dus wat kan ik nu voor hem doen die huisarts zal nog niet gaan denk ik we hebben echt geen idee in wat voor staat mijn broer is.
We zijn gewoon radeloos op het moment we willen hem helpen maar hij laat het niet toe.
Wat staat ons nog te gebeuren??
Neemt ie wel weer contact op en zo ja wat moeten we dan doen??
Moeten we hem nu gewoon met rust laten??
Ik vind het zo ontzettend moeilijk en een vreemde keuze voor iemand die alles kon hebben.
Tis toch een eigen keuze?? Je kan me niet vertellen dat het door vrienden komt je bent er toch zelf bij?
Dat is wat ik me allemaal afvraag.

Nogmaals thnxx voor de reacties ben er echt heel blij mee! :)

needlefreak

Bewuste gebruiker
Wat staat ons nog te gebeuren??
Neemt ie wel weer contact op en zo ja wat moeten we dan doen??
Moeten we hem nu gewoon met rust laten??
Ik vind het zo ontzettend moeilijk en een vreemde keuze voor iemand die alles kon hebben.
Tis toch een eigen keuze?? Je kan me niet vertellen dat het door vrienden komt je bent er toch zelf bij?

Ja, je broer is 28... zolang hij het zelf niet inziet dat hij moet stoppen kun je volgens mij niet veel doen. als hij contact op neemt zou ik gewoon normaal doen en proberen te praten met hem. ik kan het begrijpen dat je het moeilijk hebt en dat je het een vreemde keuze vindt maar ik kom uit een rijke familie en ik kon ook alles hebben wat ik wou maar nu heb ik niks, enkel schulden. ik gebruik al 9 jaar drugs, in ups en downs. het is mijn eigen keuze geweest om ermee te beginnen maar het heeft veel met mijn vrienden te maken dat ik altijd terug begon te gebruiken. als je enkel druggebruikers kent is het moeilijk om uit het milieu te stappen.

Petra

Newbie
Hey Needlefreak!!
Tof dat je steeds weer reageert!
Ik heb dat zo nodig op het moment.....mis mijn broer!!
Het verscheurt me echt........En dat ik niks doen kan maakt me helemaal radelozer.......Zucht.

Zal mijn broer ook aan mij denken nu?? En aan zijn moeder??
Jij hebt zelf ook gebruikt zeg je dacht jij ook aan je familie toen?
Zag jij je familie op de duur ook niet meer?
Gebruik je nu nog ?? Zo niet hoe ben jij ''wakker" geworden dan?

Groetjes Petra

needlefreak

Bewuste gebruiker
Zal mijn broer ook aan mij denken nu?? En aan zijn moeder??
Jij hebt zelf ook gebruikt zeg je dacht jij ook aan je familie toen?
Zag jij je familie op de duur ook niet meer?

Of je broer nu aan zijn familie denkt, dat kan ik niet weten. ik ken jou broer helemaal niet. ik kan alleen over mijn eigen ervaringen praten... toen ik zwaar aan de drugs zat ging ik ook bijna nooit naar mijn ouders. en als ik ging was het meestal omdat ik iets nodig had, eten ofzo. dat komt omdat ik elke dag onder invloed was en ik wou niet dat mijn familie mij zo zag. 'k moet wel zeggen dat ik dikwijls te doen had met mijn ouders, broers en zusje. ze hebben er erg onder geleden en nu nog maar ik heb ze dat nooit laten merken.

Gebruik je nu nog ?? Zo niet hoe ben jij ''wakker" geworden dan?

Sinds vorige zomer ben ik (weeral) in behandeling en sindsdien gebruik ik bijna niet meer omdat ik veel urinecontroles moet doen en als die positief zijn dan moet ik 7 dagen op de afdeling blijven voor straf. 'k moet wel zeggen dat ik al veel hervallen ben en dus al veel heb moeten binnen blijven maar het gaat steeds beter. nu na een jaar voel ik me al veel sterker maar 'k heb nog steeds zwakke momenten en elke dag denk ik er nog voortdurend aan. om niet meer zwaar te hervallen ga ik naar een andere stad gaan wonen, ver weg van mijn verleden. en hopen dat het me deze keer lukt.

2 petra ==>

ik ken deze situatie wel, ik heb het zelf ook meegemaakt, alleen ik was dan degene die de drugs gebruikte..

mijn broer kwam erachter via via.. op een dag vroeg hij het aan mij, eerst heb ik ontkend, maar ik kon er niet meer onderuit, hij wist het zeker..

ik was erg geschrokken en ben weggelopen.. toen ik weer terugkwam heb ik een brief geschreven en het hem helemaal uitgelegd..

hij begreep waarom ik gebruikte, hij vond het niet leuk, maar kon er mee leven (ik gebruik dan niet vaak)

---------------------------------------------------------------------

ik zou jouw als advies dit geven:

- geef hem het gevoel dat hij jouw kan vertrouwen, probeer zoveel mogelijk te weten te komen, over zijn drugsgebruik, hoeveel hij gebruikt, wanneer, wat hij gebruikt. Want jij ziet (net als mijn broer) drugs al meteen als een groot probleem.. het kan best zijn dat hij net als ik het gewoon als een avondje lol hebben ziet.. (net als mensen zich helemaal dronken zuipen)..

Maar het kan ook zijn dat dat niet zso is, dat hij verslaafd is.. ga dan direct hulp zoeken, want hier moet hij zo snel mogelijk vanaf, hoelanger het duurt des te moeilijker het wordt..

maar probeer er eerst een achter te komen wat en wanneer hij gebruikt! dan ben je al een stuk verder!! Sucses

Petra

Newbie
Tja ik wil er zeker wel achter komen wanneer en wat ie gebruikt maar ik weet niet waar ie is.En daarbij scheld ie ons uit als we bellen tis allemaal gewoon erg triest.
En idd ik vind drugs heel erg......ook omdat ik niet snap waarom....je hebt het niet nodig!

En mijn broertje is geen af en toe gebruiker......hij gebruikt al een tijdje maar ja hoeveel en wat??!! Geen idee :confused:

En Needlefreak.....succes!!
:wink:

synchemic

jezus petra maak je gewoon niet druk en laat je broertje lekker zijn eigen leven leiden... bemoei je er gewoon niet mee het is zijn zaak!
Drugs maken een mens niet gek; een mens maakt een mens gek. M.a.w. je broertje verandert echt niet in een zombie hoor. En als hij dat wel doet had hij er sowieso aanleg voor.

Rook eens een joint, je komt vet drugsfrigide over.

Petra

Newbie
synchemic zei:
jezus petra maak je gewoon niet druk en laat je broertje lekker zijn eigen leven leiden... bemoei je er gewoon niet mee het is zijn zaak!
Drugs maken een mens niet gek; een mens maakt een mens gek. M.a.w. je broertje verandert echt niet in een zombie hoor. En als hij dat wel doet had hij er sowieso aanleg voor.

Rook eens een joint, je komt vet drugsfrigide over.

Sorry hoor maar ik hou van mijn broer!!
En wil hem niet de goot in hebben!
Want hij rookt niet alleen maar een jointje!
Ieder zijn eigen maar mijn broer ga ik helpen!

needlefreak

Bewuste gebruiker
Drugs maken een mens niet gek

er zijn mensen die drugs gebruiken en nooit psychische problemen hebben maar ik heb al in veel psychiatrische instellingen gezeten en de meeste jonge gasten die er binnen komen hebben psychische problemen door hun druggebruik. er zijn er zelf die psychotisch zijn en enkel joints gerookt hebben. ga me dus niet zeggen dat drugs dat niet kunnen veroorzaken.
[/quote]

synchemic

Ligt het aan de drugs of aan de gebruiker?..... een fundamentele opvatting die verdere discussie niet waard is; ik ben van mening dat het aan de gebruiker ligt, want je moet geen drugs gebruiken als je je niet 100% ok voelt, dat weet toch iedereen?!

needlefreak

Bewuste gebruiker
je moet geen drugs gebruiken als je je niet 100% ok voelt

waarom gebruiken mensen drugs?
euhm, veel redenen maar ik denk dat de belangrijkste zijn om zich te amuseren of om zich beter te voelen.
mensen die zich niet 100% ok voelen gaan juist sneller naar drugs grijpen dan mensen die zich perfect gelukkig voelen.

[/quote]

Petra

Newbie
Tja waarom en idd we komen er toch niet uit.
Zou graag een methode willen weten om mijn broer te helpen......maar ja als ie zelf niet wil......zucht.
En ik hoop dat ie ons niet vergeet.
En verder weet ik het ff niet........

synchemic

Ik heb maar 1 heel erg waardevol advies, Petra: let goed op jezelf. da's 't belangrijkst. *shakes hands*

Petra

Newbie
synchemic zei:
Ik heb maar 1 heel erg waardevol advies, Petra: let goed op jezelf. da's 't belangrijkst. *shakes hands*

Thnxxx *shakes hands to*

Weet ff niet wat ik zeggen moet.Ik weet wel dat het op het moment erg moeilijk is aan mezelf te denken....zal wel komen hoop ik.
Ik zou zo graag ff met mijn broer willen praten....maar ja hij wil dat niet is een kwestie van accepteren en dat komt vast nog wel.

cold-lady

hey petra...
ik lees dit verhaal pas net en ik ben erg benieuwd hoe het nou gaat met jou en met je broer! het is zwaar klote wat je (nu) mee maakt! ik leef met je mee! ook al ben ik niet zo oud ik weet hoe je je voelt. mijn oom zit namelijk ook aan de drugs en kan niet stoppen!
geeff even een reactie terug aub. ben ontzetend benieuwd

Petra

Newbie
Hey cold-lady,

Tja hoe gaat het??? Ik voel me erg verward.....Snap het allemaal niet.
En mijn broer laat niks van zich horen.
Ik wil hem snel ff bellen maar de moed onbreekt en dat met name dat ie mijn moeder zo heeft uitgescholden de laatste keer dat ze hem belde.

Heb jij wel contact met je oom dan?
Zou jij ook wat meer kunnen vertellen over je situatie?

En misschien heb je tips voor me.....kijk wij zijn er namelijk net achter dat ie gebruikt....ik weet niet eens WAT ie gebruikt.

Maar vind het heel fijn dat je intresse hebt .Want ik heb wel behoefte om er over te praten.

Groetjes Petra

cold-lady

ik denk dat je nu ff je broer met rust kan laten! misschien komt ie er wel achter dat het fucking slecht voor hem is....
mijn oom probeert nu ook te stoppen...
Ik ben er achter gekomen door mijn moeder... die heeft het me verteld , het is al 2 jaar bezig maar ik weet het pas net... hij durft het mij niet te vertellen omdat hij er zich erg voor schaamt..(kan ik me voorstellen0 maar hij ozu moeten weten dat ik hem wil helpen.. ook al ben ik 15 ik zal toch hard mijn best doen om hem te helpen maja wat kan ik doen!
Ik zat ook met mijn handen in mijn haar ... maar weet je het is zijn eigen keuze .... misschien hard om te zeggen maar ik denk dat jou broer de keuze heeft gemaakt om met drugs de wereld in te stappen. Je kunt hem daar volgens mij niet van af brengen. Tenzij hij een hele slechte ervaring meemaakt .... ik zou als ik jou was hem nou ff met rust laten hoe moeilijk dat ook is!
Het spijt me maar ik weet ook niet precies wat je er aan kan doen

Petra

Newbie
cold-lady zei:
maar ey petra als je een keer wil praten over wat dan ook ik zal je luisterend oor zijn :)

Heel lief van je hoor......En idd ik zal hem eerste eens met rust laten ...... eerst zelf alles ff op een rijtje zetten......Groetjes Petra

cold-lady

ja petra ik denk dat dat nu het beste is wat je kan doen..
maar kun je mij misschien een keer het hele verhaal vertellen dan kan ik je misschien ook betere tips geven.....
En als je wil praten ..... dan zit je bij mij op het goede adres :) :)

Petra

Newbie

Het hele verhaal is dat mijn broer aan de drugs is en dat ie geen contact meer met ons wil......verder is er geen verhaal.
Mijn broer is 28 en ik had deze keuze niet verwacht....ga hem volgende week ff bellen........gewoon om te vragen hoe het met hem gaat.

Maar vind het onwijs aardig dat je met me wilt kletsen....ik stel het enorm op prijs maar heb nu ff niks te vragen.......moet het ff op een rijtje zetten.....wens je een fijn weekend!
Liefs Petra

cold-lady

goed dat je in ziet dat je ook een beetje aan jezelf moet denken!
laat hem maar ff met rust en probeer hem volgende week maar te bellen ja....
ben benieuwd wat hij gaat zeggen .... als je nou heel rustig blijft tijdens dat gesprek in plaats van te gaan schreeuwen lijkt me beter ik weet het ook allemaal niet hoor :confused:

Ik ga maandag naar mijn oom logeren voor 1 week .... hij weet niet dat ik het weet maar ik denk dat ik het gewoon letterlijk aan hem ga vragen ... mijn moeder zei al dat hij zich er voor schaamt ... nou ik vind da groot gelijk misschien stopt hij er dan wel mee als hij zich schaamt nu ik het weet! misschien help ik hem dan wel (hopelijk) (zal wel niet)
nou petra jij oook fijn weekend en ik houd je wel op de hoogte en jij mij ook hoop ik :wink:
groetjes

Petra

Newbie
nee hoor ik ga niet schreeuwen echt nie.....ik wens jou ook een fijn weekend en inderdaad we houden elkaar wel op de hoogte.
liefs Petra

Petra

Newbie
Ja gaat prima en met jou?
Enne....ik heb hem gebeld maar krijg zijn voicemail...dus schiet ook niks op.Heb hem wel uitgenodigd om te komen barbequen en dat ie me dan ff beld of ie komt maar hij heeft nog niks van zich laten horen en ik had hem maandag gebeld dusssss..........ben bang dat ik nu gewoon moet afwachten dat ik hem eens tegen kom ofzow.Ik weet het ff niet.
Liefs Petra

cold-lady

och meis toch echt klote wat er allemaal gaande is....
ik moet zeggen ik heb het ook ff niet meer... zit nu bij mijn oom en overal over gesproken enzo.... ligt allemaal zeer gecompliceerd.....
drugs kan je leven mollen en het leven van omstanders!
ik spreek je nog
sterkte

cold-lady

hey petra....
hoe staat het er mee???
mijn verblijf in amsterdam was wel leuk... ik vond het moeilijk om hem alleen te laten :confused:
vertrouwen is toch een beetje weg
ik spreek je nog groetjes

Petra

Newbie
Ach het gaat wel meid!
Mijn man is naar zijn huis geweest maar hij doet niet open helaas.En terug bellen doet ie ook niet.
Helemaal geen contact is heel erg moeilijk..........maar hij wil het zo.Als ik hem alleen maar ff duidelijk kan maken dat ik er voor hem ben.Zucht......maar weet niet hoe.

Leuk dat je het leuk hebt gehad in A'dam.Hij weet tenminste dat je er voor hem bent!
DAT WIL IK OOK ZO GRAAG TEGEN MIJN BROER ZEGGEN.

Liefs Petra

Nillion

Newbie
Een hele rottige situatie. Je broer vermijd contact, en wil zich niet laten helpen om te stoppen met de drugs. Als hij zelf niet wil stoppen met drugs, zal dat ook niet gebeuren. Je moet er 100% voor gaan als je clean wil blijven, en weer een sociaal leven wilt opbouwen, en doordat hij contact vermijd, wordt het staks alleen maar moeilijker!

Nogmaals, het is een rottige situatie, maar de enige die op dit moment wat kan doen, is je broer zelf.

Succes!

Bovenaan